Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

• Onderwerp starter Onderwerp starter -
  • Startdatum Startdatum
Ruud, hij ziet er fantastisch uit. de 8 gaats in deze versie passen het best bij de kleur. Hij knalt er echt uit. Complimenten voor je manier van fotograferen? Unieke auto blijft het. NOgmaals: veel plezier ermee!

500 E zei:
Dit is een MoPf1 met MoPf2 kofferbak.

Nee hoor, de MoPf2 kofferbak heeft een chroomstrip!

Afb0883.jpg

Afb0884.jpg

hallo beste 124 liefhebbers wat een gaaf topic is dit zeg
ik geniet er al maanden van en het duurt maar voort ik zal mezelf ff voorstellen ik ben daan 52 jaar beroepchauffeur getrouwd 2 kinders
en helemaal lyrisch van de w124. vroeger nog een blauwe maandag op de taxi gezeten en toen al verslingerd geraakt aan de benz.
ik ben op zoek naar een w124 voor het leven ja je leest het goed maar dan moet ie ook wel aan al mijn wensen voldoen.
ik sta helemaal versteld van de kennis op dit topic hier valt nog veel te leren.
op dit moment rijdt ik een 260e van 1986 met zoals jullie dit zo mooi noemen schuifmans electrike windows en een gaaf zwart interieur.
Oh en sorry hij is zilvergrijs waarschijnlijk heet dit anders maar ik bezit niet zoveel kennis als de meeste van jullie.
ik hoop door mijn bijdrage dit topic in leven te houden want ik zou er zwaar van balen als hij sluit.
eerlijk gezegd heb ik niet zoveel tijd voor mijn hobby maar hoop dit volgend jaar wat meer te hebben.
Ga vooral door met de zin en onzin en de vele foto´s waar ik optimaal van kan genieten.
heerlijk dat er zoveel mensen net zo knettergek van de 124 zijn als ik.

Welkom. (tu)

Foto's van de W124 zijn altijd welkom. 260E uit '86, toevallig. Gebruik je m dagelijks of is het een auto voor 'erbij'?

Welkom Daan! Nu willen we natuurlijk wel foto's zien van jouw Silberpfeile... :-D

Die grijze coupe stond een aantal weken terug bij BCA op een oldtimerveiling.
Heb er nog bij staan kijken samen met mijn zwager en wilde er ook een bod op doen.
Maar ze begonnen dacht ik met startbod rond de 12k en niemand deed een bod op de auto.
Zeer nette coupe maar bijna 30k is van de zotte natuurlijk.

Staat trouwens al een behoorlijke tijd stil/te koop. APK is verlopen in de 9e maand van 2007 en laatste tenaamstelling was in 2008.

Zal ook wel zo blijven als ze die prijs blijven hanteren.

dank je het is pure liefhebberij dus voor erbij ik zal zo gauw mogelijk foto´s verzorgen ben niet zo.n icter

En weer 2 liefhebbers van die ouwe aso-bakken erbij. Welkom bij dit topic voor W124 deformeerden!

De W124 blijft toch wel DE Mercedes aller tijde.
Goed, je hebt er ook baklappen tussen zitten maar gelukkig ook nog genoeg mooie die wel in goede handen zijn.

Prachtig. Ziet er voor een 25 jaar oude machine vanaf de foto's goed geconserveerd uit. En mooi ook die ouderwetsche plastic kap bij het schuifdak. En natuurlijk absoluut onmisbaar, achterhoofdsteunen.

Velgen blijven nog even een discussiepuntje.

S-J zei:
Ziet er goed uit.

Velgen/banden zijn niet mijn smaak. Banden lijken ook niet de juiste maat?
Heb je helemaal gelijk in ze horen onder een w210 en zijn veel te breed 15 gaats moet het worden

Nou jongens dank voor jullie welkom hoop dat we nog veel plezier met elkaar hebben.
ga nou slapie doen mogge vroeg op.
gr daan

Dionysus zei:
Prachtig. Ziet er voor een 25 jaar oude machine vanaf de foto's goed geconserveerd uit. En mooi ook die ouderwetsche plastic kap bij het schuifdak. En natuurlijk absoluut onmisbaar, achterhoofdsteunen.

+1, en de velgen misstaan de W124 niet.............................(tu)

Hoi,

Ik heb mij ook maar even geregistreerd bij autoweek, ik heb dit topic met veel plezier ( in 2 dagen ) doorgelezen.

Mijn 230TE in impala met 063 Brazil polster.

100_7225.jpg

100_7309.jpg

100_7317.jpg

Zen zei:
Q en Q, doet me denken aan een TV-jeugdserie!

Daar reed de boef toch in een rode Strich 8? Q&Q, heb er nachten wakker van gelegen. De tering, dat was wat voor mijn, toen nog, tere kinderzieltje.

Ik ben van 1973 en heb het maar half bewust meegemaakt, maar kan het liedje van mensen om mij heen ruim 30 jaar geleden nog goed herinneren (mijn voornaam begint met een Q)

Quinten.

Maarrruhh, zit ik wel goed hier? hahaha ik dacht op het w124 topic te zijn......

Tegenwoordig benz ik helemaal benz maar heb ook een B.M.W. hartje,...... eigenlijk tot 2000 helemaal met vele E30 en e28

Dit koop ik als eerste als ik ooit de mogelijkheid krijg om een verzameling op te bouwen B)
e28m5i-4.jpg

Deze honingraat is volgens mij orgineel bbs, dus niet orgineel e28 M5,

Even een on-topic sfeerfoto:
44342018qq0.jpg

even de BMW M-series restauratiegids erbij gepakt (nerd die ik ben) het is lastig te zien,ze doen mij verdacht veel denken aan het set dat onder mijn E34 touring zit..... zullen we om de sfeer te behouden hem het voordeel van de twijfel gunnen?

Twingo1 zei:
In 1984 hobbelde de W124 300 E 5.0 AMG al rond, pagina 28, met 340 pk/457 Nm. Haalde ca. 280 km/h. Hier de E28 M5 ter vergelijking.

Van de E12 had je volgens mij ook al onofficiele opgevoerde uitvoeringen.

Volgens mij wordt het weer tijd voor de w124

142701.jpg

15+ zei:
even de BMW M-series restauratiegids erbij gepakt (nerd die ik ben) het is lastig te zien,ze doen mij verdacht veel denken aan het set dat onder mijn E34 touring zit..... zullen we om de sfeer te behouden hem het voordeel van de twijfel gunnen?

Even Off-topic, deze velgen passen o.a op een e28 maar voor een e34 heb je ze ook dus no sweat

Terug
Bovenaan