Misschien dat het laadstation of elektronica in de auto de input bij regelt? Om zo de accu van een continue gelijke laadspanning te voorzien, immers is niet in elk land of elk tijdstip van de dag dat er 230 volt exact uit komt.
Overigens geld dat net voor het stroomnet in NL. Ik duf te wedden dat jij geen 230V meet op jou stopcontact. De officiële spanning op dit moment in NL is overigens 230 V waarbij in 95% van de gevallen max 10% afgeweken mag worden. Dit kan dus ook zo maar 210V zijn.
Daarnaast; als de laptop zelf uitschakelt omdat de accu leeg is is hij ook niet helemaal leeg, laatst was er een update en heeft hij het ook nog gerust 15 min gedaan tijdens uitschakelen. dit ook om de accu te beschermen, hoogstwaarschijnlijk zit er in de C klasse ook zoiets dat niet het laatste beetje energie er uit geperst word.
Zo nog tal van variabelen,
ie wil er dan meedoen om gezamenlijk actie te nemen naar Mercedes - als nodig ook juridisch - om waar te maken wat ze specificeren ?
ik mag hopen dat je een grapje maakt.... Zet jou auto maar in een windstille ruimte en laat hem zonder tegenwind, met alles uitgeschakeld rustig rijden. Wedden dat hij die 31KM echt wel haalt en dat jou BC vanzelf bijstelt? Soortelijke cases zijn vaak genoeg gedaan met andere elektrische auto's, waarbij ze in ideale omstandigheden vaak nog stukken verder kwamen dan fabrieksopgave terwijl dat in het echte leven met snelweg, drempels, files, stoplichten, tegenwind, radio aan en tal van andere elektrische dingen dit haast niet te halen is.
En nogmaals, de C klasse is totaal niet gemaakt om op puur elektrisch te rijden zoals een Ampera of Tesla dat wel is.