Carfanatic
Wegverkenner
wat is je vraag?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Juan1977 zei:Hallo,
Ik heb een aantal dagen geleden een primera uit 2006 met 196.000km gekocht.
Op het raam hing een rdw rapport met kmstand logisch.
Nu blijkt echter dat dit niet klopt :-(
V.d.Heijden zou jij hier evt naar kunnen kijken?
Alvast bedankt!
JMPeek zei:Hoi V.D Heijden,
Ik heb je een privébericht gestuurd. Hopelijk lukt het je om vandaag of morgen ernaar te kijken.
Thanx!
Groeten,
Mattheus
Pablo81 zei:Beste Forum Leden,
Ik ga een KIA voor mijn vrouw kopen alleen vertrouw ik de kmstand niet en geeft de eigenaar aan dat het gewoon allemaal klopt. RDW zegt geen oordeel. Zou iemand toevallig voormij een volledig NAP kunnen doen als ik de gegeven PB :tu: Om te kijken waar de trendbreuk vandaan komt. Ze kan zelf niet met computers overweg waardoor ze geen rapport wou op vragen bij de RDW.
Zou hier zeer mee geholpen zijn scheelt 100km rijden as zaterdag.
Ik ga een KIA voor mijn vrouw kopen alleen vertrouw ik de kmstand niet en geeft de eigenaar aan dat het gewoon allemaal klopt. RDW zegt geen oordeel. Zou iemand toevallig voormij een volledig NAP kunnen doen als ik de gegeven PB :tu: Om te kijken waar de trendbreuk vandaan komt. Ze kan zelf niet met computers overweg waardoor ze geen rapport wou op vragen bij de RDW.
Zou hier zeer mee geholpen zijn scheelt 100km rijden as zaterdag.
Ik ga een KIA voor mijn vrouw kopen (...) Ze kan zelf niet met computers overweg waardoor ze geen rapport wou op vragen bij de RDW.
(..)
Moderator
Barri zei:Ik heb ook een issue wat in dit topic past. Ik kreeg van de RDW een brief dat er voor mijn auto een kilometerstand van 70dkm is geregistreerd op 21 december 2015. Nu is mijn auto al een tijd niet meer bij een dealer of garagebedrijf geweest, dus dit moet berusten op een fout. Werkelijke kilometerstand is nu ook in de 93dkm.
RDW geeft mij niet aan welk bedrijf deze kilometerstand heeft doorgegeven. Het kost mij als eigenaar nu moeite om dit te corrigeren. Ik heb de RDW op het daarvoor bestemde adres een speciaal formulier gemaild (gedoe...), maar geen reactie gehad.
Wat vinden jullie van deze werkwijze? Ik vind het nogal de omgekeerde wereld: laat mij als eigenaar een kilometerstand goedkeuren ipv achteraf met veel gedoe afkeuren. Op dit moment geeft rdw.nl bij mijn auto dan ook aan 'kilometerstand onlogisch'. Daar ben ik niet echt blij mee...
Pablo81 zei:Dat kun je alleen met je eigen digd en als de auto op je naam staat. Als koper kun je alleen een oordeel bevragen.
stoterstangen90 zei:Iemand heeft een foutje met het invoeren van het kenteken gemaakt.
Jij mag het nu verder oplossen.
Zo niet, raak je je auto nooit meer kwijt.
Gelukkig wordt je nog niet direct opgebracht voor KMtellerfraude.
Pablo81 zei:Klopt daarom ben ik erg benieuwd wat nou die trendbreuk is.
Nissan GT-R zei:Je kunt toch ook de NAP bij de verkoper opvragen? Ik heb bij elke auto waar ik naar heb gekeken een NAP rapport gezien. Hebben ze dat niet? Vraag om een uitdraai wil hij die niet geven? Dan kun je 2 dingen doen.
Serieus afvragen of het echt deze auto is die je wilt of dat er ook een ander exemplaar te vinden is.
Rijd de auto goed, voelt die goed is er enig bewijs van onderhoud en verzorging? Het kan best goed zijn. Maar je mist even een kleine indicatie. NAP is niet alleszeggend.
Patjepee zei:Nissan GT-R zei:Je kunt toch ook de NAP bij de verkoper opvragen? Ik heb bij elke auto waar ik naar heb gekeken een NAP rapport gezien. Hebben ze dat niet? Vraag om een uitdraai wil hij die niet geven? Dan kun je 2 dingen doen.
Serieus afvragen of het echt deze auto is die je wilt of dat er ook een ander exemplaar te vinden is.
Rijd de auto goed, voelt die goed is er enig bewijs van onderhoud en verzorging? Het kan best goed zijn. Maar je mist even een kleine indicatie. NAP is niet alleszeggend.
Reeds gedaan maar de meeste mensen willen de moeite niet nemen om hun DIGID code bij de hand te nemen. Het is een particuliere verkoop.
Gevraagd maar men beweert de volledig historie middels boekjes en beurten te hebben.
Ik wil gewoon zoveel mogelijk uitsluiten en zeker een teruggedraaide teller. Zonder eigen onderzoek kan je nooit een zaak winnen. Maar ja onderzoeken kan je pas als je eigenaar bent van de auto. Raar toch?
Patjepee zei:Nissan GT-R zei:Je kunt toch ook de NAP bij de verkoper opvragen? Ik heb bij elke auto waar ik naar heb gekeken een NAP rapport gezien. Hebben ze dat niet? Vraag om een uitdraai wil hij die niet geven? Dan kun je 2 dingen doen.
Reeds gedaan maar de meeste mensen willen de moeite niet nemen om hun DIGID code bij de hand te nemen. Het is een particuliere verkoop.
Gevraagd maar men beweert de volledig historie middels boekjes en beurten te hebben.
Ik wil gewoon zoveel mogelijk uitsluiten en zeker een teruggedraaide teller. Zonder eigen onderzoek kan je nooit een zaak winnen. Maar ja onderzoeken kan je pas als je eigenaar bent van de auto. Raar toch?