Mini Clubman, Renault Scenic EV, VW Kever '64

Ah oke, dan heb je hetzelfde blok als ik heb en kun je gewoon de Kadett manual gebruiken. (y)

dash_blauw_20000mcd.jpg

heeft wel wat weg van:

023.jpg

een ** ****

Mijn radio verlichting is blauw, en ik heb echt een gruwelijke hekel aan die gele teller verlichting. Dus maar nieuwe ledjes besteld :)

@ Hotdog, volgens mij een Polo of transporter. Bij een Golf zitten de benzine- en temperatuurmeter namelijk in het midden bovenaan... :)

Wat dacht je van een Golf 3 met ombouw naar rood/blauw?

(of een Golf 3.5 cabrio, maar ik zet in op een omgebouwde golf 3 tacho.)

Heeje ga lekker in het vw topic lopen klooien :D

Trouwens afelopen week een...... veerpootbrug gemonteerd :)

domstrebe_wiechers.jpg
voor Boven de motor :)

Keurig, altijd mooi, en fijn, een veerpootbrug. Ik ben ook blij dat ik er een heb, zijn er niet veel :)

Is er dan zoveel verschil te merken wanneer je een veerpootbrug monteert. Het lijkt me dat je wel wat verschil voelt, maar dan vooral wanneer je wat meer op de grens gaat rijden (of iig in de richting ervan).

En idd. VW Golf Rulez, de wijzers zijn namelijk iets feller dan normaal en de kleur blauw/paars is niet zoals ik die uit onze Golv IV en de 2 Passats ken. (trouwens, een Transporter is ook nog mogelijk).
Dit als laatste om het VW-gehalte van de topic niet te hoog te maken... :)

Ik vind zelf dat je de veerpootbrug erg goed merkt, maar mijn GSi is niet verlaagd ofzo. Maar je merkt dat het sturen strakker is.

denk dat je het vooral merkt als de wagen niet verlaagd is.
had er zelf al een aardige verlaging op zitten en toen een veerpootbrug gemonteerd en dan voel je niet zo heel veel verschil.

TOUAREG FAN schreef:

En idd. VW Golf Rulez, de wijzers zijn namelijk iets feller dan normaal en de kleur blauw/paars is niet zoals ik die uit onze Golv IV en de 2 Passats ken. (trouwens, een Transporter is ook nog mogelijk).
Dit als laatste om het VW-gehalte van de topic niet te hoog te maken...

Off topic: Wat die meters betreft: allebei niet, die zijn zeer waarschijnlijk niet eens van een VW. Bij de Golf III was de wijzer nog niet verlicht, bij de Polo was bij dashboards met verlichte wijzers de plaatverlichting al blauw. Dit dasboard is van een Seat Ibiza of Cordoba na de tweede facelift (gescheiden achterlichten), maar dan zelf omgebouwd naar blauw. Dat is minder egaal dan af-fabriek.
Een transporter zou heel misschien nog kunnen (die ken ik niet), maar dan is de toerenteller tot 6300 niet zo logisch.

on-topic: nadeel van een veerpootbrug is wel dat een kleine aanrijding vaak al direct tot heel veel schade en TL kan leiden. De vraag is of de voordelen bij normaal particulier gebruik daar tegen opwegen.

17-12-06 17:07Door Lex666 (IP bekend)

denk dat je het vooral merkt als de wagen niet verlaagd is.
had er zelf al een aardige verlaging op zitten en toen een veerpootbrug gemonteerd en dan voel je niet zo heel veel verschil.

Volgens mij ook.. :)

@ Velthuis. Mijn Astra is uit 1992, is al vaak snel TL natuurlijk he :)

Gisteren een compressie test laten doen, en er kwam uit dat de compressie overal erg goed was en dat het een klepseal is die wat olie lekt.. dus Jimmy blij want nu hoeft niet het hele blok uit elkaar :D
In Januari bij de dealer wat klepsealtjes en een pakking bestellen, gelijk nieuwe boutjes waar de kleppendeksel mee vast zit. Langs de Ford voor een bus ST lak LD en een bus parlemoer wit laten maken.

ohh dat is dus goed nieuws!

Ben benieuwd naar het resultaat van de kleppendeksel, ik meende het overigens al een keer eerder hebben gezien.

Die had ik ja, die heb ik al een tijdje niet meer hoor.. :)

c20xe.jpg

Kleppendeksel wordt wit.....

de Rode " L" wordt deze kleur.. :)

ford_focus_st_2005-L.jpg

en vielleicht nog wat details onder de kap die oranje worden :)

Rood blijf ik mooier vinden denk ik, maar dat felle oranje is ook leuk. Ideetje om je *bling* *bling* velgen ook een oranje tint te geven? :D

27-12-06 18:12Door B-Real (IP bekend)

Rood blijf ik mooier vinden denk ik, maar dat felle oranje is ook leuk. Ideetje om je *bling* *bling* velgen ook een oranje tint te geven?

Jij met je rood.. :)

en mijn velgen en oranje.. uhm NEEEEJ dat wordt met zwart, wanneer weet ik nog niet helaas :( Misschien pas volgend jaar :(

@ Azzurro, Focus oranje vind ik super strak, maar ik ga bij de verfboer binenkort ff kijken wat voor oranje's er nog meer zijn :)

Had dan liever Jägermeister gezien..

Dat is echt zo'n cheap Hup Holland Hup kleur oranje, niet mooi dus o_O

Jij met je rood..

Mooi rood is niet lelijk :D
Je zinnetje doet me trouwens denken aan die reclame met die twee kinderen: "Jij ook altijd met je patat en appelmoes":)

Oranje in je velgen is wel een beetje teveel van het goede. Gewoon de kleur van je auto doortrekken is het mooist. Zwart dus :cool:

Halleee Ik heb vandaag dus de blauwe verlichting in mijn cockpit en mijn boortdcomputer gebouwd Ik wilde foto's maken, maar mijn camera was leeg.. dus die komen nog wel.. :)

Neej, maar de batterijtjes waren leeg. Heb inmiddels wel foto's maar ben te lui om ze te uploaden :D

Van het weekend klepdekselpakking vervangen. :)

Halleeeeeeee

ben ik even met een update.

De Astra staat nog steeds voor de deur, inmiddels weer met de chromen wielen :D met gloednieuwe bandjes erom. Daar is verder niets meer aan gebeurd, want ik heb gisteravond een ander karretje gekocht voor erbij.

Een Kadett D.. 1.3 N uit 1983.. Ik ga hem volgende week ophalen, dan zal ik ook wat foto's plaatsen en informatie.. maar ik heb der zin in :D

Klinkt goed Jimmy (y)

Zit er nog veel werk aan of is ie rijklaar??

EDIT: Lees net in het Opel topic hoe en wat, nagenoeg perfect dus :T :cool:

En dan een C20XE in de Kadett lepelen? :D Wel vette wagens, helaas vrijwel uitgestorven.. Veel plezier ermee :D

wij hebben ook nog een kadett D gehad.. een diesel, waardeloos ding. Er is hier ene vent met een kadett D met een dikke motor, en zelfs een kadett D caravan! wel helemaal getuned en kanariegeel gespoten, maar wel erg vette wagens! ik ben benieuwd ;)

neej geen C20XE erin, die Astra zuipt me al teveel :)

Zal met de tijd waarschijnlijk wel een 1.6 of 1.8 ingaan of c20ne

gewoon laag en dik :) dat is de stijle..

Als ik hem heb ga ik hem eerst eens goed poetsen en cleanen en dan komen de foto's :)

en inderdaad Ben, bijna uitgestorven.!!

Op den duur is dat wle de planning ja.. :) Moet wle leuk blijven qua kosten natuurlijk, ik wil ook dit jaar gaan samenwonen :)

en hier zijn dan al de foto's, sjonge wat ben ik snel he... Morgen vrij en nu niets te doen, dus vandaar.. :)

Foto=7PJBRDVZ

Foto=ZFUCYKEF

Foto, bij een mooi bruggetje bij Roosendaal, net gewassen en de 13 inchers er nog onder.

Foto=TCNDSGHN

Met de waaiers eronder, staat hem best goed al zeg ik het zelf. Er komen nog wel dikke wielen, maar eerst even zo genieten en rijden. :)

Foto=BK3WFZWR

eveneens met de waaiers.

Foto=NIHQU6AV

Een roestvrije deur.!!! onee wacht.. 2.!!! roestvrije deuren.

Foto=6URZ4MZA

roestvrije kofferbak, dat heb ik bij mijn corsa wel anders gezien. Nog net wiel erbij en originele krik en sleutel.!

Foto=RTDHZAWR

Dashboard: Middenconsole heb ik al in de garage liggen, die wordt opgeknapt.

Foto=SITTP3MD

verlaging moet er wel onder :)

Oja...
- voorscherm links zit ene knikje in
- achterbumper hangt wat scheef
- voorscherm rechts heeft wat roest en is lelijk bijgewerkt
- in de rechterdorpel is een plaatje gelast en niet zo netjes gespoten
- het dak is wat verweerd.

verder mankeert er niks aan :D

Ik blijf er deze zomer lekker in rijden.! Hij rijdt echt hartstikke goed en is leuk om in te rijden, hij is niet snel, maar ook niet zo langzaam als ik gedacht had. Zeker met de 15 inch een goede wegligging. Mag alleen wel drastisch verlaagd worden.

ik twijfel nog..

of zo laten, of helemaal leeg en rolkooi erin.... uiteraard na de zomer als ie geschorst is.

Nette wagen, Jimmy! Maar hij kan nog wel een poetsbeurtje gebruiken ;)

De waaiers staan er niet zo slecht onder als dat ik had gedacht!

Jippiieeee Jimmy aan een D! :D

Hartelijk gefeliciteerd met je Blauwe Blitz!

1. voorscherm links zit ene knikje in
2. achterbumper hangt wat scheef
3. voorscherm rechts heeft wat roest en is lelijk bijgewerkt
4. in de rechterdorpel is een plaatje gelast en niet zo netjes gespoten
5. het dak is wat verweerd.

1. gewoon een andere kopen en zelf in de juiste kleur spuiten
2. is mij bekend, heb ik ook :) als je 'm losschroeft en dan de bevestigingen een beetje rechtbuigt, zittie zo weer recht.
3. zie punt 1.
4. als je dan toch aan het spuiten bent..
5. poetsen doet wonderen!

ik zou 'm sowieso verlagen, en dikke verbrede stalen velgen óf 13"ATS classics van minstens 8j eronder doen..
verder niets (dus geen rolkooi of sparco-kuipstoelen erin ofzo..)

origineel laten! Zó'n auto krijgt van mij veel meer respect als ie origineel is! Veel plezier ermee en doe er voorzichtig mee;)

respect doet er niet toe.. :D ik moet erin rijden, ps.. ik ben ook die gene met chroom onder zijn Astra.. :)

@ Fer.. ATSjes/BBS/Schmidt/HTN.. komt wel, maar kost veel centjes..

wat stoer! wij hebben 16 jaar lang exact de zelfde gehad. Alleen geen 'J' de KX-93-JX

rijd niet meer volgens mij helaas.:D weer d'r maar mooi zuinig op

geweldige bak! 1 van de weinige opels waar ik "iets" mee heb!

en helemaal strippen met een kooi erin zou heel gaaf zijn, echt een soort van racertje van maken ;)

Terug
Bovenaan