Nieuwe auto tot €8000 gezocht, A of B segment, <10k km

A

Anoniem

Guest
Beste mensen,

Op dit moment staat mijn Peugeot 107 uit 2012 in de verkoop en ben ik aan het kijken voor een nieuwe auto. Deze ga ik 90% gebruiken voor woon-werkverkeer en af en toe een ritje naar familie (misschien zelfs mee op vakantie gaan over de grens). Graag wil ik jullie advies over hetgeen ik wil aanschaffen.

Ik ben op zoek naar een leuk uitziende en aangeklede A of B segmenter voor zover mogelijk.

Eisen:

- Benzine
- Schakel (als het binnen het budget past mag een automaat ook)
- Moet goed meekunnen in het verkeer
- Koppeling die direct reageert
- Zwart, grijs, wit of zilver
- Tot €8000
- Bouwjaar vanaf 2014
- Leuk uitziend en aangekleed voor zover mogelijk
- Airco, elektrische ramen, deurvergrendeling met afstandsbediening zijn de minimumvereisten aan opties. Voor zover het kan wil ik graag parkeersensoren achter en stoelverwarming
- Betrouwbaar
- Lage afschrijving voor zover mogelijk. Ik ben van plan hem minstens 1-1,5 jaar te rijden

Wat ik zelf al heb gevonden:

Peugeot 108, Citroen C1, Toyota Aygo, Hyundai I10, Kia Picanto, Opel Karl, VW Up.

Hebben jullie ervaringen of tips/aanbevelingen over bovenstaande auto's of nog meer suggesties?

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt door een moderator:
108/c1/aygo zijn praktisch gelijk aan elkaar. Prima auto’s.

Karl is iets ruimer / volwassener. Met 75pk ook prima qua power.

Up vind ik zelf overpriced maar ze zijn wel heel leuk en rijden goed.

De i10 is relatief voordelig, betrouwbaar en ruim. Rationeel gezien de beste optie denk ik.

Zou denk ik zelf voor een hele late Twingo gaan (2013/2014). Heb je voor jouw budget eentje met heel weinig km, zit vaak alles op en aan (cruise control, climate control).

• Leuk
Waarderingen: ak2
Ik zou naar een Hyundai i10 of Kia Picanto kijken. Net wat volwassener dan beide drielingen.
Al is een Up/Citigo/Mii ook al meer auto dan een 108/C1/Aygo.

Voorbeeldje:

Ik zie dat je een saaie smaak hebt, maar je hebt ze ook in prachtig oranje met een oranje interieur. Heel gaaf!

Trouwens hoe is het met de verkoop van je auto afgelopen? Heb je het geld nog op je rekening ontvangen en wat is het uiteindelijk geworden voor 25.000 euro de vorige keer een suv of een station

De Fiat Panda is ook een goede optie, net als de al genoemde Renault Twingo 2.

Van je lijstje zijn de Opel Karl, Hyundai I10 en Kia Picanto aanraders.

108/c1/aygo zijn praktisch gelijk aan elkaar. Prima auto’s.

Karl is iets ruimer / volwassener. Met 75pk ook prima qua power.

Up vind ik zelf overpriced maar ze zijn wel heel leuk en rijden goed.

De i10 is relatief voordelig, betrouwbaar en ruim. Rationeel gezien de beste optie denk ik.

Zou denk ik zelf voor een hele late Twingo gaan (2013/2014). Heb je voor jouw budget eentje met heel weinig km, zit vaak alles op en aan (cruise control, climate control).
De UP vind ik zelf ook overpriced.

De i10 vind ik wat volwassener ogen qua binnen en buiten als de Picanto.

De Karl is zeker ook een optie.

De citybug drieling sla ik deze keer over.

Die Twingo 3 heb ik ook naar gekeken maar helaas heb je daar geen “volle” uitvoering van voor die prijs. Heb jij een voorbeeldje?

Ik zou naar een Hyundai i10 of Kia Picanto kijken. Net wat volwassener dan beide drielingen.
Al is een Up/Citigo/Mii ook al meer auto dan een 108/C1/Aygo.

Voorbeeldje:

Ik zie dat je een saaie smaak hebt, maar je hebt ze ook in prachtig oranje met een oranje interieur. Heel gaaf!
Mijn voorkeur gaat voor nu ook uit naar de i10. Alleen jammer van de 66 pk.

Trouwens hoe is het met de verkoop van je auto afgelopen? Heb je het geld nog op je rekening ontvangen en wat is het uiteindelijk geworden voor 25.000 euro de vorige keer een suv of een station
Oh ja was gewoon een handelaar uit Frankrijk die auto’s verkoopt en verhuurd aan Uber rijders.

Die SUV was voor m’n vader. We hebben een Skoda Karoq Sportline in nardo grey gekocht uit 2021 voor een hele goede prijs.

De UP vind ik zelf ook overpriced.

De i10 vind ik wat volwassener ogen qua binnen en buiten als de Picanto.

De Karl is zeker ook een optie.

De citybug drieling sla ik deze keer over.

Die Twingo 3 heb ik ook naar gekeken maar helaas heb je daar geen “volle” uitvoering van voor die prijs. Heb jij een voorbeeldje?

Ik bedoel de twingo 2, ben geen fan van de 3.. !

Mijn voorkeur gaat voor nu ook uit naar de i10. Alleen jammer van de 66 pk.
ik mheb ook sinds 6 maanden een i10, heerlijk wagentje, en die 66 pk zijn niet veel, maar voldoende om mee te kunnen komen in het verkeer vind ik.
En lekker luxe met Climat Control, CC en alles vanaf het stuur te bedienen.

Opel Adam komt ook een heel eind wat betreft je eisen, zeker wat betreft opties/luxe goede aankleding betreft.

Opel Adam

( echt nog steeds geen idee hoe jullie die meteen zichtbare directe links naar advertenties hier plaatsen )

Wij hebben hier een Up gehad en dat was een prima ding. Beste punt was wel het volwassen rijgedrag en goede stoelen waardoor je een lange snelwegrit ook prima uit de voeten kunt. Nadeel vond ik wel dat de auto niet zo fraai was afgewerkt als sommige concurrenten. Lang niet zo luxe als de meeste concurrenten, de basis motor wat de meeste zijn is 60PK wat echt traag is en occasionprijzen zijn hoog.

Verder is de keuze te over. Ik zou de shortlist beperkten tot een Opel Karl, Kia Picanto of Hyundai i20. Maar dan wel met iets van kleur er op en zeker geen opa grijs of iets.

ZOIETS , binnen budget, stoelverwarming (zelf stuurverwarming), parkeersensoren, airco, cuirse control, 75PK, , getint glas, 5 zitplaatsen, lederen stuurwiel. Bij een prima bedrijf een heel net exemplaar op het eerste oog. Kun je geen buil aan vallen.

Hier nog een vergelijkbare maar dan met climat control (ipv handmatige airco), lichtmetalen wielen (ipv wieldoppen) en nog wat andere luxe en jaartje jonger.

Aangezien 'leuk uitziend en aangekleed' ook een criterium is, heb je de Lancia Ypsilon al bekeken? Over smaakt valt natuurlijk niet te twisten, maar Lancia heeft geprobeerd er iets hips van te maken met vaak net wat meer aankleding dan gemiddeld in dit segment.

Deze heeft ook parkeersensoren en met z'n 85pk komt ie net wat lekkerder met het verkeer mee dan een Up! of i10.

Een Renault Clio zou ook net gaan binnen je budget en biedt aanzienlijk meer auto voor je geld dan een i10 (of Ypsilon) maar is wat ouder en minder trendy.

Zo'n Ypsilon blijft een leuk ding. Zou persoonlijk voor een two-tone gaan met lederen bekleding

Terug
Bovenaan