308HDI zei:Over wat voor leasebedragen hebben we het eigenlijk per maand?
Mijn ex heeft ook zo'n Polo 1.2 TDI.
Ding is traag, maar doet het na 3,5ton nog steeds, dus wat dat betreft kan de jouwe misschien ook nog jaren mee.
Sowieso is de stap van een oude Polo naar een Mercedes behoorlijk groot. Heb je geen nieuwe Polo of andere leukere B segmenter overwogen? Die rijden tegenwoordig ook stukken beter dan jouw huidige Polo.
Leasebedrag is 420-450 euro per maand. Met een aanbetaling van ongeveer 5000 euro, waarvan 2500-3000 euro inruil van de huidige Polo is.
Ja, ik heb zeker een andere Polo overwogen, alleen dan kom ik toch telkens alweer rond de 450 euro gemiddeld uit. Of het nou de Polo, Seat etc. etc. is. Als ik voor hetzelfde geld een Mercedes kan rijden.... De Golf is wel fors duurder, daarom valt deze ook af. Als ik kijk naar rijcomfort, kwaliteit, uitrusting én de prijs, dan krijg ik bij Mercedes het meeste voor het 'minste' geld.
Ik heb daarnaast ook gekeken naar de aanschaf van een Polo als occasion, maar heb met deze inmiddels zoveel onkosten gehad dat ik daar niet snel meer aan zal beginnen. Daarnaast is een Polo, zoals ik 'm zou willen (wat ik eerder zei, ik wil wel wat onder m'n kont, maar dat is persoonlijke voorkeur) qua aanschaf te duur.