Mercedes gedagvaardt sjoemel diesels

Guest
Nederlandse stichting dagvaardt Daimler voor sjoemelsoftware - https://nos.nl/l/2338220

Uiteraard al tijden bekend, er was al een verplichte fix.
 
Ik vrees dat MB niet de laatste fabrikant is die dit tegemoet kan zien, gezien de steeds langer wordende rij van sjoemelende fabrikanten en de uitspraak van de advocaat generaal onlangs.
 
Inderdaad Bimmert, puntje van de ijsberg.
PSA en Renault gaan sowieso nat binnenkort, kan niet uitblijven, dat er gesjoemeld is ook door hun is allang en breed aangetoond.
 
Volkswagen is absoluut de koning onder het gesjoemel, en is volledig terecht veroordeelt en beboet voor vele miljarden.

Als je kijkt naar de techniek dan zie je dat PSA en Renault relatief grote reservoirs gebruiken voor Ad Blue, en hier ook relatief vroeg mee begonnen. Andere merken waren tot nu toe alleen creatief met de regels.

Ik las trouwens dat er ook een onderzoek was naar de nieuwe diesels van Volkswagen omdat daar ook mee gesjoemeld zou zijn. Mercedes is alleen nog maar gedagvaard en niet veroordeelt, laten we het proces eerst maar rustig afwachten.
 
Mercedes heeft inmiddels al een verplichte fix moeten uitvoeren dus het sjoemelen is al bewezen.

Wat betreft Renault en PSA hebben die net zo goed creatief met regelgeving gespeeld.
Daar staan die ad bleu reservoirs compleet buiten.
Franse autobouwers genieten nog steeds bescherming van de overheid net zoals in Italie.
Ook logisch gezien ze zelf groot aandeelhouders zijn.

In Frankrijk lopen de onderzoeken nog steeds.
Maar met die recente uitspraak van de EU gaan ze sowieso nat.

Met de kennis van nu kunnen we wel concluderen dat elke autobouwer in het euro 5 diesel tijdperk koning sjoemel was/is.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/autofabrikanten-gebruikten-massaal-sjoemelsoftware-in-hun-diesels~b200ec82/
https://www.hln.be/nieuws/-al-25-jaar-sjoemelsoftware-bij-renault~aabe4dc5/
 
Jan bosbakker zei:
Inderdaad Bimmert, puntje van de ijsberg.
PSA en Renault gaan sowieso nat binnenkort, kan niet uitblijven, dat er gesjoemeld is ook door hun is allang en breed aangetoond.

Die tegen VW is net zonder succes afgeblazen, dus of het allemaal veel uit zal gaan halen, ik denk het niet.
 
Die civiele zaken verwacht ik ook niet veel van.
Wel het strafrechtelijke onderzoek richting PSA/Renault wat nog steeds gaande is.
Maar goed we gaan het zien tzt.
 
Jan bosbakker zei:
Mercedes heeft inmiddels al een verplichte fix moeten uitvoeren dus het sjoemelen is al bewezen.

Wat betreft Renault en PSA hebben die net zo goed creatief met regelgeving gespeeld.
Daar staan die ad bleu reservoirs compleet buiten.
Franse autobouwers genieten nog steeds bescherming van de overheid net zoals in Italie.
Ook logisch gezien ze zelf groot aandeelhouders zijn.

In Frankrijk lopen de onderzoeken nog steeds.
Maar met die recente uitspraak van de EU gaan ze sowieso nat.

Met de kennis van nu kunnen we wel concluderen dat elke autobouwer in het euro 5 diesel tijdperk koning sjoemel was/is.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/autofabrikanten-gebruikten-massaal-sjoemelsoftware-in-hun-diesels~b200ec82/
https://www.hln.be/nieuws/-al-25-jaar-sjoemelsoftware-bij-renault~aabe4dc5/

De geciteerde artikels vermelden enkel Renault.
'We kunnen met de huidige kennis dus concluderen' dat er nogal snel conclusies getrokken worden om de eigen favoriete fabrikant wat uit de wind te zetten.
 
Jan bosbakker zei:
Nederlandse stichting dagvaardt Daimler voor sjoemelsoftware - https://nos.nl/l/2338220

Uiteraard al tijden bekend, er was al een verplichte fix.

Word je dit onderwerp dan nooit zat?
 
Niet zolang er reacties op blijven komen. Dit soort sneuneuzen gewoon negeren, doet ie bij jou ook want een serieuze discussie wordt het toch niet bij gebrek aan argumenten.
 
Ik reageer dan ook enkel op serieuze vragen die ontopic zijn, iemand een sneuneus noemen getuigd niet van veel respect overigens.
 
Je reageert niet, je citeert.... en alleen wat jou goed uit komt, met een dubieus artikeltje dat dan jouw waarheid is geworden. Beetje zoals bepaalde groeperingen in het verleden ideologieën wisten te verdedigen. Tunnelvisie, zo noemt men dit ook wel.
 
***
Beetje zoals bepaalde groeperingen in het verleden ideologieën wisten te verdedigen. Tunnelvisie, zo noemt men dit ook wel.

Niet alleen in het verleden hoor, zie Malieveld vandaag bijv.
 
Jan bosbakker zei:
Ik reageer dan ook enkel op serieuze vragen die ontopic zijn, iemand een sneuneus noemen getuigd niet van veel respect overigens.

Mijn vraag van 16:44 was serieus. Ik begrijp de fascinatie voor dit onderwerp niet.
 
Mijnheertje gaat VW rijden las ik net en laat dat nou net de grootste sjoemelaartjes zijn.
Ik hoop dat je veel plezier hebt met je ID3 als die ooit komt en dat we verschoont blijven van dit soort topics.
Fijn weekend.
 
Omdat het actueel autonieuws is.
En dat ermeeedere sjoemelaars zijn.
Ik ben sowieso anti diesel van welk merk dan ook.
 
Jan bosbakker zei:
Omdat het actueel autonieuws is.
En dat ermeeedere sjoemelaars zijn.
Ik ben sowieso anti diesel van welk merk dan ook.

Aha, dus zou je eigenlijk tegen alle auto's moeten zíjn. Benzine, hybrides en elektrische auto's zijn ook slecht voor het milieu.
Persoonlijk vind ik het maar een saaie bezigheid om het gesjoemel te volgen.
Ik zou met een gerust hart een sjoemeldiesel kopen op voorwaarde dat er geen fix komt waardoor de auto slechter loopt of minder vermogen heeft.
 
Haarr ik ben idd groot voorstander van de EV.
Echter ben ik ook realist en weet dat er nog lange weg te gaan is, fossiele brandstof auto's zullen de komende 15/20 jaar nog steeds aanwezig zijn.
 
Jan bosbakker zei:
Haarr ik ben idd groot voorstander van de EV.
Echter ben ik ook realist en weet dat er nog lange weg te gaan is, fossiele brandstof auto's zullen de komende 15/20 jaar nog steeds aanwezig zijn.

Maar een EV is ook vervuilend en (op een enkele uitzondering na) ZO niet leuk om te rijden.
 
Zeer zeker eens, alleen op dit moment wel een van de minst vervuilende manier, tenminste als je de experts mag geloven.
En idd bij lange na niet zo leuk als mijn hobby cabrio 645ci.
 
Het is maar zeer de vraag of je de experts kan geloven. Velen hebben een dubbele agenda.
 
Zelfs Jan, én een Auris Hybride én een 645.... Maar wel voor het milieu natuurlijk! Jan, in je andere topic blijkt de BMW én die Auris niet zo goed....
 
Jan bosbakker zei:
Dat zijn enkel je eigen aannames IDS.

Even verduidelijken dat het jouw aannames zijn: JIJ stelt dat PSA betrokken partij is terwijl die fabrikant nergens wordt vermeld in de artikels die je aanhaalt.
Het topic over J.D. Powers (de Tesla 'kwaliteit') ook: telkens moet VW er positief, beter dan de anderen uitkomen.
'We' kunnen dus 'concluderen' dat jouw toekomstige wagen de beste van de klas MOET zijn.
 
Wederom aannames IDS.
Hier feiten: PSA sjoemelde net zo hard.
https://www.occrp.org/en/daily/6964-france-probe-alleges-carmaker-psa-group-cheated-on-diesel-test
 
Geen feiten: een aanname die in onderzoek is, ontkend door PSA en tot nu toe geen veroordeling.
Maar in de wereld van de postpakkers ben je schuldig tot het tegendeel is bewezen, vermoed ik?
 
Klopt nog geen veroordeling, grootaandeelhouder moedertje overheid werkt het onderzoek tegen wat nog gaande is
Maar reeds in 2017 is het dus al aangetoond.
Nu met de recente EU uitspraak is er geen keren meer aan.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/autofabrikanten-gebruikten-massaal-sjoemelsoftware-in-hun-diesels~b200ec82/
 
@Jantje:
wat een zielig figuur ben/sla jij:
- opnieuw dezelfde link waarin in de eerste verten geen spoor van PSA
- in 2017 is niks aangetoond, er is geen uitspraak (na drie jaar) dus ook geen schuld (blijkbaar wat te moeilijk om te begrijpen).
Je verwijziing naar vadertje staat als aandeelhouder is ook onzin, want dan zou Renault (dat een overheidsbedrijf was en nog veel meer in handen is van de Franse staat) toch veel beter beschermd moeten zijn.
Sterker nog: VW, ondanks grootaandeelhouder Nedersaksen heeft zich niét aan een veroordeling kunnen onttrekken. De schuld moet er dus wel armdik bovenop gelegen hebben..
De kwaliteit van jouw 'bewijsvoering' zou hen ook niet veel verder geholpen hebben ('kunnen we wel concluderen') :)
 
Renault geniet idd dezelfde bescherming.

Lezen is ook niet je sterkste punt kunnen we wel concluderen.

"The report shows that between 2009 and 2015 PSA had equipped more than 1.9 million Peugeot and Citroen cars with ‘defeat devices' designed to reduce the level of nitrogen oxide emissions during regulatory tests. But once they passed the tests, the vehicles released diesel emissions on the roads at a level exceeding the legal limit.

Le Monde reported that an internal PSA document obtained by DGCCRF investigators shows the company had planned to “make the ‘defeat device’ aspect less obvious and visible” on cars made after 2015"
 
Jan, slecht nieuws voor je, tenzij het niet waar is:

https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/toyota-opnieuw-meest-waardevolle-automerk-2/
 
Pietzoveel zei:
Jan, slecht nieuws voor je, tenzij het niet waar is:

https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/toyota-opnieuw-meest-waardevolle-automerk-2/

Nu is het wachten op het volgende kulargument...

Een merk dat 10 miljoen auto's per jaar produceert en zo laag scoort is gewoon triest.
Nu is de winstmarge op een VW ook erg laag tov een Toyota.

Tesla daarentegen.
 
Pietzoveel zei:
Jan, slecht nieuws voor je, tenzij het niet waar is:

https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/toyota-opnieuw-meest-waardevolle-automerk-2/

Gewoon negeren joh.
Je weet van tevoren dat er een reactie komt waarin hij spreekt over "onderbuikgevoel" en daarna komt hij met een zooi compleet irrelevante linkjes waar geen mens op klikt.
 
Jan, wat vindt je van de problemen met die Scirocco? Tellen die mee in de tevredenheidstest of niet? (3 items, geen gasdempers op motorkap, iets met de DSG en start niet meer)
 
o_O dat lijstje dat Toyota het meest waardevolle merk van 2020 is..

Bijzonder dat het zo wordt geplaatst dat het alleen over auto's gaat. In het originele artikel staat dus dat het over ALLE merken gaat, dus ook Apple, Nike etc... Toyota staat niet op nummer 1 maar op nummer 48.
Dat alle automerken, behalve Tesla, verlies maken negeren we dan ook maar even :rolleyes: Als we het dan over nietszeggende lijstjes hebben, scoort dit dan toch wel heel veel punten.
 
Peter O zei:
o_O dat lijstje dat Toyota het meest waardevolle merk van 2020 is..

Bijzonder dat het zo wordt geplaatst dat het alleen over auto's gaat. In het originele artikel staat dus dat het over ALLE merken gaat, dus ook Apple, Nike etc... Toyota staat niet op nummer 1 maar op nummer 48.
Dat alle automerken, behalve Tesla, verlies maken negeren we dan ook maar even :rolleyes: Als we het dan over nietszeggende lijstjes hebben, scoort dit dan toch wel heel veel punten.

Titel geeft aan 'meest waardevolle automerk'

Volgende keer beter lezen Peter.
 
Ik heb het nietszeggende artikel gelezen, en daar komt precies uit wat ik zeg.. Er is door Kantar een lijst gemaakt van de meest waardevolle merken. Dat staat los van automerken. Dat iemand een niets zeggend stukje maakt over "Toyota is het meest waardevolle merk" en uit het nieuws artikel dus alleen de 10 automerken haalt en dan vervolgens er iets van maakt, wat niet klopt.

"Het is belangrijk om te verduidelijken dat merkwaarde niet de beurswaarde van het bedrijf is. Kantar evalueert waarde met behulp van een eigen methodologie, die rekening houdt met uitgebreide consumentenonderzoeken en zorgvuldige financiële analyses. Het bedrijf beweert meer dan drie miljoen consumenten in meer dan 50 landen te onderzoeken voor zijn onderzoek. In het financiële deel wordt het bedrag aan inkomsten geraamd dat producten onder elk merk aan bedrijven hebben opgeleverd. Als de fabrikant meerdere merken heeft, wordt een attributie coëfficiënt ingevoerd.  

In juni werd Tesla het duurste autobedrijf ter wereld: de waard bereikte $ 190 miljard, en haalde daarmee zelfs Toyota in ($ 182 miljard). Op 30 juni bedroeg de beurs van Tesla $ 187 miljard, Toyota - $ 178 miljard."

bron

Hier het hele rapport:
Kantar rapport

Los van dat het een onzin onderzoek is, heeft het niets te maken met het feit dat Mercedes sjoemelt
 
Volgens dit stukje ui het DvhN mag de fietsen reclame van van Moof niet op de Franse TV worden uitgezonden omdat die auto's in een kwaad daglicht zet.

https://www.e-pages.dk/dvhn/11168/article/1163591/12/5/render/?token=0cd5c1e5c71d1e4e87ea80dd3d544a48
 
Het gaat hier wel erg offtopic, het ging over of Mercedes met succes gedagvaard zou kunnen gaan worden...
 
Bimmert zei:
Het gaat hier wel erg offtopic, het ging over of Mercedes met succes gedagvaard zou kunnen gaan worden...

Er kwam ter sprake dat de Fransozen boter op hun hoofd hadden, ja dus.
 
haarr zei:
Bimmert zei:
Het gaat hier wel erg offtopic, het ging over of Mercedes met succes gedagvaard zou kunnen gaan worden...

Er kwam ter sprake dat de Fransozen boter op hun hoofd hadden, ja dus.

Je hoeft je niet persoonlijk aangesproken te voelen hoor, mijn opmerking sloeg op de algehele tendens, dat men het inmiddels over heel andere zaken heeft dan waarover het ging.
 
haarr zei:
Bimmert zei:
Het gaat hier wel erg offtopic, het ging over of Mercedes met succes gedagvaard zou kunnen gaan worden...

Er kwam ter sprake dat de Fransozen boter op hun hoofd hadden, ja dus.

Natuurlijk hebben de fransen dat.
Iedereen die denkt dat VW de enige is/was is wel heel erg onwetendheid.
 
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/daimler-en-amerikaanse-autoriteiten-sluiten-akkoord-dieselschikking/

Kijk aan actie!
Binnenkort nog PSA en Renault , gaat er absoluut van komen.
 
Bootsman zei:
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/daimler-en-amerikaanse-autoriteiten-sluiten-akkoord-dieselschikking/

Kijk aan actie!
Binnenkort nog PSA en Renault , gaat er absoluut van komen.

Bofkont is it you?!
Ik mis je xxx
 
Monsieur Le Loure zei:
Bootsman zei:
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/daimler-en-amerikaanse-autoriteiten-sluiten-akkoord-dieselschikking/

Kijk aan actie!
Binnenkort nog PSA en Renault , gaat er absoluut van komen.

Bofkont is it you?!
Ik mis je xxx

Dubieuze en tussendoor wijzigende gebruikersnaam, nieuw leeg account, vage linkjes en altijd "bericht gewijzigd". Lijkt me wel duidelijk.
 
Terug
Bovenaan