Motor reiniger

Chiel de Jong

Startmotor
Goedendag allemaal,

Kortgeleden zag ik een video waarin ze vertelde dat als je een paar pk's terug wilt winnen, je een aantal dingen kan doen. Waaronder, een flesje motor reiniger in de benzine doen. Nu heb ik hier in de buurt een winkel waar ze; Wynns. verkopen.
Nu is mijn vraag, is dit goed spul? en moet je het er gelijk zo veel mogelijk uitrijden of kan hij er prima een dag mee stil staan?
Alvast bedankt!.

Ik zou naar een garage gaan die dat met de machine doet....die middelen werken een stuk beter dan de do it at home stuff.

Hmm, oke. Maar het is voor mij geen noodzaak, de auto rijdt nog goed en heb geen klachten., maar het is meer om het te proberen en leek mij niet dat het per se verkeerd kan zijn voor de auto en is daarnaast nog wel een stuk goedkoper dacht ik. Of heb ik dat mis?

Het is goedkoper om gewoon goede benzine te tanken en elke 15.000 km of ieder jaar, welke eerst komt je olie te vervangen.

Kun je van die 15 euro voor injectorreiniger beter een paar biertjes kopen als het terras straks open gaat.

Oke, duidelijk. Je hebt me overgehaald toen je de terrasjes noemde.,

En met goede benzine bedoel je; total excellium, V-power, BP ultimate, etc.?

Nico GTR zei:
Chiel de Jong zei:
Oke, duidelijk. Je hebt me overgehaald toen je de terrasjes noemde.,

En met goede benzine bedoel je; total excellium, V-power, BP ultimate, etc.?

Juist.
Deze benzine in combinatie met een "stevige" rit ( waar dat kan en mag) en je motor is weer super schoon van binnen.

Die zogenaamde 'premium' benzines lijken me op jaarbasis toch duurder dan een flesje motorreiniger, dus die winterbok kun je vergeten.

Los van het kostenplaatje: die premium brandstoffen zijn geschikt voor permanent gebruik, dat zou ik met een losse motorreiniger niet doen. Voor eenmalig gebruik is een specifieke motorreiniger een stuk effectiever, maar verwacht van beide geen wonderen. Wynn's is wel een bekend merk op het gebied van motorreinigers, dus als je iets wilt proberen lijkt mij dit geen verkeerde keuze. Zelf alleen ervaring met een toevoeging voor bij de olie voor de wissel, daar was ik wel positief over (niet het merkbare pk's opleverde...)

Terug
Bovenaan