Nieuwe Leaseauto.

Nog even een laatste update.

Knoop doorgehakt en vrijdag is de auto besteld.
Het is een BMW 118i geworden met de volgende opties:
- Executive.
- Sportline
- Business pakket.
- Verduisterd glas.
- 18 inch bi-color velgen.
- Digitale displays.
- Parking pack.
- Comfortpack.
- Kleur is zwart geworden.

Heb een link toevoegt met hoe ik hem geconfigureerd heb, levering zal begin okt. plaatsvinden.
https://configure.bmw.nl/nl_NL/summary/F40/7K31/FKFL1,P0668,S01AG,S01CB,S01DF,S01DZ,S01L2,S0230,S0248,S0249,S02PA,S02TF,S02VB,S02VE,S0302,S0320,S0402,S0420,S0423,S0428,S0431,S0465,S0481,S0488,S0493,S0494,S04NE,S04P3,S0534,S0544,S0548,S0552,S0563,S05A1,S05AC,S05AQ,S05DA,S05DM,S0654,S0676,S06AE,S06AF,S06AK,S06C4,S06U3,S0704,S0710,S0760,S07CG,S07LD,S0845,S0868,S0877,S0886,S08KA,S08R9,S08S2,S08S3,S08TF,S0Z1B,S0Z22,S0ZBE,S0ZC7,S0ZE8,S0ZP6?expanded=true

Wat vinden jullie ervan.

Qua uiterlijk was ik voor de Mercedes gegaan, ik kan me echter voorstellen dat de BMW fijner rijdt. Ook de ergonomie lijkt me nog wat prettiger.

Wel jammer van de verschrikkelijk saaie kleurkeuze. Maar zeker iets leuks om naar uit te kijken!

DeeTwee zei:
Qua uiterlijk was ik voor de Mercedes gegaan, ik kan me echter voorstellen dat de BMW fijner rijdt. Ook de ergonomie lijkt me nog wat prettiger.

Wel jammer van de verschrikkelijk saaie kleurkeuze. Maar zeker iets leuks om naar uit te kijken!

Kleurkeuze was door het werk beperkt op zwart, zilver en wit
Daarom er maar voor uni zwart gekozen zodat ik extra opties kon selecteren.

Mercedes kon misschien geleverd worden in Maart 2022, onder voorbehoud van prijswijzigingen.
Mocht de BPM wijzigen of wanneer er wijzigingen in de optiepakketten zouden zitten, had ik pech.

BMW kon bij snelle bestelling nog in Okt geleverd worden, dus dat heeft de doorslag gegeven.

Een auto die niet in je eerste top 3 stond, toen in je top 2. En nu de winnaar met een gedownsizede motor.
Hoe dat zo?

SSander zei:
Een auto die niet in je eerste top 3 stond, toen in je top 2. En nu de winnaar met een gedownsizede motor.
Hoe dat zo?
Oh ja, het had een 120i moeten worden idd... Nou, ik denk dat de offertes toch een beetje tegenvielen? Op zich kun je voror 45k best ook een 120i bij elkaar klikken. Kwestie van wat bezuinigen op de andere onderdelen. Maar als TS net als ik ook een brandstofcomponent (een berekening van de verwachte gemiddelde brandstofkosten om zo het verbruik van de auto mee te laten wegen in de keuze) in de leaseregeling heeft zitten wordt een 120 toch al rap een stuk duurder dan een 118...

SSander zei:
Hoe dat zo?

Het klopt indd. dat deze auto niet in mijn originele top 3 stond.
Zal even uitleggen hoe het gelopen is.

1. Alfa Guilia was veel te duur in de lease, voor mijn leasebudget had je enkel de instapper met wieldoppen.
2. Mercedes A-Klasse had een veel te lange levertijd en geen garantie dat de auto in Maart nog voor dezelfde prijs geleverd kon worden
3: De Mazda 3 viel voor mij af omdat ik de motor in samenwerking met de automaat geen fijne optie vond.

Uiteindelijk toch met de BMW 1 serie gaan rijden en dat beviel verassend goed, fijne zitpositie, mooie afwerking, prettige automaat.
Heb met de 118i en 120i gereden en natuurlijk zit daar een verschil in, maar de 118 voelde niet traag of onprettig aan.

Als ik voor de 120i had gekozen waren de brandstofkosten omhoog gegaan en tevens had ik dan voor een 3000 tot 5000 euro minder opties kunnen uitzoeken.
dit zou betekenen dat ik de volgende opties zou moeten laten vallen:
- Panorama dak.
- M onderstel.
- M stuur.
- Comfortpack (verwarmde stoelen, dimmende binnenspiegel, enz)
- 18 inch velgen.
- Parking pack.

Toen eigenlijk tot de conclusie gekomen dat de 30pk extra voor mij geen reden was om al deze zaken niet te kunnen pakken.
Tevens heeft de lease maatschappij aangeven dat ik als de auto kan laten chippen voor een kleine verhoging van de leaseprijs. Dit zou ook 30 pk opleveren.

DeeTwee zei:
SSander zei:
Hoe dat zo?[/quote
Oh ja, het had een 120i moeten worden idd... Nou, ik denk dat de offertes toch een beetje tegenvielen? Op zich kun je voror 45k best ook een 120i bij elkaar klikken. Kwestie van wat bezuinigen op de andere onderdelen. Maar als TS net als ik ook een brandstofcomponent (een berekening van de verwachte gemiddelde brandstofkosten om zo het verbruik van de auto mee te laten wegen in de keuze) in de leaseregeling heeft zitten wordt een 120 toch al rap een stuk duurder dan een 118...

Ik heb geen brandstof component in mijn leaseprijs zitten, echter was het gewoon de afweging van meer opties of meer pk's.
Uiteindelijk besloten dat ik liever meer opties wilde dan een 30 Pk extra.
De 1.5 3 cilinder van BMW reed verder ook gewoon prettig en vlot en was i.c.m. de automaat een prima combinatie.

120i vs 118i scheelt 42pk, niet 30.

Ach ja, spullen of pk's, ik zou waarschijnlijk in het verleden dezelfde keuze gemaakt hebben. Bij mijn huidige auto hoefde ik niet te kiezen, heb ik spullen én pk's. Maar in jouw geval was ik voor de pk's gegaan. Die extra snuisterijtjes gebruik je in praktijk soms (ik heb echter ook van alles aangevinkt wat ik tot op heden letterlijk nog nooit gebruikt heb), die paardjes daarentegen zijn er altijd, doen altijd mee. Ook als je niet voluit gaat. Meer cilinderinhoud rijdt gewoon beter.

Maar zo'n driecilinder vind ik oprecht ook een leuk ding hoor, een halve zescilinder met een karakteristiek geluidje. En ongetwijfeld wat minder gewicht in de neus, dat wordt nog wel eens onderschat.

Faceman1988 zei:
BMW heb ik er indd bewust uitgelaten, het smoelwerk van deze laatste varianten kan mij echt absoluut niet bekoren. Natuurlijk persoonlijk, maar ik vind dat ze de 1 serie en de 3 serie t.o.v. de voriger modelen echt om zeep geholpen hebben.

Faceman1988 zei:
Ik heb in de meeste BMW's al een keer gereden (veel collega's en oud collega's reden/rijden deze in de lease) waaronder ook de nieuwe 1.
het rijd verder prima, daar valt niets van te zeggen. Echter moet ik er ook 4 jaar tegenaan kijken en wordt het feit dat ik de styling van deze generatie echt niets vind toch echt een probleem. Vind vooral de nieuwe voorkant waarmee deze generatie is uitgerust gewoon niet mooi (buiten proportioneel groot)

En wat wordt het... een BMW1.
Dan kan ik enkel bedenken dat je met lichte aandrang die richting uitgeduwd bent.
Nu ja, als jj er maar gelukkig mee bent, jij moet ermee rijden en er tegenaan kijken.

Tsja, als je eenmaal met zo'n auto gaat rijden ga je nog wel eens anders tegen zoiets als styling aan kijken. Ik althans wel. Kan best zijn dat je een auto nog steeds niet de mooiste vindt maar dat het totaalpakket je wel overtuigt. Een auto is meer dan enkel het uiterlijk, gelukkig.

Mooi auto, goede keus. Ikzelf rij in een Seat Leon 1.4 act fr met 6 handversnellingen , geen automaat omdat ik van sportief rijden hou zo af en toe. Zeer goede auto, mooi sportief model en getuned van 150 pk naar 200 pk. Heerlijke zuinige auto ( 1 op 18 met gemak). Veel plezier met jouw bmw, dat zal vast wel lukken lijkt mij. Ik persoonlijk zou geen 3 pitter willen en geen automaat.

Mijn huidige zakelijke auto heeft ook de basis motor. Een geknepen 2.0 turbo.
Maar zit wel flink in de opties. En En paste niet, dus dan maar lekker luxe.

Die volle 118i is dus een prima keuze. (y)

Bij de mijne zou een chip 100pk extra kunnen geven, maar het is wel goed zo.

DeeTwee zei:
Tsja, als je eenmaal met zo'n auto gaat rijden ga je nog wel eens anders tegen zoiets als styling aan kijken. Ik althans wel. Kan best zijn dat je een auto nog steeds niet de mooiste vindt maar dat het totaalpakket je wel overtuigt. Een auto is meer dan enkel het uiterlijk, gelukkig.[/quote

Het was inderdaad het totaalpakket, wat mij over de streep heeft getrokken, feitelijk gezien kon geen enkele van de leverbare alternatieven tippen aan de BMW op het gebied van kwaliteit. Voor dit geld kon ik ook de dikste focus of golf bestellen, maar die hadden toch nukken waar ik me in de komende 4 jaar aan zou gaan storen.
- BMW had veruit de beste ergonomie, I-drive maakt het gewoon zoveel makkelijker en geen fysieke knoppen voor de climate control.
- Stoelen zaten het beste van de auto's waar ik in heb gereden. Vond de Vag stoelen veel te hard en andere stoelen gaven amper zijdelinkse steun.
- Tevens was de afwerking ook gewoon netter. Mooiere materialen en geen rammeltjes of kraakjes.

Ik moet 4 jaar lang, 40.000 km per jaar tegen het interieur aankijken, dus dit was voor mij een heel kritisch punt.
Rijd nu in een Focus 1.0 ecoboost met 125 Pk en eigenlijk nooit het idee gehad fut tekort te komen.

Automaat was ook een harde eis en in combinatie met de 1.5 deed deze het gewoon behoorlijk.

DeeTwee zei:
120i vs 118i scheelt 42pk, niet 30.

Ach ja, spullen of pk's, ik zou waarschijnlijk in het verleden dezelfde keuze gemaakt hebben. Bij mijn huidige auto hoefde ik niet te kiezen, heb ik spullen én pk's. Maar in jouw geval was ik voor de pk's gegaan. Die extra snuisterijtjes gebruik je in praktijk soms (ik heb echter ook van alles aangevinkt wat ik tot op heden letterlijk nog nooit gebruikt heb), die paardjes daarentegen zijn er altijd, doen altijd mee. Ook als jeniet voluit gaat. Meer cilinderinhoud rijdt gewoon beter.

Maar zo'n driecilinder vind ik oprecht ook een leuk ding hoor, een halve zescilinder met een karakteristiek geluidje. En ongetwijfeld wat minder gewicht in de neus, dat wordt nog wel eens onderschat.

Ben het met je eens dat veel "speeltjes" niet vaak gebruikt worden, maar daarom heb ik juist dingen aangevinkt die ik wel vaak zou gebruiken.
- Pano dak.
- Sportstoelen.
- Stoelverwarming.
- betere Hifi installatie.
- Grotere velgen.
- Sport onderstel en stuur.

Enz, zaken als head up display etc, geef ik niets om dus vooral naar praktische opties gekeken.

Terug
Bovenaan