Nare geur

Thomas vM

Net ingestapt
Beste mensen,

Vandaag hebben we in onze reeds aangeschafte S60 een meguiars luchtverfrisser geplaatst en volgens de gebruiksaanwijzing, een kwartier lang met alles gesloten en de blower vol aan, laten spuiten. Echter heeft dit totaal niet de verwachte geur opgeleverd. (De geur heet ‘New Car’, nou ik ken geen enkele nieuwe auto met zo’n zoet deodorantgeurtje als deze lichtverfrisser xD) Nu willen we graag deze geur weer uit de auto krijgen, maar ik heb geen idee hoe. Zou een ozonbehandeling helpen om de geur weer te neutraliseren?
We hebben al geprobeerd om het op te lossen door met de ramen open te rijden, interieur vochtig af te nemen en de airco maximaal te laten draaien maar vooralsnog helpt niets.

Iemand tips?

Algemeen advies bij stank/rookauto:
1) totaal reinigen
2) bekleding stoomreiniger / tapijt/bekleding reiniger
3) Professionele ozonbehandeling

't is vergelijkbaar met een Wunderbaum gelijk helemaal uit de verpakking trekken.
Je wordt een week helemaal high van, maar dan wordt t snel minder. Dat t nu warm is helpt ook niet echt mee, dan stinkt t nog erger.

Bij voorkeur goed uit laten wasemen met de ramen open, zolang t niet regent.

Spuitbusjes etc etc maskeren alleen voor een tijd je de lucht, alleen een ozon behandeling brengt hier uit komst, net zoals mc schrijft eerst de hele auto reinigen, de ozon doet de rest, heb pas geleden ook zo,n behandeling gehad omdat het naar nattesokken rook, waarbij ik ook van alles heb geprobeerd ,
Ik heb het bij een airco station laten doen, dus geen garage, en koste 25 euro,

beremans zei:
Spuitbusjes etc etc maskeren alleen voor een tijd je de lucht, alleen een ozon behandeling brengt hier uit komst, net zoals mc schrijft eerst de hele auto reinigen, de ozon doet de rest, heb pas geleden ook zo,n behandeling gehad omdat het naar nattesokken rook, waarbij ik ook van alles heb geprobeerd ,

Natte sokken of muffe aardappelgeur, kan duiden op vocht en daardoor ontstane schimmelvorming, meestal onder de vloerbedekking , als gevolg van waterlekkage.
Misschien even een stukje vloerbedekking aan iedere kant oplichten en controleren op aanwezigheid vocht, want het drogen gaat niet vanzelf.

Fryfrysk zei:
beremans zei:

Natte sokken of muffe aardappelgeur, kan duiden op vocht en daardoor ontstane schimmelvorming, meestal onder de vloerbedekking , als gevolg van waterlekkage.
Misschien even een stukje vloerbedekking aan iedere kant oplichten en controleren op aanwezigheid vocht, want het drogen gaat niet vanzelf.

Dat dus... Natte sokken geur komt altijd van vochtproblemen. Eerst dat aanpakken en die lucht verdwijnt dan vanzelf. Ozonbehandeling werkt wel, maar zodra het interieur weer nat genoeg is, komt de geur ook terug.

Pobresh zei:
Fryfrysk zei:
beremans zei:

Dat dus... Natte sokken geur komt altijd van vochtproblemen. Eerst dat aanpakken en die lucht verdwijnt dan vanzelf. Ozonbehandeling werkt wel, maar zodra het interieur weer nat genoeg is, komt de geur ook terug.

Tja, die taal toch : de zin luidde " kan duiden" en niet "komt altijd van ", zoals deze reactie is.

Terug
Bovenaan