Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Joachim Stiller (V.u.H.D.a) zei:(...) maar gelukkig doet de berijder het nog.![]()
Martijnst1990 zei:Afgelopen maandag voor het eerst een circuit dagje gehad op Circuit Assen, smaakt naar meer!![]()
TYN zei:Ziet er fraai uit, maar bij een helm van 100 euro zou ik persoonlijk toch wat gaan twijfelen. Wellicht volledig onterecht, ik heb er geen verstand van, maar ik neem geen risico met m'n eigen hoofd. Dit lijkt me meer iets voor op een scooter.
Zadelsnuiver zei:100€? Ik heb er het dubbele voor betaald. Prijzen liggen hier uiteraard anders dan in NL maar volgens mij is het geen troep hoor. Ding is dubbel gecertificeerd (ECE & DOT) dus ik denk niet dat het bijzonder onveilig kan zijn.. Kijk het is geen Schuberth van 1000€ maar het is ook geen Ebay geval van een paar tientjes. Wat is volgens jou dan een minimaal bedrag wat je voor een helm zou moeten betalen om met een gerust gevoel (met de nadruk op gevoel) op de motor te kunnen zitten?
TYN zei:Zadelsnuiver zei:100€? Ik heb er het dubbele voor betaald. Prijzen liggen hier uiteraard anders dan in NL maar volgens mij is het geen troep hoor. Ding is dubbel gecertificeerd (ECE & DOT) dus ik denk niet dat het bijzonder onveilig kan zijn.. Kijk het is geen Schuberth van 1000€ maar het is ook geen Ebay geval van een paar tientjes. Wat is volgens jou dan een minimaal bedrag wat je voor een helm zou moeten betalen om met een gerust gevoel (met de nadruk op gevoel) op de motor te kunnen zitten?
Het ding ziet er ook niet verkeerd uit en als 'ie prettig zit dan heb je er geen verkeerde koop mee gedaan. Ik kan van dit merk alleen geen enkele test vinden en dat vind ik toch altijd wat tricky. Een goede helm hoeft niet per sé duur te zijn, maar ik lees toch altijd graag wat objectieve, professionele tests van de helm die ik ga kopen.
TYN zei:@Koen
Gefeliciteerd, lijkt me een fijne woon-werkfiets. Ook niet op uitrusting bespaard zo te zien; fraai Alpinestars pak, fatsoenlijke helm en handige koffers.Zijn dat die koffers met die stang waar je ze overheen schuift? Heb ze zelf ook nog in handen gehad, maar uiteindelijk met het oog op langere tochten in de toekomst een grotere buddyseat tas gekocht.
Mechanix zei:Ik ben ook begonnen met lessen op de tweewieler. Die AVB-oefeningen zijn niet makkelijk...
Joachim Stiller (V.u.H.D.a) zei:Mechanix zei:Ik ben ook begonnen met lessen op de tweewieler. Die AVB-oefeningen zijn niet makkelijk...
Maar wel belangrijk.... Ik ben nog old school 'opgeleid', met het L plaatje en de oefenvergunning. Gelukkig was er vroeger de crossbaan waar de motorbeheersing aan e orde kwam en nu de VRO's van de KNMV.
Mechanix zei:Joachim Stiller (V.u.H.D.a) zei:Mechanix zei:Ik ben ook begonnen met lessen op de tweewieler. Die AVB-oefeningen zijn niet makkelijk...
Maar wel belangrijk.... Ik ben nog old school 'opgeleid', met het L plaatje en de oefenvergunning. Gelukkig was er vroeger de crossbaan waar de motorbeheersing aan e orde kwam en nu de VRO's van de KNMV.
Dat kan je je nu niet meer voorstellen... Theorie-examen vandaag gedaan en gehaald. Nu het AVB en AVD-examen nog.
Phaeton W12 zei:Mooi model VFR
Waarom zou je aan het klussen zijn geslagen, Zadelsnuiver? Zou je iets met het zadel hebben gedaan?
Mechanix zei:Vergeet ik bepaalde types? Een motor met volle kuip trekt mij niet zo, bij een motor moet je m.i. wel de motor kunnen zien.
Joachim Stiller (V.u.H.D.a) zei:Mechanix zei:Vergeet ik bepaalde types? Een motor met volle kuip trekt mij niet zo, bij een motor moet je m.i. wel de motor kunnen zien.
Ja, teveel om op te noemen.... Kijk eens naar een Yamaha Diversion, Honda CB(R) 600 etc. etc. Je hebt zoveel types;
Chopper/Custom (Ik zou ze links laten liggen)
All road (mijn favo)
Naked
(Sport)tour
...
Kijk marktplaats en de diverse motorfora eens rond. Tip; Neem als beginner een tweecylinder, dat is de meest vriendelijke fiets over het algemeen. Niet te zwaar, wat je aangeeft is prima. (600cc)
Phaeton W12 zei:Voor rond de 1500-2000 euro zou ik een VFR kopen, dit lijkt een goed verzorgde van een liefhebber: https://link.marktplaats.nl/m948547636
Waarschijnlijk teveel kuipwerk, maar ga er eens op rijden, rijdt echt fantastisch (heb er zelf 2 gehad; 750 en 800).
Joachim Stiller (V.u.H.D.a) zei:Phaeton W12 zei:Voor rond de 1500-2000 euro zou ik een VFR kopen, dit lijkt een goed verzorgde van een liefhebber: https://link.marktplaats.nl/m948547636
Waarschijnlijk teveel kuipwerk, maar ga er eens op rijden, rijdt echt fantastisch (heb er zelf 2 gehad; 750 en 800).
Ik weet van vroeger dat ik op een sportfiets altijd last kreeg van mijn polsen op langere afstanden door het voorover zitten, had jij daar geen last van?