Nieuwe auto en zakelijke tankpas

A

Anoniem

Guest
Goedemorgen allemaal,

2 vragen:

1. Ik ben van plan morgen een Ford Focus Wagon uit 2015 aan te schaffen. De dealer geeft aan dat er 6 maanden CarGarantie op zit. Klinkt goed maar heeft er iemand ervaring mee die kan bevestigen of dit goed is ja/nee en of ik ergens op moet letten.

2. Ik heb een eigen bedrijf EZ en heb een tankpas voor mijn Diesel bedrijfswagen die ik 100% zakelijk gebruik. De tankpas is niet gekoppeld aan de wagen. Als ik met de privé auto benzine tank op de tankpas, kan ik dan de BTW declareren. Ik weet zelf 99% zeker dat dit niet mag, maar toch lees ik op internet conflicterende berichten hierover.

Groetjes en bij voorbaat dank.

Kan wel, maar je moet het ook opgeven en weer afdragen (het is privégebruik).... je schiet er totaal niets mee op en krijgt er alleen maar een hoop extra administratieve afhandelingen bij.

Als je een eenmanszaak hebt kun je onder bepaalde voorwaarden zeker wel btw aftrekken voor privé auto.
Als belastingadviseur heb ik hier bijna dagelijks mee te maken. Helaas zijn er veel adviseurs die hierin niet de optimale situatie weten te creëren.

Terug
Bovenaan