Nieuwe koppeling werkt nu al niet meer

Guest
Beste mensen, ik heb een alfa 156 uit 99, vorige week heb ik de koppelingsset aan mjjn auto laten vervangen.
Gisteren leek het tijdens het rijde uit het niets alsof de auto in zijn vrij sprong oftewel hij kwam niet vooruit, de auto kon je in alle versnellingen zetten zonder ook maar de koppeling hoeven in te drukken, aandrijfassen gecheckt daar lag het niet aan, ligt aan de koppeling maar wie weet wat precies? En is het na demontage weer te herstellen of zal ik hoogstwaarschijnlijk een nieuwe set moeten kopen....

In voorbaat dank

cosdorp zei:
Beste mensen, ik heb een alfa 156 uit 99, vorige week heb ik de koppelingsset aan mjjn auto laten vervangen.
Gisteren leek het tijdens het rijde uit het niets alsof de auto in zijn vrij sprong oftewel hij kwam niet vooruit, de auto kon je in alle versnellingen zetten zonder ook maar de koppeling hoeven in te drukken, aandrijfassen gecheckt daar lag het niet aan, ligt aan de koppeling maar wie weet wat precies? En is het na demontage weer te herstellen of zal ik hoogstwaarschijnlijk een nieuwe set moeten kopen....

In voorbaat dank

En wat zegt de "laten vervanger" ervan?

Die zegt dat het aan het onderdeel lag maar zelf geloof ik er eerlijk gezegd niks van...

Die zegt dat het aan de koppelingsset zelf ligt maar daar geloof ik niks van en zou ik toch jullie mening ook willen

Wie heeft de koppelingsset geleverd? Jij of degene die gemonteerd heeft? En heb je niks van garantie op de reparatie. Want een set dient toch véél langer dan 1 week mee te gaan.

Nou de set heeft nog garantie, garage gaat natuurlijk de reparatie uitvoeren alleen ik vraag me af, zou het echt door de onderdeel komen of is het een montagefout..?

cosdorp zei:
Nou de set heeft nog garantie, garage gaat natuurlijk de reparatie uitvoeren alleen ik vraag me af, zou het echt door de onderdeel komen of is het een montagefout..?

Over beide zou ik me geen zorgen maken, hij heeft het maar te fixen.

(Tenzij je natuurlijk zelf je onderdelen aangeleverd hebt, en/of het geen erkend bedrijf is (beun)).

Nou ja het punt is, ik wil de auto morgen wegdoen, vandaar de vraag zal ik dan perse een nieuw onderdeel nodig hebben, en denken jullie aan de hand van de symptomen dat het aan het onderdeel ligt of aan de manier van monteren

Beantwoord nou eerst de vragen die er worden gesteld. Dan kunnen we je misschien helpen.

Wie heeft de koppeling gemonteerd? Jij, beun de haas of misschien een garagebedrijf die is aangesloten bij de BOVAG? Is alleen de koppelingsplaat vervangen of ook de drukgroep etc? Heb jij de onderdelen aangeleverd of heeft de garage dat zelf geregeld?

stoterstangen90 zei:
de 156 heeft ook een dual mass vliegwiel. die gaan ook vaak stuk.
Als jij ff goed had gelezen, had je geweten dat de auto al verkocht was...

Phaeton W12 zei:
Fordlover1 zei:
stoterstangen90 zei:
de 156 heeft ook een dual mass vliegwiel. die gaan ook vaak stuk.
Als jij ff goed had gelezen, had je geweten dat de auto al verkocht was...

Ik heb nergens gelezen dat de auto al verkocht is. Waar staat dat?
cosdorp zei:
Nou ja het punt is, ik wil de auto morgen wegdoen
Daarna niet meer gereageerd, dan lijkt me dat de auto verkocht is he?
Wat is lezen toch moeilijk voor sommige mensen....

Terug
Bovenaan