Mijn eerste auto (Budget 10K)

A

Anoniem

Guest
Hi,

Jaartje geleden mijn rijbewijs gehaald en sindsdien rij ik in mijn vaders chevrolet spark dus ik denk dat jullie wel begrijpen dat ik daarom zo snel mogelijk geld heb opgespaard om zelf een auto te kopen. Ik wil dus een tweedehands auto kopen, maar ik heb zelf niet al teveel verstand van auto's dus ik waardeer alle advies.

Wat vind ik belangrijk in een auto?

- Betrouwbaar
- Redelijk zuinig
- 5deurs
- Liefst een hatchback
- Liefst 2010+
- Sportieve look en niet al te grote auto

Er zal ongeveer 15k kilometer per jaar mee gereden worden, liefst benzine auto maar diesel kan ook.

Auto's die ik zelf heb bekeken:

- Alfa Romeo Guilietta 1.4 MA rond 2012 bouwjaar (Mooie auto, maar niet zeker of deze betrouwbaar is?)
- Volvo V40 rond 2013 bouwjaar
- BMW 116i rond 2012 bouwjaar (Lijkt me het leukst om te rijden maar ook niet zeker of deze betrouwbaar is)
- Lexus CT 200H (Heel zuinig maar bang dat deze saai rijdt)

Welke auto is volgens jullie mijn beste optie? Hoeft niet perse uit mijn lijst te komen, elk advies is welkom!

Leuke lijst!

Een honda civic met 1.8 vanaf 2012 lukt helaas net niet en de mazda 3 met sky active motoren ook niet.

Voor sportieve beleving zal je de focus nog kunnen mee pakken.

Een 1.4 zijn er denk ik wel van de civic. Zit qua ruimte wel goed in elkaar, kan altijd van pas komen
Hier een occasion video van de civic

https://youtu.be/HBecoLZu_wg

Dat wil ik ook niet maar als 19jarige heb je weinig keus met die hoge verzekeringen. En de auto zal ook gebruikt worden door mijn vader, niet alleen door mij.

Auto encyclopedie zei:
Leuke lijst!

Een honda civic met 1.8 vanaf 2012 lukt helaas net niet en de mazda 3 met sky active motoren ook niet.

Voor sportieve beleving zal je de focus nog kunnen mee pakken.

Een 1.4 zijn er denk ik wel van de civic. Zit qua ruimte wel goed in elkaar, kan altijd van pas komen
Hier een occasion video van de civic

https://youtu.be/HBecoLZu_wg

Thanks! Die mazda zou ik wel willen maar dat is helaas geen optie, ik zal kijken naar de focus en civic als ik thuis ben

A 6138896 zei:
Dat wil ik ook niet maar als 19jarige heb je weinig keus met die hoge verzekeringen. En de auto zal ook gebruikt worden door mijn vader, niet alleen door mij.

1) dus bouw je nu geen schadevrije jaren op en als je dan ooit wel een auto op je naam hebt en verzekert begin je alsnog met 0 jaren; je verschuift het probleem dus alleen maar
2) ja, je vader rijdt er misschien ook in maar als de verzekeringsmaatschappij na een ongeval het idee krijgt dat jij misschien de hoofdbestuurder bent dan ben je de sjaak (kunnen ze simpel achter komen door te kijken wie het tanken betaalt, hoe de auto betaald is, maar ook door met de garage te gaan praten waar het onderhoud is gedaan, door eens met de buren te gaan praten etc.). En dan ben je echt de löl: ze mogen de hele schade op jou verhalen, en je komt jarenlang op een zwarte lijst van verzekeringsmaatschappijen.....
3) ja, je hebt wel een keus. Je kan private gaan leasen, kleine auto's lease je al voor €199/mnd en da's incl a.r. verzekering en alle andere kosten; die eigen auto die je nu wilt gaan kopen kost zeker niet minder als je echt alle kosten gaat meerekenen. Laat je vader desnoods meebetalen voor zijn gebruik! Zo bouw je no-claim op. Je kan ook realistisch beginnen met autorijden: zo begint nl. iedere verstandige beginnende bestuurder. Due een goedkoop autootje kopen met een lichte motor, en daar een jaar of 3-4 in rijden. De kosten vallen dan nog mee, je bouwt no-claim op en je bouwt ervaring op voor meer uitdagende auto's. En vooral: je kan jezelf en iedere verzekeringsmaatschappij recht in de ogen kijken. Eerlijk duurt het langst !

FW Ta 183 Huckebein I zei:
A 6138896 zei:

1) dus bouw je nu geen schadevrije jaren op en als je dan ooit wel een auto op je naam hebt en verzekert begin je alsnog met 0 jaren; je verschuift het probleem dus alleen maar
2) ja, je vader rijdt er misschien ook in maar als de verzekeringsmaatschappij na een ongeval het idee krijgt dat jij misschien de hoofdbestuurder bent dan ben je de sjaak (kunnen ze simpel achter komen door te kijken wie het tanken betaalt, hoe de auto betaald is, maar ook door met de garage te gaan praten waar het onderhoud is gedaan, door eens met de buren te gaan praten etc.). En dan ben je echt de löl: ze mogen de hele schade op jou verhalen, en je komt jarenlang op een zwarte lijst van verzekeringsmaatschappijen.....
3) ja, je hebt wel een keus. Je kan private gaan leasen, kleine auto's lease je al voor €199/mnd en da's incl a.r. verzekering en alle andere kosten; die eigen auto die je nu wilt gaan kopen kost zeker niet minder als je echt alle kosten gaat meerekenen. Laat je vader desnoods meebetalen voor zijn gebruik! Zo bouw je no-claim op. Je kan ook realistisch beginnen met autorijden: zo begint nl. iedere verstandige beginnende bestuurder. Due een goedkoop autootje kopen met een lichte motor, en daar een jaar of 3-4 in rijden. De kosten vallen dan nog mee, je bouwt no-claim op en je bouwt ervaring op voor meer uitdagende auto's. En vooral: je kan jezelf en iedere verzekeringsmaatschappij recht in de ogen kijken. Eerlijk duurt het langst !

1) Ik verschuif het probleem niet alleen maar, een verzekering wordt niet alleen goedkoper met schadevrije jaren maar ook als je ouder wordt. Als ik 24 ben zal het goedkoper voor me zijn dan nu, ondanks dat ik dan misschien ook 0 schadevrije jaren heb.
2) Klopt. Maar als mijn vader een ongelukt maakt met de auto en verzekering op mijn naam staat geldt hetzelfde voor hem toch? Dit is nou eenmaal het risico van een auto delen. (ik realiseer wel dat kans dat hij een ongelukt maakt kleiner is dan dat ik een ongeluk maak)
3) Je hebt gelijk maar ik wil als 19 jarige geen klein autootje rijden, dat begrijp je toch wel ergens? Ik waardeer je advies maar ik kom op deze forum voor advies over auto's, niet over levensadvies over eerlijkheid dus laten we het daarbij houden alsjeblieft.

@FW TA 183 Huckebein I
Met betrekking tot de verzekering ga ik volkomen met je mee!
Met betrekking tot je laatste punt (3) absoluut niet.
Laat die jongen zijn eigen keuze maken in auto en dat hoeft dus zeker niet een boodschappenkarretje te zijn...zijn eisenpakket is ook niet helemaal zo bijzonder toch?
Laat hem lekker in een BMW of Alfa rijden als hij dit financieel kan EN wil betalen.

Zo hebben wij bijna 10 jaar lang een “fun-auto” gehad: jaquar serie III 4.2 uit 86...bij aankoop en keuze kregen we steevast te horen: “trek je portemonnee maar open”, “daar gaat je spaargeld”....nou, 10 jaar lang plezier en nul komma nul extra kosten buiten de jaarlijkse beurten om.

Als je een bepaald model mooi vindt, lees je dan goed in en dan kun je vaak rekening houden met eventuele veel voorkomende euvels. En dan de afweging maken: heb ik dit (financieel) er voor over? Wil ik dit risico nemen?

Kijk bijv. eens op autotrack.nl, daar kun je op al je wensen selecteren.
Leuke auto om mee te beginnen en komt inderdaad niet in jouw lijstje voor, lekker zuinig:
https://www.autotrack.nl/a/peugeot-208-benzine-2017-47764529

https://www.autotrack.nl/a/bmw-1-serie-benzine-2011-48229334
0-79a2f0d1-aea6-479b-a72b-64a8e43ebe9d.jpg

A 6138896 zei:
Mooie auto! maar moet echt 5deurs zijn

Dan zoek je die toch even, je kunt bij autotrack ook het aantal deurs selecteren.
Ik vond de 3drs beter bij een 19 jarige passen.

A 6138896 zei:
Hi,

Jaartje geleden mijn rijbewijs gehaald en sindsdien rij ik in mijn vaders chevrolet spark dus ik denk dat jullie wel begrijpen dat ik daarom zo snel mogelijk geld heb opgespaard om zelf een auto te kopen. Ik wil dus een tweedehands auto kopen, maar ik heb zelf niet al teveel verstand van auto's dus ik waardeer alle advies.

- Betrouwbaar
- Redelijk zuinig
- 5deurs
- Liefst een hatchback
- Liefst 2010+

Er zal ongeveer 15k kilometer per jaar mee gereden worden, liefst benzine auto maar diesel kan ook.

Auto's die ik zelf heb bekeken:

- Alfa Romeo Guilietta 1.4 MA rond 2012 bouwjaar (Mooie auto, maar niet zeker of deze betrouwbaar is?)
- Volvo V40 rond 2013 bouwjaar
- BMW 116i rond 2012 bouwjaar (Lijkt me het leukst om te rijden maar ook niet zeker of deze betrouwbaar is)

Welke auto is volgens jullie mijn beste optie? Hoeft niet perse uit mijn lijst te komen, elk advies is welkom!

Leuk lijstje:

De Alfa Giulietta staat bekende als betrouwbaar, bij de multiair motoren is wel de historie heel belangrijk. Bij onvoldoende onderhoud of met de verkeerde olie kan de dure multair unit kapot gaan. De Volvo V40 en Lexus CT200H staan goed aangeschreven.

Zorg bij het verzekeren altijd dat jij als regelmatige bestuurder staat. Het verzekeren van minder zware, goedkopere en auto's met minder vermogen is vaak een stuk goedkoper.

Mijn advies zou zijn om de auto zelf te verzekeren, en dan een gewone B segment auto te kiezen zoals de Kia Rio, Renault Clio 4, Ford Fiesta of Suzuki Swift. Je hebt met een lichte auto ook niet heel veel vermogen nodig om vlot op te trekken.

J 79 zei:
Laat hem lekker in een BMW of Alfa rijden als hij dit financieel kan EN wil betalen.

Uit zijn verzekeringsverhaal blijkt dat hij het rijden van zo'n auto niet wil en kan betalen, immers een verzekering hoort bij de kosten van het rijden.

J 79 zei:

Uit zijn verzekeringsverhaal blijkt dat hij het rijden van zo'n auto niet wil en kan betalen, immers een verzekering hoort bij de kosten van het rijden.

Dat haalde ik er niet uit hoor. Ik las alleen dat dit financieel gunstiger was om zijn vader voor de verzekering op te dragen.
Overigens is hele verzekeringsverhaal verdwenen uit zijn reactie.....

J 79 zei:
J 79 zei:

Dat haalde ik er niet uit hoor. Ik las alleen dat dit financieel gunstiger was om zijn vader voor de verzekering op te dragen.
Overigens is hele verzekeringsverhaal verdwenen uit zijn reactie.....

Het 'hele verzekeringsverhaal' was een zin en dat heb ik er inderdaad uitgehaald omdat ik dit voor advies over mijn autokeuze had geopend. Toch bedankt allemaal

A 6138896 zei:
A 6138896 zei:

1) Ik verschuif het probleem niet alleen maar, een verzekering wordt niet alleen goedkoper met schadevrije jaren maar ook als je ouder wordt. Als ik 24 ben zal het goedkoper voor me zijn dan nu, ondanks dat ik dan misschien ook 0 schadevrije jaren heb.
2) Klopt. Maar als mijn vader een ongelukt maakt met de auto en verzekering op mijn naam staat geldt hetzelfde voor hem toch? Dit is nou eenmaal het risico van een auto delen. (ik realiseer wel dat kans dat hij een ongelukt maakt kleiner is dan dat ik een ongeluk maak)
3) Je hebt gelijk maar ik wil als 19 jarige geen klein autootje rijden, dat begrijp je toch wel ergens? Ik waardeer je advies maar ik kom op deze forum voor advies over auto's, niet over levensadvies over eerlijkheid dus laten we het daarbij houden alsjeblieft.

Volgens mij hoort verzekering bij het bezit van een auto. Als het jouw auto is, jij rijd er het meeste in. Gewoon op jouw naam zetten. Ja het wordt goedkoper met leeftijd, maar dat valt in het niet bij je kortingspercentage. Mijn leeftijdskorting als 24 jarig is 4%. Mijn schadevrije jaren 55%

A 6138896 zei:
3) Je hebt gelijk maar ik wil als 19 jarige geen klein autootje rijden, dat begrijp je toch wel ergens? Ik waardeer je advies maar ik kom op deze forum voor advies over auto's,

Als een auto op naam v/e jongere verzekerd is, en een vader/moeder rijdt schade dan zal een verzekeringsmaatschappij echt niet denken dat die de hoofdbestuurder is (tenzij deze ergens op een zwarte lijst zou staan).

En er zijn zat andere auto's dan een Alfa, Volvo of BMW welke lol kunnen geven zonder dat je (voor aanschaf, onderhoud, reparatie, verzekering) de hoofdprijs betaalt.
Lol in autorijden zit niet in de auto, maar in je hoofd !

A 6138896 zei:

- Betrouwbaar
- Redelijk zuinig
- 5deurs
- Liefst een hatchback
- Liefst 2010+
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Welke auto is volgens jullie mijn beste optie?
a040.gif
Deze dus! Waarom? Voldoet aan al je eisen...
En dit... Heb je er ooit eentje geprobeerd of is het woord "hybride" genoeg om bang te worden?
a048.gif

Lees dan dit even:
Hij mag er dan niet heel sportief uitzien, de Lexus CT200h Hybrid is op dit moment wel de maatstaf als het gaat om sportief hybride rijden. De CT200h heeft een fijne, directe besturing. Minpunt is dat hij op korte oneffenheden stoterig reageert. En dat hij achterin niet erg veel ruimte biedt. Wat zeer positief is, is het verbruik. Andere pluspunten zijn de rijke standaarduitrusting en de afwerking.
https://www.anwb.nl/auto/tests-en-specificaties/detail/merk=lexus/model=ct-serie/rij-impressie/86d25cc4-25e8-df11-a731-000c29d2a1e4?/merk=lexus/model=ct-serie

en dit: https://www.anwb.nl/auto/tests-en-specificaties/detail/merk=lexus/model=ct-serie/occasiontest/86d25cc4-25e8-df11-a731-000c29d2a1e4?/merk=lexus/model=ct-serie
Pluspunten
+ Bescheiden brandstofverbruik
+ Sportieve rijeigenschappen
+ Zeer betrouwbaar

Die laatste plus wordt hier bevestigd: https://www.consumentenbond.nl/binaries/content/assets/cbhippowebsite/tests/themapaginas/auto-fiets-reizen/automankementen_2019.pdf

...en nu gewoon zélf een keer proefrijden om van je "saaiheidsangst" af te komen...
a048.gif

Bijvoorbeeld één van deze twee:
https://www.autowereld.nl/lexus/ct-200h/business-line-1-8-hybrid-automaat-32834628/details.html
https://www.autowereld.nl/lexus/ct-200h/200h-hybrid-automaat-navigatie-cruisecontrol-climatecontrol-33190401/details.html

lexus-ct-200h-200h-hybrid-automaat-navigatie-cruisecontrol-climatecontrol.jpg

PS Verzekeren ga ik het maar niet over hebben...

Waarom niet even doorrijden, zodat je je budget kunt opschroeven en een luxe BMW 1 5-deurs kopen?
https://www.autotrack.nl/a/bmw-1-serie-diesel-2014-46889177

[size=large]Re: Mijn eerste auto (Budget 10K)[/size]

BMW 1-Serie
118D HIGH EXE URBAN AUT8, Hleer, Navi, ECC, LMV
[size=large]€ 15.900[/size]

"Even" doorsparen...
c078.gif

Jazzik zei:
A 6138896 zei:

- Betrouwbaar
- Redelijk zuinig
- 5deurs
- Liefst een hatchback
- Liefst 2010+
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Welke auto is volgens jullie mijn beste optie?
a040.gif
Deze dus! Waarom? Voldoet aan al je eisen...
En dit... Heb je er ooit eentje geprobeerd of is het woord "hybride" genoeg om bang te worden?
a048.gif

Lees dan dit even:
Hij mag er dan niet heel sportief uitzien, de Lexus CT200h Hybrid is op dit moment wel de maatstaf als het gaat om sportief hybride rijden. De CT200h heeft een fijne, directe besturing. Minpunt is dat hij op korte oneffenheden stoterig reageert. En dat hij achterin niet erg veel ruimte biedt. Wat zeer positief is, is het verbruik. Andere pluspunten zijn de rijke standaarduitrusting en de afwerking.
https://www.anwb.nl/auto/tests-en-specificaties/detail/merk=lexus/model=ct-serie/rij-impressie/86d25cc4-25e8-df11-a731-000c29d2a1e4?/merk=lexus/model=ct-serie

en dit: https://www.anwb.nl/auto/tests-en-specificaties/detail/merk=lexus/model=ct-serie/occasiontest/86d25cc4-25e8-df11-a731-000c29d2a1e4?/merk=lexus/model=ct-serie
Pluspunten
+ Bescheiden brandstofverbruik
+ Sportieve rijeigenschappen
+ Zeer betrouwbaar

Die laatste plus wordt hier bevestigd: https://www.consumentenbond.nl/binaries/content/assets/cbhippowebsite/tests/themapaginas/auto-fiets-reizen/automankementen_2019.pdf

...en nu gewoon zélf een keer proefrijden om van je "saaiheidsangst" af te komen...
a048.gif

Bijvoorbeeld één van deze twee:
https://www.autowereld.nl/lexus/ct-200h/business-line-1-8-hybrid-automaat-32834628/details.html
https://www.autowereld.nl/lexus/ct-200h/200h-hybrid-automaat-navigatie-cruisecontrol-climatecontrol-33190401/details.html

PS Verzekeren ga ik het maar niet over hebben...

Bedankt hiervoor, je hebt wel gelijk, ik zou het eerst moeten proberen! Ik ga een testrit doen!

Jazzik zei:

BMW 1-Serie

"Even" doorsparen...
c078.gif

:p 6000euro doorsparen voor een student gaat wel een tijdje duren helaaso_O

Jazzik zei:

BMW 1-Serie

"Even" doorsparen...
c078.gif

En dan ook nog een diesel voor dat geld, dan komt de Mazda 3 ook al aardig in de buurt

Groot gelijk jongen lekker op je vaders naam zetten.
En op je 24/25 auto op je eigen naam.. dat is uiteindelijk goedkoper dan nu al zo’n auto op je eigen naam zetten.

Voor de rest jongens(meiden lijkt het meer??) hij komt hier om een vraag te stellen over een eerste auto en niet eerste verzekering.
Zijn allemaal heel braaf geweest vroeger:T

Zo’n alfa romeo is erg sportief en rijdt heerlijk(ervaring mee) en betrouwbaar ? Nog nooit een alfa gereden met 0 problemen na 120k.
Zijn allemaal goede auto’s , maar let wel goed op onderhouds geschiedenis.
En koop als het kan bij een normale garage met garantie.

A 6138896 zei:
2)

En er zijn zat andere auto's dan een Alfa, Volvo of BMW welke lol kunnen geven zonder dat je (voor aanschaf, onderhoud, reparatie, verzekering) de hoofdprijs betaalt.
Lol in autorijden zit niet in de auto, maar in je hoofd !

Dan verschillen we daarin sterk van mening. De lol van autorijden zit wel degelijk (grotendeels) in de auto, maar goed daar denk jij dus anders over.
Overigens is dit niet perse merkgebonden hoor, dus ik beweer niet dat je perse voor deze genoemde merken zou moeten gaan. Daar komt hij echter mee. Laten we daar op ingaan ipv voor te stellen dat hij beter een winkelwagentje kan leasen.

Ga lekker speuren naar de door jouw genoemde modellen, maak een kostenraming, en zoek een auto waar je een goed gevoel bij hebt. Maak een serieuze proefrit en laat desnoods de auto even keuren.

lesley zei:
Groot gelijk jongen lekker op je vaders naam zetten.
En op je 24/25 auto op je eigen naam.. dat is uiteindelijk goedkoper dan nu al zo’n auto op je eigen naam zetten.

Kunnen we het hier wel legaal houden dan? Vind het echt niet kunnen dat advies.

Zo is het toch? Moet ik dan liegen?

Word iedereen toch zo makkelijk gemaakt en buiten dat dan moeten ze het voor jongeren wat aantrekkelijker maken om een “normale” auto te kunnen rijden.
Het is niet dat die met 200+ pk gaat rijden natuurlijk.

En dat was ook laatste wat ik erover zeg.

Kies gewoon de wagen waarbij jij het beste gevoel krijg.

Nog even terugkomen op de verzekering (je begint er immers zelf over in je openingspost). Simpel: als je de verzekering niet kunt betalen koop je een te dure auto. Ik heb het te veel meegemaakt dat de verzekering een buurtonderzoek start. Gevolg laat zich raden: je leven lang betalen om een schadepost van 100.000 (als jij schuld hebt en de tegenpartij lichamelijk letsel heeft ga je daar makkelijk overheen) of meer af te betalen. In mijn ogen: penny wise, pound foolish. Het is oplichting en in sommige gevallen een misdrijf...

Ik zie niets over verzekeren in de OP. Lijkt mij ook meer een zaak van TS en zijn vader.

haarr zei:
Ik zie niets over verzekeren in de OP. Lijkt mij ook meer een zaak van TS en zijn vader.
precies word Zo moe van dat bemoei overal op internet van iedereen.
Beste jongen wil gewoon advies over auto’s.. maar wat krijg die hoop commentaar over verzekering.

lesley zei:
haarr zei:
precies word Zo moe van dat bemoei overal op internet van iedereen.
Beste jongen wil gewoon advies over auto’s.. maar wat krijg die hoop commentaar over verzekering.

Advies voor een leuke auto draait hier tegenwoordig altijd uit op een hybride, Peugeot of Renault.

lesley zei:

Word iedereen toch zo makkelijk gemaakt en buiten dat dan moeten ze het voor jongeren wat aantrekkelijker maken om een “normale” auto te kunnen rijden.

En dat was ook laatste wat ik erover zeg.

Kies gewoon de wagen waarbij jij het beste gevoel krijg.

Omdat het makkelijk is om de boel op te lichten betekent toch niet dat je het maar gewoon moet doen? Het is ook makkelijker om in je broek te skeiten dan naar de WC te gaan maar elk beschaafd mens zal begrijpen dat het niet echt slim is.

Verzekeringsmaatschapijen zijn geen filantropische instellingen, integendeel. Ze weten statistisch precies welke soort bestuurders meer schade maken en daar worden de kosten op berekend. Om dus te zeggen dat "ze het aantrekkelijker moeten maken" is niet realistisch want "ze" zouden een té groot risico moeten nemen en dat gaat geld kosten. Of ben jij bereidt om een hogere premie te betalen zodat een 19 jarige in een dure, snelle auto kan rijden?

lesley zei:

.

Je hoeft zeker niet te liegen.

Wat je erbij zou kunnen zeggen is dat dit dus eigenlijk inhoud dat collectief alle verzekeringen omhoog moeten. Maar geen enkele verzekering doet dat op eigen houtje want dan loopt iedereen naar de concurrent. Prijsafspraken mag niet in ons rechtsysteem.
Dus dan zal de politiek dat weer moeten doen, maar ja.....gaan we met ons allen ook weer niet mee akkoord.

Voor hetzelfde geld is TS niet op de hoogte van de risico's en is het prettig om erop gewezen te worden toch? Het besluit daar niks mee te doen staat hem vrij...maar imo kun je de reactie daarop dan ook wel verwachten.

Zadelsnuiver zei:
Omdat het makkelijk is om de boel op te lichten betekent toch niet dat je het maar gewoon moet doen? Het is ook makkelijker om in je broek te skeiten dan naar de WC te gaan maar elk beschaafd mens zal begrijpen dat het....

Dat is een leercurve. Net zoals vele andere dingen in het leven.

is goed jongens en ts hoor je het ze raden het je hier aan om een panda te kopen.
Kan ook stoer zijn natuurlijk.

Zullen we het gewoon weer OT houden?
En gewoon over “leuke” auto’s hebben?
Of wil iedereen ze zegje doen hoe slecht het allemaal wel niet is?

Nogmaals koop de auto waarbij jij het beste gevoel heb.
Alle auto’s in je TS zijn goede auto’s waarbij mijn voorkeur naar de italiaan gaat.

lesley zei:
is goed jongens en ts hoor je het ze raden het je hier aan om een panda te kopen.

Alle auto’s in je TS zijn goede auto’s waarbij mijn voorkeur naar de italiaan gaat.

Kom nou eens met feiten dan? Waar lees jij dat er een Panda gekocht moet worden?

Lees nou eens deze opmerking van Nico:

Nico GTR zei:
Mijn leeftijdskorting als 24 jarig is 4%. Mijn schadevrije jaren 55%

Die korting die je op je 24e krijgt is ook lang niet meer wat het ooit geweest is. Die 55% die hij heeft opgebouwd door zijn auto gewoon op zijn eigen naam te verzekeren zet daarentegen veel meer zoden aan de dijk. Als TS straks op zijn 24e met 0 schadevrije jaren een echt dure auto wilt gaan verzekeren zal hij wel van een hele koude kermis thuis komen. Het advies om op naam van ouders te verzekeren is nu misschien op korte termijn een makkelijke oplossingen, maar dat betaalt hij straks dubbel en dwars weer terug.

Ondervinding is de beste leermeester.
Vriend van mij moest ook opdraaien voor alle kosten toen hij zijn auto total loss reed.
Buurtonderzoek had uitgewezen dat hij de hoofdbestuurxer was van de Alfa en niet zijn moeder.

Zadelsnuiver zei:
lesley zei:

Kom nou eens met feiten dan? Waar lees jij dat er een Panda gekocht moet worden?

Lees nou eens deze opmerking van Nico:

Nico GTR zei:
Mijn leeftijdskorting als 24 jarig is 4%. Mijn schadevrije jaren 55%

Die korting die je op je 24e krijgt is ook lang niet meer wat het ooit geweest is. Die 55% die hij heeft opgebouwd door zijn auto gewoon op zijn eigen naam te verzekeren zet daarentegen veel meer zoden aan de dijk. Als TS straks op zijn 24e met 0 schadevrije jaren een echt dure auto wilt gaan verzekeren zal hij wel van een hele koude kermis thuis komen. Het advies om op naam van ouders te verzekeren is nu misschien op korte termijn een makkelijke oplossingen, maar dat betaalt hij straks dubbel en dwars weer terug.

Het leuke is ook natuurlijk dat de afgelopen jaren met de komst van databasesystemen en onderzoeken en allerlei kennis over leeftijd, auto, vermogen, etc. dat je heel erg duidelijk ziet dat er van allerlei factoren zijn op de hoogte van je WA, WA+ of all risk verzekering.
Een all-risk op een nieuwe auto is duurder dan een WA op die nieuwe auto, als jonge bestuurder is die all risk dan nog veel hoger, zeker als de nieuwe auto een beetje zwaar of snel is. Onder de wetten van massa en behoud van energie richt je daar immers snel veel schade bij aan.

Type auto is van belang als je het gaat hebben over de kans of iets gejat word, maar daarbij is dan direct je woonplaats ook heel belangrijk en dat verschilt dan weer met verzekering. Centraal beheer deed WA+ op mijn auto in de woonplaats van mijn ouders voor 40 euro. Voor de WA+ opslag betaalde ik iets van een euro. Toen ik terug ging naar Eindhoven ging dat deel van de premie ineens met 22 euro omhoog.
Mijn oude verzekeraar werd weer goedkoper dan Centraal beheer, geen maatwerk mogelijk. Prima dan stap ik toch over.

En die trend is tegenwoordig helemaal makkelijk omdat het centraal inzichtelijk is voor iedere maatschappij. Met de immer stijgende kosten de komende jaren heb je meer en meer kans dat een verzekering op eigen naam straks nog veel duurder word dan het nu al is.
Grappig trouwens, ik betaal nu als klant voor mijn verzekering 28 euro per maand. WA+ waarbij als ik die nu nieuw zou afsluiten.....ik op 38 euro zou komen. Zelfde pakket. Vrij apart toch? Maar ook logisch, een premieverhoging voor je vaste klantengroep gaat er minder goed in dan je nieuw aanname prijs dan maar iets hoger te zetten.

Autorijden is duur, frauderen mogelijkerwijs nog veel duurder als je dan toch een keer brokken maakt. Dus als je vader jou graag wilt helpen kan hij beter een deel van je premie betalen om jou aan schadevrije jaren te helpen dan om jouw auto te verzkeren.
Enfin, TS gaat zich hier toch niet meer terug laten zien....dus hopelijk rijd die geen deuken. (feitelijk verpest je het namelijk voor het collectief)

Beste mensen,
Een jaar geleden heb ik mijn rijbewijs gehaald en daarna wilde ik zo snel mogelijk een auto. Echter had ik weinig ambities op het vlak van snelheid/status, waardoor ik een Fiat Panda uit 2007 heb gekocht. Ik weet het, voor velen een afschuwelijk hok, bestemd voor de 'kort en pittige huisvrouw'. Omdat ik hou van eerlijkheid, wilde ik mijn auto op mijn naam hebben staan (klinkt ook logisch). Echter kan ik mij voorstellen dat er jongeren zijn die het verschil in verzekeringskosten te groot vinden. In mijn geval (als 19-jarige) waren de kosten voor een 12 jaar oude Panda voor een 19-jarige €870 per jaar. Op naam van vaders zou dit me €132 per jaar kosten. Eerlijk is eerlijk: dit verschil is echt enorm groot, en dan gaat dit nog maar over een 12 jaar oude PANDA...

Terug
Bovenaan