Natte vloermat bestuurder

dekraan

Net ingestapt
Hallo allemaal!
Onze Peugeot 306 Break heeft sinds een week of twee een natte vloermat bij de bestuurder. De vloeistof is transparant ruikt heel licht en geeft een klein beetje plakkerige vingers maar het zou prima water kunnen zijn dat vuil is geworden van wat toch al op de vloermat ligt.

het gekke is dat ik niet zie waar het vandaan kan komen. Alleen de vloermat en de vloer daaronder zijn nat. Ik kan geen spoor of iets dergelijks vinden. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Kan ik dit gewoon toeschrijven aan de regen die bijvoorbeeld via het portier binnenkomt?

Kan.
Kan ook condenswater van de airco zijn wat niet goed afgevoerd wordt, kan ook koelwater zijn vanuit een lek in de kachelradiator/slangen.
Lekkage opsporen en je weet het.

Ah ok! :)

Heb je het misschien tips hoe ik het lek kan opsporen?

Misschien wel gerelateerd er is onlangs een nieuwe radiateur geplaatst. Maar het is wel zeker een maandje voordat voor de mat nat werd

Heb je al gecheckt of de paravaan misschien verstopt is? Na verloop van tijd kunnen zich in dat ding bladeren en andere boomgerelateerde meuk ophopen.

FF motorkap open en die 'bak' onderaan de voorruit checken en indien nodig leegmaken.

dekraan zei:
Ah ok! :)

Heb je het misschien tips hoe ik het lek kan opsporen?

Misschien wel gerelateerd er is onlangs een nieuwe radiateur geplaatst. Maar het is wel zeker een maandje voordat voor de mat nat werd

Als het koelwater is zal je het kunnen merken aan de dalende inhoud van het reservoir (regelmatig even checken als de motor koud is), koelwater geeft inderdaad meestal plakkerige vingers en is (mocht je het op smaak durven testen) enigszins zoet van smaak.
Ik weet niet hoeveel toegankelijke ruimte je onder je dashboard en middenconsole hebt, maar wat kranten onder je dash vastplakken (schilderstape) en zo een dagje rijden is een goed hulpmiddel om eventuele lekkages daar te traceren.
De natte matten er in ieder geval wel uit halen en laten drogen, en kranten onder of op de vaste vloerbedekking absorberen ook veel vocht. (werkt beter, sneller en goedkoper als vochtvreters)

Ik gok ook op de kachelradiator, TS schreef de nattigheid rook en voelde plakkerig aan. Water is een rare materie het kruipt overal heen en komt dan heel ergens anders te voorschijn, maar moet lukken.
Radiateur blijft op peil?

Terug
Bovenaan