Motorblok Ford Mustang kapot na 36.220 km

A

Anoniem

Guest
Onze Mustang is aangekocht in maart 2017 en dus nét buiten garantie.

Nu staat hij sinds 25 juli 2019 in de garage.

Op 26/8 kregen wij te horen dat door een defecte 2e cilinder nu blijkbaar ons hele motorblok er aan is en dat deze volledig moet vervangen worden; dit na 36.220 km en regelmatige onderhoudsbeurten bij een FORD-dealer en zonder de auto getuned te hebben.

De garage heeft met FORD contact genomen en FORD zal tussenkomen voor 50% in de onderdelen. Dit betekent nog altijd dat wij 9.000€ zullen moeten betalen ipv 13.000€.

Wie heeft dit nog al eens meegemaakt? Is dit normaal?

Dit lijkt mij zeker niet normaal, ik neem aan dat jullie de auto nieuw gekocht hebben en volgens schema is onderhouden?
Welke motor hebben we het over? Heb je al gezocht op de Amerikaanse fora of daar ook gebruikers met dezelfde ervaringen zijn?

er zijn veel redenen waarom een motorblok versneld kapot kan gaan.

VB.
hoofd zakelijk is warm rijden en laten afkoelen voor het afzetten.

maar daar ligt het niet aan. ligt aan ford zelf. al jaren staan ze bekent dat somige motor blokken rond de 40.000 kapot gaan.
de meeste hebben geluk maar er zijn er genoeg die het net niet hebben.

staan genoeg verhalen van 2.4tdci en 2.0l benzine blokken of de 1.6.

maar dat iemand lid is van die clubnis vaak klein. 1 op de 250 wagens heb ik ooit ergens gelezen.

Ik gok een Ecoboost. Je zou de eerste niet zijn. Was er niet een terugroepactie van?

Google "Ford Mustang Ecoboom".

Joe met trema l D met punt zei:
Ik gok een Ecoboost. Je zou de eerste niet zijn. Was er niet een terugroepactie van?

Volgens mij betrof dat enkel de Focus RS, waar men per ongeluk de koppaking van een Mustang Ecoboost had gemonteerd (en die zijn blijkbaar verschillend).

Stevige bedragen! Een motorblok zou eerder rond de €5000 moeten zitten en dan nog €1000 arbeid lijkt me.

Het lijkt erop alsof je korting krijgt op de drievoudige prijs

Volledige reparatie voor niets eisen. Non-conformiteit, een motorblok moet gewoon veel en veel langer meegaan. Bel eens met anwb, rechtsbijstand, JuroFoon etc

Het lijkt me niet normaal, eerlijk gezegd. Heb je ook een rechtsbijstandsverzekering, dan zou ik het daar aankaarten of bij de ANWB zoals al gezegd.

Ik lees het iets beter: 9k ipv 13k is 50% op onderdelen. Het blok is dus 8k (veel maar kan).
Arbeid, €5k, erg veel.

Ik zou mijn poot stijfhouden, gratis reparatie eisen en voor je zelfvertrouwen rondshoppen bij garages die vaker dit werk doen. Een motorblok ruilen kan voor veel minder natuurlijk.

waar woond u eigelijk?? welke regio. als het niet te ver is kan ik mee naar de garage. dan zorg ik wel dat ze het gratis doen.

snelle willy zei:
waar woond u eigelijk?? welke regio. als het niet te ver is kan ik mee naar de garage. dan zorg ik wel dat ze het gratis doen.

Ik hoop dat je beter kan slaan dan je kan spellen.

Boppie zei:
snelle willy zei:

Er staat 9k op het spel hier. Ik had het wel geweten als ik TS was. Huur een privé-chauffeur in om Willy thuis op te halen en regel eventueel een all-inclusief overnachting in een 5-sterren hotel als het te ver van huis is. Tenslotte nog een cadeaukaart van de VVV of Bol.com voor de moeite, dan ben je nog steeds spekkoper. Want 'uiteraard' gaat die garage dat dan gratis voor je fiksen. :rolleyes:

Boppie zei:
snelle willy zei:

Willy, da's die rugpatient op dagelijkse jointmedicatie toch? :rolleyes:

@TS, mocht je besluiten er werk van te willen gaan maken, laat je dan goed adviseren en wacht er niet te lang mee. Heb je geen RB, gaan dan naar een bureau voor rechtshulp oid.

Zo, de XXX wordt weer waargemaakt.

Het kan natuurlijk dat Willie nog wat zakjes wit poeder over heeft.

Wel interessant, de ecoboost motoren stonden hier op het forum goed aangeschreven? Maar ook daar, net als met TSI en THP: downsize ellende.

rechtsbijstand inschakelen, en als je dat niet hebt meteen een advocaat bellen, dat kan wel uit bij deze bedragen

V0RQ zei:
Wel interessant, de ecoboost motoren stonden hier op het forum goed aangeschreven? Maar ook daar, net als met TSI en THP: downsize ellende.

Ja dr is wel wat ellende mee (geweest).
Voor de 1.6l is een recall geweest over de slangen van het koelsysteem. Door slechte slangen kon de koelvloeistof weglekken waardoor hij snel warm liep en door de hitte de cilinderkop kon barsten. Los van dat is er volgens mij geen probleem mee. De 1.0 wist ik niet van, maar die lijkt dezelfde problemen te hebben (athans in Engeland).

Het valt me ook wel op hoeveel probleemgevallen / autobranden je op die ecoboost nightmare site ziet. Daar hoor je in NL niets van.

V0RQ zei:

Die ellende heeft helemaal niets met downsizen te maken. In de jaren 70 had bv een zakspeed Capri al 400 pk uit een 1.4 en bleef gewoon heel. De F1 haalde 1000 pk uit 1.5'jes, nota bene met gietijzeren onderblokken van straatauto's. In de witgoed industrie zie je exact hetzelfde proces, alleen al langer: Er was ooit een tijd dat de opvolger van een product beter moest zijn dan z'n voorganger. Techneuten maakten de dienst uit, overengineeren was nog geen scheldwoord. Als je twijfelde aan de levensduur, maakte je het gewoon twee keer zo dik. Merken als VW, saab, Volvo en zelfs Lada voeren daar wel bij. Nu moet de opvolger vooral goedkoper zijn dan de voorganger. Het laagje chroom moet net dik genoeg zijn, dat de technische bezuinigingen niet opvallen. Als een distributieketting fractioneel dunner kan en de levensduur is nog net aanvaardbaar, dan doe je dat. als een printplaat geen epoxy, maar oud papier als basis kan hebben, dan die je dat. 1 cent per plaat is veel winst. Als een laklaag dunner kan, doe je dat. Als je iets kunt lijmen, wat je vroeger zou schroeven (bv omdat er een vervangingsonderdeel achter zit, zoals de trommel lagers in een wasmachine kuip), dan doe je dat. Als het de garantieperiode maar overleeft en je net niet zó veel merkimago schade oploopt dat het met goede reclame niet meer weg te poetsen is, is het ok. Welkom in de huidige wegwerptijd van underengineeren.

Myriam 6300655 zei:
Onze Mustang is aangekocht in maart 2017 en dus nét buiten garantie.

Nu staat hij sinds 25 juli 2019 in de garage.

Op 26/8 kregen wij te horen dat door een defecte 2e cilinder nu blijkbaar ons hele motorblok er aan is en dat deze volledig moet vervangen worden; dit na 36.220 km en regelmatige onderhoudsbeurten bij een FORD-dealer en zonder de auto getuned te hebben.

De garage heeft met FORD contact genomen en FORD zal tussenkomen voor 50% in de onderdelen. Dit betekent nog altijd dat wij 9.000€ zullen moeten betalen ipv 13.000€.

Wie heeft dit nog al eens meegemaakt? Is dit normaal?

Kan je wat meer duidelijkheid geven over wat er precies gebeurd is? Wat heeft de dealer verteld? Een kapotte cilinder is een nogal vage conclusie. Wat is de oorzaak van het defect geweest?

De grap is dat we nog niet eens zeker weten over welke motor het gaat en Myriam laat blijkbaar ook niks meer van zich horen..

https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onderdelen-voorraad/magazijn/merk/ford-usa/model/mustang/onderdeel/motor/

verschillende jonge blokken te koop

die jonge blokken staan wel allemaal bij Penders te koop … google maar eens op deze sloop ..

Ik denk niet dat verder reageren nog zin heeft. De topic starter heeft nooit meer de moeite genomen om verder te reageren.

Terug
Bovenaan