Mercedes E320CDI

Guest
Beste,

Bij de E320CDI heb je de in lijn 6 met 204 pk en de V6 met 224pk. Welke van de beide motoren is beter qua reliability? Ik heb vernomen dat de 6 in lijn gekoppeld is aan een 5 baks automaat en de andere aan de 7G tronic. Maar hoe zit het met betrouwbaarheid, verbruik en verschil in prestaties? Welke van de twee is nu echt een aanrader.

Volgens mij zijn ze beide prima auto's. De 224 pk is de nieuwe motor en dus te vinden in de latere bouwjaren en dus iets duurder.

de 320 v6 met 224 pk zit ook in de c300. in beide wagens is er een bekent probleem met de olie en de turbo.

de olie zou uit de carterpan kunnen komen en dan door naar een bepaalde sensor kunnen gaan.(in de inlaat) en daardoor zouden de turbos droog en in de soeplopen.

ik nog even een verhaal ervan zoeken.
het enige wat ik kan vinden is dat de turbo via de carter ontluchting de olie uit de carter pan zuigt.

maar de i6 is volgens mij ook een 3l.

snelle willy zei:
de 320 v6 met 224 pk zit ook in de c300. in beide wagens is er een bekent probleem met de olie en de turbo.

de olie zou uit de carterpan kunnen komen en dan door naar een bepaalde sensor kunnen gaan.(in de inlaat) en daardoor zouden de turbos droog en in de soeplopen.

ik nog even een verhaal ervan zoeken.

maar de i6 is volgens mij ook een 3l.

De i6 is als het goed is een 3.2 blok terwijl de V6 een 3.0 is met 320 aanduiding. Ik heb online wat gelezen over een zwarte poederlaag wat tussen de verstuivers onstaat? En als daar niet preventief wat aangedaan wordt dan is het klaar met de wagen? Soort van carbon meende ik.

toch niet de e39 zat??

sorry er is een periode geweest dat de 320 i6 ook als 3l verkocht is in bepaalde landen.
heb een tijd gehad dat ik weer terug naar engeland ging en keek toen ook naar een engelse auto. waaronder de e320 met 7traps en de c300 ook een e39 540io_O
wegentaks was toen maar 300 ballen voor alle 3(wel perstuk)

snelle willy zei:
toch niet de e39 zat??

sorry er is een periode geweest dat de 320 i6 ook als 3l verkocht is in bepaalde landen.
heb een tijd gehad dat ik weer terug naar engeland ging en keek toen ook naar een engelse auto. waaronder de e320 met 7traps en de c300 ook een e39 540io_O

hahahah zat zeker niet! Maar ik zit in een twijfelperiode. Het is namelijk of

E39 525D andere downpipe+chip of een E320CDI. de e39 was een handbak en ik merk dat ik het in de stad en in de file toch wel mis om een automaatje te hebben. moeilijk moeilijk moeilijk. 540I V8 is wel een goeie proef voor je portemonnee mocht er wat misgaan :), maarja een E320CDI is ook niet bepaald '' goedkoop'' in onderhoud

De R6 is absoluut de meer betrouwbare optie, maar beide motoren zijn eigenlijk vrij goed. De nieuwere OM651 V6 schijnt wel wat minder betrouwbaar te zijn maar de oudere OM642 V6 is dan weer erg betrouwbaar.

Ilias Lolzolo zei:
snelle willy zei:
toch niet de e39 zat??

hahahah zat zeker niet! Maar ik zit in een twijfelperiode. Het is namelijk of

E39 525D andere downpipe+chip of een E320CDI. de e39 was een handbak en ik merk dat ik het in de stad en in de file toch wel mis om een automaatje te hebben. moeilijk moeilijk moeilijk. 540I V8 is wel een goeie proef voor je portemonnee mocht er wat misgaan :), maarja een E320CDI is ook niet bepaald '' goedkoop'' in onderhoud

ik ken het verhaal zelf ook. upgrades kosten veel en de planning om een goede auto to verkopen om een onbekende auto te kopen omdat die op papier sneller en beter is, is niet altijd de slimste keuzen.

je kunt beter een beetje sparen om gelijk een dubbel zo goede auto te kopen.

is de koppeling in de 525d ook zo zwaar??
me zus heeft 1 jaar een 523i(170pk) gereden. ik heb die soms mee genomen. vond de koppeling zeer zwaar. maar het zou normaal zijn bij de 523i.

Terug
Bovenaan