N.A.P. onlogisch, hoe achterhaal ik de km-historie?

ik heb een bmw 5serie
wou tellerstand ook wel weten maar via rdw gekeken maar kon hem niet vinden niks van bekend
komt dat doordat die geimporteerd is?
kan je dan niks zien of wanneer dat die in nl is gekomen

Hallo,

Ik ben bezig een auto te kopen en heb er na lang zoeken 1 gevonden via internet,nu heb ik bij autocheck.nl de gegevens opgevraagd en alles lijkt te kloppen behave dus idd ook de 'onlogisch' melding bij de kilometerstand check...
De auto staat te koop bij een particulier.

Hoe kom ik er nou achter waarom ik die melding krijg bij de km check?

Ik las volgens mij net dat je die aanvraag bij de rdw alleen kan doen als je al eigenaar bent van de auto? is dat idd zo?

Hoop dat iemand me verder kan informeren...

Alvast bedankt.

Hij zou het navragen bij de dealer waar de auto in onderhoud is geweest...het is niet dat ik de verkoper niet vertrouw,maar het lijkt me handiger als ik hem eventueel voor ben.

stel er klopt iets niet,dan kan ik gelijk checken of hij heel eerlijk is ;-)

Het is een bmw met relatief weinig km,dus wil het dus 100% zeker(in hoeverre dat mogelijk is)weten voordat ik naar hem mijn hardverdiende geld overmaak!!

Maar klopt het dus dat men alleen als auto eigenaar een volledige tellerstand uitdraai bij de rdw kan aanvragen?

Iemand?

Thanks.

Kilometerstand Historie 64-XR-XL

RDW oordeel: Niet logisch
Kilometerstanden verzameld door de branche

Jaar Ingevoerd Kilometerstand

2015 23-06-2015 81.547
2013 17-07-2013 62.364
2012 27-11-2012 48.997
15-06-2012 48.926
26-03-2012 22.189
13-03-2012 22.189

2011 27-07-2011 35.477
2007 03-09-2007 1

Soort eigenaar en kentekenmeldingen

Aantal eigenaren: 2

Geregistreerd van Tot Duur

Particulier 03-11-2012 nu 962 dagen
Bedrijfsvoorraad 15-06-2012 03-11-2012 141 dagen
Particulier 03-09-2007 15-06-2012 1747 dagen

Als er een ingevuld onderhoudsboekje bijzit, even bij de dealer langsgaan. Zij kunnen eventueel een correctieverzoek bij de RDW indienen.

v.d.Heyden

Super bedankt,

het lijkt erop dat inderdaad net voor de verkoop aan de huidige eigenaar er een foutieve invoer is gedaan...verders gewoon weinig mee gereden zoals hij al zei...gelukkig maar,nu weet ik iig zeker dat hier niet mee geknoeid is

Dank!!

Groet,

Spyrrari.

Wel knap dat er dan twee keer dezelfde foute stand is ingevoerd.

Ook vreemd dat er maar 71 km bij is gekomen tussen 15 juni en 27 november 2012, terwijl de nieuwe eigenaar hem al sinds 3 november 2012 had. Je koopt toch geen auto om er dan 3,5 week nog niet in te rijden?

als ik het goed begrepen heb stond de auto vanaf inruil 1e eigenaar van 15-06-2012 tot 27-11-2012 bij de dealer...

en de auto is zowiezo altijd bij dezelfde dealer in onderhoud geweest als ik hem mag geloven,ik zal zeker de volgende keer als ik langskom om hem te kopen het boekje nog een keer tripple checken!!

misschien heeft hij de auto gekocht 3 november,maar toen eerst een onderhoudsbeurt laten uitvoeren?er zitten ook een aantal performance delen op de wagen gemonteerd die zijn zeker bij diezelfde dealer erop gezet,misschien daardoor die 3,5 week...ik zal het zeker even navragen!

waar het mij iig om ging dat het een auto uit 2007 is waar dus gemiddeld iets meer dan 10000 per jaar mee gereden zou zijn...dat kom je niet vaak tegen en denk je...oh oh,er zal toch niet een 1 voor dat getal zijn 'verdwenen' he?...

maar daar lijkt het dus niet op,auto ziet er ook super uit voor haar leeftijd!

ik ben blij!

S.

@v.d.Heyden ik loop tegen het zelfde probleem aan met een onlogische kilometer stand, is het mogelijk dat u deze nakijkt?
Ik heb een pb gestuurd met het kenteken van de auto.

Heren,

Ik heb precies hetzelfde probleem, een auto op het zicht die misschien "te mooi om waar te zijn" is, diverse keren betaald geprobeerd een kilometer antwoord te verkrijgen maar komt terug met "onlogisch". Maar waar ik nu naar geïnteresseerd ben is om te weten WAT die onlogische stand dan wel is maar dat krijg je niet te zien! Dus geprobeerd een overzicht te verkrijgen van de geregistreerde kilometerstanden vanuit het verleden. Het rare is dat ik dat kan opvragen maar alleen dan als de auto in mijn bezit is! Dat is nu net de reden waarom ik wel of niet overga tot aankoop van het ding!

Kan iemand mij vertellen hoe ik op korte termijn aan een overzicht kan komen, ik zou daar echt mee geholpen zijn!

Ik hoor het graag, alvast bedankt.

Groet, Dennis

@v.d.Heyden

Kan u mij misschien ook helpen met de Km-historie van een auto? ik heb u een prive bericht gestuurd!

Ik ben van plan een auto over te nemen maar er zit ook geen NAP bij dus ik was benieuwd of de km-stand ook klopt!

Alvast bedankt,

Jacky

Hallo,

Ik heb een aantal dagen geleden een primera uit 2006 met 196.000km gekocht.
Op het raam hing een rdw rapport met kmstand logisch.
Nu blijkt echter dat dit niet klopt :-(
V.d.Heijden zou jij hier evt naar kunnen kijken?

Alvast bedankt!

Juan1977 zei:
Hallo,

Ik heb een aantal dagen geleden een primera uit 2006 met 196.000km gekocht.
Op het raam hing een rdw rapport met kmstand logisch.
Nu blijkt echter dat dit niet klopt :-(
V.d.Heijden zou jij hier evt naar kunnen kijken?

Alvast bedankt!

wat zei de verkoper?

De verkoper verzekerde mij dat de km stand klopte.
Alleen toe ik naar de garage ging konden ze me vertellen dat de kmstand onlogisch is!

Hoi V.D Heijden,

Ik heb je een privébericht gestuurd. Hopelijk lukt het je om vandaag of morgen ernaar te kijken.

Thanx!

Groeten,
Mattheus

JMPeek zei:
Hoi V.D Heijden,

Ik heb je een privébericht gestuurd. Hopelijk lukt het je om vandaag of morgen ernaar te kijken.

Thanx!

Groeten,
Mattheus

Zojuist PM gestuurd, ik hoop voor jou nog net op tijd....

v.d.Heyden

Beste Forum Leden,

Ik ga een KIA voor mijn vrouw kopen alleen vertrouw ik de kmstand niet en geeft de eigenaar aan dat het gewoon allemaal klopt. RDW zegt geen oordeel. Zou iemand toevallig voormij een volledig NAP kunnen doen als ik de gegeven PB :tu: Om te kijken waar de trendbreuk vandaan komt. Ze kan zelf niet met computers overweg waardoor ze geen rapport wou op vragen bij de RDW.

Zou hier zeer mee geholpen zijn scheelt 100km rijden as zaterdag.

Pablo81 zei:
Beste Forum Leden,

Ik ga een KIA voor mijn vrouw kopen alleen vertrouw ik de kmstand niet en geeft de eigenaar aan dat het gewoon allemaal klopt. RDW zegt geen oordeel. Zou iemand toevallig voormij een volledig NAP kunnen doen als ik de gegeven PB :tu: Om te kijken waar de trendbreuk vandaan komt. Ze kan zelf niet met computers overweg waardoor ze geen rapport wou op vragen bij de RDW.

Heeft ze geen sluitende onderhoudshistorie? Dat zegt imo meer. Bij mij is er na oktober 2013 ook niets meer in nap geregistreerd. Dat is zo'n 45.000 km geleden.

De eigenaar heeft een sluitend onderhoudsboekje maar wil even zeker weten wat hier nou is dan kan ik altijd nog een correctie verzoek doen bij het RDW.

Pablo81 zei:
Beste Forum Leden,

Auto is waarschijnlijk geïmporteerd. Als RDW geen oordeel geeft, is er niet sprake van een trendbreuk. Bij een trendbreuk zou het oordeel van de RDW zijn "ONLOGISCH"

Pablo81 zei:
Beste Forum Leden,

Ik ga een KIA voor mijn vrouw kopen (...) Ze kan zelf niet met computers overweg waardoor ze geen rapport wou op vragen bij de RDW.

(..)

Wat houd je tegen dat jij een NAP rapport digitaal opvraagt?
Zo te lezen kan je wel overweg met computers;)

Dat kun je alleen met je eigen digd en als de auto op je naam staat. Als koper kun je alleen een oordeel bevragen.

Ik heb ook een issue wat in dit topic past. Ik kreeg van de RDW een brief dat er voor mijn auto een kilometerstand van 70dkm is geregistreerd op 21 december 2015. Nu is mijn auto al een tijd niet meer bij een dealer of garagebedrijf geweest, dus dit moet berusten op een fout. Werkelijke kilometerstand is nu ook in de 93dkm.
RDW geeft mij niet aan welk bedrijf deze kilometerstand heeft doorgegeven. Het kost mij als eigenaar nu moeite om dit te corrigeren. Ik heb de RDW op het daarvoor bestemde adres een speciaal formulier gemaild (gedoe...), maar geen reactie gehad.
Wat vinden jullie van deze werkwijze? Ik vind het nogal de omgekeerde wereld: laat mij als eigenaar een kilometerstand goedkeuren ipv achteraf met veel gedoe afkeuren. Op dit moment geeft rdw.nl bij mijn auto dan ook aan 'kilometerstand onlogisch'. Daar ben ik niet echt blij mee...

Iemand heeft een foutje met het invoeren van het kenteken gemaakt.
Jij mag het nu verder oplossen.
Zo niet, raak je je auto nooit meer kwijt.
Gelukkig wordt je nog niet direct opgebracht voor KMtellerfraude.

Barri zei:
Ik heb ook een issue wat in dit topic past. Ik kreeg van de RDW een brief dat er voor mijn auto een kilometerstand van 70dkm is geregistreerd op 21 december 2015. Nu is mijn auto al een tijd niet meer bij een dealer of garagebedrijf geweest, dus dit moet berusten op een fout. Werkelijke kilometerstand is nu ook in de 93dkm.
RDW geeft mij niet aan welk bedrijf deze kilometerstand heeft doorgegeven. Het kost mij als eigenaar nu moeite om dit te corrigeren. Ik heb de RDW op het daarvoor bestemde adres een speciaal formulier gemaild (gedoe...), maar geen reactie gehad.
Wat vinden jullie van deze werkwijze? Ik vind het nogal de omgekeerde wereld: laat mij als eigenaar een kilometerstand goedkeuren ipv achteraf met veel gedoe afkeuren. Op dit moment geeft rdw.nl bij mijn auto dan ook aan 'kilometerstand onlogisch'. Daar ben ik niet echt blij mee...

Herkenbaar. Bij mij zit er ook een foute invoer in het NAP rapport in 2013. Ik ga dat proberen te fixen via RDW, maar heb er een hard hoofd in. Heb geen bewijzen, enkel logisch nadenken (waarom zou iemand in 1 maand een teller terugdraaien).

Maar je bent als bestuurder wel de klos. Gelukkig heb ik verder goede documentatie, maar kan me voorstellen dat als dit bij oudere auto gebeurd het een lastiger verhaal wordt.

stoterstangen90 zei:
Iemand heeft een foutje met het invoeren van het kenteken gemaakt.
Jij mag het nu verder oplossen.
Zo niet, raak je je auto nooit meer kwijt.
Gelukkig wordt je nog niet direct opgebracht voor KMtellerfraude.

Dat lijkt mij bijzonder vervelend Barri..

Ik weet van vroeger dat bij de APK afmelden zowel kenteken als meldcode benodigd was. Lijkt mij een goede manier om foutieve invoer te voorkomen.

Tegenwoordig wordt er op meerdere momenten kilometerstanden uitgewisseld met de RDW.. Kennelijk is bij dergelijke invoer een koppeling met de meldcode niet meer van toepassing?

Beste forumleden, ik sta op het punt een auto te kopen, maar na het doen van een NAP controle wordt het oordeel onlogisch verstrekt. Aangezien ik zelf geen historie kan opvragen, is er wellicht iemand die me kan helpen aan de historie ?

Sterker nog aan de voorgaande uitingen.
Ik wil graag een auto kopen maar die geeft bij de RDW aan dat er "geen oordeel is".
Naast zaken die niet zo heel belangrijk zijn komt men wel met de opmerking, bij de uitleg over "geen oordeel", VOOR 2014 bij de NAP een trendbreuk mogelijk was.
Schiet ik dus niks mee op.
Geprobeerd via een kennis welke een garagebedrijf heeft de tellerhistorie op te vragen. Blijkt dat je nu, zoals hij zegt, het rijbewijs nummer van de houder moet invullen.

Snik het lijkt alsof de fraudeurs beter beschermd worden als ik die auto wil kopen maar geen kat in de zak wil kopen.
Ik wil een auto kopen maar kan pas een kentekencheck doen als ik eigenaar ben. Lekker handig dan deze dienst.

Die € 4,90, die bij de RDW, betaald moet worden heb ik heel graag over voor een uitdraai.

Je kunt toch ook de NAP bij de verkoper opvragen? Ik heb bij elke auto waar ik naar heb gekeken een NAP rapport gezien. Hebben ze dat niet? Vraag om een uitdraai wil hij die niet geven? Dan kun je 2 dingen doen.

Serieus afvragen of het echt deze auto is die je wilt of dat er ook een ander exemplaar te vinden is.

Rijd de auto goed, voelt die goed is er enig bewijs van onderhoud en verzorging? Het kan best goed zijn. Maar je mist even een kleine indicatie. NAP is niet alleszeggend.

Nissan GT-R zei:
Je kunt toch ook de NAP bij de verkoper opvragen? Ik heb bij elke auto waar ik naar heb gekeken een NAP rapport gezien. Hebben ze dat niet? Vraag om een uitdraai wil hij die niet geven? Dan kun je 2 dingen doen.

Serieus afvragen of het echt deze auto is die je wilt of dat er ook een ander exemplaar te vinden is.

Rijd de auto goed, voelt die goed is er enig bewijs van onderhoud en verzorging? Het kan best goed zijn. Maar je mist even een kleine indicatie. NAP is niet alleszeggend.

Reeds gedaan maar de meeste mensen willen de moeite niet nemen om hun DIGID code bij de hand te nemen. Het is een particuliere verkoop.
Gevraagd maar men beweert de volledig historie middels boekjes en beurten te hebben.
Ik wil gewoon zoveel mogelijk uitsluiten en zeker een teruggedraaide teller. Zonder eigen onderzoek kan je nooit een zaak winnen. Maar ja onderzoeken kan je pas als je eigenaar bent van de auto. Raar toch?

Patjepee zei:
Nissan GT-R zei:

Reeds gedaan maar de meeste mensen willen de moeite niet nemen om hun DIGID code bij de hand te nemen. Het is een particuliere verkoop.
Gevraagd maar men beweert de volledig historie middels boekjes en beurten te hebben.
Ik wil gewoon zoveel mogelijk uitsluiten en zeker een teruggedraaide teller. Zonder eigen onderzoek kan je nooit een zaak winnen. Maar ja onderzoeken kan je pas als je eigenaar bent van de auto. Raar toch?

Ehm, ja en nee. Ik zou ook niet willen dat iedereen die het leuk lijkt een NAP rapport van mijn auto kan aanvragen. Maar als je de onderhoudsbeurten en dergelijke hebt naast een historie dan snap ik niet waarom je zo gefixeerd bent op de NAP.

Dat voegt dan toch niks toe? Mocht er ergens een keer een verkeerde stand zijn ingevoerd is de NAP ook onlogisch. Dat is dan lullig. Zit je met een onverkoopbare auto. Als ze beweren kun je die wel zien toch? En anders zoek je een andere. Ik heb pas een auto gekocht. Het was de eerste dus ik ga op dat moment niet particulier kopen. Ik heb er een bekeken. Maar die vond zijn auto veel te veel waard. Dus laat dan maar, ga ik wel op zoek naar een koopje bij een goed bedrijf.

Patjepee zei:
Nissan GT-R zei:

Ik vind het maar raar als mensen zeggen geen zin te hebben om het NAP rapport op te vragen. Dan zou ik gelijk al afhaken.

Als ik mijn auto verkoop heb ik ook een trendbreuk volgens de RWD site. Ik heb juist het NAP rapport bij de hand voor mensen die dat vragen om aan te tonen dat het een fout is ipv een bewuste actie.

In de hoop dat v.d.Heyden nog op dit topic reageerd. Allereerst super dat je dit zo doet , dit soort service zie je niet veel meer op fora dezer dagen .
Als ik zo vrij mag zijn om je ook te vragen mijn klimeter historie op te vragen?
v.d.Heyden mijn nummer = 90-XV-NB, stand = 104380

Ik heb de auto in 2013 gekocht en heb voor de koop een NAP check gedaan die er goed uit is gekomen. Nu wil ik de auto verkopen en ben er sinds gisteren achter dat de nap onlogisch is geworden.

Maar weet dat het een fout moet zijn. Alleen de bewijslast ligt bij mij als eigenaar , helaas zeg ik er bij..

in ieder geval bedankt !

Eric

Heb je de wagen steeds in onderhoud gehad bij dezelfde garage Eric? Want een foute invoer kan de reden zijn dat het onlogisch is geworden. En die kan uit het systeem gehaald worden.

Nee , Ik heb drie verschillende garages gehad. Als ik de kilomneterstanden zie en data weet ik welke van de drie heeft verzaakt, zal ik maar zeggen :)
Ik dacht vanmiddag slim te zijn en via een website, autoverleden.nl een uitdraai op te vragen.. kosten 19 euro staan er nieteens geen kilometerstanden bij!

gr,

Eric

ja stukken goedkoper namelijk gratis..
ik was in de veronderstelling dat ik ook zo een overzicht kocht als die v.d.Heyden uitdraait...maar dat is een dure vergissing geweest

YOF9hYv.png

Niet helemaal gratis, maar € 2 is fors minder dan € 19: https://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Tellerrapport-aanvragen-particulier.aspx

Dat ziet er dan zo uit: https://www.rdw.nl/SiteCollectionDocuments/Tellerstanden/Voorbeeld%20tellerrapport.pdf

He Toppie , ik wist niet dat dat kon . Kost wat maar ik heb het !!.
Dank je wel voor de link Maat .
Zie hier de verklaring...
QiEJ4U7.png

16-12-2013 ... eikels

Is dit genoeg bewijs om de RDW te vragen het terug te zetten?

Terug
Bovenaan