Nieuwe auto

Cilan

Startmotor
Hallo,

Ik ben Cilan, 18 jaar. En ben opzoek naar mijn eerste auto. Ik heb hiervoor al een bericht geplaatst, maar heb zelf wat meer onderzoek gedaan en na gevraagd. Dus hierbij nogmaals een vraag voor advies. Heb nog 3 maand de tijd om te zoeken, dus vandaar.

Ik ben opzoek naar mijn eerste auto.
Budget zit tussen de 3000/4000.
Ik heb meerdere auto’s in tussentijd getestrit.
Waaronder:
Fiat bravo 1.6 diesel 2010
Mercedes c200 kompressor benzine 2009
Fiat punto evo 1.4 diesel
Suzuki swift 1.3 2005 benzine
Renault Clio 1.4 2006 benzine

Ik ben tot de conclusie gekomen dat de swift voor mijn budget, kilometers etc het beste is.
Maar zijn er nog auto’s die ik misschien over het hoofd heb gezien? Wat daadwerkelijk ook een goede optie zou zijn?
De Mercedes C200 kompressor rijd heerlijk maar zuipt nogal. De Fiat vind ik zelf geen fijne auto. De bravo was nog wel te doen, maar daar van vond ik de wegligging niet fijn. De Clio, opzich een prima auto maar toch zoek ik wat anders. Ik weet zelf niet echt goed wat wijs is, want heb ook gelezen/gehoord dat de kilometerstand niet heel veel over een auto zegt. Daarom vraag ik nogmaals om jullie mening en ervaring.

Ik rij 3000km per maand. (alleen woonwerkverkeer), kan de benzine en wegenbelasting volledig betalen door de vergoeding wat ik krijg. Maar natuurlijk hou je graag daarvan nog wat over voor evt onderhoud etc. Dus even concreet, opzoek naar een redelijk betrouwbare auto en redelijk zuinig. En moet er wel een beetje goed uitzien en sportief is mooi meegenomen.

Voor meer vragen stel ze gerust.

~ Cilan

Zo'n oude diesel en een Mercedes moet je niet willen op jouw leeftijd en met jouw budget. Daar ga je financieel op leeglopen.

Swift en Clio zijn prima beginnersauto's

Met zoveel kilometers per jaar, en een laag budget zou ik gewoon een compacte diesel kiezen. Je koopt ze uit relatief jonge bouwjaren, zijn erg zuinig en betrouwbaar.

Goede opties zijn de Renault Twingo 1.5 DCi, Clio 1.5 DCI.
Of een auto met de 1.6 HDI, zoals de Citroën DS3, C3, of Peugeot 208. Euro 5 is vanaf Januari 2011.

De Renault Clio 1.6 en 1.4 lopen ook erg goed op lpg, deze motoren vind je ook in de Dacia Sandero.

Met dit aantal kilometers in deze situatie lijkt een B-segment dieseltje met afstand de meest logische keuze.

Terug
Bovenaan