Mijn vrouw en zwager hebben er eentje gehad (inmiddels overgestapt op een Renault Kangoo E-tech) voor hun marktkraampje, wat is je vraag?
Ik kan er nog niet al te uitgebreid op in gaan, (Via een privébericht iets meer) maar waar ik vooral benieuwd naar ben is waar ik bij deze auto op moet letten en of het een goede en betrouwbare koop is. Dingen als de hoeveelheid accudegradatie is inderdaad goed om te weten. En qua comfort?
 
Helder, ik ben zelf nooit berijder van de bus geweest dus ik kan je alleen vertellen wat ik heb meegekregen. De bus is uiteindelijk ook echt weg gedaan uit onvrede.

Tijdens het snelladen werd de accu al snel te warm, wat leidde tot lagere laadsnelheden of onderbrekingen.
Zoals gezegd bleek hij ook gevoeliger voor slijtage van de batterij dan gehoopt, want waar de auto begon met een actieradius van grofweg 120km had deze na nog geen zeven jaar nog maar 70–75 km actieradius, in de winter onder de 60 km. Uiteindelijk besloten ze de bus dus te verkopen omdat deze met de afnemende batterijcapaciteit niet meer aan hun werkbehoeften voldeed.

Verder zal ik nog eens voor je informeren bij mijn vrouw en zwager betreft de verdere ervaring. Prive berichtje sturen mag altijd overigens.
 
^^ Ze hebben die bus dus nog kunnen verkopen?

Het batterij gedeelte is (eerste generatie) Nissan Leaf techniek, dus daar kan je ook je info wel vinden, denk ik.

Voor het comfort zou je een testverslag kunnen lezen.
 
^^ Ze hebben die bus dus nog kunnen verkopen?

Het batterij gedeelte is (eerste generatie) Nissan Leaf techniek, dus daar kan je ook je info wel vinden, denk ik.

Voor het comfort zou je een testverslag kunnen lezen.
Snap ik, @Durashift, maar ervaringen uit de praktijk heb ik meer aan. Autojournalisten zullen in tests niet zo gauw iets schrijven over dingen als accudegradatie of andere problemen uit de praktijk, anders koopt niemand meer de betreffende auto. ;)

Helder, ik ben zelf nooit berijder van de bus geweest dus ik kan je alleen vertellen wat ik heb meegekregen. De bus is uiteindelijk ook echt weg gedaan uit onvrede.

Tijdens het snelladen werd de accu al snel te warm, wat leidde tot lagere laadsnelheden of onderbrekingen.
Zoals gezegd bleek hij ook gevoeliger voor slijtage van de batterij dan gehoopt, want waar de auto begon met een actieradius van grofweg 120km had deze na nog geen zeven jaar nog maar 70–75 km actieradius, in de winter onder de 60 km. Uiteindelijk besloten ze de bus dus te verkopen omdat deze met de afnemende batterijcapaciteit niet meer aan hun werkbehoeften voldeed.

Verder zal ik nog eens voor je informeren bij mijn vrouw en zwager betreft de verdere ervaring. Prive berichtje sturen mag altijd overigens.
N.a.v jouw verhaal hebben we met elkaar toch besloten dat een NV200 niet is wat we zoeken. Dank voor jullie input.
 
Laatst bewerkt:
^^ Ze hebben die bus dus nog kunnen verkopen?

Het batterij gedeelte is (eerste generatie) Nissan Leaf techniek, dus daar kan je ook je info wel vinden, denk ik.

Voor het comfort zou je een testverslag kunnen lezen.
Ze hebben hem bij de dealer zwaar onder de te verwachten marktwaarde voor een dergelijk jonge auto ingeruild, maar goed wat moet je anders? Wat je vraag al insinueert, niemand wil zo'n ding nog in die staat. (tegen een redelijke prijs).
Hij moest weg en er moest iets nieuws dus dit was gewoon het makkelijkst.
 
Laatst bewerkt:
Is dit niet meer iets voor de occasionafdeling van het forum? De NV200 is al jaren uit productie.
 
Terug
Bovenaan