Nissan Note 2007 3e remlicht vervangen

A

Anoniem

Guest
Iemand ervaring met het plaatsen van een nieuw lampje in een Nissan Note? Ik krijg de twee moeren aan de binnenkant wel los maar vervolgens zit de lamp stevig vast. Ik durf eigenlijk niets te forceren.

Het derde stoplicht zit nog vastgeplakt middels dubbelzijdige kleefband tussen het licht en de kofferklep, ik los het op met een schroevendraaier en een doekje er tussen. Voorzichtig loswrikken is de boodschap, anders betaal je, zoals ik, 112€ voor een heel nieuw stoplicht. Je hebt in ieder geval een andere dichting nodig (de kleefband). Ik wil u waarschuwen: niks forceren!!!

Als het zo moeilijk is, raad ik je aan om het lampje te vervangen voor een LED unit: gaat veel langer mee. Misschien zijn er wel drop-in replacements te verkrijgen, of je kan het lampje zelf vervangen voor een LED lampje.

OK, thnx voor de tips.
Ik ga het eerst proberen met schroevendraaier en doekje plus föhn. Dan moet het zeker lukken. Vervangen door led lijkt me goed idee.

vaak is zo'n kleefband vrij makkelijk te verkrijgen. Bison verkoopt bijvoorbeeld cartape, dat is eigenlijk bedoeld voor deurstrips, maar het kan best dat het in dit geval ook kan worden gebruikt. Kost iets van 10 euro per rol, verkrijgbaar bij de bouwmarkt.
Voorzichtig eraf wrikken met een schroevendraaier, eventueel met een plamuurmes(dunner, en breder)

Terug
Bovenaan