Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

Tijd voor een uitzondering:

Mercedes_190e_2.6_901G.jpg

Een 2.6 met schuifmans, een hip kleurtje, automaat en 15-gaats. Achterhoofdunits, A/C en wis/was zouden hem de ultieme W201 maken, maar met 54.000 km op de teller mag je dit gegeven paard natuurlijk niet in z'n bek kijken.

Mooie originele Baby-Benz. Zeer geschikt voor een retourtje Stockholm. Of Porto. Of Minsk. Al vraag ik me af wat je überhaupt op de laatste bestemming te zoeken hebt, maar daar gaat het nu niet over.

Wie-doet-me-wat-unit op wielen.

Wow, gaaf ding! (y)

Deze putdeksels hebben een chromen ster, is dat origineel?

Vandaag ben ik er trouwens achter gekomen dat uni-blauw (Surfblauw) wel heel erg gaaf staat op een W124 :T

Audi80Coupé zei:
Vandaag ben ik er trouwens achter gekomen dat uni-blauw (Surfblauw) wel heel erg gaaf staat op een W124 :T

Komt-ie:

This post is worthless without pics.

Duidelijk. Thanx.

Mooi?
Mwoah. Of Hmmzzz. Of okehee....

Ik prefereer toch een metallic huidje.
En om het nog makkelijker te maken;
file.php

Geen metallic, geen twee verschillende hoofdkleuren, maar een optisch statement van jewelste.

Prachtig.

Wat kan je af en toe jezelf geweldig tegenspreken.

Dionysus zei:
Duidelijk. Thanx.

Mooi?
Mwoah. Of Hmmzzz. Of okehee....

Ik prefereer toch een metallic huidje.
En om het nog makkelijker te maken;
file.php

Geen metallic, geen twee verschillende hoofdkleuren, maar een optisch statement van jewelste.

Prachtig.

Wat kan je af en toe jezelf geweldig tegenspreken.

Rijd tegenwoordig in het voormalige Oostblok heb ik gelezen.............................

Zo, even een weekje in Kuala Lumpur en omstreken geweest om het (Chinese) jaar van het konijn feestelijk, dat wil zeggen gepaard gaand met het nuttigen van grote hoeveelheden spijs en drank, in te luiden.

Alhoewel het niet mijn eerste bezoek aldaar was, kon ik me niet van de vorige keer herinneren dat er ter plekke meer W124's in het wild te spotten zijn dan alhier. Toch bleek dat wel degelijk het geval. Sterker nog, de eerste auto die ik zag in de parkeergarage van het vliegveld was een W124, en geen Perodua Myvi, Proton Persona of welk ander lokaal in elkaar geLegood blikje waarmee vele weggebruikers zich, al-dan-niet als gevolg van het chaotische weggedrag, in een zekere dood zullen storten.

Bijgevoegd een sfeerplaatje waarin het spreekwoord "ware schoonheid zit van binnen" weer eens feilloos wordt onderstreept:

CIMG0511.jpg

Nou, dat is net toevallig bij een klein bergdorpje waarvan dit de schuren/garages zijn. Want in Maleisië hebben ze echt geen krottenwijken, hoor :)

En zoals gezegd, je ziet er veel meer rondrijden dan hier. De eerste dag ben ik voor de lol eens gaan tellen, maar toen ik bij de 15 was (halverwege die eerste dag dus al) ben ik maar opgehouden. Het blijft natuurlijk wel vakantie en geen wetenschappelijke studie :p

Diamantblauw met Pullman staat ook mooi op een W124 (41 ZS HT)

Alleen als de auto ook een passeerhoorn heeft en hoofdsteunen achterin.

Bart81 zei:
Zo, even een weekje in Kuala Lumpur en omstreken geweest om het (Chinese) jaar van het konijn feestelijk, dat wil zeggen gepaard gaand met het nuttigen van grote hoeveelheden spijs en drank, in te luiden.

Alhoewel het niet mijn eerste bezoek aldaar was, kon ik me niet van de vorige keer herinneren dat er ter plekke meer W124's in het wild te spotten zijn dan alhier. Toch bleek dat wel degelijk het geval. Sterker nog, de eerste auto die ik zag in de parkeergarage van het vliegveld was een W124, en geen Perodua Myvi, Proton Persona of welk ander lokaal in elkaar geLegood blikje waarmee vele weggebruikers zich, al-dan-niet als gevolg van het chaotische weggedrag, in een zekere dood zullen storten.

Bijgevoegd een sfeerplaatje waarin het spreekwoord "ware schoonheid zit van binnen" weer eens feilloos wordt onderstreept:

Staat hoog op m'n daar moet ik nog eens naar toe lijstje. En ik had eigenlijk verwacht dat daar meer Mercedi van de allerlaatste typen zouden rond rijden i.p.v. 20 jaar oude exemplaren. Meer redenen om er snel zelf eens heen te gaan.

Leuke foto trouwens.

Alleen zijn de oudjes niet in de staat zoals wij ze gewend zijn te zien ben ik bang.....................

Dat wij verwend zijn met de youngtimers en hun staat van onderhoud, ben benieuwd of dat ook voor daar geld.........................???

Sorry Icebrain. Ik was spijkers op laag water aan het zoeken. Moet ik eens mee ophouden.

En het is "ben benieuwd of dat ook voor daar geldt.............???"

Nu moet ik echt kappen.

Staat hoog op m'n daar moet ik nog eens naar toe lijstje.

Staat hoog op mijn "daar-moet-ik-nog-eens-naar-toe" lijstje.

Leestekens verduidelijken de taal doorgaans. De koppeltekens zijn optioneel.

500 E zei:
Staat hoog op m'n daar moet ik nog eens naar toe lijstje.

Staat hoog op mijn "daar-moet-ik-nog-eens-naar-toe" lijstje.

Leestekens verduidelijken de taal doorgaans. De koppeltekens zijn optioneel.

Dit lijkt me een typische Audi80Coupé tekst :confused:

Ik heb even geprobeerd om weer wat bij te lezen.....gaat lekker dit topic! Mijn complimenten! Mijn laatste bijdrage was ongeveer 20 pagina's terug.

Na verschillende hele mooie en minder mooie stations en een 500E bekeken te hebben, lijkt het erop dat ik een passende station in een goeie kleur heb gevonden.

Alhoewel ik Mopf2 niet de mooiste uitvoering vind, is de bewuste Benz wel een 94-er. De 15-gaats wielen vind ik prachtig op een W124, maar op een Mopf2 hoort dat natuurlijk eigenlijk niet. Maar staat het ueberhaupt wel? Wat vinden jullie? Misschien een aardige suggestie voor een plaatje bovenaan pagina 43?

Ruud124 zei:
De 15-gaats wielen vind ik prachtig op een W124, maar op een Mopf2 hoort dat natuurlijk eigenlijk niet. Maar staat het ueberhaupt wel? Wat vinden jullie? Misschien een aardige suggestie voor een plaatje bovenaan pagina 43?

Ze waren leverbaar op een MoPf2, dus het hoort gewoon. 8-Loch: sportief, gullis: elegant

149-1.jpg

485rosenholz.jpg

... soms heb je andere dingen aan je hoofd en kom je aan on-topic dingen niet toe; de komende week kom ik er waarschijnlijk ook niet aan toe.

Een kleine update voor tussendoor; de 300D Turbo is er uit (om off topic redenen) en een belastingvrije Zwitserse 300E, 1986 'kommt herein' (maar moet nog geïmporteerd worden).

W124 300E
- Astralsilber
- Groen getint glas
- Automaat
- Niveauregeling achteras
- Geen trekhaak
- Airco
- Schuifmans
- Leder (blauw)
- Buitentemperatuurmeter
- 4 hoofdsteunen
- 4 speakers
- Middenarmsteun
- Koplamp wis/was
- 15-gaats
- 80% dealeronderhouden

Dat is wat ik heb gezien; misschien zit er meer op en aan, maar heb ik dat nog gemist. Dat komt wel als hij op het erf staat.
... het is geen nieuwe, maar wel een mooie, goed rijdende auto met alle opties die een liefhebber zich eventueel zou wensen. Over een paar weken volgen de foto's.

Felice zei:
Autobild-artikel uit 1986: Taxi-Fahrer sind sauer; over de kwaliteitsproblemen in de eerste paar jaren van de W124.

... het imago van een kwaliteitsproduct ontstaat dus niet vanzelf; daar heeft Mercedes ook na introductie het nodige aan moeten doen. Dit wist ik niet; leuk artikel (y)

... en natuurlijk iedereen bedankt voor het levend houden van dit topic! Best lekker als het topic doorloopt, ook als je er zelf een weekje niet bij bent :D

W124STER zei:
Een kleine update voor tussendoor; de 300D Turbo is er uit (om off topic redenen)

Dan moet je dat vooral off-topic houden, maar ik moest m'n onderkaak even van m'n toetsenbord halen toen ik dit las.

En ben natuurlijk zeer benieuwd naar je nieuwe R6. Klinkt veelbelovend.

"De 300D Turbo is eruit"

"België is opgeheven"

"Emile Roemer is eigenlijk een vrouw"

"Sinterklaas bestaat wel"

"Nasa verklaart: De wereld is plat"

W124STER zei:
... soms heb je andere dingen aan je hoofd en kom je aan on-topic dingen niet toe; de komende week kom ik er waarschijnlijk ook niet aan toe.

Een kleine update voor tussendoor; de 300D Turbo is er uit (om off topic redenen) en een belastingvrije Zwitserse 300E, 1986 'kommt herein' (maar moet nog geïmporteerd worden).

W124 300E
- Astralsilber
- Groen getint glas
- Automaat
- Niveauregeling achteras
- Geen trekhaak
- Airco
- Schuifmans
- Leder (blauw)
- Buitentemperatuurmeter
- 4 hoofdsteunen
- 4 speakers
- Middenarmsteun
- Koplamp wis/was
- 15-gaats
- 80% dealeronderhouden

Dat is wat ik heb gezien; misschien zit er meer op en aan, maar heb ik dat nog gemist. Dat komt wel als hij op het erf staat.
... het is geen nieuwe, maar wel een mooie, goed rijdende auto met alle opties die een liefhebber zich eventueel zou wensen. Over een paar weken volgen de foto's.

Als je 't doet "voor dat ene rondje door de polder" hoef je niet naar zwitzerland om een auto, 25 minuten cruisen bij je vandaan staat ook een heeele mooie.:T
Afz 300E met passeerhoorn

W124STER zei:
de 300D Turbo is er uit

Zo, dat is wel een heel plotseling afscheid en een zeer korte afscheidsrede voor een auto die eigenlijk het fundament van dit topic betekende.

Off-topic redenen klinkt in elk geval niet positief, maar raden en gokken laten wij als heren (en dames?) onder elkaar achterwege. Wat gezegd mag worden, wordt gezegd en wat men privé wil houden wordt gerespecteerd.

Wel zonde, we hadden graag de kans gezien dit monument binnen het forum te houden.

Genoeg over het verleden, we richten ons op de toekomst (geheel in lijn met de aard van dit topic :rolleyes:): we hopen binnenkort fantastische foto's van de aanstaande Zwitser te mogen aanschouwen en we zijn stiekem (alweer) stinkend jaloers op je wagenpark.

Inderdaad een onverwachte wending deze ruilaktie.
Maar desalnietmin van harte!

Ik doe het morgen precies andersom.
Dan breng ik mijn E280 weg en kom terug met een 300D
Een combi, dat dan weer wel :)

jqlrix.jpg

Potver, wat een prachtige specs heeft die 300 E(y) Mag ik informeren naar de kilometerstand?

... de Zwitserse schone heeft tegen de 200K op de klok, dus da's niet weinig. Maar het is gewoon 'een hele mooie'. Ik was niet eens op zoek, maar liep er stomweg tegenaan, heb er mee gereden en was (natuurlijk) verkocht. Alle spec's die je wenst, helemaal goed en dat zonder zoeken. Nog niet eerder meegemaakt zoiets.

@Bart81; de 'afscheidsrede' vwb de 300D Turbo komt nog, dat wel. Maar eerst even tijd zoeken.

HappyStar zei:

... dank je enne... zorg jij ook voor foto's van jouw 300D?

300E zei:
W124STER zei:

Als je 't doet "voor dat ene rondje door de polder" hoef je niet naar zwitzerland om een auto, 25 minuten cruisen bij je vandaan staat ook een heeele mooie.:T
Afz 300E met passeerhoorn

... da's waar, maar de dingen gaan, zoals ze gaan. Ik kom nog wel's voorbij toeren (want de "300-met-passeerhoorn" is nog steeds de mooiste die ik heb meegemaakt).

W124STER zei:
HappyStar zei:

... dank je enne... zorg jij ook voor foto's van jouw 300D?

Dittisum:

10fvyqc.jpg

2ch9lyr.jpg

jfu9hj.jpg

jqlrix.jpg

Er komen alleen nog 8 gaatsen onder en dan is ie helemaal naar m'n zin

... prachtige auto en volgens mij lekker in de opties (y). Veel veilige en natuurlijk plezierige kilometers gewenst!

Houd ons op de hoogte svp!

W124STER zei:
... prachtige auto en volgens mij lekker in de opties (y). Veel veilige en natuurlijk plezierige kilometers gewenst!

Houd ons op de hoogte svp!

Dank je wel.
Fijne opties heeft de combi idd.
Schuifmans en automaat, en de zes cilinder diesel.
Het grote onthaasten kan beginnen :)

Niet mijn kleur, maar voor de rest echt een waarlijk prachtige vertegenwoordiger van de W124-reeks. En zeker met 8-gaatsen een creatie die in Sacco's plakboek bijgeplakt zal worden.

Enjoy en deel je ervaringen hier!

Terug
Bovenaan