Nieuwe Leaseauto maar geen idee wat te kiezen....

Alexdb1988

Startmotor
Hallo Allemaal,

Al jaren ben ik een trouwe meelezer op dit forum, maar nu voel ik me genoodzaakt jullie hulp in te roepen.

De afgelopen 2 jaar heb ik gereden in een Peugeot 308SW uit 2016 welke door mij voorgang is uitgezocht en samengesteld.
Het is in die 2 jaar een prima vervoersmiddel gebleken, maar toch zijn er een aantal dingen die me tegenstonden
- Multimedia systeem. (Traag en onhandig)
- Ruimte. (Ik ben alleen, dus een stationwagen is totaal overkill)
- Stuurgedrag. (matras op wielen idee)

Nu mag ik begin mei een nieuwe auto bestellen/samenstellen, maar ik kom niet echt verder in mijn zoektocht.

De spelregels zijn als volgt:
- Benzine tot 33.000 euro en Diesel tot 36.000 euro. (bedrijf koopt de auto's dus ik krijg geen maandbedrag)
- Bij een BMW of Mini mag hij wat duurder uitvallen.
- Metalic lak.
- Geen aziatische merken.
- Geen Mercedes of Audi.
- Geen cabrio of coupe's.

Wat ik zoek:
- Sportief uiterlijk.
- Fijne rijeigenschappen.
- Veel opties. (Clima, Stoelverwarming enz)
- Hatchback (Station of sedan kan evt ook).
- Diesel of benzine, maar voldoende vermogen.
- Geen model wat al 7 jaar meeloopt (zoals een gulietta of een 308)

Ikzelf kom met deze budgetten en merkbeperkingen niet verder als.
- VW Golf.
- Skoda Scala.
- Ford Focus.
- Peugeot 2008SW

Wat voor ingevingen hebben jullie nog?

Geen Aziaten, regel die het bedrijf stelt of je eigen regel? Ik denk dat het echt zonde is om bv niet die prachtige, heerlijk rijdende, soepel schakelende, relatief zuinige en zeer fraai en goed gebouwde, Mazda 3 op je shortlist te zetten!

Een Corolla kun je ook een zeer fraaie, sportieve verschijning van maken, rijdt heel erg goed, 1.2t met handbak nemen als je wat betrokkener wilt rijden of de 2.0 Hybrid als je écht power wilt, mooi gebouwd, super betrouwbaar en waardevast (fijn voor je werkgever).

Lijstje wat je nu hebt is wel heel erg the obvious choice, toch?

GT86 zei:
Geen Aziaten, regel die het bedrijf stelt of je eigen regel? Ik denk dat het echt zonde is om bv niet die prachtige, heerlijk rijdende, soepel schakelende, relatief zuinige en zeer fraai en goed gebouwde, Mazda 3 op je shortlist te zetten!

Een Corolla kun je ook een zeer fraaie, sportieve verschijning van maken, rijdt heel erg goed, 1.2t met handbak nemen als je wat betrokkener wilt rijden of de 2.0 Hybrid als je écht power wilt, mooi gebouwd, super betrouwbaar en waardevast (fijn voor je werkgever)

Het is een keuze van het bedrijf... iets met restwaarde...
Als snap ik dat niet, want een peugeot schrijft sneller af als een toyota of mazda..

Lijstje inderdaad obvious, zit ermee in mijn maag dat ik ook niet de hoofdprijs aan bijtelling wil betalen..

Dus jouw werkgever moet dus de 308 SW inruilen? Dan zou ik maar eens bij een Peugeot dealer informeren wat je bij moet betalen voor een 2008 (hieronder een voorbeeld), het info systeem is overigens bij Peugeot eind 2017 gewijzigd. Zit nu Tomtom in, voorheen Navteq.
https://www.autotrack.nl/a/peugeot-2008-benzine-2020-49360769

speedtouch zei:
Dus jouw werkgever moet dus de 308 SW inruilen? Dan zou ik maar eens bij een Peugeot dealer informeren wat je bij moet betalen voor een 2008 (hieronder een voorbeeld), het info systeem is overigens bij Peugeot eind 2017 gewijzigd. Zit nu Tomtom in, voorheen Navteq.
https://www.autotrac.nl/a/peugeot-2008-benzine-2020-49360769

Bedrijf spreekt op voorhand inruilprijzen af bij aanschaf, alle aankopen gebeuren bij een grote dealer (schelpachtig zeedier).
Inruiltechnisch ga ik daar dus geen voordelen uithalen, bedrijf heeft momenteel een 1100 leaseauto's rondknorren dus op dat gebied ben ik maar een nummertje.

Vind het enorm lastig omdat veel logische keuzes al snel wegvallen.
- Astra (model spreekt me niet aan)
- Leon (oudere verschijning)

kan wel voor wat duurder gaan een een leuke 1 serie of mini met opties kiezen, maar dan ben je in de bijtelling gelijk een sloot meer kwijt.

Je schrijft dat je alleen bent? Dan zou ik een mooie Mini samenstellen, elke dag met een smile achter het stuur. Een Cooper met de nodige extra's valt ruim binnen de mogelijkheden.

Faceman1988 zei:
GT86 zei:

Een Corolla kun je ook een zeer fraaie, sportieve verschijning van maken, rijdt heel erg goed, 1.2t met handbak nemen als je wat betrokkener wilt rijden of de 2.0 Hybrid als je écht power wilt, mooi gebouwd, super betrouwbaar en waardevast (fijn voor je werkgever).

Het is een keuze van het bedrijf... iets met restwaarde...
Als snap ik dat niet, want een peugeot schrijft sneller af als een toyota of mazda..

Lijstje inderdaad obvious, zit ermee in mijn maag dat ik ook niet de hoofdprijs aan bijtelling wil betalen..

Jammer datver een fossiel van een wagenparkbeheerdee (m/v/team) lijkt te zitten!

De genoemde Mégane is leuk, maar een heel dikke, gloednieuwe 208 zou ook fraai zijn voor jou -> je geeft aan dat het niet heel groot hoeft, een 208 GT-lne in die mooie gele kleur Jaune Faro met 130pk, 8-traps automaat, panoramadak, nappalederen bekleding en nog wat Spielerei blijf je prima binnen budget! Ik zou het wel weten!!

Volgens mij is het heel eenvoudig om wat te kiezen.

- De Scala koop je om zijn ruimte en niet om het stuurgedrag
- De Golf zit in de midenmoot qua stuur gedrag en confort
- de 2008 is een suv/crosover die koop je ook niet om stuur gedrag

De ford focus is precies wat jij nodig hebt , een hele fijne sturende hatchback en qua afmetingen aan de binnen en buitenkant prima, waarom meer betalen voor een BMW en al helemaal niet voor een Mini en dan met name een 3 deurs daar krijg je spijt van, je leven kan zomaar veranderen en dan zit je met een 3 deurs auto opgescheept.

als je dan nog naar suv kijkt is een DS3 ook nog een idee? zie nu dat alleen de basis uitvoering binnen het leasebudget past en die daarna komt op 90 euro net niet.

gyeyl0pbzjey_480.jpg

ybyyeqtbye5r_480.jpg

Auto encyclopedie zei:
Volgens mij is het heel eenvoudig om wat te kiezen.

- De Scala koop je om zijn ruimte en niet om het stuurgedrag
- De Golf zit in de midenmoot qua stuur gedrag en confort
- de 2008 is een suv/crosover die koop je ook niet om stuur gedra

De ford focus is precies wat jij nodig hebt , een hele fijne sturende hatchback en qua afmetingen aan de binnen en buitenkant prima, waarom meer betalen voor een BMW en al helemaal niet voor een Mini en dan met name een 3 deurs daar krijg je spijt van, je leven kan zomaar veranderen en dan zit je met een 3 deurs auto opgescheept.

als je dan nog naar suv kijkt is een DS3 ook nog een idee? zie nu dat alleen de basis uitvoering binnen het leasebudget past en die daarna komt op 90 euro net niet.

gyeyl0pbzjey_480.jpg

het budget komt op een paar tientjes niet aan, als ik zelf wat duurders wil moet ik gewoon een klein deel zelf per maand betalen.

Binnen ons bedrijf rijd 70% een BMW, dit omdat je dan voor een paar duizend euro meer mag shoppen.
Mij trekt dit echter minder omdat ik alleen ben en dus ook alle kosten alleen draag, die paar 100 euro bijtelling geef ik dan liever uit aan wat nuttigs.

208 vind ik wel een gave auto, enige waar ik dan bang voor ben is comfort. Ik rijd gemiddeld 50.000 Km per jaar door europa heen.
Woon werk is voor mij maar 8km per dag, dus dan heb je een idee hoeveel ik op de weg zit.
Op de lange afstanden moet het dus ook een fijne auto zijn.

2008 valt zeker niet af, weet alleen niet of je de juiste uitvoering binnen mijn leasebudget krijgt.

ybyyeqtbye5r_480.jpg

Als je de ruimte niet echt nodig hebt en je inderdaad druk maakt om een hogere bijtelling kan je inderdaad zoals GT86 ook voorstelt voor een volgeladen B-segmenter gaan. Broertje van de 208 de Opel Corsa is natuurlijk ook spiksplinternieuw. Een volledig volgeladen 130 pk versie met 8-traps Automaat is dan mogelijk binnen budget, je hebt dan zelf in de hand hoe duur je het wil maken. Met een beetje C-segmenter + opties zit je al heel snel aan je maximale bedrag.

vertmaori zei:
Je schrijft dat je alleen bent? Dan zou ik een mooie Mini samenstellen, elke dag met een smile achter het stuur. Een Cooper met de nodige extra's valt ruim binnen de mogelijkheden.
Helemaal eens. En zo te lezen ook nog geheel conform wens van de werkgever! (y)
Even snel wat bij elkaar geklikt. Zonder die bekleding val je nog binnen budget :) <https://configure.mini.nl/nl_NL/configid/i4a3z0x1>

Wil je goedkoper dan kan je inderdaad elke B-segmenter overwegen. Corsa, Ibiza, Fiesta. Allemaal fijne auto's.
Fiesta samengesteld: <https://www.ford.nl/s/DJmE>
1.0 Ecoboost 125pk ST-line X met een verzameling pakketten er op. Komt op €26.750 totaal. Een 'echte' Fiesta ST is natuurlijk het leukst maar valt net buiten je budget. Maar dan heb je wel een onwijs fijn bommetje. Wel wat minder comfortabel vrees ik, maar een feest om te rijden.

Barri zei:
vertmaori zei:
Helemaal eens. En zo te lezen ook nog geheel conform wens van de werkgever! (y)
Even snel wat bij elkaar geklikt. Zonder die bekleding val je nog binnen budget :) <https://configure.mini.nl/nl_NL/configid/i4a3z0x1>

Wil je goedkoper dan kan je inderdaad elke B-segmenter overwegen. Corsa, Ibiza, Fiesta. Allemaal fijne auto's.
Fiesta samengesteld: <https://www.ford.nl/s/DJmE>
1.0 Ecoboost 125pk ST-line X met een verzameling pakketten er op. Komt op €26.750 totaal. Een 'echte' Fiesta ST is natuurlijk het leukst maar valt net buiten je budget. Maar dan heb je wel een onwijs fijn bommetje. Wel wat minder comfortabel vrees ik, maar een feest om te rijden.
Mini is een hele gave auto en rijdt geweldig, maar mijn eigen ervaring is dat hoe lekker het ook rijdt ik zou er geen 50dkm per jaar mee willen rijden daar is hij mij toch wat te oncomfortabel voor.
Ik zou met zoveel kilometers per jaar toch voor een comfortabelere C-segmenter gaan.

Ben ik wel een beetje met je eens Epica; ik heb 40dkm per jaar gereden met een DS3 op 17 inch, dat was ook wat stug.
Maar wat voor iets dan voor 33k? Ik zou dan voor een Focus of Ceed gaan. Wellicht een nieuwe Octavia, maar die is er nog niet met de 1.0 en de 1.5 is net te duur. Een Ceed vind ik wel een aardige aanbieding.

Ik kan je zeker aanraden om eens een Ford focus ST of Active (iets hoger) te proberen. Genoeg budget voor alle optiepakketten, zoals stoelverwarming, adaptive CC, premium audio, voorruit verwarming etc.
De 1.5 zou net kunnen in je budget, al is de 125pk ook zat in Nederland.

Open Astra staat nog niet in je lijstje.
Ford Puma Hybrid zou ook nog kunnen.
1 garantie: een Ford rijdt niet als een matras.

Barri zei:
Ben ik wel een beetje met je eens Epica; ik heb 40dkm per jaar gereden met een DS3 op 17 inch, dat was ook wat stug.
Maar wat voor iets dan voor 33k? Ik zou dan voor een Focus of Ceed gaan. Wellicht een nieuwe Octavia, maar die is er nog niet met de 1.0 en de 1.5 is net te duur. Een Ceed vind ik wel een aardige aanbieding.

Het spul uit Azië mag niet van de wagenpark beheerder en de octavia kan ik niet over oordelen, want die zie ik even zo snel niet in de carbase van autoweek

spoiler alert zei:
Ik kan je zeker aanraden om eens een Ford focus ST of Active (iets hoger) te proberen. Genoeg budget voor alle optiepakketten, zoals stoelverwarming, adaptive CC, premium audio, voorruit verwarming etc.
De 1.5 zou net kunnen in je budget, al is de 125pk ook zat in Nederland.

Open Astra staat nog niet in je lijstje.
Ford Puma Hybrid zou ook nog kunnen.
1 garantie: een Ford rijdt niet als een matras.

Astra was al benoemt inclusief terugkoppeling.

en zat in Nederland zegt ook weinig , want TS rijdt veel in het buitenland.

Ik zou lekker voor een zo dik mogelijk uitgeruste B segmenter gaan. Een volle Corsa, 208 enz rijden heerlijk en ook met 50.000 per jaar zeer goed te rijden. (dat spreek ik uit eigen ervaring en dan zelfs met een 20 jaar oude versie van de genoemde Corsa)

Oja, ik had de Ceed iets te Europees ingeschat ;)
Dan toch maar een Focus 1.0 EcoBoost. Prima blokje. Ook als het iets heuvelachtiger wordt rijdt dat prima.

Laat je bij van Mossel eens in de watten leggen. Misschien hebben ze een extra goeie deal op bijvoorbeeld een MINI of Focus.

Je moet er in ieder geval even in gaan zitten. Dan kan je er vast wat wegstrepen.

Van de Renault Mégane komt zeer binnenkort een facelift, informeer bij de dealer wanneer die komt. Kijk dan ook gelijk naar de nieuwe Renault Clio, hier komt ook zeer binnenkort een krachtige hybride versie van. Je kunt natuurlijk ook een luxe versie kiezen met krachtige en fijne 1.3 motor.

ak2 zei:
Van de Renault Mégane komt zeer binnenkort een facelift, informeer bij de dealer wanneer die komt. Kijk dan ook gelijk naar de nieuwe Renault Clio, hier komt ook zeer binnenkort een krachtige hybride versie van. Je kunt natuurlijk ook een luxe versie kiezen met krachtige en fijne 1.3 motor.
Die komtvan de zomer, inclusief de hybride.

Bedankt voor de reacties, b segmenter vind ik lastig.. ik rijd veel in Duitsland en Frankrijk en heb als ik vloog wel eens kleinere huurauto’s gehad. Paar km is prima te doen maar 300+ achter elkaar is meestal niet zo prettig.
De focus neig ik ook het meeste naar, leuk uiterlijk en (heb een Fiesta sport gehad) dat ze fijn sturen weet ik. Wil gewoon mijn opties breed houden en niet de eerste beste auto bestellen.

Bij een mini zou ik tot 41k kunnen kijken, hoor wel uit verschillende hoeken dat ze rete hard geveerd zijn. Op een proefrit van een half uur merk je dat natuurlijk niet zo snel..

Opties:
Scala
Focus
Mini
1 serie
2008
Fiesta St line

Afvallers:
Octavia (te hoge gezinsfactor)
Astra (niet mijn stijl)
Leon (oud model)
308 (oud model)

Wat zijn in het C segment nog meer leuke opties?

Maar als je tot 41k mag gaan kan je ook kijken voor een Clubman is een wat grotere auto en je kan het meteen merken als je over een wat slechtere weg rijdt of het wel of niet wat voor je is.
Is de nieuwe Leon geen optie, wordt in het tweede kwartaal leverbaar en aangezien het toch een crisis is en er nu geen nieuwe auto's meer gemaakt worden zou het een optie kunnen zijn.

Scala is een B-segment basis, dat schijn je wel te merken in afwerking, etc. Stond laatst een test in de AW of AV geloof ik waar dat naar boven kwam.

De rapid was een uit de kluiten ggewassen b-segmenter, de scala voor zo ver ik weet een c-segmenter

Wat Europees is en nog niet benoemd is de Fiat tipo maar denk niet dat de tipo iets voor je is en. De volvo v40, maar die loopt al vanaf 2012 mee.

Ik denk als je voor de tipo gaat dat je hem wel bommetje vol krijgt.

De Peugeot 3008, en broertjes Citroen C5 Aircross en Opel Grandland X vallen nog (net) binnen het budget. En lijken mij ook goede opties.

De Megane is van zowel je lijstje met opties als afvallers gevallen? Zou zelf met soortgelijke situatie proefritten gaan maken met de Focus en 1-serie. En evt kijken of de nieuwe Leon op tijd leverbaar is.

Faceman1988 zei:
Bedankt voor de reacties, b segmenter vind ik lastig.. ik rijd veel in Duitsland en Frankrijk en heb als ik vloog wel eens kleinere huurauto’s gehad. Paar km is prima te doen maar 300+ achter elkaar is meestal niet zo prettig.

De focus neig ik ook het meeste naar, leuk uiterlijk en (heb een Fiesta sport gehad) dat ze fijn sturen weet ik. Wil gewoon mijn opties breed houden en niet de eerste beste auto bestellen.

Bij een mini zou ik tot 41k kunnen kijken, hoor wel uit verschillende hoeken dat ze rete hard geveerd zijn. Op een proefrit van een half uur merk je dat natuurlijk niet zo snel..

Opties:
Scala
Focus
Mini
1 serie
2008
Fiesta St line

Afvallers:
Octavia (te hoge gezinsfactor)
Astra (niet mijn stijl)
Leon (oud model)
308 (oud model)

Wat zijn in het C segment nog meer leuke opties?

Mag je bij een 1 serie dan ook tot 41 k gaan?

faceman1988 zei:
Binnen ons bedrijf rijd 70% een BMW, dit omdat je dan voor een paar duizend euro meer mag shoppen.
Mij trekt dit echter minder omdat ik alleen ben en dus ook alle kosten alleen draag, die paar 100 euro bijtelling geef ik dan liever uit aan wat nuttigs.

Is het toevallig zo dat je voor een BMW ook tot 41k mag gaan net als igv een Mini? Dat is bruto maximaal 147 euro extra bijtelling per maand tov een auto van 33k. Onderaan je loonstrook zal het waarschijnlijk om en nabij de 75 euro schelen/maand. Dat is natuurlijk best veel geld als je geen meerwaarde in 1 van deze 2 merken ziet.

Je schrijft dat je veel opties wilt, maar zijn de clima en de stoelverwarming dan de belangrijkste?

De Ford Focus ST-Line kun je voor <=33k met de 182pk motor krijgen als je zuinig bent met de optielijst. Voordeel van Ford is veel spullen voor weinig. Comfortstoelen, Winter pack, Comfort Pack en Technology pack erbij en een metallic lakje, B&O, dan heb je een heel leuke auto binnen budget. Of je gaat voor de 1.0 125pk motor, ook dat rijdt heel enthousiasmerend is mijn ervaring, en je houdt meer ruimte voor opties. Zelf heb ik alle pakketten aangeklikt voor mijn Focus, maar had met de kennis van nu best wat kunnen laten, het klinkt vaak belangrijker dan het in praktijk is, "full-options". Veel vermogen is wel een dagelijks terugkerend genoegen.

Bij BMW zou je voor een 118i sport line kunnen gaan, voordeel is dat bij hen de automaat niet gigantisch veel duurder is dan de handbak, dus die zou ik erbij nemen. En dan een mooie rooie bijvoorbeeld, kom je op net 41k. Dan heb ik verder alleen active CC erbij aangeklikt (dat vind ikzelf inmiddels wel iets wat ik niet meer zou willen missen op een auto waar je veel mee rijdt). De vanafprijs van de 118i is echter een stuk lager (net onder 35k).

Overigens denk ik dat je jezelf tekort doet door de huidige Seat Leon niet mee te nemen. Is echt een fijne auto die door de jaren heen steeds gemoderniseerd is qua infotainment e.d., en die je wellicht met een mooie korting zou kunnen krijgen. Maar goed, de nieuwe zal ook binnenkort wel beschikbaar komen...

haarr zei:
Of een 118d corp.excl.
Kost ook 41k dan heb je 150 pk en 350 Nm
Maar dan heb je geen geld voor een automaat en dat is wel prettig met 50dkm per jaar.

Ik denk trouwens ook dat je niet je blind moet staren op de internetprijs op dit moment. Ik gok zo dat de meestel dealers je met open armen ontvangen en je of dikke kortingen geven of een aantal voorraadmodellen voor grote korting aan kunnen bieden. De verkoop ligt helemaal plat en dan is elke verkoop meegenomen. Ik zou echt eens langs de dealers gaan en kijken wat er mogelijk is

Epica zei:
haarr zei:
Of een 118d corp.excl.
Kost ook 41k dan heb je 150 pk en 350 Nm
Maar dan heb je geen geld voor een automaat en dat is wel prettig met 50dkm per jaar.
Dan ga je wel 3 euro over de 41k. Ik neem aan dat dát geen probleem is. En met de opmerkingen van opel omega in het achterhoofd kan het zeker.

haarr zei:
Ik neem aan dat een corporate executive wel redelijk in de opties zit.
Ja er zit wel aardig wat opties op, zag oa led koplampen navi, digitaal dashboard. Maar met metallic lak zat ik er over heen.

Ik rij zelf 40k per jaar in een Ford Focus Titanium Business bevalt goed al 1,5 jaar lang. Ruimte achterin is ook prima als je keer mensen meeneemt, bagageruimte is mwah maar als je alleen bent meestal niet in gebruik. Zelf heb ik ook de Kia Ceed, BMW 1-serie (vorige generatie) en nog wat andere auto's bekeken uit dat segment bekeken maar dit was voor mij beste prijs/kwaliteit als ruimte geen eis is. Je kunt hem ook helemaal volhangen met opties en dan blijf je nog binnen budget gok ik.

haarr zei:
Dan zou ik voor een 1 serie gaan.

Mwah. Een 1-serie voor 41k is niet echt vetpot, verre van zelfs. Neem aan dat indien je die 41k wil gebruiken het een diesel moet zijn, laat amper ruimte voor zelfs de simpelste opties/extra's, kleurtje/wielen, etc. Ben het wel eens met TS zijn opmerking dat budget eigenlijk wat te krap is voor een C-segmenter met en een fatsoenlijke motor en een fijne uitvoering/uitrusting. ( kijkend naar overige merken ). Dan ook nog rekening houdend met de opmerking omtrent de bijtelling proberen te beperken kom ik nog steeds uit bij een volle B-segmenter ( met Automaat, dikke stoelen/leer en alle extra luxe die TS wenst ).
Zou gewoon gaan proefrijden, liever een hele dikke volgeladen B-segmenter dan een relatief karig uitgeruste en ondergemotoriseerde C-segmenter. Alles in perspectief natuurlijk want ook C-segmenter zou niet behelpen zijn maar als je bijvoorbeeld Automaat en andere dure/luxe opties wil dan zit dat er gewoon niet echt in voor dit budget.

Hallo Allemaal,

Vind het ook maar lastig, van het weekend eens zitten configureren om te kijken wat ik kan bestellen binnen budget.

- Focus ST line 1.0 125PK met wat leuke optiepakketten
- Skoda Scala met 1.0 TSI in Sportuitvoering met alle leuke opties.
- Ford Fiesta ST, 208, Polo, enz met zo een beetje alle opties.
- BMW 1 Serie (Enkel een armoede editie)
- Mini Cooper met veel leuke opties.
- Golf of Leon (Redelijke volle business uitvoeringen).

Tipo ook nog even bekeken, maar dat vind ik niet echt geen mooi model/interieur.
Jammer dat de guiletta al zo verouderd is, vind het nog steeds een prachtige auto...

De Scala vind ik in sport uitvoering ook een mooi apparaat, de tests die ik lees komen positief over.

Een auto uitzoeken is moeilijker als gedacht.. dit weekend ook de eerste ellende met de peugeot, iets met ramen die spontaan omlaag donderen.

Auto encyclopedie zei:
Ipv een scala een skoda Kamiq nog een optie

23lyrocbox1b.jpg

En deze misschien nog iets, begrijpelijk dat je de tipo niks vindt, was meer met het motto Europees en nog niet benoemd.

Er was ook nog een focus benoemd met 180 pk is dat niet wat?

DeeTwee zei:
Faceman1988 zei:
Jammer dat de giulietta al zo verouderd is, vind het nog steeds een prachtige auto..
Wat weerhoudt je, afgezien van dit puur sentimentele argument?

Wat mij weerhoud is het feit dat de auto inmiddels uit 2010 dateert, dat zie je helaas aan het interieur en de opties ook terug.

@Auto encyclopedie: Kamiq vind ik kwa vorm een beetje vreemd uitzien, niet echt een Suv look, maar meer een Fabia op stelten.
De focus met meer PK kan evt ook, al krijg je dan een stuk minder opties.

Met 125PK is het ook niet echt behelpen lijkt me.

Terug
Bovenaan