Mijn Xedos collectie, filmauto's + overige speeltjes

Hij ziet er zoveel beter uit dan degene die ik nu heb.
Als ik de roest zou laten verwijderen bij mijn grijze, dan moet ik ook weer kosten maken als ik het professioneel wil laten spuiten om het dan ook echt weer netjes te hebben.
Zelf doen is niet echt wat en je blijft het zien en bijwerken elk jaar.

De blauwe kleur is ook een stuk leuker en spreekt mij veel meer aan dan het saai grijs waar je er vijf van op een dag voorbij ziet komen, is chique in combinatie met de chrome accenten.

Zitten ook nog vier electrische ramen op (bij mijn grijze alleen voor), houtinleg wat het interieur een wat luxere uitstraling geeft en met mijn leren interieur gaat het er alleen maar nog meer op vooruit. ;)

Interessant indeed.... Maar waarom heb je het dan tòch gedaan als je zo'n grote twijfels had over de automaat?

Ja klopt, de stoffen stoelen zijn zeer hard maar van de half leren versie die ik gekocht heb zijn ze een stuk zachter om in te zitten, heb niet zo'n dik kussentje in mijn onderrug, dus dat voelt stukken beter.
Heb net het deels leren interieur uit mijn grijze A140 gehaald en de lichtmetalen velgen vervangen door de standaard velgen met wieldoppen die er eerst op zaten, dus hij staat klaar om verkocht te worden.

Morgen avond mag ik de blauwe A140 even ophalen en naar iemand rijden die een brug heeft, zodat ik hem ook goed kan bekijken aan de onderkant.
Roest is vaak een euvel bij dit model.

Kan ik meteen wat betere foto's van de Mercedes maken.

Ik probeer deze maand van mijn grijze af te komen, in ieder geval haal ik de blauwe eind deze maand op en ga er hoogst waarschijnlijk ook meteen mee rijden.
Moet nog even kijken, want de reden dat ik nu met de CLK cabrio rijd is om hem in orde te maken voor een reis naar Portugal.
Nu de kap ermee gestopt is is wel vervelend, hij werkte net juist.
Dat is eigenlijk nog iets wat ik eerst in orde wil maken samen met één parkeer sensor vervangen.
Het systeem begint altijd te piepen als ik de auto gestart heb en weg wil rijden.

Net terug van een auto avondje.

Heb een kijker gehad voor mijn grijze Mercedes A140 en ben nu in onderhandeling over de prijs.
Dus wie weet is hij verkocht.

Nadat de kijker was geweest doorgereden naar Harderwijk om de blauwe A140 op te halen om hem op de brug te kunnen bekijken.
Bodem was helemaal smetteloos, zag er prima uit.
Heb hem dus uiteindelijk gekocht, een mooie nieuwe donkerblauwe aanwinst! :)

Meteen nog wat foto's gemaakt, maar hij moet nog gepoetst worden, want hij was vies.

Hij rijdt toch weer iets anders dan mijn 1999 model, het interieur ziet er ook veel mooier uit, dus ben helemaal blij met de nieuwe aankoop.
Ga er de andere (identieke) lichtmetalen velgen op zetten die ik aangeschaft had, ze zien er beter uit en zitten goede banden op.

Verder zitten er een paar dingentjes aan die gebeuren moeten, één achterraam doet het niet maar dan kan wellicht komen omdat het slot is vervangen, mis ook het pennetje ervan die boven de deurpaneel uit komt.
Maar dat is eenvoudig op te lossen en je moet natuurlijk nog wel íets te doen hebben. :p

Eind deze maand haal ik de auto op, mocht ik mijn grijze A140 verkopen in de tussentijd, dan haal ik hem eerder.

Vandaag mijn grijze A140 verkocht!

Hoop aankomende maandag mijn nieuw A140 met automaat op te halen.
Zodra ik hem heb, komen er weer wat mooie foto's aan.

Grappig dat de Mercedes nog deurpinnen heeft, die zie je tegenwoordig bijna niet meer.

Gefeliciteerd met de snelle verkoop Diante!(y)

De blauwe ziet er wel heel mooi uit in deze configuratie. Succes met de (kleine) reparaties!

Bedankt allemaal!

Aankomende maandag ga ik de A140 ophalen, zal mijn camera alvast weer op de lader zetten. :)
Misschien dat ik meteen nog even langs de sloop rij om de plastic dorpel strip te kunnen vervangen, zit een grote beschadiging aan namelijk.

Nou, hier is hij dan, de nieuwe A140! :D

Er zitten zelfs meer opties op dan ik dacht, onder andere vier electrische ramen, cruise control, opbergvakjes onder de voorstoelen, automatisch dimmende binnenspiegel en centrale deurvergrendeling met afstandsbediening.
Reservewiel is gewoon nieuw, alles zit erbij, EHBO tasje, sleepkabel (weet het, automaat kun je niet slepen), gevarendriehoek in een speciaal opbergvakje naast het reservewiel, zelfs handschoenen voor als je een band moet wisselen.
Foto's komen nog.

De velgen hebben wel een opfrisbeurt nodig, misschien dat ik ze een keer laat polijsten, glimt het net iets meer dan dat ze gespoten zijn en ook weer niet té veel zoals chrome velgen.
Denk dat dat wel mooi staat met de blauwe kleur.

Het deels leren interieur met kinderzitverhogingen in de achterbank ga ik er nog in zetten, moet alleen de voorstoelen nog, maar moet ze eerst schoon maken, want die stinken helaas naar rook. :(

Verder nog de sticker onder de hendel van de achterklep verwijderen, en één achterraam met deurslot maken de niet helemaal lekker werkt.
Het slot werkt wel maar de deurklink in het interieur gaat stroef en blijft in de open stand staan, je moet hem weer terug duwen.
Misschien is het een kwestie van even smeren en dat het dan weer soepel werkt.

De beschadigde plastic dorpel lijst heb ik meteen vervangen en de rubberen strip onderaan de achterdeur die ontbrak ook gemonteerd.
Ben vanmiddag langs de sloop geweest om de onderdelen te halen, zodat ik het meteen kon maken.

Verder alleen nog een keer in de was zetten en RVS randjes om de nummerborden, net zoals mijn CLK cabrio om het af te maken en dan ziet hij er weer top uit.

Ziet er prima uit, wen zowat aan de A-klasse na tig jaar :)

Je lederen bekleding met briljant kinderzitje gaat ongetwijfeld ook heel mooi in deze A staan.

Net ding. Rvs kentekenplaat houders vind ik echt kamper-look en zou ik dus achterwege laten.

Zit er veel verschil in tov de pre facelift?

Barri zei:
Net ding. Rvs kentekenplaat houders vind ik echt kamper-look en zou ik dus achterwege laten.

Misschien dat het hierop nog meevalt, aangezien de achterkant wat chroom mist ten opzichte van de rest van de auto. Op de CLK is het wel instant kamper-look.

Pjötr zei:
Wat leuk Diante! Gefeliciteerd! Een erg leuke en mooie A zo te zien! Toch mooier dan grijze!

Bedankt!....de blauwe vind ik een stuk mooier dan de saaie grijze versie, zit meer diepgang in als de zon erop schijnt. :)

Sketcher zei:
Ziet er prima uit, wen zowat aan de A-klasse na tig jaar :)

Je lederen bekleding met briljant kinderzitje gaat ongetwijfeld ook heel mooi in deze A staan.

De achterbank zit er al in, zit alleen te wachten op de autoshop dat ze weer een spuitbus Turtle bekledingsreiniger hebben.
Heb daar goede ervaringen mee.
Heb nog reiniger van "HG" gebruikt en een speciale voor het leer van "Mothers".
Zat een zeer zware tabakslucht aan de stoelen, die is nu na drie keer behandelen al zo'n 75% minder geworden.

Het donker grijze leer staat zeer mooi in combinatie met de blauwe kleur.

Barri zei:

De RVS randen zijn subtiel, ik hou ervan...anders is het zo'n onafgemaakt rondom het nummerbord.....net een schilderij maar dan zonder lijst. ;)

Weet niet wat de exacte verschillen zijn, maar hij is wat rijker uitgerust.
Het materiaalgebruik voor het interieur is ook beter.

RobEU zei:
Barri zei:

Misschien dat het hierop nog meevalt, aangezien de achterkant wat chroom mist ten opzichte van de rest van de auto. Op de CLK is het wel instant kamper-look.

Grappig dat jullie het zo niet mooi vinden de RVS randjes om de nummerborden, zonder vind ik het zo kaal.
(let even niet op de grote kras onderop de voorbumper, die heb ik inmiddels al weg gewerkt)

Ja, het is jouw auto natuurlijk, dus als jij het mooi vindt dan moet je het vooral doen. Ik vind het echt foeilelijk, en op een Mercedes-Benz helemaal niet kunnen. Ik snap wel goed wat je bedoelt dat er een 'lijst' omheen moet zitten. Daarom zijn er houders met zwarte randen uitgevonden. ;)

Verschillen ten opzichte van de pre-facelift zijn andere achterlichten, ander design velgen, chroomrandjes or plastic kunststof randjes op de bumpers, betere materialen in het interieur, meer kans op roest, toevoeging van de Lang, knipperlichten in de spiegelkappen bij late exemplaren, en zo nog een hoop kleine zaken.
Ik vind het overigens een heel leuk ding. Ben altijd al fan ervan geweest. Het is een heel slim autootje.

De zwarte omlijsting valt zo weg tegen het zwart en is naar mijn mening te iel.
Maar ja, iedereen heeft zo zijn eigen smaak. :T

Het leuke van de A klasse is dat bijvoorbeeld de achterbank iets naar voren te klikken is, zodat je net wat meer ruimte krijgt in de kofferbak.
Als je bijvoorbeeld een autoband achterin de kofferbak rechtop zet (met de lengte van de auto mee) dan kan de achterklep net niet dicht, even de bank naar voren klikken en het past precies.
Zal hiervan ook binnenkort eens een video van maken.
Van de achterbank met kinderzitverhoging had ik al snel even eentje van gemaakt...
https://www.youtube.com/watch?v=4HczyQ-IZk4

Dat heeft Mercedes dan weer inderdaad, altijd van die leuke handige dingentjes die andere auto's weer niet hebben, zijn vaak goed doordachte auto's.

Volvo heeft ze al een tijdje. ;)

32515d1187703375-latch-anchor-weight-limits-v70-1-.backseat.jpg

Het lamellen panoramadak van de A-klasse is trouwens ook een heel gave optie. En ik zag onlangs in een topic op dit forum dat dit ook mogelijk is:

Guus Leferink zei:
Op de eerste A-klasse, de verlengde, had je de 4-zitter optie
In plaats van een achterbank werden er dan 2 extra voorstoelen ingezet

mercedes-benz_a_190_4_zps2lrhkxm3.jpeg

Had niet verwacht dat Volvo het ook heeft de kinderzitverhogingen.

Zo'n lamellen dak had ik ook wel erin willen hebben, staan er wel een paar van op de sloop, maar om dat over te bouwen is ook weer een hele klus die een berg kosten met zich meebrengt.
De meningen daarover zijn ook verdeelt, dat ze lekken of kapot gaan.

Ik zag heel toevallig kort geleden een A-klasse met twee achter stoelen erin, staat wel raar en lijkt mij ook niet echt praktisch aangezien je dan niet meer met vijf personen in de auto kunt zitten.
Niet dat dat nou zo vaak voorkomt, maar toch...een bank lijkt mij handiger.

Nee joh, zo'n dak inbouwen is niet te doen. Dan overschrijd je binnen een mum van tijd de dagwaarde. Twee losse stoelen zijn natuurlijk minder praktisch, maar een A-klasse koop je ook niet om met vijf man in te zitten. Moet je ook niet willen denk ik. Die twee losse stoelen zijn vooral een leuke gimmick.

Ik ben gek genoeg om zo'n dak over te zetten, alleen aangezien ik ook genoeg andere dingen heb die geld kosten ga ik het niet doen, het is niet belangrijk.
Denk dat het goedkoper is een groot glazen schuifdak in te laten bouwen, maar dan nog, wat jij zei, dan overschrijd je de dagwaarde heel snel.
Idee is leuk, maar het is beter als het daarbij blijft. :)

Op zich past het wel met zijn vijven in de A-klasse, ondanks zijn zeer kleine formaat is hij verrassend ruim van binnen.
Ook de kofferbak, wat je er niet vanaf kunt zien als je alleen de buitenkant ziet.

Kon het niet laten om de Mustang vandaag is van stal te halen en meteen weer wat mooie plaatjes ervan te schieten aangezien ik er nog niet zoveel van heb gemaakt.
Dus voor de liefhebbers, spoedig weer wat foto's van een mooie klassieker!

Heb een hele berg mooie foto's en moet ze nog even uitzoeken, zijn er te veel om te posten.
Maar hier alvast een klein voorproefje!

(ben alleen niet zo tevreden over de kwaliteit, lijkt wel of mijn camera het aan het begeven is) :(

+ een video...
https://www.youtube.com/watch?v=Hg59clH7g88&feature=youtu.be

Prachtig, wat een plaatje is het toch! Als ik het geld had..... Nou dan zou ik waarschijnlijk een opknapper kopen en het zelf doen maar dat komt om dat ik een gaatje in m'n hoofd heb. :)

Hij ziet er perfect uit. Wellicht proberen om een paar concoursen te winnen, dat helpt de verkoop wellicht?

Begin bijna te twijfelen of ik hem wel wil verkopen! Hahaha!!
Heb zoveel reacties gehad onderweg, echt leuk om te zien dat jong en oud ervan geniet.

Zeker een idee om concoursen proberen te winnen.
Op dit moment ligt de cabriokap aan de voorkant eraf en wordt binnenkort weer gemonteerd.
Was niet tevreden over hoe sommige dingen vast gezet waren.

Heb nog wat aparte foto's geprobeerd te maken, denk dat ze wel aardig gelukt zijn.

Ongelooflijk hoe mooi en strak de Mustang is, ding is echt gewoon als nieuw! Ik vind het een super idee van Sketcher om aan concoursen mee te doen, heck, misschien verkoop je hem wel gelijk op zo'n concours!

Wat voor camera heb je en wat vindt je zelf niet goed aan de foto's? Ik zie wat CA bij de chroompartijen en hij schiet snel in de overbelichting in de volle zon maar dat ligt waarschijnlijk meer aan de instellingen. CA is wat lastiger op te lossen, ligt veelal aan de lens.

Zadelsnuiver zei:
Ongelooflijk hoe mooi en strak de Mustang is, ding is echt gewoon als nieuw! Ik vind het een super idee van Sketcher om aan concoursen mee te doen, heck, misschien verkoop je hem wel gelijk op zo'n concours!

Wat voor camera heb je en wat vindt je zelf niet goed aan de foto's? Ik zie wat CA bij de chroompartijen en hij schiet snel in de overbelichting in de volle zon maar dat ligt waarschijnlijk meer aan de instellingen. CA is wat lastiger op te lossen, ligt veelal aan de lens.

Ik ben vorig jaar naar één oldtimermeeting geweest in Ruinerwold en heb daar een bod gekregen van een tandarts van 40.000,- euro.
Maar daar gaat hij niet voor weg, de Mustang is absoluut meer waard.

Ik heb een Sony Cybershot DSC-S75 met 3.3 mega pixels.
Hij stond altijd bekend als een hele goede kwaliteitscamera.

speedtouch zei:
Ziet er echt gaaf uit, die Mustang! (y) Echt een troetelkindje.

Bedankt!...ben er ook extreem zuinig op. :)

Ik zou maar eens een nieuwe camera overwegen dan, ik ken tandenborstels met meer megapixels :T.

Zonder dollen, zo'n oud beestje is wel aan vervanging toe, ik denk dat je verrast zult staan van de foto's (zonder die lelijk ruis bijvoorbeeld).

Ja, dat is inderdaad wel een heel oud beestje. Nu zeggen Megapixels ook niet alles, ik fotografeer liever met een Canon 1D X met 'slechts' 18 Megapixels dan met een Nokia Lumia met 41 Megapixels :D maar dit ding is echt aan vernieuwing toe.

De foto's waren nog een stuk scherper toen ik nog met de Nissan reed, van de CLK cabrio zijn ze ook al vol met ruis.

Wou een dashcam gaan opsparen maar nu wordt het eerst een nieuwe camera. :(

Kijk eens naar de settings van je toestel. Veel ruis betekent meestal een te hoge ISO, en de foto's van de Mustang zijn ook erg overbelicht. Als je de ISO handmatig in kunt stellen, zet die dan eens op 100 en probeer het nog eens.
Een van de foto's Door de EXIF viewer gehaald:
Sluitertijd: 1/1000
Diafragma: F8
ISO: 400

Als dit op automatische stand geschoten is vind ik de settings wel wat raar in de volle zon. Diafragma helemaal dicht, en dan die ISO onnodig hoog.. Sluitertijd is wel ok denk ik.. probeer het eens met de ISO op 100 en het diafragma op F3.5 ofzo.

Heb de ISO nu op AUTO gezet, stond op 400, dus wellicht was dat het probleem.
Nog maar eens proberen zo en kijken hoe het nu wordt.

Bedankt voor de info / hulp!

Wauw , wat een super topic! Heb het van A tot Z uitgelezen. Echt heel veel foto's van je auto's.
Vooral de mustang en de The A-team bus zijn echt super!

p.s ik heb een paar keer gelezen dat je een videobewerking programma zoekt , ik heb je hier een pm over gedaan.

Wou dat ik de Mustang kon houden, maar ben bang dat dat niet gaat lukken.
De mooiste en meest geweldige auto die ik heb moet helaas plaats maken voor een andere droom.

Wel heel jammer, want de fun is zo ontzettend groot om met de auto te rijden, krijg ook veel reacties van jong en oud.

Bedankt voor je PM! :)

Vandaag heb ik het achterraam gemaakt wat niet werkte van de Mercedes A140, tevens het ontbrekende pennetje van het slot wat bovenuit de deurpaneel komt gemonteerd.
Van het raam bleken de stekkers er gewoon niet in te zitten dus het was een snelle en goedkope reparatie. :)

Heb vandaag een nieuwe dashcam besteld, de DOD LS470W+.
Morgen heb ik dus wat leuks te doen, de dashcam inbouwen! (het snoertje dan volledig weg werken)

Inmiddels mijn dashcam in de auto geïnstalleerd en meteen de eerste dag al leuke beelden gemaakt.
Na een paar dagen kreeg ik weer hetzelfde probleem als de vorige, hij begon weer te bewegen onder het rijden, dus heb hem nu tegen mijn binnenspiegel gezet met één hoek en een stukje zwarte tape ertussen, zodat hij niet gaat beschadigen....nu kan de dashcam niet meer heen en weer bewegen en zijn de beelden mooi strak.

Heb ook de motorolie vervangen van de Mercedes A140, deze was behoorlijk zwart.
Telkens als ik ga rijden ermee dan zit er een tik in de motor, duurt circa 10 minuten voordat de olie pas bij de klepstoter is en de tik ophoudt...heel irritant!
Nu met de nieuwe dunnere olie zit er nog wel een tik in in het begin maar minder hard en houd sneller op, maar weg is hij dus nog niet.

Tevens nog een nieuwe korte video van mijn Mustang...
https://www.youtube.com/watch?v=HVEqYoF0-Z4

Heel erg mooi die oude Mustang!! idd concours staat!
Die camera is nog uit de pre historie man :D

Ik heb een Sony DSC h55 14.1 MP.
Vrij goed ding voor die tijd, maar inmiddels ook al oud, 2010.
https://www.photographyblog.com/reviews/sony_cybershot_dsc_h55_review/

Ja, moet nodig is een keer iets nieuws kopen wat echt scherpe foto's kan maken, want ben nog steeds niet tevreden over de kwaliteit.
Dan meteen iets met een groter kaartje want verder dan circa 108 foto's kom ik niet en die schiet je snel vol.

Ik maak altijd veel foto's, dan zitten er altijd genoeg mooie bij. ;)

Met zoiets heb je echt een top camera voor niet eens al teveel geld.
https://www.camerashop.nl/product/715990/category-70376/canon-powershot-sx620-hs-zwart.html

Maar je zou ook een Samsung S7/S8 smart phone kunnen overwegen, gewoon verbluffend hoe mooie foto's die dingen tegenwoordig kunnen maken.

De camera ziet er goed uit, zet hem direct bij mijn favorieten!

Wil altijd een gewone camera hebben, heb niets met de moderne mobieltjes waar alles op zit, daar ben ik gelukkig niet gevoelig voor.
Heb nog zo'n ding uit de prehistorie (Nokia 2310)...

Terug
Bovenaan