Nieuwe leaseauto, wat te doen met de oude auto?

Brian91

Net ingestapt
Beste forummers,

Ik heb een vraag voor jullie, wellicht dat jullie een goed advies hebben voor ons!
Sinds vandaag hebben we een nieuwe leaseauto van het bedrijf, daardoor is onze Mazda 6 Diesel uit 2006 overbodig geworden.
Deze auto is heel goed onderhouden, alle onderhoudsbeurten gehad op tijd en de motor draait nog als een zonnetje na 430.000KM.

Nu willen we de auto wel weg doen, maar in onze ogen is het eigenlijk veel te zonde om zo'n goede auto naar de sloop te brengen. Een diesel auto ligt nu wel erg slecht in de markt en met deze KM stand lijkt het lastig om een goede koper te vinden.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden :)

Je kan hem toch gewoon te koop zetten. Dan zie je vanzelf of er interesse is.

Naar de sloop brengen is inderdaad zonde, dan zou ik hem nog eerder bij een online opkoper aanbieden.

Met de juiste vraagprijs is altijd een koper te vinden. Waarde is afhankelijk van de staat tussen de 1000 en 2000 euro schat ik.

Komt waarschijnlijk in de export terecht. Genoeg landen waar ze dergelijke auto's nog goed op waarde weten te schatten.

Ik denk niet dat je er in Nederland 2.000,- euro voor gaat krijgen met zo'n kmstand.
Mensen hikken daar toch tegen aan, tenzij het een Volvo, Saab of Mercedes-Benz is.

12 jaar oude diesel met dik 4 ton... Daar ga je hooguit 1000 euro voor krijgen schat ik. Weet niet wat de sloopprijzen zijn tegenwoordig? Technisch kan ie misschien nog wel in orde zijn, financiele waarde is 0.

Bij export kun je toch nog de BPM terugkrijgen, dan kan dat nog wel interessant zijn. Deze kun je bekijken via de BPM-calculator van deze site.

Dan mag ie niet ouder zijn dan 12 jaar. Dus als hij van september 2006 of eerder is krijg je al niets terug.

Gewoon te koop zetten, indien bekleding en interieur heel en schoon zijn maak er duidelijke foto's van, evenals de carrosserie. Onderhoudsboekje afgestempeld is ook meerwaarde, maak er ook een foto van. 4 Ton op de teller of eruit zien als 4 ton is een verschil. Er zijn er genoeg die teveel rijden voor benzine maar niet teveel willen investeren in diesel.

Weet dat er in Boxtel een heel dotje opkopers zitten voor “oude”auto’s. Deze auto’s gaan dan een zonnig leven tegemoet in Afrika. Misschien kom je over een poos je eigen auto dat tegen als taxi.
Weet niet of Boxtel een beetje aan te rijden is voor je. Typ anders eens inkoop auto’s Boxtel in.

Gewoon te koop aanbieden. Ik zie hier regelmatig mensen voorbij komen die gezien het aantal kilometers dat ze rijden eigenlijk diesel zouden moeten, maar daar niet in durven investeren gezien de ontwikkelingen in de regelgeving. Dan zou jouw auto best een mooie tijdelijke oplossing kunnen zijn. Je vangt er dan natuurlijk niet de hoofdprijs voor, ik zou met €1500 tevreden zijn.

Zoals hierboven al wordt aangegeven; zet hem gewoon online, en kijk wat ervoor wordt gegeven. Vermoedelijk kom je wel een opkoper tegen die je er in ieder geval ruimschoots meer voor geeft dan de sloop. Dan draaien ze de kilometerteller 3 ton terug, en over een paar weken rijdt hij gewoon weer ergens in Oost-Europa/Afrika.

Even een update: ik heb mijn eigen auto verkocht en rijd nu rond in deze auto. De kosten zijn in totaal ongeveer gelijk aan mijn oude auto, die flinke betrouwbaarheidsproblemen had. Dus win-win eigenlijk!

Ik snap er ff geen flikker van.. de Mazda is verkocht? Dezelfde Mazda die ondanks 430.000 km nog liep als een zonnetje maar toch flinke betrouwbaarheidsproblemen had. En nu rijdt je in deze auto? Welke auto is deze auto?

Terug
Bovenaan