beretta
Net ingestapt
Beste forumleden,
Tot een paar jaar terug was het eenvoudig. Als je zo'n 25.000 / jaar rijdt, kies je voor een diesel. Ongeveer na elke 2,5 jaar, een circa 4 jaar oude auto uit de lease of een uit het buitenland. Misschien blind voor alternatieven, heb ik de laatste 5 auto's zo gekozen. En eigenlijk probleemloos gereden, de laatste 3 auto's voorzien van een 2.0d van BMW (150, 177 en 184 pk).
Gelet op de commotie rondom dieselrijden, zoals vandaag weer rondom Porsche, twijfel ik voor de volgende auto. Toch maar een benzine, of is elektrisch al een alternatief? Alleen de kosten voor elektrisch rijden is voor mij niet duidelijk, is daarvoor een
situatie:
- ca. 25.000 km / jaar;
- woon-werk is 45 km enkele reis, 90% snelweg met weinig files;
- we hebben nog een prima (oudere) gezinsauto;
- (nog) geen last van milieuzones;
Wensen:
- hatchback, 5 deuren;
- vlotte auto, 0-100 < 8s;
- budget auto ca. € 22.000;
- door goede ervaringen met BMW, eigenlijk de keuze voor weer een BMW.
De twijfel: een BMW 120d, of dan toch een 120i of 125i. Of een BMW i3Rex..?
Als ik de autokosten doorreken, is een diesel voordeliger.
Waar zouden jullie voor kiezen en waarom? En voor elektrisch rijden, wie kan een reële berekening maken van de kosten?
Tot een paar jaar terug was het eenvoudig. Als je zo'n 25.000 / jaar rijdt, kies je voor een diesel. Ongeveer na elke 2,5 jaar, een circa 4 jaar oude auto uit de lease of een uit het buitenland. Misschien blind voor alternatieven, heb ik de laatste 5 auto's zo gekozen. En eigenlijk probleemloos gereden, de laatste 3 auto's voorzien van een 2.0d van BMW (150, 177 en 184 pk).
Gelet op de commotie rondom dieselrijden, zoals vandaag weer rondom Porsche, twijfel ik voor de volgende auto. Toch maar een benzine, of is elektrisch al een alternatief? Alleen de kosten voor elektrisch rijden is voor mij niet duidelijk, is daarvoor een
situatie:
- ca. 25.000 km / jaar;
- woon-werk is 45 km enkele reis, 90% snelweg met weinig files;
- we hebben nog een prima (oudere) gezinsauto;
- (nog) geen last van milieuzones;
Wensen:
- hatchback, 5 deuren;
- vlotte auto, 0-100 < 8s;
- budget auto ca. € 22.000;
- door goede ervaringen met BMW, eigenlijk de keuze voor weer een BMW.
De twijfel: een BMW 120d, of dan toch een 120i of 125i. Of een BMW i3Rex..?
Als ik de autokosten doorreken, is een diesel voordeliger.
Waar zouden jullie voor kiezen en waarom? En voor elektrisch rijden, wie kan een reële berekening maken van de kosten?