Nieuwe lease C segment station ( lease) ford , skoda, renault

Luxata

Net ingestapt
Ja hoi iedereen,

zoals in het topic onderwerp staat ben ik op zoek naar een nieuwe lease auto.
Ik woon in Denemarken dus de prijzen zijn niet echt relateerbaar hier als ik de NL prijzen zo zie.

Ik lease privé ( geen bijtelling) en allemaal hebben ze volledige service en ik heb ze voor 25.000 per jaar.

We rijden nu een Hyundai i20 van vorig jaar met genoeg opties er op. Fijne auto maar is niet zuinig en vrij lawaaierig op hogere snelheden. Ik wil dus een grotere auto ( familie uitbreiding) en heb 2 honden .. ok dat zijn teckels maar toch. Liever een station.

Verder is mijn woon werk verkeer niet al te veel maar ik rij graag met de auto naar vakantiebestemmingen.
Een voordeel zou zijn als we ( ik en mijn partner ) dan ook onderweg in de auto kunnen slapen mocht het nodig zijn. Dus veel ruimte / vlakke laadvloer en misschien dat de achterbank ook vrijwel plat kan.

Ook moet hij wel redelijk zuinig zijn want hier is de normale snelweg snelheid overal 130 en daar ga je normaliter wel 10 boven op zitten.

Ik heb de keuze tussen :

Skoda Octavia IV 2.0 TDI 150 style
Ford focus station ST-line 1.5 tdi 120
Renault Megane ST dci 115 zen of limited ( zelfde prijs) of de TCE 140 Benzine voor ongeveer de zelfde prijs.

De duurste van de drie is de octavia die 4800 DDK is per maand ( 645 Eur)
Dan de focus : 4245 DKK (570 Eur)
Dan de megane: 3895 DKK ( 520 euro)

Nu heb ik vorige week in de superb combi proef gereden en dat was machtig maar toch wel heel erg groot ! Kwam vooral doordat ze de nieuwe octavia nog niet in demo model hadden. Vooral alle opties waren wel erg interressant al betrapte ik me wel op luiheid toen de Lane assist en adaptive cruise aan stonden. Wel helemaal top voor lange afstanden natuurlijk!

Maar goed ik hou wel van een potje rijden en daarom is de focus ook wel de moeite waard. Vandaar dat ik morgen met die auto ga proefrijden.
De megane is een optie die ik wel wil zien omdat hij zo goedkoop is. Die hebben ze ook bij de dealer waar ik ga kijken morgen.

Nu vraag ik me af, wat zouden jullie doen? 0-100 maakt me niet zo heel veel uit maar liever dat de auto erg stil is kwa wind en weg geluiden ( ik wil niet de stereo op 9 zetten als ik in duitsland rij)
Welke is stil zuinig en praktisch en ook het geld waard? Is de octavia echt zo goed dat ie die extra euros ook wel waard is ? Of is de ford gewoon een top middenklasser. Of misschien de Megane want daar zit alles op wat je nodig hebt? Ik betaal natuurlijk liever minder dan meer.
Let wel boven op de prijs komt ook nog een verzekering die rond de 70 a 100 euro per maand extra is.

Of zeggen jullie kijk eens voor een SUV ( peug 3008 , skoda karoq)

Ik zou zeggen kijk eens naar een mpv als een citroen (grand) spacetour. De blue hdi blokken hebben meer koppel dan de concurrent.

Bij renaul ook kijken naar de 1.6 dci

Als je nu een i20 rijdt zijn alle genoemde auto's een enorme vooruitgang. Mijn keuze zou de Ford zijn, al vind ik de nieuwe Octavia wel een fraai model, dat waarschijnlijk ook wel de ruimste van de drie is.

Alleen snap ik niet waarom igv de Skoda de 150 pk diesel genoemd wordt, dat zal meteen de voornaamste reden zijn waarom dat de duurste auto in het lijstje is. De Octavia wordt in Denemarken ook met de 115 pk diesel aangeboden zie ik, voor zover mijn kennis van de Deense taal reikt. Is dat geen optie?

De Ford rijdt leuker denk ik, maar qua materialen is de Octavia wel beter. Je moet wel houden van het feit dat alles via het touchscreen moet. Ik zie het merk er niet tussen staan, maar bij een vergelijk tussen de Astra, Megane, Focus, Ceed, 308 en Octavia op een Skoda event ging de voorkeur van alle aanwezigen (na de Octavia uiteraard...) naar de Ceed.

Auto encyclopedie zei:
Ik zou zeggen kijk eens naar een mpv als een citroen (grand) spacetour. De blue hdi blokken hebben meer koppel dan de concurrent.

Bij renaul ook kijken naar de 1.6 dci

Zal eens kijken ! Had ook gekeken naar de Renault grand scenic maar die is ook dezelfde prijs als de focus en verbruikt meer

Auto encyclopedie zei:
Maar waarom bij skoda een 2.0 tdi en bij focus en Renault een zogenaamde spaardiesel?

Wat meer mensen vroegen zich dit af : in de privé lease kan je hier maar bepaalde modellen kiezen . Skoda biedt alleen de 2.0 TDI met dsg bak. Ford bied de 1.5 en de 2.0 aan maar ik hoorde dat de 2.0 van Ford niet zo geweldig blok was ? Renault bied alle versies van de 140 tce benzine en maar 1 diesel blok de dci 115

Barri zei:
De Ford rijdt leuker denk ik, maar qua materialen is de Octavia wel beter. Je moet wel houden van het feit dat alles via het touchscreen moet. Ik zie het merk er niet tussen staan, maar bij een vergelijk tussen de Astra, Megane, Focus, Ceed, 308 en Octavia op een Skoda event ging de voorkeur van alle aanwezigen (na de Octavia uiteraard...) naar de Ceed.

Mijn buurman heeft een Ceed estate maar ik heb het gevoel
Dat die wat aan de kleine kant is ? Ik zal eens wat reviews kijken. Wel gunstige prijzen voor het top model. Alleen de 136 crd diesel betaal ik wat meer per jaar voor de grøntax soort van milieu heffing. Kan ik beter gaan voor die 140 benzine maar dan is die niet zo heel zuinig . Weet jij een beetje hoe het met de windruis etc gesteld is ?

125 euro per maand verschil vind ik veel geld. Daar kun je veel leuke dingen van doen. Bij de Megane bestel je nu (denk ik) de facelift uitvoering, de auto wordt ook geleverd als stille en aantrekkelijke plug in hybride.

Ik zou aanraden om gewoon proefritten in de kanshebbers te maken.

De 1.3 TCe (140) van Renault is een erg fijne, soepele en hele stille motor.

De huidige Ceed is echt een grote auto. De Proceed is wat minder ruim maar wel mooier.
Ik weet niet hoe het in Denemarken zit, maar hier is een benzine goedkoper om te rijden (en bezitten cq lessen) dan een diesel.

"Welke is stil zuinig en praktisch en ook het geld waard?"

In Nederland zou ik dan zeggen neem de Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid Business Plus deze kost rijklaar € 32.395.

https://www.autoweek.nl/auto/99507/toyota-corolla-touring-sports-20-hybrid-business-plus/

ak2 zei:
125 euro per maand verschil vind ik veel geld. Daar kun je veel leuke dingen van doen. Bij de Megane bestel je nu (denk ik) de facelift uitvoering, de auto wordt ook geleverd als stille en aantrekkelijke plug in hybride.

Ik zou aanraden om gewoon proefritten in de kanshebbers te maken.

De 1.3 TCe (140) van Renault is een erg fijne, soepele en hele stille motor.

ja idd morgen ochtend ga ik dus bij de dealer kijken en daar verkopen ze dus renault, ford , kia en volvo dus dat komt goed uit ! ik laat me gewoon de halve dag goed informeren en misschien doe ik 2 of 3 proefritten

dat is nieuw voor mij dat de 2.0 diesel van ford niet zo goed is, zou kunnen dat ik daar niet van op de hoogte ben. Ze hadden eerder altijd peugeot dieselblokken, weet niet of dat nu nog zo is.

Rick Goosens zei:
Auto encyclopedie zei:
Maar waarom bij skoda een 2.0 tdi en bij focus en Renault een zogenaamde spaardiesel?

Wat meer mensen vroegen zich dit af : in de privé lease kan je hier maar bepaalde modellen kiezen . Skoda biedt alleen de 2.0 TDI met dsg bak. Ford bied de 1.5 en de 2.0 aan maar ik hoorde dat de 2.0 van Ford niet zo geweldig blok was ? Renault bied alle versies van de 140 tce benzine en maar 1 diesel blok de dci 115

2.0 van Ford is de PSA motor als ik het niet mis heb, zo'n beetje de beste diesel die je kunt krijgen. Veel mooiere loop ook dan de Skoda 2.0 TDI. Veel soepeler, daar waar de VAG TDI toch nog wel van een beetje veel toeren houdt, heeft de HDI motor juist z'n krachten onderin waardoor je dus ontzettend lekker kunt cruisen

ZE40 zei:
Rick Goosens zei:
Auto encyclopedie zei:

2.0 van Ford is de PSA motor als ik het niet mis heb, zo'n beetje de beste diesel die je kunt krijgen. Veel mooiere loop ook dan de Skoda 2.0 TDI. Veel soepeler, daar waar de VAG TDI toch nog wel van een beetje veel toeren houdt, heeft de HDI motor juist z'n krachten onderin waardoor je dus ontzettend lekker kunt cruisen

Sorry ik had me moeten verbeteren: toen ik zei dat die 2.0 niet zo goed was was dat meer over de versnellingsbak die vrij lange versnellingen heeft waardoor het nogal langzaam bevonden word. Maar goed dat is natuurlijk de mening van een persoon op internet. Ik ga het morgen wel zien. Als ik het zo hoor zeggen jullie dat ik maar beter voor de 2.0 kan gaan dan de 1.5?

Volgens mij kun je beter voor een diesel van PSA gaaan dan van vag, tenminste zo lees ik het

1.5 of 2.0 is andere discussie

Maar als je van ene merk 2.0 neemt en van ander merk 1.5 of 1.6 is geen eerlijk vergelijk

Rick Goosens zei:
Sorry ik had me moeten verbeteren: toen ik zei dat die 2.0 niet zo goed was was dat meer over de versnellingsbak die vrij lange versnellingen heeft waardoor het nogal langzaam bevonden word. Maar goed dat is natuurlijk de mening van een persoon op internet. Ik ga het morgen wel zien. Als ik het zo hoor zeggen jullie dat ik maar beter voor de 2.0 kan gaan dan de 1.5?
Interessant, heb je die indruk toevallig uit mijn review?

Hier alle Autoweek myreviews van de Focus met de 2.0 diesel, wellicht dat je dan een wat eerlijker beeld krijgt.

De 2.0 diesel in de Focus is zeker niet langzaam, maar hij maakt vooral indruk met de kracht onderin (souplesse). Zoals ik zelf -ongeveer- schrijf, als je op snelwegtempo een beetje gasgeeft maakt het versnellen vaak meer indruk dan volgas. En versnellen vanaf 130 kmh in 6 lijkt sneller te gaan dan tussen 100 en 130 kmh. Maar de sportknop en een versnelling terug maken een hoop goed.

Maar ik vraag me wel af of je nou echt een 2.0 diesel nodig hebt. Zelf nam ik hem uit principe, ik wilde niet terug in vermogen, en voor de leuk. En als je bijvoorbeeld vaak wat moet trekken is het denk ik ook wel de aan te raden versie. Maar jij komt uit een i20 waarbij vergeleken de lichter gemotoriseerde 1.5 diesel ook al veel vlotter aan zal voelen.

Bijkomend puntje is dat de Focus 2.0 diesel behoorlijk zwaar is vergeleken met de 1.5, dat scheelt ruim 100 kilo.

En nu ik toch in carbase zit te neuzen: Mijn 2019 Focus is aanzienlijk vlotter (op papier) dan de huidige 2.0 ecoblue Focus. Betere acceleratie en iets hogere top. Dus ik vermoed dat er wat aan de bakverhoudingen gesleuteld is om de uitstoot omlaag te krijgen.
https://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=100525&id2=94269

Ergo: Mijn advies igv Focus is om voor 1.5 diesel te gaan. Met de fijne handbak uiteraard. Zou ik obv de huidige cijfers zelf waarschijnlijk ook gedaan hebben.

100 kg verschil is natuurlijk de vraag of dat een probleem is. Want ik ben zelf niet op de hoogte hoe het zit met de Deense autoblasting.

Ik weet ook niet waar je veel aanbod in hebt in Denemarken in Nederland heb je een overspoelde tweedehands automarkt van voormalige 14%spaardiesels waar geen hond meer op zit te wachten.maar ging hier om een nieuwe auto begreep ik

Barri zei:
De huidige Ceed is echt een grote auto. De Proceed is wat minder ruim maar wel mooier.
Ik weet niet hoe het in Denemarken zit, maar hier is een benzine goedkoper om te rijden (en bezitten cq lessen) dan een diesel.

Nou ik moet je bij deze hartelijk bedanken voor de tip ! Ik heb in de focus gereden en ik vond het helemaal niets . Beetje afstandelijke besturing en ook beetje te stijf geveerd voor ons. Mooie auto hoor daar niet van maar die stoelen waren ook niet mijn ding. Daarna even in een megane gezeten en dat werd hem niet . Toen voor de gein maar even naar de Ceed sport wagon gekeken . Mooie auto in de top lijn met die crd ( hier heet die uitvoering: comfort ) net eentje onder de GT . Kreeg direct een glimlach op mijn gezicht toen ik er mee weg reed .

Mooie soepele versnellingsbak , alle extra snufjes met lane assist adaptive cc etc. Bediening lekker makkelijk en super stil . Heel praktisch met die platte laad vloer , grote achterbak en kwa afmetingen was het de perfecte wagen. Wat een verschil met die Hyundai. Dit moest hem worden !

Kwam van een koude kermis terug toen de dealer vertelde dat de diesel niet leverbaar was met het comfort pakket in de lease . Enkel het instap model en daar zaten weer een hoop dingen niet op wat ik wel graag wilde hebben. We konden ook geen extra’s bijnemen helaas . Zo werk het in Denemarken bij Kia : Take it or leave it :( uiteraard is dat enkel bij de private lease. Verder super goede service en aardige mensen. Terwijl ik bij de Skoda bijna werd weggekeken.

Maar goed na veel wikken en wegen besloten om dan maar voor de 1.4 t gdi met die DCT te gaan. Alle opties behalve de geventileerde stoelen en volleer.
Dus alle technische snufjes en alle andere opties zoals privacy glas, half leer , piano zwarte afwerking. 10inch scherm en jbl systeem.

. Was dezelfde prijs als de focus 1.5 diesel handmatig en goedkoper in de verzekering. Verbruik wel ok als je niet heel de tijd door trapt. Ik kom nu vrij apart over daar ik dit draadje begon met de zoektocht naar de diesel . En dit is natuurlijk geen diesel haha , maar..... door de goedkopere verzekering en lagere milieu belasting scheelt het op een jaar niet heel veel geld. Over 12 weken word hij geleverd in het staal blauw met 16inch.

We stapte in de Hyundai en toen moest ik toch wel bijna een traantje wegpinken .. eenmaal de hemel hebben meegemaakt en dan terug moeten in een naar vergelijking koekblik . Geen commentaar over de i20 voor de rest prima wagen maar niet gemaakt voor de snelweg.

Ik moet jullie allemaal hartelijk bedanken voor de goede informatie en ideeen! Ik zal wel een uitgebreide review schrijven als ik hem in ontvangst heb genomen.

De nieuwe Ceed is inderdaad een hele mooie en aantrekkelijke auto geworden, veel plezier er mee.

Wat leuk! Alvast veel plezier!

Ik rij zelf een Focus uit 2013, maar het nieuwe model word ik ook niet echt warm van, en ik heb 'm nog niet gereden (werd me niet aangeboden bij de dealer). De KIA wel, meerdere uitvoeringen ook, en dat vind ik echt een heel fijne auto. Ik vergeleek 'm qua rijden zelfs met mijn Focus uit 2013 en dat mag een compliment genoemd worden.
Zo'n 1.4 met DCT (en dan ook ACC) lijkt me heerlijk! (y)
Zoals elke auto knapt ie erg op van een setje fatsoenlijke wielen, maar ik kan me ook voorstellen dat dat niet je prioriteit heeft :cool:

Barri zei:
Wat leuk! Alvast veel plezier!

Ik rij zelf een Focus uit 2013, maar het nieuwe model word ik ook niet echt warm van, en ik heb 'm nog niet gereden (werd me niet aangeboden bij de dealer). De KIA wel, meerdere uitvoeringen ook, en dat vind ik echt een heel fijne auto. Ik vergeleek 'm qua rijden zelfs met mijn Focus uit 2013 en dat mag een compliment genoemd worden.
Zo'n 1.4 met DCT (en dan ook ACC) lijkt me heerlijk! (y)
Zoals elke auto knapt ie erg op van een setje fatsoenlijke wielen, maar ik kan me ook voorstellen dat dat niet je prioriteit heeft :cool:

Nou ik had dat dus gevraagd aan de verkoper en die zei dat ik geen grotere velgen kon kiezen. Zelfs niet als ik zou bij betalen ... dus ik weet het niet precies maar als ik terug kijk was dat misschien wel een beetje een mis communicatie tussen ons tweeen . 16 inch is wel erg klein en dan zou ik liever voor de 17 gaan. Die zaten onder het proefmodel ook en reden heerlijk. Toch dat beetje meer feeling is wel belangrijk voor me. Ik ga eens kijken wat mijn opties zijn

Grappig, ik had precies het tegenovergestelde. Ik ging de deur uit voor een proefrit in een Ceed (1.4 dct) en ontdekte bij toeval dat de Kia-dealer zijn voordeur deelde met een Ford-dealer. De Kia vond ik erg mooi maar reed zwaarlijvig, stuurde afstandelijk (onnatuurlijk zwaar) en ik was niet onder de indruk van de DCT. Daarna in de Focus gestapt (ST-Line ecoboost) en had binnen enkele meters een grijns op het gezicht. Kwestie van smaak natuurlijk, ik vond de Ceed absoluut chiquer en mooier vanbinnen (de meest luxe uitvoering) maar de auto die het meest rijplezier bij me opwekt wint toch altijd bij mij merk ik. Weet jij nog welke uitvoering van de Focus je hebt gereden?

Maar het is een mooie auto en goed geprijsd. Ik zou de 16" er lekker onder laten zitten, is comfortabeler, zuiniger en minder kwetsbaar bij stoeprandjes. Verschil in stuurgevoel of wegligging met 17" ga je niet merken.

DeeTwee zei:
Grappig, ik had precies het tegenovergestelde. Ik ging de deur uit voor een proefrit in een Ceed (1.4 dct) en ontdekte bij toeval dat de Kia-dealer zijn voordeur deelde met een Ford-dealer. De Kia vond ik erg mooi maar reed zwaarlijvig, stuurde afstandelijk (onnatuurlijk zwaar) en ik was niet onder de indruk van de DCT. Daarna in de Focus gestapt (ST-Line ecoboost) en had binnen enkele meters een grijns op het gezicht. Kwestie van smaak natuurlijk, ik vond de Ceed absoluut chiquer en mooier vanbinnen (de meest luxe uitvoering) maar de auto die het meest rijplezier bij me opwekt wint toch altijd bij mij merk ik. Weet jij nog welke uitvoering van de Focus je hebt gereden?

Maar het is een mooie auto en goed geprijsd. Ik zou de 16" er lekker onder laten zitten, is comfortabeler, zuiniger en minder kwetsbaar bij stoeprandjes. Verschil in stuurgevoel of wegligging met 17" ga je niet merken.

Tsja het smoelt wel lekker weg natuurlijk die 17inch. Goed dat is misschien ijdelheid die naar boven komt bij mij :) .

Wij hadden een nieuwe focus met plastic overal nog op , st line met de 1.5 ecoblue 120 pk met hand bak . Nu moet ik wel
Eerlijk toegeven dat ik nog nooit in mijn leven zo’n fijne handbak gevoeld heb. Wat een genot om te schakelen. Alleen hij was wel vrij stug op de snelweg en je voelt natuurlijk wel alles in die auto . Stuurde lekker maar net ff te licht. Misschien omdat ik de Hyundai gewend ben en Kia en Hyundai veel dingen van elkaar gebruiken ( onderdelen knopjes etc) toen was het wel allemaal erg vertrouwd.

Geen haat jegens de focus . Heel mooie auto maar de vrouw begon direct te klagen over de stoelen ... ik ga daar dan geen 1500 km naast zitten als we op vakantie gaan 😂. Had misschien ook de titanium kunnen proberen maar die vind ik er dan weer niet zo mooi uit zien. Al met al mooie auto maar voor mij toch net iets te licht kwa sturen en de vering iets te hard. De Ceed was eigenlijk wel een beetje als thuiskomen. Misschien ben ik al te oud voor grote veranderingen of zo maar voor mij was comfort toch wel het belangrijkste punt.

Je hebt zo te lezen een prima keuze gemaakt! Ikzelf vind de Focus niet extreem stug (was je Ford-dealer vergeten de transportblokken te verwijderen misschien?) maar de Ceed is duidelijk meer een auto die de oneffenheden gladstrijkt ipv doorgeeft. Ik vergelijk de Kia qua rijden met een Golf en dat is voor heel veel mensen een pluspunt. En als de stoelen in de Ford niet bevallen is het natuurlijk sowieso einde verhaal.

DeeTwee zei:
Je hebt zo te lezen een prima keuze gemaakt! Ikzelf vind de Focus niet extreem stug (was je Ford-dealer vergeten de transportblokken te verwijderen misschien?) maar de Ceed is duidelijk meer een auto die de oneffenheden gladstrijkt ipv doorgeeft. Ik vergelijk de Kia qua rijden met een Golf en dat is voor heel veel mensen een pluspunt. En als de stoelen in de Ford niet bevallen is het natuurlijk sowieso einde verhaal.

Nou ik blijk maar weer een pech te hebben .

Werd gisteren door de dealer gebeld : Kia heeft doodleuk alle lease contracten die afgelopen maand zijn afgesloten voor de Ceed in mijn uitvoering gecanceld.

Kia zelf zegt doordat de staal prijs anders is kunnen ze de auto niet voor het zelfde bedrag aanbieden dus moeten ze opnieuw gaan rekenen etc. Maar ze weten dus niet wanneer ze dat weten. Aangezien mijn huidige lease in november afloopt ben ik dus nu gewoon de Sjaak als ik niet snel wat anders beslis.... (levertijden etc) het grote probleem is nu dat ik na veel wikken en wegen de Kia als fijnste vind en daar eigenlijk alleen maar voor wil kiezen. Dus nu zit ik met een probleem haha 😂 wat doe ik nu ?!

Luxata zei:
Aangezien mijn huidige lease in november afloopt ben ik dus nu gewoon de Sjaak als ik niet snel wat anders beslis.... (levertijden etc) het grote probleem is nu dat ik na veel wikken en wegen de Kia als fijnste vind en daar eigenlijk alleen maar voor wil kiezen. !

Jouw dealer kan toch via hun systeem te weten komen wat er landelijk bij de dealers op voorraad is van de door jou gewenste auto?

Mooiroodisnietlelijk zei:
Dan vraag je toch om een voorloop auto via de leasemaatschappij? Dan kun je rustig op de definitieve prijzen wachten.

Ja de lease gaat dus via de dealer hier ( het is private lease in Denemarken).

De dealer bood wel aan om de proceed gt line ( zelfde motor) aan te bieden voor de zelfde prijs als de SW. Mooie auto maar ik heb een probleem met de inlaad hoogte.
Ik heb 2 honden en die kunnen daar misschien moeilijker in .. of ik moet ze er in tillen. Tweede punt is ik speel golf en dan moet ik dus mijn clubs en trolley ook weer omhoog tillen. Waarschijnlijk met uitkomst dat na een jaar de achterbumper helemaal weg gekrast is.

wat jullie ?

speedtouch zei:
Luxata zei:
Aangezien mijn huidige lease in november afloopt ben ik dus nu gewoon de Sjaak als ik niet snel wat anders beslis.... (levertijden etc) het grote probleem is nu dat ik na veel wikken en wegen de Kia als fijnste vind en daar eigenlijk alleen maar voor wil kiezen. !

Jouw dealer kan toch via hun systeem te weten komen wat er landelijk bij de dealers op voorraad is van de door jou gewenste auto?

Er is geen voorraad en alle private leasing heeft een levertijd van 12/14 weken. Ik had al gevraagd aan de dealer wat ze op voorraad hebben en dat is gewoon 0,0 , Ik kan ook niet zomaar een voorraad auto uit kiezen omdat het iets anders werkt dan in nederland helaas

Nou dames en heren . Ben net bij de Kia dealer geweest en met wat wikken en wegen toch de kogel door de kerk. Ik ben voor de proceed 1.4 tgdi gt line gegaan . Wat een mooie auto zeg , en voelt wel fijn aan in het rijden. Ook ietsje stiller op de weg dan de SW daar er van de achterbak nogal wat geluid kwam . Ik denk door de aflopende daklijn dat er minder wind ruis is . Anyways heb hem in het zwart besteld. Wat een plaatje ! Hier zijn wat foto’s van de proefrit auto en ik heb hem in de zelfde versie besteld : De proceed in het zwart

Luxata zei:
Aangezien mijn huidige lease in november afloopt ben ik dus nu gewoon de Sjaak als ik niet snel wat anders beslis....

Maar loopt het niet gewoon door totdat de nieuwe auto er is? Mijn nieuwe auto kwam 5 maanden te laat maar ik kon gewoon doorrijden in mijn vorige auto (en het was ook nog bij een andere leasemaatschappij).

Prachtig, zo'n Proceed! Zwart is alleen niet mijn kleur. Komt deze wel uiterlijk in november?

R Wolters zei:
Luxata zei:
Aangezien mijn huidige lease in november afloopt ben ik dus nu gewoon de Sjaak als ik niet snel wat anders beslis....

Maar loopt het niet gewoon door totdat de nieuwe auto er is? Mijn nieuwe auto kwam 5 maanden te laat maar ik kon gewoon doorrijden in mijn vorige auto (en het was ook nog bij een andere leasemaatschappij).

Kan wel , maar doe ik liever niet . Ik betaal heel veel voor die lease auto. Omdat we bijna een jaar geleden hierheen verhuisden moesten we snel een auto hebben. Leaseplan heeft een speciaal expat programma waar je zonder Deens inkomen een lease auto kunt krijgen . Dat is voor hun meer risico dus vandaar de hoge prijs . Ik betaal nu bijna net zoveel per maand voor een Hyundai i20 als dat ik zometeen voor de proceed ga betalen . Omdat we nu meer dan half jaar werkzaam zijn in Denemarken en daardoor dus een credit score hebben opgebouwd, zijn de prijzen eindelijk normaal . Dus als er een overlappings periode is dan krijgen we een vervanger auto van de Kia dealer . Dus vrij mooi geregeld !

Barri zei:
Prachtig, zo'n Proceed! Zwart is alleen niet mijn kleur. Komt deze wel uiterlijk in november?

Ja ik dacht zelf eerst aan penta grey of die blue flame maar toen ik hem had gezien in zwart was ik best wel verkocht

Terug
Bovenaan