Nieuw auto tot €25000 gezocht, SUV of station, 25k-30k km

Age 9731635

Startmotor
Beste mensen,

Ik mijn Passat GTE uit 2016 verkocht en ben nu aan het kijken voor een nieuwe auto. Graag wil ik jullie advies over hetgeen ik wil aanschaffen.

De Passat had ik op de zaak staan aangezien je in 2021 nog 15%-16% bijtelling had, weet niet meer precies hoeveel het was. En aangezien die zakelijk niet meer interessant was en 205k kilometers op de teller had staan besloot ik hem te verkopen om nog een goede prijs ervoor te kunnen krijgen.

Ik ben op zoek naar een leuk uitziende en aangeklede SUV of station maar ik sta ook open voor een leuke sedan of hatchback.

Eisen:

- Benzine of Hybride
- Automaat
- Minimaal 150 PK
- Zwart, grijs, wit of zilver
- Tot €25000
- Bouwjaar tussen 2018-2022
- Een sport line pakket (als een AMG Line, R Line etc)
- Cruise control, Parkeersensoren voor en achter, Achteruitrijcamera, Climate control, Carplay & Android Auto, Stoelverwarming zijn de minimumvereisten aan opties
- Betrouwbaar
- Lage afschrijving, ik rij mijn auto's meestel 2-2,5 jaar

Wat ik zelf al heb gevonden:

1. Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost ST Line
2. Hyundai i30 Station 1.5 T-GDI N-Line
3. Toyota Corolla Station 2.0 Hybrid
4. VW Golf Station (vind ik overpriced in vergelijking met wat je kunt kopen)
5. Nissan Qashqai 1.3
6. Mazda CX5
7. Hyundai Tucson van voor de facelift
8. Kia Sportage
9. Ford Kuga

Aangezien de bijtelling nu 22% is, is het bij bijna elke auto zo dat je hem beter privé kan rijden en alleen kilometers kan opvoeren als kosten. Dus op de zaak zetten zal ik waarschijnlijk niet doen. Ook ben ik een beetje aan het denken of het wel verstandig is om nu een hybride te kopen aangezien vanaf 2024 de 50% korting op de wegenbelasting vervalt. Ik ben bang dat dat gevolgen gaat hebben voor een lagere restwaarde aangezien wij in dit land van benzine naar diesel naar hybride naar elektriciteit en als de voordelen van elektrische auto's weg is we weer naar benzine gaan.

Hebben jullie ervaringen of tips/aanbevelingen over bovenstaande auto's of nog meer suggesties?

Alvast bedankt!

Een gewone hybride kan je zonder problemen kopen, het zijn de plug-in varianten zoals de Passat die je had die last hebben van de verhoging van de mrb.
Maar ik zou als ik jouw was gewoon eens naar een groot autobedrijf gaan die een hoop verschillende auto's heeft staan om eens te gaan proef zitten en kijk wat je er in het echt van vind.

Waarom niet weer een Passat, indien je toch niet op de nieuwwaarde hoeft te letten als je deze privé gaat rijden? Is een mooie ruime wagen. Jouw lijstje zijn allemaal een slag kleiner. Als je eenmaal die ruimte en dito comfort gewend bent, kan het tegenvallen.

Waarom niet weer een Passat, indien je toch niet op de nieuwwaarde hoeft te letten als je deze privé gaat rijden? Is een mooie ruime wagen. Jouw lijstje zijn allemaal een slag kleiner. Als je eenmaal die ruimte en dito comfort gewend bent, kan het tegenvallen.
Het nieuwere model 2020-2022 wat een beetje leuk is aangekleed begint bij €30k in Duitsland en ik heb niet echt zin in een hoge afschrijving.

Ik zat ook te denken aan een youngtimer op de zaak maar of je daar nu blij van wordt..

De kans op een hoge afschrijving is bij alle brandstof auto's aanwezig. Dat zijn dingen waar je je niet al te druk om moet maken.
Auto's zijn momenteel erg duur door leveringsproblemen met nieuwe auto's. Mocht dat beter worden is de kans aanwezig dat de prijs van occasions daalt.

Ik heb juist een Golf gekocht omdat die erg goed geprijsd was, dus sluit 'm niet per definitie uit.
Een Superb, is dat nog iets? Lijkt me zelf een erg fijn ding.

Ik denk toch dat ik voor een Qashqai J11 facelift (2017-2021) ga omdat die vergeleken met wat je allemaal kunt kopen het meeste waar voor je geld biedt.

Ik heb een aantal bescheiden zoekfilters geselecteerd namelijk, tot 100k km, minimaal 150 PK, automaat, bouwjaar vanaf 2019, stoelverwarming, achteruitrijcamera en automatische airco en daaruit komt alleen de Qashqai naar voren die het overwegen waard is.

Natuurlijk zelf importeren uit Duitsland want in NL betaal je de jackpot.

Als ik alleen de bouwjaar vanaf 2017 doe tot €20k heb je letterlijk niks wat leuk/interessant is.

Wat vinden jullie een realistische prijs voor een Qashqai Tekna+ 1.3 DIG-T automaat met 50k km op de teller? Volle uitvoering. Ik zou er eentje voor €22k kunnen kopen wat na import tussen de 23,5-24k zou uitkomen. In DE staan ze verder te koop tussen de 25-26k als goedkoopste en in NL tussen de 26-30k (zelfde uitvoering als hierboven vermeld).

Wat denken jullie dat zo’n Qashqai afschrijft per jaar? Ik ben van plan er 50k km in 2 jaar mee te rijden. De Qashqai Tekna’s uit 2017-2018 in NL worden verkocht voor 20k en hoger.

Het nieuwere model 2020-2022 wat een beetje leuk is aangekleed begint bij €30k in Duitsland en ik heb niet echt zin in een hoge afschrijving.

Ik zat ook te denken aan een youngtimer op de zaak maar of je daar nu blij van wordt..
Als afschrijving/ restwaarde voor jouw slapenloze nachten worden, dan is het wellicht een idee om nu een Lexus RX hybride te kopen en dan de 2wd uitvoering , grote kans als deze vanaf 2025 youngtimer wordt dat die ontzettend gewild wordt, omdat die 2wd heeft in beschikt over betrouwbare hybride techniek en in een suv jasje zit

Laatst bewerkt:
Als afschrijving/ restwaarde voor jouw slapenloze nachten worden, dan is het wellicht een idee om nu een Lexus RX hybride te kopen en dan de 2wd uitvoering , grote kans als deze vanaf 2025 youngtimer wordt dat die ontzettend gewild wordt, omdat die 2wd heeft in beschikt over betrouwbare hybride techniek en in een suv jasje zit
3k verlies in 2 jaar kan ik mee leven maar 6-7k in 2 jaar gaat te ver. Ik werk niet om de auto te onderhouden.

Ik denk toch dat ik voor een Qashqai J11 facelift (2017-2021) ga omdat die vergeleken met wat je allemaal kunt kopen het meeste waar voor je geld biedt.

Ik heb een aantal bescheiden zoekfilters geselecteerd namelijk, tot 100k km, minimaal 150 PK, automaat, bouwjaar vanaf 2019, stoelverwarming, achteruitrijcamera en automatische airco en daaruit komt alleen de Qashqai naar voren die het overwegen waard is.

Natuurlijk zelf importeren uit Duitsland want in NL betaal je de jackpot.

Als ik alleen de bouwjaar vanaf 2017 doe tot €20k heb je letterlijk niks wat leuk/interessant is.

Wat vinden jullie een realistische prijs voor een Qashqai Tekna+ 1.3 DIG-T automaat met 50k km op de teller? Volle uitvoering. Ik zou er eentje voor €22k kunnen kopen wat na import tussen de 23,5-24k zou uitkomen. In DE staan ze verder te koop tussen de 25-26k als goedkoopste en in NL tussen de 26-30k (zelfde uitvoering als hierboven vermeld).

Wat denken jullie dat zo’n Qashqai afschrijft per jaar? Ik ben van plan er 50k km in 2 jaar mee te rijden. De Qashqai Tekna’s uit 2017-2018 in NL worden verkocht voor 20k en hoger.
Bij de Qashqai zou ik kijken naar auto's vanaf 140 pk, eventueel met handbak, eventueel meer kilometers. Dan is er meer keuze. De 1.3 met 140 en 160 pk zijn technisch gelijk.

Kijk dan ook gelijk naar de Renault Kadjar met de zelfde 1.3 motor , die is technisch (vrijwel) gelijk, maar heeft een iets grotere kofferbak, is vaak luxe uitgevoerd, en goedkoper.

Terug
Bovenaan