Mooiste/beste Leon Cupra4 2.8V6 gezocht

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik zoek een Seat Leon Cupra4 met 2.8 VR6 motor. Simpelweg omdat ik een niet al te grote auto zoek met een 6 cilinder en 4wd. Het zusje, de Golf mk4 2.8VR6 4-motion rijdt minder lekker. Minder comfortabel en ook minder stuur gedrag. De Audi A3 sportback (3.2) vind ik niet mooi. Verder zijn er volgens mij weinig compacte auto's met 6 cilinder en 4wd.
Over de Leon;
-Kleur doet er niet veel toe al heb ik een voorkeur voor rode exemplaren.

-Géén Topsport! De jongere topsports hebben een stoffen of volledig leder interieur dat ik veel minder mooi vind dan het Cupra interieur. De Cupra is eigenlijk ook meer een 4 zitter met 'kuipen' achterin.

-Zo laag mogelijke kmstand.

-moet in NL staan. Geen zin in gedoe met import en wil een aankoopkeuring kunnen doen.

-liefst niet particulier.

Budget rond de 10k

Zelf deze gevonden maar hoop dat er meer exemplaren zijn met een lage km stand. Ze blijken enorm schaars te zijn.

klik op uitgebreid zoeken, selecteer Seat en daar is ie.
(Het is niet mogelijk de directe link van de Leon te sturen. Klik op de rode balk met uitgebreid zoeken. Selecteer Seat en de tweede auto is het)

Zou zeggen heb geduld, er zijn er maar weinig van verkocht in Nederland en met de vele eisen/wensen die jij hebt wordt heel moeilijk om een geschikt exemplaar te vinden.
Wat Vertmaori ook zegt meld je aan op het Seat-online platform en zou zeker de particulier ook open laten.

Veel particulieren staan niet te wachten op het 'gedoe' rond een aankoopkeuring. Tevens ruil ik het liefste mijn auto in dan dat ik hem zelf moet verkopen. De Seat in de link voldoet in principe maar was benieuwd of er nog betere te koop staan. Qua eisen valt het wel mee toch? Gewoon een Leon Cupra4 met niet al te hoge km stand en in goede staat. :)

@vertmaori; goede tip, ga ik meteen doen!

Ik zou zoiets zelfs liever bij een particulier kopen dan bij een schimmige handelaar die er nog aan moet verdienen. Dit is niet direct het soort auto wat bij een dealer staat.

Pieter zei:
Veel particulieren staan niet te wachten op het 'gedoe' rond een aankoopkeuring. Tevens ruil ik het liefste mijn auto in dan dat ik hem zelf moet verkopen. De Seat in de link voldoet in principe maar was benieuwd of er nog betere te koop staan. Qua eisen valt het wel mee toch? Gewoon een Leon Cupra4 met niet al te hoge km stand en in goede staat. :)

@vertmaori; goede tip, ga ik meteen doen!
Dat is ongeveer gelijk aan zoeken naar een speld in een hooiberg. Maar ja de auto die jij deelt voldoet maar ik krijg geen goed gevoel bij deze handelaar.

Arno van bergen is jarenlang Seat dealer geweest, zijn vader Harry nog veel langer vw dealer in Milsbeek. In een ver verleden heeft Arno mijn cordoba nog in onderhoud gehad.

De dealer/handelaar ken ik niet. Kwestie van reviews bekijken en het belangrijkste, aankoopkeuring. Zelfs bij Jet Cars staat best wel eens wat goeds. Je moet daar alleen meer op je hoede zijn en allerlei voorzorgsmaatregelen nemen zoals een aankoopkeuring. De dealer/handelaar is maar een tussenpersoon. Hoe de vorige eigenaar er mee omgegaan is lijkt me veel belangrijker. Al geef ik toe, er zijn 'bedrijven' waarbij je bij het zien van de verkoper al gillend wegrent.

Dat exemplaar bij Arno van Bergen ziet er prima uit, en als velthuis zegt dat het een Seat dealer is (geweest) lijkt me het een betrouwbaar adres. Ik was eens op zoek naar een specifieke FIAT waar er ook niet veel mooie exemplaren meer van rondrijden, de locale dealer heeft toen een mooi fris exemplaar voor me opgesnord. Ik zou dus zeker adviseren een belletje te wagen aan deze Arno, de situatie uit te leggen en kijken wat hij voor je kan doen (y)

Klopt A.E, had ik ook gelezen. Beschouw zoiets toch als een pluspunt. Morgen ga ik kijken als het goed is.

Dat had ik dus al gezegd. Is de website niet voor nodig. Arno is jaren lang Seat dealer geweest, in navolging van z'n pa Harry van bergen. Die was VW dealer in Milsbeek van de jaren 70 tot 1991 toen hij overstapte op het Seat dealerschap. Arno heeft dat eind jaren 90 overgenomen tot voor een aantal jaren terug. Weinig schimmigs aan. Goed kans dat hij deze cupra zelf ooit op kenteken heeft gezet.

Kan een slotje op. Keuze té beperkt en dus besloten dat ik voor een grotere auto ga en de eis 4wd laat vallen. Budget wat om laag gedaan om meer geld achter de hand te houden voor eventuele gebreken.

Pieter zei:
Kan een slotje op. Keuze té beperkt en dus besloten dat ik voor een grotere auto ga en de eis 4wd laat vallen. Budget wat om laag gedaan om meer geld achter de hand te houden voor eventuele gebreken.
Je kan natuurlijk ook de topictitel wijzigen in je nieuw zoekopdracht als je dat zou wiilen.

Terug
Bovenaan