Nissan IMx Concept

Rutger DC

Asfaltkampioen
De grote primeur van Nissan op de Tokyo Motor Show was de IMx Concept. Het is een voorbode van een elektrische crossover die boven de Leaf wordt gepositioneerd. Het rijbereik van het studiemodel zou op ruim 600 km moeten liggen. Wat dat betreft is er nog wat werk aan de winkel voor Volkswagen, die 500 km belooft voor de I.D. Crozz II Concept. Maten van de IMx zijn als volgt: 4700 × 1880 × 1620 mm, de wielbasis is 2800 mm.

08_o.jpg


01_o.jpg


03_o.jpg


02_o.jpg


06_o.jpg


07_o.jpg


24_o.jpg


20_o.jpg


Meer foto's: https://car.watch.impress.co.jp/docs/event_repo/2017tokyo/1086920.html

Live @ Tokyo Motor Show:

006_o.jpg


012_o.jpg


014_o.jpg


Fotogalerij: https://car.watch.impress.co.jp/docs/event_repo/2017tokyo/1088145.html
 
[size=medium]Nissan IMx Kuro voor Genève[/size]
[size=x-small]Jan Lemkes | 6 maart 2018 09:35[/size]

Nissan presenteert geen compleet nieuwe showauto op de Autosalon van Genève, maar heeft zijn in 2017 gepresenteerde IMx-concept nog eens tegen het licht gehouden. De auto gaat verder als IMx Kuro.

Meest opvallende verschil met de IMx van vorig jaar is de kleur. In plaats van wit krijgt de Kuro een grijstint mee. Natuurlijk blijft het basisconcept gelijk, wat betekent dat er nog steeds een opvallende, maar niet geheel onrealistisch ogende cross-over met een liftback-achtige kont staat. De scherp gelijnde auto moet Nissans visie op autonoom rijden laten zien.

De Kuro is, in tegenstelling tot auto's als de Renault EZ-GO en de Volkswagen Sedric, geen puur autonoom voertuig. Er is nog altijd een stuur, dat pas verdwijnt als de ProPilot-functie wordt ingeschakeld. Om het zelf rijden naar een hoger plan te tillen, komt Nissan met 'Brain-to-Vehicle'-techniek. Hiermee is de auto volgens zijn makers in staat om signalen van de bestuurder te registreren en te interpreteren en met die input te anticiperen op acties die gaan komen. Daarvoor draagt de bestuurder een apparaat dat hersenactiviteit kan registreren, waardoor de auto acties nog eerder kan inzetten dan de bestuurder zelf.

Uiteraard is de IMx Kuro ook elektrisch. Elektromotoren aan voor- en achterkant leveren een vermogen van zo'n 435 pk en een koppel van 700 Nm. De actieradius bedraagt 600 km en de IMx Kuro kan in geparkeerde staat onderdeel worden van het energienet, om zo op piekmomenten energie op te vangen om dat op dalmomenten weer af te leveren.

In Genève maakt Nissan ook bekend dat de volgende edities van zijn populaire cross-overs - denk aan de Juke, Qashqai en X-Trail - geëlektrificeerde aandrijflijnen krijgen. Door de (deels) elektrische aandrijflijnen ook in deze mainstream-modellen aan te bieden, zegt het merk de keuze voor de consument nog groter te maken.

m8dy1epbnr2q_800.jpg


fnhy37yb81ha_800.jpg


9yqy1yebj72p_800.jpg


3eyy1htb6ztq_800.jpg


zvlyzx8bmlh2_800.jpg


bqvyiambcaj2_800.jpg


1lpyinwbwsjq_800.jpg


Bron: https://www.autoweek.nl/nieuws/nissan-imx-kuro-voor-geneve/
 
Live @ Autosalon van Genève:

1004_o.jpg


1003_o.jpg


1002_o.jpg


1001_o.jpg


Meer foto's: https://car.watch.impress.co.jp/docs/event_repo/2018geneva/1110077.html
 
Terug
Bovenaan