Mijn eerste auto budget maximaal €5.000

Stevie 9588300

Startmotor
Hallo
Ben pas nieuwe hier en ik heb sinds een weekje mijn rijbewijs gehaald.
En ik ben opzoek naar een auto die leuke sportieve en misschien met beetje wat leuke pk's.
Niet te duur onderhoud en wel zeker 4 deurs.

Ik zelf had een peogot gevonden

Is dit een goeie keuze?
Ik hou zelfs nog wat geld over.
Ik zie dat de verzekering,wegenbelasting ook niet te duur is.
De Distributieriem is vervangen bij de
60.841KM in 2020
De auto zelf is 93.779km

Was ook twijfel aan een volkswagen polo of ford fiesta maar die gaan maar maximaal 200.000 km en ik vind ze al ruim boven de 100.000km

Tenzij jullie een ander advies geven kan ik nog ff verder kijken.

Dikke prima deze 206 als eerste auto hou je mooi geld over
Alternatief

Seat Cordoba
seat-cordoba-1-4-16v-sensation-airco-cruise-navi-weinig-kms.jpg

Een leuke Seat Ibiza met wat extra opties zoals Climate en Cruise Control.
Ik heb dit altijd wel een vlot modelletje gevonden.

Sluit me graag bij deze tip aan. Leuk modelletje, veel moderne gemakken, en op zich een logische historie sinds de import 4 jaar terug (1 particuliere eigenaar, laatste APK probleemloos). Ziet er verder op de foto's ook nog netjes uit.

206 en Cordoba ogen dan toch al een stuk gedateerder (maar zijn wel ook wat goedkoper) en/of missen ook nog wel wat moderne gemakken die deze ibiza wel heeft

Ik zie nu ook dat de Peugeot euro zone 3 heeft en dat is wel een minpunt.
Vooral omdat ik in de buurt van Maastricht woon.
Ik was ook aan kijken auto's afstand vanaf geleen in de buurt.
Ik zag wel een

Kilometerstand: 82.865 km
Bouwjaar: 02/2007
Verkoopprijs: € 4.835,-
En
Deze SEAT Ibiza heb ik gevonden via #autotrack.

Leuke auto zo'n 147 en relatief betrouwbaar (heb er zelf 3 gehad). Maar nog geen 80.000 km in 18 jaar vind ik eerder een behoorlijk nadeel dan een voordeel. Daarnaast heeft ie elke 3 jaar/60k km een verse distributieriem nodig en ook vrij veel bougies.. Dit is er niet één die je met je verstand moet kopen.
Het rijdt wel heel erg prima en is een stuk meer auto dan de 206 van de beginpost.

Vond ik ook,
Maaaar lees dat citroen niet altijd 1000% betrouwbaar is :D
En hij kan meestal rond de 147.000 km
Deze heeft zelf rond de 130.000 km
Dit Model Citroën C3 hebben wij ook, en al meer dan 10 jaar in bezit.
We hebben een 1.6 e-HDI diesel uit 2011 met inmiddels 240.000 km.
Tot op heden ben ik erg te spreken over de betrouwbaarheid en ( lage) kosten. De motor en aandrijflijn zijn erg degelijk en betrouwbaar, tot nu toe ook geen enkele elektrische storing gehad.
Mijn vader heeft 14 jaar een Peugeot gehad met deze 1.4 VTI, had wel al een stuk meer gelopen dan de C3 uit de advertentie, was prima en betrouwbaar, wel werdt het olieverbruik wat hoger ( rond de 1 op 3500-4000)

Leuke zoek tocht.

De al geopperde Rio, Clio en I20 zijn hele goede sugesties.
( op de foto staat een Estate, de Clio is er ook als hatchback)

Sluit me graag bij deze tip aan. Leuk modelletje, veel moderne gemakken, en op zich een logische historie sinds de import 4 jaar terug (1 particuliere eigenaar, laatste APK probleemloos). Ziet er verder op de foto's ook nog netjes uit.

206 en Cordoba ogen dan toch al een stuk gedateerder (maar zijn wel ook wat goedkoper) en/of missen ook nog wel wat moderne gemakken die deze ibiza wel heeft
Die cordoba kost de helft van die Ibiza en heeft slechts de helft gelopen. Is geen import en heeft een kloppende nap. Voorzien van cc en airco. Mijn keuze zou snel gemaakt zijn. Die Ibiza vind ik ook veel oubolliger ogen trouwens.

Dit Model Citroën C3 hebben wij ook, en al meer dan 10 jaar in bezit.
We hebben een 1.6 e-HDI diesel uit 2011 met inmiddels 240.000 km.
Tot op heden ben ik erg te spreken over de betrouwbaarheid en ( lage) kosten. De motor en aandrijflijn zijn erg degelijk en betrouwbaar, tot nu toe ook geen enkele elektrische storing gehad.
Mijn vader heeft 14 jaar een Peugeot gehad met deze 1.4 VTI, had wel al een stuk meer gelopen dan de C3 uit de advertentie, was prima en betrouwbaar, wel werdt het olieverbruik wat hoger ( rond de 1 op 3500-4000)

Leuke zoek tocht.

De al geopperde Rio, Clio en I20 zijn hele goede sugesties.
( op de foto staat een Estate, de Clio is er ook als hatchback)
ik vind hem ook erg mooi, twijfel alleen zit geen standaard garantie in van deze garage volgens mij of je moet extra betalen:(
maar ben je dat normaal niet verplicht een standaard garantie ?

ik vind hem ook erg mooi, twijfel alleen zit geen standaard garantie in van deze garage volgens mij of je moet extra betalen:(
maar ben je dat normaal niet verplicht een standaard garantie ?
Wettelijke garantie. Dus men moet zelf garantie geven op dat een auto fatsoenlijk werkt, dat geldt voor auto's boven de €4500. Maar als er iets mis is kan discussie lastig zijn, dan is een Bovag garantie ofzo iets makkelijker. Aan de andere kant: wat mag je verwachten voor €4500. Dus dat wordt ook afgewogen. Slijtage = eigen kosten, maar als het blok morgen ploft dan heb je wel een verhaal naar de verkoper.

Wil je niet je hele budget kwijt dan zou ik kijken naar zoiets:

En wil je toch een stapje hoger, dan zou ik zoiets kiezen:
Licht en het rijdt erg lekker.

Een Mitsubishi Colt 3 drs ziet er redelijk sportief uit. De 1.3 motor maakt deze al vrij vlot en is zuinig: 1 op 17. Er staan genoeg op gaspedaal onder de 5000 euro met minder dan 140.000 km.

Ik zou een Golf kopen uit 2005-2006 1.6 fsi (geen TSI). Paar dikke wielen eronder zetten, geluidsinstallatie beetje upgraden. Heb je ruimte genoeg om met wat vrienden op stap te gaan, je kan ermee op vakantie, rijdt prima, zuinig, betrouwbaar en ziet er vlot uit.

Een vriend van mijn oom verkoopt ook allemaal tweedehans auto's
ik ga daar ook ff checken.
Dan is het ook wat makkelijker als iets aan de auto mankeert en kan je sneller terug en onderhandelen.
En natuurlijk iets van de prijs verlagen:LOL:

ik had ook een mitsubishi colt gevonden.
4 deurs wat ik ook nodig heb.
ff kijken als het was is deze week.

Ik zou een Golf kopen uit 2005-2006 1.6 fsi (geen TSI). Paar dikke wielen eronder zetten, geluidsinstallatie beetje upgraden. Heb je ruimte genoeg om met wat vrienden op stap te gaan, je kan ermee op vakantie, rijdt prima, zuinig, betrouwbaar en ziet er vlot uit.
Je had die ook zonder FSI, die was nog ietsjes meer hufterproof.

Ik kan je een Hyundai Getz aanraden, hoewel hij wat gewoontjes uitziet rijdt hij wel best aardig sportief (net als een kart in de bochten), vlot, vrij betrouwbaar, stevige stoelen met goed ondersteuning en qua de aanschafkosten zitten ze heel ruim onder 5k.

Zo hierbij ook nog een paar alternatieven in de buurt van Maastricht

Lada 1200
Maak je wel de blits effe een dikke stereo erin :ROFLMAO:

lada-1200-serie-1-2-s-1-2s.jpg

Volvo S40
Misschien iets groter maar prima 1e bak en niet kapot te krijgen

volvo-s40-1-8-europa-nordic-1-8-europa-nordic.jpg

Hyundai Accent
Niet moeders mooiste maar kan weinig aan kapot en met subwoofer en android gedrocht autoradio of wat het ook is

hyundai-accent-1-3i-active-young-zeer-lage-km-stand-speciale-muziekinstallatie-airco-l-m-velgen.jpg

hyundai-accent-1-3i-active-young-zeer-lage-km-stand-speciale-muziekinstallatie-airco-l-m-velgen.jpg

Seat Ibiza
Ander stuurtje halen bij de sloop en rijden maar (is een kwaal van een VAG hok uit die jaren)
seat-ibiza-1-2-reference-2009-109-000km-5deurs-lm-velgen-zuinig.jpg

Succes met de zoektocht en koop nou niet een al te dure auto als eerste doet het eerste deukje ook niet zo pijn en heb je wat geld achter de hand voor wat reparatie en kun je sparen voor een tweede top bak

Klopt proefrit word zeker gedaan, samen met een oom of een neef.
Die hebben meer verstand van auto's.
Ik zelf nog niet heeel veel haha.
En sommige zijn ook best duur verzekering + wegenbelasting :ROFLMAO:

Zo hierbij ook nog een paar alternatieven in de buurt van Maastricht

Lada 1200
Maak je wel de blits effe een dikke stereo erin :ROFLMAO:

lada-1200-serie-1-2-s-1-2s.jpg

Volvo S40
Misschien iets groter maar prima 1e bak en niet kapot te krijgen

volvo-s40-1-8-europa-nordic-1-8-europa-nordic.jpg

Hyundai Accent
Niet moeders mooiste maar kan weinig aan kapot en met subwoofer en android gedrocht autoradio of wat het ook is

Seat Ibiza
Ander stuurtje halen bij de sloop en rijden maar (is een kwaal van een VAG hok uit die jaren)
seat-ibiza-1-2-reference-2009-109-000km-5deurs-lm-velgen-zuinig.jpg

Succes met de zoektocht en koop nou niet een al te dure auto als eerste doet het eerste deukje ook niet zo pijn en heb je wat geld achter de hand voor wat reparatie en kun je sparen voor een tweede top bak
De witte skoda is mooi, alleen geen airco is min puntje:(

Suzuki

Ford

Terug
Bovenaan