Mercedes-Benz E-klasse (AMG E53 @ pag. 2)

2SPpZR3.jpg
wM2St6V.jpg

Ymjo2oV.jpg

zhVUNou.jpg

Hier dus met het “kleine” scherm, wat mij betreft prachtig zo! En ik neem aan dat de sterretjes in het houten paneel rechts wel zijn uit te schakelen, dus Stellantis-mannetje kan zich z’n reactie besparen ;)

Ik kan het ook niet anders dan kitsch noemen en vind het jammer dat Mercedes zich in dat soort spielerei verliest. Aan de andere kant wel historisch verantwoord, want de verlichting van de eerste (echte) E werd ook wat sceptisch ontvangen (dubbele koplampen en eivormige achteruitrijlichten) :)

Veel mooier, alleen dan met hout oid.
Zo te zien is het hout, maar zitten die led sterretjes daarin verwerkt. Ach, het zal best gezellig staan in het donker maar van mij mag het ook uit (en Mercedes kennende kan dat ook)

Ligt het scherm niet te plat? Oogt wel alsof de hoek wat ongemakkelijk is. Over de sterretjes zal ik niets meer zeggen, verlichting had wel een tandje minder gemogen. Ben het wel eens met Wouter, kitsch is toch het woord dat telkens bij opkomt.

Wat denk je nou zelf, dat ze bij MB niet onderzocht hebben wat de ideale hoek is waaronder het scherm geplaatst moet worden? :D En bovendien, het is dezelfde hoek als bij Widescreen en Superscreen, dus inmidddels al uitvoerig getest bij modellen als de EQS en EQE.

Ik vind al dat gekleurde licht kitcherig overkomen. Kan het interieur niet mooi vinden...
Wat denk je nou zelf, dat ze bij MB niet onderzocht hebben welk licht wel en niet mooi staat in het interieur? :D En bovendien, het is dezelfde verlichting als bij andere modellen, dus inmidddels al uitvoerig getest bij modellen als de EQS en EQE.

Wat denk je nou zelf, dat ze bij MB niet onderzocht hebben welk licht wel en niet mooi staat in het interieur? :D En bovendien, het is dezelfde verlichting als bij andere modellen, dus inmidddels al uitvoerig getest bij modellen als de EQS en EQE.

Nu reageer je precies zoals Jean/Joop/Jan.. :rolleyes: Daarnaast geeft Conny gewoon zijn/haar mening, heeft niks met uitvoerig testen te maken.

Nu reageer je precies zoals Jean/Joop/Jan.. :rolleyes: Daarnaast geeft Conny gewoon zijn/haar mening, heeft niks met uitvoerig testen te maken.
Wat denk je nou zelf, dat Passchier niet onderzocht heeft welke reactie passend is? En bovendien, het is dezelfde reactie als van andere reageerders, dus inmiddels al uitvoerig getest bij reageerders als Stellantis en Conny.

Om maar aan te geven hoe lomp sommigen kunnen reageren als je ook maar iets van kritiek geeft.

Mooie voedingsbodem voor een gezond discussieforum *not*

Om maar aan te geven hoe lomp sommigen kunnen reageren als je ook maar iets van kritiek geeft.

?? Ik lees geen kritiek. Conny geeft een mening. Jij reageert er lomp op of wilde je daarmee iets bewijzen? Ik volg je niet.

Weet voor wie het wel bedoeld is.
Laten we maar verder gaan en de clash tussen deze E en de nieuwe 5 serie afwachten, dat is altijd een leuk vergelijk.

Bij dit soort auto's is persoonlijke voorkeur hetgene wat de doorslag geeft. De ene is duper comfortabel de andere dynamischer. Daarbij is het uiterlijk en interieur smaak gevoelig, ik vind het hyperscreen vreselijk een ander prachtig. Ik zie meer uit na een vergelijking tussen een I5 en EQE, dan tussen een E200 en 520i.

Bij dit soort auto's is persoonlijke voorkeur hetgene wat de doorslag geeft. De ene is duper comfortabel de andere dynamischer. Daarbij is het uiterlijk en interieur smaak gevoelig, ik vind het hyperscreen vreselijk een ander prachtig. Ik zie meer uit na een vergelijking tussen een I5 en EQE, dan tussen een E200 en 520i.
Klopt, ik was even vergeten dat de nieuwe E natuurlijk niet tegen de i5 zal optreden want een vergelijking tussen de BEV's is wel waar het om gaat.

Ik weet nog niet echt wat ik ervan moet vinden. Het is minder een rijdende banaan dan de oude/overige Mercedessen dus dat is positief, maar de lichten -zowel voor als achter- zijn nogal smaakgevoelig.
Het dashboard in creme ziet er wel zeer goed uit. 's Nachts gewoon alle extra schermen uitzetten. Dan heb je geen last van al die lichtvervuiling.

Prachtige auto, vooral de versie met ster op de kap! Wel jammer dat we nog geen foto’s zien met het kleinere scherm, volgens mij mooier dan met het scherm over het gehele dash. Een waardige opvolger voor de W213 (en alle voorgangers), ik begin alvast met sparen!
Wel slim gedaan om een versie met een zonder ster op de motorkap te leveren. Ik zou zelf niet die ster op de punt willen hebben. VOor ieder wat keuze.

Ik weet nog niet echt wat ik ervan moet vinden. Het is minder een rijdende banaan dan de oude/overige Mercedessen dus dat is positief, maar de lichten -zowel voor als achter- zijn nogal smaakgevoelig.
Het dashboard in creme ziet er wel zeer goed uit. 's Nachts gewoon alle extra schermen uitzetten. Dan heb je geen last van al die lichtvervuiling.
Ik heb pas in wat auto's gereden met veel schermoppervlak maar de lichtvervuiling valt eigenlijk reuze mee. Het stoort niet in ieder geval.

Zou zo'n hyperscreen niet erg krasgevoelig zijn? Bij ons stapt er nog wel eens iemand op de bijrijderstoel met rugtas en al. Lijkt me vreselijk om allemaal krassen op zo'n scherm te zien. Daarnaast hoop ik dat de auto er in het echt wat gewichtiger/statiger uitziet. De huidige E en zelfs S-klasse ziet er imo wat ielig uit van buiten. Je herkent het niet als auto van bijna een ton (of meer igv S-klasse).

Prachtig! Waar decennia terug BMW 'koning Estate' was, gaat die titel de laatste tijd fluitend naar Mercedes-Benz. Mooi elegant en stijlvol, echt een auto met klasse!

O82N3aC.jpg
6Q3Q5t2.jpg
yWTWXll.jpg

Prachtige auto! Het beetje lompe wat de S213 nog had is bij de S214 geheel verdwenen, deze is sierlijk en ziet er vanuit elke hoek gelikt uit (y)

Vind het eigenlijk meer een C-Klasse dan E-Klasse Estate om te zien, door het kleinere derde zijruitje. Daardoor vind ik 'm juist minder elegant dan zijn voorganger. De achterlichten vind ik niet mooi. De sedan vind ik geslaagder, maar ook die lijkt sterker op de C-Klasse dan voorheen. Alles bij mekaar een mooie auto hoor, daar niet van. :)

Ik snap niet waarom je dit als station zou nemen, bij kleine autos als een golf of evt een 3 serie vind ik het wel gaan, maar in deze klasse wordt het meteen zon lijken auto. Maar goed, voor ieder wat wils zo, de station is echt zon noord Europees ding

g8S0a1k.png

Prachtige auto maar ook hier verpesten de achterlampen het voor mij. Jammer dat ze niet wat strakker zijn getekend zoals bij de C en S.

Gisteren in het echt mogen bewonderen bij de dealer. Voorkant ziet er goed uit. Achterkant imo iets te ielig. Toont niet als een e-klasse. Wel chique, maar had wat dikker en gewichtiger gemogen. Van de zijkant ziet het er ook goed uit. Al met al prima van buiten.

Dan van binnen. Mooi mooi mooi, maar ook krap krap krap. Als bijrijder kun je niet even je knieen intrekken. Dan kom je met je knieen tegen het dashboard aan. Een tas even op de grond tussen je benen kun je ook wel vergeten. Ook kan de stoel niet voldoende omlaag. Ik ben 1,82m. Ik vraag me of of je met 1.90 nog ruimte tot het dak overhoudt. De middentunnel is ook te breed. En te hoog. Je kunt er alleen wat drinkbekers in kwijt dus ik begrijp niet goed waarom het zo lomp moet zijn. Zit je achter het stuur en laat je je knie een beetje naar rechts leunen dan kom je met je knie tegen harde kunststof stiksels aan. Dat dashboard met schermen is mooi, maar veel te groot. Ik begijp ook niet zo goed waarom dat hele scherm niet wat meer rechtop gemaakt had kunnen worden. Het maakt een opvallende hoek met het scherm achter het stuur.

Achterin houdt het ook niet over. Kan me niet voorstellen dat dit de nieuwe taxi wordt. Zit je rechtop dan kom je met je hooft to h snel tegen de daklijn aan. Zit je een beetje onderuit dan is het behelpen met de knieen. Ik snap niet dat er zo weinig ruimte is in een auto van 5 meter. De vorige generatie was zowel optisch als qua beenruimte ruimtelijker. De EQE is ook ruimtelijker. De middentunnel is daar ook groot, maar smaller. Dat laat meer ruimte over voor de benen.

Was laatst bij de MB dealer en heb natuurlijk ook even gekeken en gezeten in de W214.

De 300e heeft nu een vlakke laadvloer, dat was echt een gemis bij de w213. De 530e heeft dat al jaren. Wat opviel is dat bij de overstap van mijn W212 naar een W213 de ruimte voor mijn rechterbeen minder was, maar dat ik nog steeds heerlijk zat en alles gewoon goed voelde. De deurhendels van de W214 zijn al vervelend en als je eenmaal zit zijn er (in mijn optiek) teveel schermen én voelt de cabine krap aan. Dat laatste had ik echt niet verwacht.

Ben heerlijk en content naar huis gereden in de 212.

Zo vind ik hem wel erg fraai trouwens! Mooie kleuren, ster op de kap. Velgen mogen wel een maatje kleiner.

Mercedes-AMG E53
mercedes-amg-e-53-hybrid-2024.jpg

mercedes-amg-e-53-hybrid-t-modell-2024.jpg

Ik heb de nieuwe E-klasse nog steeds niet op de weg gezien. Jullie wel? Die witte AMG sedan met zwarte wielen is precies zoals je bijna alle AMG's ziet tegenwoordig. Fouter wordt het niet. Dan ziet die Estate er nog best goed uit zo.

Ik zie ze inmiddels geregeld rijden. Prachtige auto, en deze E53 lijkt mij een heerlijke uitvoering.

Prachtige sportieve doch comfortabele auto. Mooi kanon op de Autobahn!

De E53 zou in NL ook best een heel interessante aanbieding kunnen worden omdat het een PHEV is, wellicht gaat ie daardoor amper meer kosten dan de E450 waar ruim 30k BPM in de prijs zit (in Duitsland kost de 450 82k, hier 113k). Het zou mij daarom ook niet verbazen als de E450 bij ons straks uit de prijslijst verdwijnt, behalve de grotere kofferruimte is er straks wellicht geen reden om nog voor die uitvoering te kiezen.

De nieuwe E-Klasse L voor China is nu eindelijk op Auto China Beijing gepresenteerd.

w800_m1_yichecar_682ce9c2-84dd-45df-af09-8c6193765ffb.png.webp

w800_m1_yichecar_939567ca-2131-40da-9772-4a0583439710.jpg.webp

w1200_m82_yichecar_2024042514770404182259175182.jpg.webp

w1200_m82_yichecar_2024042514776404182272060915.jpg.webp

Fotogalerij:

De E53 zou in NL ook best een heel interessante aanbieding kunnen worden omdat het een PHEV is, wellicht gaat ie daardoor amper meer kosten dan de E450 waar ruim 30k BPM in de prijs zit (in Duitsland kost de 450 82k, hier 113k). Het zou mij daarom ook niet verbazen als de E450 bij ons straks uit de prijslijst verdwijnt, behalve de grotere kofferruimte is er straks wellicht geen reden om nog voor die uitvoering te kiezen.
Prijzen zijn inmiddels bekend, en inderdaad is de E53 bij ons goedkoper dan de E450. Ook 70k voordeliger dan de oude E63 met evenveel vermogen, en zelfs goedoper dan de 4-cilinder en kleinere C43 AMG.
Interessante aanbieding dus!

filmpje van Autogefühl

Terug
Bovenaan