MPV onder de €9000, valkuilen?

Maar dan wordt het opeens veel makkelijker kiezen. Ga eens kijken voor een Laguna van 2003 of later.

Die zijn ruim, betrouwbaar en je houdt nog geld over ook.

Renault Laguna Grand Tour 2.0-16V T Privilège Automaat | Na
Dit model is toch juist enorm onbetrouwbaar? Vooral veel elektrisch gedoe. Het model hierna was juist enorm betrouwbaar.

Die zullen wellicht niet binnen budget vallen.

Ik begreep dat de 2.0 16v motor relatief betrouwbaar waren? Binnen dit budget zal je altijd consessies moeten maken natuurlijk (en een beetje geluk hebben).

Daarom was ik nu eigenlijk naar Franse autos aan het kijken.

Want deze motoren moet je al vermeiden:

1.2 TSI
1.4 TSI
1.8 TSI
1.6 VTI
1.6 THP
1.2 Puretech
1.0 Ecoboost
1.5 Ecoboost
1.6 powershift automaten

Dan vallen ook vrij veel auto's af. Basically alle Volkswagen groep autos, Peugeots, Citroens en meeste Ford modellen.

Ik zou de 1.2 TSI, 1.4 TSI, 1.6 VTI, 1.0 Ecoboost en 1.5 Ecoboost echt niet zomaar vermijden. Onzin.
Ik vergat ook nog de Tce 1.2 motoren..

Als je te veel online bent en vooral de horror verhalen hoort kan je perceptie soms ook te veel verstoord worden misschien.

De Laguna die jij op het oog hebt is een 2.0 16v Turbo, niet echt een betrouwbaar blok. Vooral de turbo geeft er wel eens de brui aan. Heb jij ooit wel een Franse auto gehad ?
Ik heb nog nooit een eigen auto gehad, alleen maar lease autos maar mijn ouders en mensen in mijn omgeving hebben wel vaak Franse autos gehad.

Maar jij denkt dus dat ik de motor niet moet overwegen?

Als het stijlvol mag, binnen budget en buiten de standaard keuzes:

Betrouwbare motor, alleen de brandstofpomp gaat een keer hemelen en de modificatie aan het membraan moet worden gedaan als dat nog niet is gebeurd.
Niet zo heel zuinig, wel lekker snel. Ik heb de mijne tot 3 ton gereden en verkocht, die rijdt nog steeds rond.

Ik weet alleen niet als het een automaat moet zijn of die heel betrouwbaar zijn.

En ik heb best wat kosten gehad om de auto een beetje netjes op de weg houden. Blijft Italiaans..

In jouw geval zal ik voor een wat oudere Verso gaan. Minder kans op gelazer.

Laatst bewerkt:
Persoonlijk zou ik geen Franse auto nemen, maar die keus is aan jou. Ik zou zelf ook doorsparen.
Maar de 2.0 T zou ik liever staan, auto is ook te duur naar mijn mening ( maja zijn ze allemaal tegenwoordig), Laguna 2 was ook een super onbetrouwbare auto qua elektronica maar de laatste phase, waarvan die auto deel uit maakt waren beter.

Voor het budget zou ik liever een Koreaan of Japanner nemen.

Laatst bewerkt:
Bij een Renault Laguna 2 kun je beter het facelift model kiezen vanaf 2005, die zijn elektrisch veel beter, of een Laguna 3 vanaf 2007.

Bij de getoonde Renault Megane zie ik niks van het onderhoud, check dit wel goed, veel achterstallig onderhoud wil je niet.
Check of de CVT soepel schakelt en geen bijgeluiden maakt.

Eventueel kun je ook een aankoopkeuring laten doen bij bijvoorbeeld een Vakgarage.

De 2.0 16V die in de Laguna 3 met handbak zit met 140 pk, (zonder turbo) en ook de Megane 3 met CVT komt van Nissan, en is een hele degelijke en betrouwbare motor.
( heb in de 9 jaar nooit mankementen of reparaties aan de motor gehad in mijn Laguna 3)

De 2.0 16V van Renault die in in de getoonde Laguna 2 zit is ook een goede en betrouwbare motor, in dit model moet je de 2.0 IDE vermijden.

Een goed onderhouden Laguna 3 is een aanrader, met degelijke techniek en degelijke motoren, ook elektrisch was de auto bijzonder goed, en was buitengewoon betrouwbaar. Je merkte aan alles dat Renault geen enkel risico wilde lopen. Ben in ruim 9 jaar niet tussen de beurten in de garage geweest.
Ze zijn nu natuurlijk wel ouder, belangrijk is dat er goed voor gezorgd is.

Laatst bewerkt:
Bij een Renault Laguna 2 kun je beter het facelift model kiezen va vanaf 2005, of een Laguna 3 vanaf 2007.
Bij de getoonde Renault Megane zie ik niks van het onderhoud, check dit wel goed, veel achterstallig onderhoud wil je niet.

Eventueel kun je ook een aankoopkeuring laten doen bij bijvoorbeeld een Vakgarage.
Die Megane gaat hem niet worden zonder onderhoud.

Een liftback Laguna blijft ook wel vet:

De Laguna met 2.0T blok zijn gewoon betrouwbare auto's en zou ik best durven kopen mits goed onderhouden maar dat is met alle auto's zo.

Die Megane gaat hem niet worden zonder onderhoud.

Een liftback Laguna blijft ook wel vet:

Mooie Laguna 3 maar denk dat er de laatste jaren qua onderhoud weinig aan gedaan is. De zaak waar de auto staat heeft ook veel slechte reviews. Ook de manier waarop de eigenaar de reviews beantwoordt zou ik hier mijn centen en tijd niet uitgeven.

Laatst bewerkt:
Geen ervaring mee, maar ik denk ook (onterecht) behoorlijk ondergewaardeerd. Wel net zo zwaar als een Chevrolet Orlando diesel, dat was al niet de lichtste. :p

Geen ervaring mee, maar ik denk ook (onterecht) behoorlijk ondergewaardeerd. Wel net zo zwaar als een Chevrolet Orlando diesel, dat was al niet de lichtste. :p
Ja het zijn echte slagschepen en zijn ook net zo groot.. after market reserve camera in laten bouwen is zeker geen overbodige luxe volgens mij..

Staat hier op AutoWeek een review van iemand die hem van 154k naar 300+ gereden heeft met onderhoud historie. Als ik de dingen zo interpreteer zou je met 4.5k voor de auto en zon 2 tot 3 achter de hand voor onderhoud een heel eind komen.

De Mitsubishi Grandis was altijd een goede en ruime auto.
Inmiddels een beetje vergeten auto, dus als occasion kan het best een aantrekkelijke optie zijn.

De auto is natuurlijk al wel 18 jaar oud, de staat per exemplaar kan flink verschillen.

Ik ben net bij een Toyota Prius gaan kijken uit 2008. Voorzien van een nieuw batterijpakket, altijd onderhouden, voorzien van alle facturen en heeft altijd binnen gestaan overdag.

De kinderstoelen passen exact achterin. Voor de vakantie ram ik er een dakkoffer op. Morgen een proefrit en hoogstwaarschijnlijk gelijk kopen.

Terug
Bovenaan