Mijn klassieker is weer seizoensklaar

Der Typ Siebzehn

Startmotor
Gisteren heb ik na 3 jaar weer de olie plus filter van mijn Golf 1 van 1982 vervangen. Afgelopen week ook de bougies (zaten er al 7 jaar in), en het benzinefiltertje (was ook al 7 jaar oud). Tevens heb ik de afgelopen week een luchtfilter van K&N via Autodoc laten komen.

Toegegeven, het is eigenlijk geen relevant nieuws, maar ik wist niet wat ik hier als eerste post zou moeten plaatsen, dus dan maar dit

Het zou leuk zijn als je je klassieker voorstelt met een paar foto's en specificaties. Hoe lang heb je 'm al, wat maakt 'm voor jou zo leuk, hoeveel kilometer heeft -ie op de klok, welke motor ligt erin en doe je al het onderhoud zelf? Met de antwoorden op deze vragen geef je je topic meteen een vliegende start.

Wat betreft foto's heb ik geprobeerd hier te plaatsen, maar het lukt me gewoon niet, iig niet met mijn telefoon, op de een of andere manier vertikt het 't via deze weg.

Auto heeft pas 121500 op de klok, er ligt een 1500 benzinemotor in (JB ) Ik doe lang niet alle onderhoud zelf, maar dus wel de dingen die ik al in de openingspost heb vermeld.

Laatst bewerkt:
Ook nu met de laptop lukt het me niet om een foto te plaatsen als ik op de knop "Afbeelding invoegen" klik, snap er niets van.

20250402-111217.jpg

Voilà, dit is hem, is het me toch gelukt met dank aan de administrator

Laatst bewerkt:
Prachtig ding zeg.
Goede tarantula wielen.
Bruin getint glas is ook altijd zo mooi, begrijp nog steeds niet waarom ze in Duitsland zo snel naar groen gingen.

Doet me denken aan mijn tijd. Heb er zelf genoeg gehad.
Succes.
En plezier

Prachtig ding zeg.
Goede tarantula wielen.
Bruin getint glas is ook altijd zo mooi, begrijp nog steeds niet waarom ze in Duitsland zo snel naar groen gingen.

Doet me denken aan mijn tijd. Heb er zelf genoeg gehad.
Succes.
En plezier
Bedankt! Getint glas heeft deze niet.

Toerenteller, automaat, wel een luxe uitgevoerde Golf zoals je ze destijds niet vaak zag. Is het de 1,6 motor?
En de te openen tochtraampjes, werden die af fabriek geleverd of was dat een aftermarket dingetje?

Toerenteller, automaat, wel een luxe uitgevoerde Golf zoals je ze destijds niet vaak zag. Is het de 1,6 motor?
En de te openen tochtraampjes, werden die af fabriek geleverd of was dat een aftermarket dingetje?
Nee, is een 1500. De te openen tochtraampjes zijn origineel van VW, maar door de vorige eigenaar er naderhand pas ingebouwd. Deze Golf was dus niet vanaf de fabriek met die raampjes.

Terug
Bovenaan