Nieuwe banden oppompen lukt niet.

Ouwe Zak

Net ingestapt
Voor mijn Mazda 2 heb ik vier nieuwe Goodyear banden laten plaatsen. Oppompen met de fietspomp lukt nu niet meer. Ook het uitlezen met een bandenspanningsmeter (op batterijen) lukt niet. Wanneer ik het verloopnippel plaats begint de boel als een gek te sissen, hoe ik hem ook plaats. Dus er komt niets in maar er ontsnapt alleen maar lucht. Vreemd want ik doe dit al zo lang thuis met de fietspomp. Waarom lukt het opeens niet meer?

Hoi, heb juist voor bridgestone gekozen vanwege mijn ervaring op mijn andere auto. Zitten er nu een weekje onder. Heerlijk.

Zou gewoon een groot ventielaansluiting moeten zijn. Al eerder autobanden voor de mazda2 op deze manier opgepompt?

Laatst bewerkt:
Vraag een vriend, buur, familielidmet een compressor en op 2' ben je rond? Ik heb nog nooit gehoord dat je met een gewone fietspomp een autoband kan oppompen? Ik heb een Renn Kompressor voor de racefietsen, maar geen idee of het zelfs daarmee zou lukken?

Geen fan van Bridgestone op beide Mazda's... lawaai, onderstuur, bij nat wegdek matig ondanks nog veel profiel. Maar dat is persoonlijk.

Hoi, heb juist voor bridgestone gekozen vanwege mijn ervaring op mijn andere auto. Zitten er nu een weekje onder. Heerlijk.

Zou gewoon een groot ventielaansluiting moeten zijn. Al eerder autobanden voor de mazda2 op deze manier opgepompt?
Ik pomp ze al jaren op met een fietspomp.

Vraag een vriend, buur, familielidmet een compressor en op 2' ben je rond? Ik heb nog nooit gehoord dat je met een gewone fietspomp een autoband kan oppompen? Ik heb een Renn Kompressor voor de racefietsen, maar geen idee of het zelfs daarmee zou lukken?

Geen fan van Bridgestone op beide Mazda's... lawaai, onderstuur, bij nat wegdek matig ondanks nog veel profiel. Maar dat is persoonlijk.
Het is geen gewone, ouderwetse fietspomp. Het is een hogedruk fietspomp met twee verschillende nippels

Waarom zou het niet werken? Een fietsband pomp je op tot ongeveer 3 bar, een autoband meestal minder. Je hebt alleen wat meer volume maar dan duurt het gewoon wat langer voordat die vol zit.

Waarom zou het niet werken? Een fietsband pomp je op tot ongeveer 3 bar, een autoband meestal minder. Je hebt alleen wat meer volume maar dan duurt het gewoon wat langer voordat die vol zit.
Geen flauw idee of en hoe; wij hebben samen 3 auto’s en een moto, met de compressor 1x in de maand nalopen en op een kwartiertje klaar. Gemak dient de mens. De compressor heeft ook een bar meter, de doorsnee fietspomp niet.
Ik moet echt zelden bijpompen, maar zoals jullie vakantiepark goeroe Peter Gillis altijd zegt “ vertrouwen is goed, controle is beter” ;)

^^ even langs de bandenpomp bij een tankstation en controleren of de ventielen daar wel werken (of even terug gaan naar de firma die de banden gemonteerd hebben en vragen wat ze nu precies met de ventielen gedaan hebben, je kan je fietspomp en verloopnippels dan gelijk ff meenemen, natuurlijk).

Met de banden heeft het niks te maken, wel met de ventielen. Er zijn nieuwe ventielen geplaatst waar die fietspomp niet op past. Zo simpel is het gewoon.
Nu ben ik er al een paar jaar uit, maar we hadden lange ventielen voor stalen velgen en korte ventielen voor lichtmetaal. Maar de kop was altijd hetzelfde. Moet ook wel aangezien alle pompen naar mijn weten ook dezelfde aansluiting gebruiken.

• Leuk
Waarderingen: EBL
Ik had vandaag dat het oppompen van een band met de compressor erg moeizaam ging. Als ik meer druk uitoefende op het ventiel, dus harder op het ventiel drukken, ging het een stuk beter. Had dat nog nooit meegemaakt. Dacht dat de compressor er geen zin meer in had.

Al een compressor geprobeerd? Je banden zijn opgepompt en je bent thuis gekomen. Dus die ventielen hebben het gedaan! Misschien je handpomp defect?

Terug
Bovenaan