Mid size SUV, geen downsize motor

A

Anoniem

Guest
Ik ben op zoek naar een mid size SUV, benzine automaat, en loop vooral tegen gedownsize-de motortjes met turbo's op.
Daar heb ik wat op tegen (hoge toeren rijden, slijtage gevoelig).
O ja, het wordt wel een gebruikte van een paar jaar oud.
Iemand een tip ? Heb ik een aardig model over het hoofd gezien ?
Mitsubishi ASX ziet er goed uit, echter geen automaat verkrijgbaar.
Iemand ervaring met Suzuki Vitara en/of s-cross ?
Dank voor reacties en tips.
 
Inderdaad wat mag het kosten, hoeveel ga je er mee rijden maar ik denk dat het een benzine moet worden aan de downsize term te zien.
Wil je nog mensen meenemen of is de ruimte niet belangrijk? Nog bepaalde opties?
 
Er zijn er best veel met downsize motor.

De Dacia Duster 1.6 16V is een optie, de auto heeft echter geen automaat.

Overigens ben ik zelf niet bang voor dowsize, mits een motor die zijn sporen inmiddels verdiend heeft.

De Kia Sportage en Hyundai IX35 hebben meestal een 2.0 of een 1.6
 
Iemand ervaring met Suzuki Vitara en/of s-cross

Wij hebben hier een S-Cross 1.0 boosterjet gehad. Rijdt best goed. Geen laag toerental bij 120 km/u maar niet lawaaiig
De 1.4 zal een lager toerental draaien.
 
Opel Mokka 1.4; is dit downsize of net niet? toerental bij 12 weet ik niet.
Daihatsu Terios 1.5 maakt veel toeren bij 120 km/u iets van 3800, deze zou ik niet doen als je van rust houdt
Veel aanbod van Nissan Juke 1.6 en QQ 1.6 en 2.0
 
Zolang we geen weet hebben van het beschikbare budget en het gebruik is het hier een beetje blind schieten... ([size=x-small]met losse flodders?[/size])
 
speedtouch zei:
Wat is je budget?
Een gok:
1)https://www.autotrack.nl/tweedehands/peugeot/2008/45683512
2)https://www.autotrack.nl/tweedehands/suzuki/sx4-s-cross/44244725
3)https://www.autotrack.nl/tweedehands/suzuki/vitara/45624264
 
speedtouch zei:
speedtouch zei:
Wat is je budget?
Een gok:
1)https://www.autotrack.nl/tweedehands/peugeot/2008/45683512
2)https://www.autotrack.nl/tweedehands/suzuki/sx4-s-cross/44244725
3)https://www.autotrack.nl/tweedehands/suzuki/vitara/45624264

De eerste 2 zijn import...

Goed schiet ik ook blind een paar losse flodders:
Toyota C-HR: https://www.autotrack.nl/tweedehands/toyota/c-hr/46041157
Honda HR-V: https://www.autotrack.nl/tweedehands/honda/hr-v/43268099?policy=accepted-20190101&utm_referrer=https%3A%2F%2Fwww.gaspedaal.nl%2Fhonda%2Fhr-v%2Fbenzine%3Fbmax%3D2016%26kmax%3D40000%26pmax%3D25000%26srt%3Ddf-a%26trns%3D14
Mazda CX-3: https://www.autotrack.nl/tweedehands/mazda/cx-3/46014991?policy=accepted-20190101&utm_referrer=https%3A%2F%2Fwww.gaspedaal.nl%2Fmazda%2Fcx-3%2Fsuv%3Fbmax%3D2016%26bmin%3D2014%26brnst%3D23%26kmax%3D40000%26pmax%3D25000%26srt%3Ddf-a%26trns%3D14
 
Bart Morrien zei:
Ik ben op zoek naar een mid size SUV, benzine automaat, en loop vooral tegen gedownsize-de motortjes met turbo's op.
Daar heb ik wat op tegen (hoge toeren rijden, slijtage gevoelig).
O ja, het wordt wel een gebruikte van een paar jaar oud.
Iemand een tip ? Heb ik een aardig model over het hoofd gezien ?
Mitsubishi ASX ziet er goed uit, echter geen automaat verkrijgbaar.
Iemand ervaring met Suzuki Vitara en/of s-cross ?
Dank voor reacties en tips.

Gedownsizede motoren met turbo's, draaien net lagere toeren…
Hun max vermogen halen ze bij 5000/5500 t/m en nooit bij 6000 t/m zoals turbo loze motoren….
Bovendien moet je minder schakelen, (of uw automaat) want je hebt altijd 25% tot 50% meer koppel, bij zowat 2000 t/m minder

Meer techniek, kan uiteraard meer problemen geven en automerken met een goede diesel reputatie, maken dit niet altijd waar, met hun benzine versies, net omdat ze daar veel te laat in investeerden…..(TSI, THP problemen…)

Mazda heeft ook een SUV/automaat met turbo loze motor
 
Bart Morrien zei:
Iemand ervaring met Suzuki Vitara en/of s-cross ?

De Vitara 1.6 is in ieder geval een heerlijke kilometervreter met een fijne automaatbak.
In 4 jaar tijd 140.000 probleemloze kilometers in bergachtig gebied met normaal onderhoud, reparaties zijn beperkt gebleven tot remmen (blokken/schijven rondom 4x) en 2x de gasveren van de achterklep (1e keer onder garantie).
 
Op de achterbank van de Cx3, kunnen wel slechts kinderen tot 10 jaar zitten....want is een verhoogde Mazda 2 en niet 3 zoals veel mensen denken
 
Wat vind je hier van? De naam is reeds genoemd:
https://www.autotrack.nl/tweedehands/mazda/cx-5/44020188
 
speedtouch zei:
Wat vind je hier van? De naam is reeds genoemd:
https://www.autotrack.nl/tweedehands/mazda/cx-5/44020188

De CX 5 met automaat is altijd 4x4. Ik weet niet of dat echt nodig is...

Misschien is zoiets een idee? (voorbeeldje): https://www.autotrack.nl/tweedehands/honda/hr-v/43268099

0-befe8171-5073-49ea-b4ea-e71f0914ac53.jpg
 
Gedownsizede motoren met turbo's, draaien net lagere toeren…
Hun max vermogen halen ze bij 5000/5500 t/m en nooit bij 6000 t/m zoals turbo loze motoren….
Bovendien moet je minder schakelen, (of uw automaat) want je hebt altijd 25% tot 50% meer koppel, bij zowat 2000 t/m minder

Ik vind juist dat je meer moet schakelen. Fut is er snel uit dus moet je schakelen zodat ie weer laag in de toeren is
 
Jazzik zei:
speedtouch zei:
Wat vind je hier van? De naam is reeds genoemd:
https://www.autotrack.nl/tweedehands/mazda/cx-5/44020188

De CX 5 met automaat is altijd 4x4. Ik weet niet of dat echt nodig is...

Misschien is zoiets een idee? (voorbeeldje): https://www.autotrack.nl/tweedehands/honda/hr-v/43268099

0-befe8171-5073-49ea-b4ea-e71f0914ac53.jpg

Binnen budget van ts bedoel jij, want zijn ook cx5 met automaat en 2wd van af 2015
 
Terug
Bovenaan