Mijn niet zo fijne Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid launch Edition

Status
Niet open voor verdere reacties.

martin nelemans

Net ingestapt
Sinds driekwart jaar ben ik in het bezit van bovengenoemde wagen. Aangeschaft bij Toyota Peterman te Oldenzaal.
Zoals jullie misschien uit de titel wel kunnen opmaken ben ik uiterst ontevreden over de wagen.
Wat is het probleem? Nou, deze zogenaamde "uiterst betrouwbare" Toyota volgens deze site wil om de haverklap niet starten. Iedere keer weer is de startaccu leeg. Net dus alweer terwijl ik er gisteren nog mee van Oldenzaal naar Hilversum ben gereden en vice versa.
Het is ondertussen al de 10de keer dat ik met een lege accu sta. Zelfs al een paar keer mee gemaakt dat de wagen op mijn werk niet wil starten als ik 's avonds naar huis wil rijden. Nu het wat kouder wordt lijkt het helemaal een ramp te worden. Afgelopen maandag viel onderweg zomaar mijn multimedia systeem compleet uit. Daarna vielen ook de rijhulp systemen uit.
Man, wat een rotwagen zeg! Om ziek van te worden! Ding heeft ons 45k gekost. Nou, ik had beter één of andere oude 5de hands wagen kunnen kopen met 5 ton op de teller.
In de media wordt er altijd gezwetst dat Toyota zo'n uiterst betrouwbaar merk zou zijn. Allemaal leugens dus. En de service van Toyota Peterman te Oldenzaal is ook om te huilen. Een nieuwe accu willen ze niet plaatsen en op zaterdagmiddag geeft niemand zich daar thuis. Ik moet maar wachten tot maandagmorgen want het is weekend.
Wat een uiterst kloten de kut wagen zeg zo'n Toyota.
Voor mij nooit meer een Japanner. Hiervoor reed ik een wat oudere VW Tiguan 1.4 TSI. Die heeft mij nooit laten staan. Enige probleem wat ik met deze wagen heb gehad was dat na 2 jaar de distributieketting moest worden vernieuwd maar dat is allemaal keurig op rekening gegaan van VW. Daarna nooit meer wat met deze wagen gehad en er probleemloos 240k mee gereden.
Deze kut Toyota gaat binnen een maand worden ingeruild bij de VW dealer dat kan ik jullie nu wel vertellen!
Zijn er hier mensen die soortgelijke ervaringen hebben met Toyota of de Toyota dealer?
Bah, echt, om kotsmisselijk van te worden deze kut wagen!

• Leuk
Waarderingen: MLL
Vervelend om te lezen dat je een dergelijke ervaring hebt met een auto die je een goede duit gekost heeft. Mijn advies zou zijn om, met een gematigde toon en iets meer onderbouwing, een brief te sturen naar de importeur en te vragen om een oplossing.

Tja MLL slaat vermoedelijk de spijker op zijn kop. Je vergeet wat nuances in je verhaal. Mensen die een problematische Toyota hebben, weten waar ik op doel. Dat 10x, geen idee hoe de pechservice in elkaar steekt? En wat denk je dat de inkoopprijs van een accu is? En wat jouw rechtsbijstandverzekering voor je doet als dit verhaal op feiten berust? Of als je zelf voor 200 Euro’s een jurist een brief aan Peterman laat sturen? Wat heeft Peterman je misdaan? Een van de weinige kleinschalige familiebedrijf dealers in het oosten die zich drukker maken om hun imago dan om de verdiensten van vandaag. Wellicht even beginnen met wat fotootjes van een Touran kentekenbewijs en een Corolla kentekenbewijs? Wat is er mis in je leven dat een beetje trollen je weekendvermaak is…

Laatst bewerkt:
Overigens zijn er wel accuproblemen met Toyota hybrides. Daarop reageren Toyotadealers als Pavlov door er in ieder geval even een andere accu in te zetten.

En het probleem bij sommige hybrides ontstaat na 3 of meer weken stilstaan. Komaan zeg, als dit verhaal maar in de buurt van de waarheid ligt, lever je de auto in en krijg je het geld terug. Hoef je hem niet in te ruilen bij de VAG dealer, he, dat zijn mijn broers:D:D

Laatst bewerkt:
Tja MLL slaat vermoedelijk de spijker op zijn kop. Je vergeet wat nuances in je verhaal. Mensen die een problematische Toyota hebben, weten waar ik op doel. Dat 10x, geen idee hoe de pechservice in elkaar steekt? En wat denk je dat de inkoopprijs van een accu is? En wat jouw rechtsbijstandverzekering voor je doet als dit verhaal op feiten berust? Of als je zelf voor 200 Euro’s een jurist een brief aan Peterman laat sturen? Wat heeft Pieterman je misdaan? Een van de weinige kleinschalige familiebedrijf dealers in het oosten die zich drukker maken om hun imago dan om de verdiensten van vandaag. Wellicht even beginnen met wat fotootjes van een Touran kentekenbewijs en een Corolla kentekenbewijs? Wat is er mis in je leven dat een beetje trollen je weekendvermaak is…
Natuurlijk, ik zit hier maar wat te liegen en uit mijn duim te zuigen. Want Toyota, dat is de heilige graal qua betrouwbaarheid toch?
Tja, als de redactie van zo'n medium in iedere test maar vaak genoeg herhaalt dat Toyota het beste is wat je kan kopen gaan sommige uilskuikens dat op den duur nog geloven ook.
Maar ik ben er maar mooi klaar mee. Wat een ellende zeg! En dan wordt je hier gewoon weg gezet als leugenaar. Nou, Franq, als Toyota zo goed is en Peterman zo'n fantastisch familiebedrijf, waarom ga je er dan maandag niet even naartoe om zelf zo'n waardeloze bak te kopen? Toyota P(i)eterman (je weet nog niet eens hoe je de naam fatsoenlijk schrijft) maakt zich maar om 1 ding druk. En dat is het weekend en wij zijn nu vrij en gaan feesten. Want feesten dat kon die ouwe Johnny Peterman maar al te goed. In Oldenzaal en omgeving is zijn verleden in de parenclubs alom bekend. :D
Mij zien ze er in ieder geval nooit weer terug. Ze zien maar dat ze die bak maandag aan de praat krijgen en dan gaat deze jongen linea recta naar VW Hengelo om dat ellendige Cross ding in te ruilen op een VW.

• Leuk
Waarderingen: MLL
Waarom ga je zelf niet even naar Pieterman toe om, in fatsoenlijk taalgebruik neergeschreven, een brief te overhandigen waarin je aangeeft hoe vaak ze de gelegenheid hebben gehad om jouw blik te repareren, en dat de jurisprudentie daarom vertelt dat je recht hebt op teruggave van het gemankeerde blik, en terugbetaling van het gehele aankoopbedrag minus een vergoeding van de gereden kilometers? Daar heb je mij niet voor nodig. Wat is dit voor kleutergemiauw? Daarna geef je ze nog een weekje, vermits jij een leenauto krijgt, daarna laat je een vordering/ ingebrekestelling op de mat ploffen in Oldenzaal. Je een beetje inlezen in je consumentenrecht is nuttiger bestede tijd dan hier lopen te trollen. succes met het aanleren van daadkrachtig handelen, zonder in scheldkanonnades te vervallen. Succes, je kunt het!

Laatst bewerkt:
Ik heb al een waardeloze bak zoals je in mijn profiel kunt zien :D :D :D

Laatst bewerkt:
406c slaat eveneens de spijker op zijn kop. Overigens denk ik dat ik weet wie de ts is;)

Je hebt een 40k Euro kostende Toyota. Die doet het niet helemaal perfect. Dan schrijf je een berichtje op een forum. En besluit je binnen 15 minuten dat je de auto niet terugbrengt en je geld niet opeist, nee je laat het erbij zitten. Ja doei…

Laatst bewerkt:
Natuurlijk, ik zit hier maar wat te liegen en uit mijn duim te zuigen. Want Toyota, dat is de heilige graal qua betrouwbaarheid toch?
Tja, als de redactie van zo'n medium in iedere test maar vaak genoeg herhaalt dat Toyota het beste is wat je kan kopen gaan sommige uilskuikens dat op den duur nog geloven ook.
Maar ik ben er maar mooi klaar mee. Wat een ellende zeg! En dan wordt je hier gewoon weg gezet als leugenaar. Nou, Franq, als Toyota zo goed is en Peterman zo'n fantastisch familiebedrijf, waarom ga je er dan maandag niet even naartoe om zelf zo'n waardeloze bak te kopen? Toyota P(i)eterman (je weet nog niet eens hoe je de naam fatsoenlijk schrijft) maakt zich maar om 1 ding druk. En dat is het weekend en wij zijn nu vrij en gaan feesten. Want feesten dat kon die ouwe Johnny Peterman maar al te goed. In Oldenzaal en omgeving is zijn verleden in de parenclubs alom bekend. :D
Mij zien ze er in ieder geval nooit weer terug. Ze zien maar dat ze die bak maandag aan de praat krijgen en dan gaat deze jongen linea recta naar VW Hengelo om dat ellendige Cross ding in te ruilen op een VW.

Dit
Hoe zou het voelen als iemand gaat twijfelen aan die Cherokee met 5.7 V8 HEMI op jouw profiel? Beetje kort door de bocht als je iemand niet kent, vind ik.
Van mij mag je twijfelen hoor, geen enkel probleem,die Jeep heeft alweer het veld geruimd, die had óók last van accuproblemen in de winter. :LOL:
Ik loste dat tijdelijk op door een kleine starthulp te kopen voor 150 euro zodat ik in ieder geval mobiel kon blijven.

Maar door de hele toonzetting van TS druipt het er vanaf dat dit getrol is.
Zo denk ik er over, en zijn tweede bericht maakt het er allemaal niet beter op.

Anderzijds is het wel vermakelijk zo op de zaterdagavond.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan