Mercedes C klasse 2020, bromt en trilt

• Onderwerp starter Corne 1125735
  • Startdatum
C

Corne 1125735

Guest
Goedemiddag allemaal, ik heb een Mercedes C klasse 300 uit 2020. De eerste maanden heb ik zonder probleem met de auto gereden. Na verloop van tijd begon mijn stuur een beetje te trillen en heb ik de banden laten balanceren bij de Mercedes dealer ook hebben ze toen ongevraagd voorbanden en achterbanden gewisseld. Vanaf toen bromt en trilt de auto met name tussen 70 en 130 km per uur. Er zijn inmiddels 2 nieuwe sets banden geplaatst en er is door 2 Mercedes dealers uitvoerig naar gekeken alleen blijft de auto trillen en brommen. Het is om moedeloos van te worden. Mercedes dealer wil wel verder zoeken maar doet dat tegen €195 per uur en ik heb niet het idee dat er echt veel expertise in huis is bij de dealer. Kan iemand mij helpen met een goede tip ? Zou ik echt geweldig vinden.

Als de brom bij de banden vandaan komt is het mogelijk dat deze gecupt zijn.
Soms kan de band dan nog afgedraaid worden.
Zoek een goede bandenzaak met een hunterbalanceermachine.
Die kan de band onder ballast balanceren.
Voorts is het ook mogelijk dat de remschijven krom of de pasvlakken geroest zijn waar de velg de hub raakt.

Trillen en vooral brommen, ,kan ook veroorzaakt worden, door een defect wiellager. Controleer dat eens, als een bandenwissel geen resultaat heeft.

Wiellager was ook het eerste waar ik aan dacht. Misschien een keer een onhandige aanvaring met een stoeprand gehad? (of iemand anders die ook in de auto rijdt?)

Kijk of je het trillen kan localiseren, is het verplaatst toen ze de banden van voor naar achter verplaatst hebben?
Het handigst zou zijn als je even met een ander setje velgen en banden zou kunnen rijden, als het er dan nog steeds is zou ik verder zoeken bij de auto remschijven, hub en naaf/wiellager etc.
En als het weg is dan weet je dat het aan de velg/band combinatie ligt;-)

Hebben ze de velgen al eens op ongelijkmatigheden gecontroleerd?
Want als het van achter naar voor verplaatsen het probleem heeft veroorzaakt of verergerd, en er zitten inmiddels ook al nieuwe banden op, dan is de velg toch het enige wat het probleem kan veroorzaken. Tenzij ze de naven krom hebben geslagen als de wielen er niet af wilden komen ofzo, maar bij een auto van pak en beet 3 jaar oud zou dat zeker niet het geval mogen zijn.

Het initiele probleem zou nog in de remschijven kunnen hebben gezeten.
Een wiellager lijkt me, gezien de leeftijd van de auto zeer onwaarschijnlijk. Al kan het een fabrieksfout betreffen.

Terug
Bovenaan