NGTR zijn projecten, 2000 Clio RS169 + Megane RS175 + Kangoo 1.6. New kid on the block

54436095943_496e799452_b.jpg

Wat een dag was gisteren, zal eens proberen een samenvatting te schrijven van de afgelopen tijd. Clio is in ieder geval weer goed wakker van zijn winterslaap na gisteren. Wat een leuk bommetje blijft het ook.

Oh ja dan viel het niet zo op want ik lette niet zo op het nieuwere spul en de kont van die Clio RS is niet zo opvallend :D De Rafale vond ik echt een lomp bakbeest en niks Renaults aan behalve het vele zwart gespoten delen.

Oh ja dan viel het niet zo op want ik lette niet zo op het nieuwere spul en de kont van die Clio RS is niet zo opvallend :D De Rafale vond ik echt een lomp bakbeest en niks Renaults aan behalve het vele zwart gespoten delen.
Eens. Ik vind het nog steeds een halve Peugeot.

Mooi plaatje van de Clio zeg! Doet 'm zeker eer aan zo. Jammer dat ik dit jaar niet kon aansluiten, maar jullie hadden weer mooi geluk met het weer zo te zien (y)

Ik moest het even Googlen, maar blijkbaar is dat normaliter een net zo apart vormgegeven luchtrooster oid.

Ik weet niet of de kleur ook in Nederland is geleverd. Maar hij viel wel direct op.

Ook kilometerstand, enkele eigenaar en volledig dealer onderhoud spreken enorm voor dit exemplaar.

Er staat hier in de buurt een Kuga met dezelfde kleur of bijna dezelfde kleur. Weet niet of het import is of niet. Sowieso een mooie upgrade tov de Aygo. Ga je vast veel plezier van hebben!

Erg nette Ford. Ik zeg eerlijk dat ik als nieuwbakken Toyota-rijder soms wel terugverlang naar het weggedrag van Ford.

Ik neem aan dat die SUV ook alvast met het oog op de toekomst is gekocht. ;)

Haha ja alhoewel er op dat vlak nog geen nieuws te melden is. @Mechanix

Moet inderdaad zeggen dat het een redelijk dynamisch ding is. Nu is het natuurlijk ook volledig onafhankelijke wielophanging voor en achter (met stabilisator stangen wel) en dat maakt het een zeer stabiele combinatie.
1500 kg aan gewicht is niet weinig maar zo zwaar is de Megane ook.....en dat merk je dan ook niet echt aan de auto.
In dat opzicht is een oudere Toyota echt niet zo prettig. RAV4 bijvoorbeeld is in de nieuwste variant fantastisch maar aangezien deze op de zaak staat moest die wel 15 zijn. Dan kijk je naar de Lexus RX maar daar was mijn vrouw niet van overtuigd. Forester, X3, XC60 of XC90...Kuga vond ze direct leuk.

Ik vind het nog een beetje spannend maar ik kan er wel veel over vinden op het internet. Dat valt dan weer niet tegen.

Nee joh het is niet zo dat de Megane al bijna 3 maanden stil staat....
Iets met turbo slang die gescheurd was en de turbo heeft meegenomen.
Hebben meer Renaults daar last van? Meen me te herinneren dat mijn opa iets vergelijkbaars met zijn 2005 Grand Scenic 2.0 16v. Kan het hem niet meer vragen. ;)

Mijn Laguna 2.0 DCI heeft een gescheurde slang gehad, maar tussen de turbo en de intercooler. Was erg prijzig (ik meen iets van € 250) voor een stukje slang. En als de slang voor de turbo zit.... Vervelend Nico!

Oh die had ik ff niet zien aankomen, uit Duitsland geïmporteerd? Is dit in plaats van de Kangoo of blijft die gewoon?

Ik hoop dat de schade aan de Megane mee valt. Zijn er stukjes slag de turbo ingezogen? Hoe anders neemt een slang een turbo mee?

Gefeliciteerd met de Kuga, ik vind het in deze kleurstelling best een mooi ding om te zien! En Ford rijdt over het algemeen gewoon goed, jammer dat het in huidige vorm had bezig is zichzelf op te heffen voor wat Europa betreft.

Hebben meer Renaults daar last van? Meen me te herinneren dat mijn opa iets vergelijkbaars met zijn 2005 Grand Scenic 2.0 16v. Kan het hem niet meer vragen. ;)
Weet niet, nog niet eerder gehad of gezien.

Mijn Laguna 2.0 DCI heeft een gescheurde slang gehad, maar tussen de turbo en de intercooler. Was erg prijzig (ik meen iets van € 250) voor een stukje slang. En als de slang voor de turbo zit.... Vervelend Nico!
Ja is echt klote.

Oh die had ik ff niet zien aankomen, uit Duitsland geïmporteerd? Is dit in plaats van de Kangoo of blijft die gewoon?

Ik hoop dat de schade aan de Megane mee valt. Zijn er stukjes slag de turbo ingezogen? Hoe anders neemt een slang een turbo mee?
Yes klopt, Duitse import. In plaats van de Aygo komt deze, Kangoo houden we voorlopig nog even, tenzij die ineens besluit om goed stuk te gaan natuurlijk.

Ja hij heeft inderdaad een brokstuk ingeslikt. Dus er zit een scheurtje in een van de turbinewielen. Dat fluit natuurlijk redelijk hard. Wat irritant is, maar met de mogelijke onbalans beter om er een nieuwe cartridge in te zetten en door te rijden. Maar blijkbaar was de downpipe niet zo makkelijk los te halen....kostte me maar 32 uur ofzo dat ene boutje.

Terug
Bovenaan