Nissan Micra slaat af

Mirjam Hommema

Net ingestapt
Wie heeft een idee? Ik heb sinds twee maanden een micra uit 2003, superleuk bakje maar....

Om de ongeveer 400 km slaat hij, op de snelweg, ineens uit. De motor slaat gewoon uit.. zonder waarschuwing .

Ik zet hem op de vluchtstrook, wacht 10 seconden, start, en hoe doet het weer. Hij stinkt wel even naar benzine misschien zegt dat iets.

Tot nu toe heb ik gelukkig altijd een veilig plekje gevonden maar stel dat het een keer niet kan ..

Iemand een idee wat het kan zijn?

In ieder geval niet iets om mee door te blijven rijden.
Naar de garage en foutcode uit laten lezen, anders blijft je blind zoeken !

Wegenwacht bellen? Als je nog geen lid bent snel aanmelden dan kan je na iets van 4 dagen gratis bellen.

nokkenassensor, krukassensor, hallsensor, doorslaande bobinekabel enzovoorts.

Meestal zorgt een van dat soort dingen voor spontane uitval waarna je na een korte tijd (soms zelfs gelijk) weer kan starten.
Dit hoeft overigens GEEN foutmeldingen te geven in het systeem. Immers is een ontbrekend signaal ook gelijkstaand aan het uit staan van de motor en dus geen vreemd signaal voor de ECU.

Pobresh zei:

Meestal zorgt een van dat soort dingen voor spontane uitval waarna je na een korte tijd (soms zelfs gelijk) weer kan starten.
Dit hoeft overigens GEEN foutmeldingen te geven in het systeem. Immers is een ontbrekend signaal ook gelijkstaand aan het uit staan van de motor en dus geen vreemd signaal voor de ECU.

Inderdaad hoeft niet altijd ,maar vaak wel handig om mee te beginnen .

Pobresh zei:

Een nokkenassensor of krukassensor geven meestal al flink problemen met starten.
Het kan idd. dat onder invloed van temperatuur, onderdelen moeilijk gaan doen, maar +/- elke 400km....

Mogelijk zijn er meer symptomen, is er een relatie met bv. net na tanken, of juist bij een bijna lege tank.

Wellicht een vroege 1 april grap en is die elke 400km een tankbeurt,

Krukaspositie sensoren gaan soms defect, de dealer heeft ook een speciale tool beschikbaar om de sensorring op het vliegwiel te slijpen. Mocht dat niet helpen dan zou ik het op ketting rek laten controleren daar staat de vroegere cr blokjes ook wel om bekend.

Ik kan het niet rijmen met benzinestank... Als de nokkenas- of krukassensor defect, kun je tig niet sensor gerelateerde foutcodes hebben, spontaan inhouden of afslaan, eventueel startproblemen, maar benzinestank? Als je dat in de auto kunt ruiken, moet het onder de kap ergens vrijkomen in de vorm van damp lijkt me. Dat kan geen sensoroorzaak hebben, het hele benzinetraject is van begin tot einde gesloten.

Terug
Bovenaan