Met deze acht fouten sloop je de motor van je auto

Vorq

Kilometervreter
Ik vond het nogal een bijzonder stukje, op nu.nl, geleend van het AD.

Is dit een stukje marketing van de Bovag? Geschreven om mensen maar vooral veel naar de garage te laten komen aangevuld met een paar dooddoeners als niet met koude motor racen.

Ik heb ook nog een andere theorie. Online advertentiebedrijven bieden op een bepaald moment veel geld voor advertenties op auto(onderhoud) gerelateerde pagina's. Het AD zegt: "U vraag wij draaien." En een stagiar knutselt wat met behulp van ChatGPT in elkaar.

Korte ritjes, ja hoog verbruik. Maar als je zo nu en dan ook een lange rit doet niks aan de hand.

• Leuk
Waarderingen: Vorq
Klinkt voor mij als een clickbait artikel uit duizenden... En inderdaad, vast geholpen met chatgpt want de manier hoe en wat er geschreven is komt duidelijk niet af van iemand met enige kennis van de materie...
Ik zie een paar rare. niet kloppende uitspraken staan in elk geval...

Haha AD auto artikelen.. vooral Erik Kouwenhoven… man dat mag geen journalistiek heten.

Er zit ook bijna altijd een link met Porsche in zijn artikelen, mits het positief is. Zal dus in deze niet het geval zijn :)

Ja, inderdaad vrij onmogelijk. Motor stuk door hoge toeren kan zeker, maar begrenzer die stuk gaat...
Diesel runaway. door teveel olie in het carter, dan doet de begrenzer echt niet meer wattie moet doen... (kan het gewoon niet meer corrigeren)

Maar volgens dit artikel zuigt de oliepomp lucht aan als je teveel olie in het carter hebt zitten dus dat kan dan toch ook niet natuurlijk... Ineens is de aanzuigmond dus verplaatst naar de oppervlakte als je teveel olie vult. :ROFLMAO:

• Leuk
Waarderingen: Vorq
Dat stukje over waterslag vind ik ook wel sterk aangezet. Erg mooi ook hoe bij elk punt "je motor zichzelf opvreet' en de zuigers verpulveren :D

Als je geen idee hebt wat je auto wel of niet kan wat betreft plassen, dan kan dit misschien verhelderend zijn:

Terug
Bovenaan