Mini Cooper SE

M

MCW

Guest
2022-mini-cooper-hardtop-front.jpg

next-gen-mini-cooper-se-ev.jpg

2022-mini-cooper-hardtop-rear.jpg

Alle foto's: https://www.motor1.com/news/495263/next-gen-mini-ev-spied/

Even de huidige erbij gepakt ter vergelijking. Na de 2e facelift betekent het natuurlijk dat er tzt een nieuwe generatie komt. Uiteraard zelfde recept. Misschien optisch maar de koplampen ogen net iets groter.. Motorkap loopt ook niet meer door tot aan de bumper. Aan de zijkant vallen de spiegels op die nu normaal aan de A-stijl zitten (jammer!). Aan de achterzijde zie je duidelijk een andere vorm van de achterklep en de achterlampen zijn ook wat boller en lijken wat meer schuin te liggen (doet me denken aan de Fiat 500X). Interieur nog niet veel van te zien. Maar is dit nou ook al zo'n enorm breed scherm of gewoon afdekmateriaal?

Oops, niet goed gekeken. De ringen van de lampenunits zijn waarschijnlijk nep. Er loopt zelfs schuin een mogelijke naad doorheen. Dus wellicht gaat ie er juist wel vrij anders uitzien, qua lampenunits tenminste.

Hij wordt er niet knapper op. Het wordt steeds meer een karikatuur van zichzelf.
De verhoudingen aan de achterkant (bumper, achterklep, achterruit) ogen ook niet lekker.

Nee, maar wat kan BMW dan ook? Ik vind het al knap dat ze al 20 jaar aan het uitmelken zijn, maar ze zullen verder moeten en kunnen niks anders dan doorknoeien op hetzelfde thema.

De Mini is een beetje wat een ooit knap persoon is geworden na jarenlang te weinig beweging en te veel frikandellen.:T

6sRxFkI.png

df7op9f.png

Tja de eerste New Mini was gewoon perfect (behalve technisch). Daarna werd het minder..

D Elzinga zei:
De Mini is een beetje wat een ooit knap persoon is geworden na jarenlang te weinig beweging en te veel frikandellen.:T

LOL, beter had ik het niet kunnen omschrijven! Ik heb laatst met een Cooper S 5 deurs gereden, dat reed behoorlijk goed - maar het ziet er gewoon niet uit, vooral die 5 deurs versie.

Ik denk ook wel dat de koplampen (en achterlampen) nep zijn, dus ik hoop eigenlijk op een iets elegantere neus (die miereneterneus van de huidige heeft me nooit kunnen bekoren). Maar in ieder geval ben ik ook van mening dat het concept nu onderhand wel maximaal uitgemolken is.

MCW zei:
Tja de eerste New Mini was gewoon perfect (behalve technisch). Daarna werd het minder..

+1
De 2e generatie vond ik ook nog oke. Als ik nu naar de spionagefoto's kijk dan word ik daar niet gelukkig van... :-(

Wouter82 zei:
Nee, maar wat kan BMW dan ook? Ik vind het al knap dat ze al 20 jaar aan het uitmelken zijn, maar ze zullen verder moeten en kunnen niks anders dan doorknoeien op hetzelfde thema.
Nou ja, beter dan dat ze er een gruwelijk lelijke grille op plakken.

Pfff, zelfs de Mini ontkomt niet meer aan de hype van lichtstrips tussen de achterlichten. Wordt hiermee soms vooruitgelopen op een wettelijke verplichting? Het front kan dus nog lomper dan bij de huidige generatie. Positieve noot: het blijft een driedeurs hatchback!

929V6 zei:
Pfff, zelfs de Mini ontkomt niet meer aan de hype van lichtstrips tussen de achterlichten.

Lijkt er niet op dat het geen 'lichtstrip' is juist. Union Jack patroon in de achterlichten is wel al te zien.

edit: geen is iets heel anders dan een:)

Techniek van de Ora Cat kennelijk (is in samenwerking met Great Wall Motor ontwikkeld). Interessant aangezien Ora nu allerlei VW Kever en oude Porsche-achtige retro-ontwerpen heeft. Positief is dat de auto iets compacter lijkt te worden, negatief is dat ik de originele Mini steeds minder kan herkennen in deze new Mini. Waarom blijft Mini nu vasthouden aan die ronde vormen in het midden van het interieur, met nu een soort grote ronde make-upspiegel als centraal scherm? Noch mooi, noch handig.

Ik vind de achterkant niet mooi. Ik snap de keuze voor die vorm achterlichten niet.

Het lijkt een evolutie te zijn van de Union Jack-achterlichten in het huidige model?

MCW 84 zei:
Keer wat anders. Elke keer dezelfde lampenunits steeds weet wat vergroten vond ik ook maar niks

Idd de huidige is een karikatuur van zichzelf met die oversized lichten.

Hoop dat ze de 5deurs ook laten vallen, complete designmiskleun

Passchier zei:
Ik vind de achterkant niet mooi. Ik snap de keuze voor die vorm achterlichten niet.

Zoals je ziet, de vorm van de Union Jack. Dat snap je toch wel?

Bimmert zei:
Passchier zei:

Vind dat ook niet mooi, ik hoop dat het dit niet wordt.

Je ziet op de foto (niet de impressie...) precies hoe het wordt.

EclecticBlue zei:
Passchier zei:

Zoals je ziet, de vorm van de Union Jack. Dat snap je toch wel?

Ah gezellig, je bent er weer :)

Ik snapte m nog niet, had nog niet door dat het de vorm van de union jack is. Vind het alsnog niet mooi.

Passchier zei:
Ik snapte m nog niet, had nog niet door dat het de vorm van de union jack is. Vind het alsnog niet mooi.

Gelukkig snap je het nu wel;)

Apart trouwens dat de spiegelplaatsing veranderd is, van aan het raam naar 'stokjes' op de deur zoals voorheen.

Het is van achteren net of je naar een chinese kloon van de mini zit te kijken.

Bimmert zei:
EclecticBlue zei:
Bimmert zei:
Passchier zei:

Vind dat ook niet mooi, ik hoop dat het dit niet wordt.

Je ziet op de foto (niet de impressie...) precies hoe het wordt.

Dat is de vraag, ik hoop van niet.

Rare vraag als je het model al helemaal ongecamoufleerd ziet.

Het is dan ook de hoop dat het een proto is en de definitieve versie afwijkt. Duidelijker kan ik niet zijn beste mensen.

Leuke hoop, maar dat is hetzelfde als wensen dat Pasen en Pinksteren op dezelfde dag valt. Totaal niet realistisch en bovendien logisch dat dat niet gebeurt:rolleyes:

EclecticBlue zei:
Leuke hoop, maar dat is hetzelfde als wensen dat Pasen en Pinksteren op dezelfde dag valt. Totaal niet realistisch en bovendien logisch dat dat niet gebeurt:rolleyes:

Dat vind ik toch wel wat anders. Een prototype kan gewoon nog wijzigen, Pinksteren blijft de zevende zondag na Pasen verwacht ik. We zullen het zien.

Bimmert zei:
EclecticBlue zei:

Dat vind ik toch wel wat anders. Een prototype kan gewoon nog wijzigen

Kan, maar gebeurd zelden. Dit zijn gewoon testmodellen en zoals in de openingspost te zien is ie al een tijdje klaar met die nieuwe achterlampen (alleen toen gemaskeerd). Ontwikkelen van een auto duurt paar jaar, gaan ze echt niet meer veranderen hoor. Hooguit wordt een model wel eens gecanceld.

Als je een foto van je nog ongeboren zoon vanuit de buik voor je neus krijgt kan je ook niet meer hopen dat het een meisje gaat worden..

Het is wel een enkele keer voorgekomen dat een model 2 voor 12 nog wordt aangepast, volgens mij was de Bentley Bentayga de meest recente.

EclecticBlue zei:
Wouter haalt vast de concept (EXP 9 F) en het prototype door elkaar.

Nee hoor. Het was de bedoeling dat die concept min of meer in productie ging. En dat viel niet in goede aarde en dus werd het ontwerp aangepast. Daarmee kwam de auto ook 2,5 jaar later uit dan gepland.

The production version was announced in July 2013. The Bentley EXP 9 F's design proved to be controversial, and it received a mixed response from the automobile press. After some criticism for the design of the EXP 9 F, Bentley announced that it would change the styling for the production versions.
https://en.wikipedia.org/wiki/Bentley_Bentayga

Dat is het hele idee van een conceptcar... Dan kán je dat nog veranderen. Hier is het een testmodel design al bepaald en gaat hij zo in productie. Niet vergelijkbaar dus...

Wouter82 zei:
EclecticBlue zei:
Wouter haalt vast de concept (EXP 9 F) en het prototype door elkaar.

Nee hoor. Het was de bedoeling dat die concept min of meer in productie ging. En dat viel niet in goede aarde en dus werd het ontwerp aangepast. Daarmee kwam de auto ook 2,5 jaar later uit dan gepland.

The production version was announced in July 2013. The Bentley EXP 9 F's design proved to be controversial, and it received a mixed response from the automobile press. After some criticism for the design of the EXP 9 F, Bentley announced that it would change the styling for the production versions.
https://en.wikipedia.org/wiki/Bentley_Bentayga

Ja dat verhaal ken ik. Maar dat is dus niet dat een auto al volop gespot is en eigenlijk al klaar is en dan toch nog gewijzigd wordt omdat er paar mensen op een forum het niet mooi vinden..

EclecticBlue zei:
Dat is het hele idee van een conceptcar... Dan kán je dat nog veranderen. Hier is het een testmodel design al bepaald en gaat hij zo in productie. Niet vergelijkbaar dus...

Klopt, je hebt conceptcars om de mening te polsen omdat je nog even hebt tot de productiestart en er dus alle gelegenheid is om het ontwerp nog aan te passen. En je hebt conceptcars waarvan het bedoeling is dat ze nagenoeg ongewijzigd in productie gaan.

Bentley is already working on a redesigned version of its controversial EXP 9 F, which made its debut at the 2012 Geneva motor show. At the show, a Bentley source told What Car? that the Exp 9 Fs styling is a little heavy handed and that an alternative design is in progress.
https://www.whatcar.com/news/bentley-suv-redesign-due/n8946

Dit blijkt uit een interview met Bentleybaas Wolfgang Schreiber. Wolfgang bevestigt de eerdere geruchten dat de nieuwe SUV (Bentley Falcon?) een flink redesign krijgt ten opzichte van de vorig jaar onthulde EXP9-F
https://www.autoblog.nl/bentley-suv-gaat-minder-lelijk-in-productie

It seems the reception for the EXP 9 F – the Bentley SUV ‘Truck’ – has already got Bentley designers back to the drawing board for a redesign.
https://www.carsuk.net/bentley-suv-redesign-already-under-way/

MCW 84 zei:
Ja dat verhaal ken ik. Maar dat is dus niet dat een auto al volop gespot is en eigenlijk al klaar is en dan toch nog gewijzigd wordt omdat er paar mensen op een forum het niet mooi vinden..

En dat heb ik dan ook niet verondersteld.

Maar goed, de nieuwe Mini dus.

Goed verhaal, lekker kort.

Je hebt het nog steeds over Concept -> productiemodel. Hier gaat het om testmodel -> productiemodel. Ga nu maar weer ergens anders sterke verhalen vertellen;)

Nee maar jij haakt in op een discussie en daarop een vraag en komt dus met iets niet relevants (je post van 16:37) aan. Vervolgens ga je er over door terwijl het dus over iets heel anders gaat. Namelijk een auto die al klaar is en volledig naakt gespot is en men hoopt dat ie nog aangepast kan worden. Gaat simpelweg niet gebeuren.

der Magistrat zei:
Barri zei:
Sja, het design is natuurlijk al verklapt. Ik vind het niks.

Tsja, het is wel beter wat mij betreft dan hoe smart plots hun designrichting compleet omdraaide.

Maar Smart borduurt niet voor op een klassiek model. Dat doet (of beter gezegd deed) Mini wel.

Terug
Bovenaan