Meike en arosa: Nissan NV200 camperproject, 1e update van 2019

Leon in z'n SEAT zei:
Leuke opzet zo, echt millimetern##ken dus om alles er in te krijgen. En echt custom, dat zijn toch de leukste projecten (y) Ik ben nog wel benieuwd hoe je straks de inrichting hebt, het bedframe wordt demontabel toch?

En als ik de keukeninrichting zo zie: heb je dan bewust gekozen voor een bussie met dubbele achterdeuren? Bij normaal gebruik (als bus) vind ik dat zelf ook altijd de handigste keuze, maar was een achterklep hier niet praktischer geweest? Heb je meteen de keukenruimte overdekt.
Achterklep zou in dat op zichtwel handiger zijn geweest. Een busje met achterklep vinden is nog knap lastig. De NV200 lijkt niet eens leverbaar te zijn in Nederland met achterklep. In de huidige brochure staat hij er niet in. En in eerste instantie was het niet de bedoeling dat de keukenruimte aan die kant zou komen. Eventueel kunnen we altijd nog kijken of we er iets overheen gaan spannen om het te overdekken mocht dat wenselijk zijn.
 
Gaaf project!

Doet me denken aan mijn vakantie van vorig jaar in Australië, daar ook een aantal weken rondgetrokken met een camper. Gekozen voor een Toyota Hitop, beetje het formaat van een VW Transporter (misschien iets groter) met een verhoogd dak. Hij lijkt op de foto kleiner vind ik. Prima te doen met z'n tweeën, maar het houdt ook niet over. Zeker niet als je eens een dag regen hebt, wat wij gelukkig maar een halve dag gehad hebben.

Verder wel efficiënt ingericht met een redelijk volwaardige keuken en voldoende opbergruimte. Alhoewel de opbergruimte ook met name uit "planken" bestonden, er viel dus wel eens wat naar beneden onder het rijden.

Toch de volgende keer wel iets groter denk ik, maar dan kom je gelijk uit bij het formaat Mercedes Sprinter voor 4 tot 6 personen. Veelal incl. natte cel, wat niet nodig is omdat we toch altijd een camping op zouden zoeken.

Plaatjes ter indicatie:

APNZ_Hitop-Camper-Lifestyle-Photo-1.jpg

APAU_Hitop-Camper-Night.jpg
 
Mooi verhaal B-Real,

Ja ik heb de Toyoa HiAce busjes en dergelijke ook zeker bekeken, als je in Japan gaat zoeken kom je hele gave versies tegen trouwens, van dik gepimpte VIP busjes tot innovatieve camper alternatieven.
 
Update
Hij stond al even in onze agenda, het eerste weekend van Oktober zou dan onze 2e test zijn met het campertje voordat we verder zouden gaan met onze inrichting. Maar dan niet zonder een bestemming te hebben uiteraard. In het voorjaar kwam ik er al snel achter dat ik de 25 uur van Spa van de VW funcup zou gaan missen, maar in Oktober zouden ze het weekend van Assen bezoeken voor het één na laatste weekend.

Weer wat later, in de zomer, kwam ik er achter dat je zelfs mee kon rijden (zelf rijden dus) á € 60,- maar dat blijkt achteraf alleen de verzekering te zijn. Maar goed, ook het meerijden als passagier ondersteunen zij graag en deze VW funcup is dan ook echt bedoeld als opstapklasse/kennismaking met de autosport. Zonder noemenswaardige achtergrond behalve een rijbewijs zou je redelijk simpel in kunnen stromen in deze eenheidsklasse. Mijn doel werd dus snel duidelijk. Ik wilde wel als passagier mee in één van die kevertjes. Het één en ander werd over en weer gemaild en de afspraak stond, zaterdag 6 oktober kon ik meerijden. Mooiste taxirit van mijn leven in aantocht ! :D

Wel, dat liep helaas wat anders. Eenmaal aangekomen bij het desbetreffende team was er nog niets aan de hand. De coureur, Stephane Loesel (Franse rijder) ontving mij hartelijk en ook de persoon waarmee ik mail contact had, hielp mij met de overall, helm + HANS systeem. Dan voelt dat toch wel helemaal echt en gaan de adrenalinecellen harder bouncen in je lichaam.. heerlijk gevoel.

Maar dan ga ik zitten. Nouja, ik probeer het althans.

Het zijn al geen brede karretjes, de binnenkant heeft niets van doen dan met de echte kevers (zoals een silhouette racewagen betaamt).

Het is één en al rolkooi en de meeste 'kevers' in deze klasse zijn dan al voorzien van een stoel + stuur in het midden, zoals een Fomule wagen of McLaren F1 :D Deze passanger-kevers hebben een stuur aan de rechterzijde en als passagier stap je aan de linkerzijde in. Je moet je er maar in wurmen met wat hulp van teamleden. Maar de passagiers-stoel is wat smaller. Als ik nou maatje 38/40 had gehad, had ik mij er nog in kunnen wurmen, maar de wangen van de racestoel prikken zo hard op het bot, dat het onverantwoord is om zo te gaan rijden. En ik heb dus helaas al geen maatje 38/40. Een zijwaartse tik en m'n heup zal al in stukjes vliegen. Jammer maar helaas, ik moet deze taxirit staken. Eigen schuld en een extra motivatie om weer wat gezonder te gaan leven (note to self), hier kunnen zij ook niets aan doen. Alsnog een erg leuke dag gehad en ohja... dit was een topic over onze camper..

Terug naar vrijdagavond
Rond 18:15 ben ik thuis. Arosa had ochtenddienst afgelopen week en had nog wat dingen gedaan vóór vertrek. Rond 7 uur vertrekken we richting Apeldoorn, waar ik nog even 1 dingetje moet doen voor werk. Met een omweg en wat eten onderweg komen we circa 21:50 aan op het circuit van Assen. De herinneringen van het bezoeken van raceweekenden zoals het DTM schieten weer door m'n hoofd, op zo'n paddock hangt altijd een heel gemoedelijk 'ons kent ons' sfeertje. We zetten de auto op het paddock neer, ergens achteraan met het toiletgebouw 30 seconden van ons vandaan. Het is al goed donker, maar gelukkig heeft Arosa afgelopen week werk verzet en hebben we werkende verlichting in het slaapvertrek.

Dan nu de opsomming en relativatie van wat er wel en niet bevallen is van deze nacht. Eigenlijk zouden we ook nog zaterdag op zondag overnachten, maar dit heeft zo zijn redenen dat dit niet is doorgegaan :D

Laten we negatief beginnen en afsluiten met het goede !
- De geconstrueerde lade voor de koelbox heeft het niet lang uitgehouden. Deze heeft het al vroeg begeven door teveel gewicht van de koelbox. Ook het ladefront met de mooie afwerking heeft helaas even pauze, dit werktte niet omdat je de koelbox niet over deze rand kan tillen doordat er al zo weinig ruimte is. De koelbox staat nu op de overgebleven geleiderrails in het keukenmeubel.
- een van de luchtbedjes was te hard op gepompt, de ander was lek, resultaat, we sliepen allebei op een houten plank (wat ook echt zo is, maar je liever niet wil voelen).
- De stoelen voorin verdienen echt een snelle update. Beide stoelen zijn doorgezakt en zitten op de lange afstand niet prettig. Als iemand tips heeft of er stoelen zijn met de zelfde steek/onderstel (en van betere kwaliteit), dan vernemen we dat graag
- We hebben vorig weekend fijne kleine kussentjes gekocht, bieden goede steun, maar lijken toch iets te klein. Wel beter dan wat we hadden met luchtkussentjes en een vreemde padding.. Het is denk ik een kwestie van gewenning.
- De ledlampjes met touch bediening werken goed. TE goed :) Je doet ze aan door op de rand te tikken en als je dat doet, dan is het een bouwlamp ervaring. De bediening werkt voortreffelijk, maar de lichtintensiteit op z'n laagste stand is al aan de felle kant, hier moeten we dus iets van etsfolie overheen plakken om het wat aangenamer te maken.
- De buizenconstructie werkt naar verwachting en geen klagen over. Deze staat nog niet vast, maar we hebben er alle vertrouwen in dat de constructie zo blijft als dat hij bedacht is, met de enkele aanpassing dat de planken die over de buizen komen te liggen een vaste positie krijgen, doormiddel van pen en gat over iets met een rails.. Kwestie van details.
- Het keukentje met het inklapbare aanrecht/werkblad is ideaal. Je klapt of trekt hem heel simpel omhoog en binnen 4 minuten staat het gasstel op het blad. Enige nadeel was dat het windschermpje niet vast op het blad blijft staan, de zuignapjes hebben geen houvast op het hout. Valt te overzien. We hebben op de zaterdag middag heerlijk van een portie kipballetjes in satesaus genoten. :p

Het slapen zelf ging eigenlijk niet zo heel slecht, op de matrassen na dan en het wennen aan de lengte van het slaap vertrek vooral. De breedte is ons heel erg meegevallen, dit is nog steeds het best te vergelijken met een 3 persoons tent waarbij je voldoende bewegingsruimte hebt voor je benen en voeten. Als straks de kasten aan de zijkanten komen, dan zal dit mogelijk veranderen in een 2 persoonstent ervaring, maar de lengte is wat mij betreft met mijn 1.80 meer een issue (waar laat ik die armen) dan de breedte. Een luxeprobleempje al zeg ik het zelf. Zodra de kussens in de auto liggen en we gordijntjes hebben tegen de lichtvervuiling, zie ik een ritje door noord (Scandinavië of) zuid Europa zeker wel zitten :)

De foto's van de camper
45110096952_3ac1001773_b.jpg

45158827231_cc80cd17de_b.jpg

44440196444_702415f7cb_b.jpg

44250736145_3a0f92280c_b.jpg

30223887487_47d53e1128_b.jpg

43345021190_0053b0ccf5_b.jpg


En van het evenement een kleine impressie
45110097632_6230a777b2_c.jpg

Big Mac or Big Bug?

43345059150_3cd194caa2_b.jpg

Zoals ook al door Pjötr in zijn topic vermeld, was dit misschien wel de leukste van het hele veld. Een Martini livery met het beroemde nummer 917, het zal wel geen toeval zijn..

45158809631_e51b42c608_b.jpg

43345039520_53eb8aa891_b.jpg

45158817381_29f79c809b_b.jpg

Dit vond ik zelf één van de leukste, een kleurstelling die je niet kan bedenken, maar toch wel lekker flashy is.. een van de opvallendste van het veld.

44437246844_d0c5651bf3_b.jpg

45110072962_3beb58aa00_b.jpg

44437241804_17c4d52f82_b.jpg

Dit is de 'bug' waarbij ik zou meerijden. Leuke kleurstelling ook met de lowpoly camouflage bestickering.

43345023310_3d2ec02d72_b.jpg

Wanneer zou Nederland nu eens beginnen met Vanity plates, maakt de weg er toch ook een stuk leuker op zo ? :)
 
Meike MR-S zei:
Wanneer zou Nederland nu eens beginnen met Vanity plates, maakt de weg er toch ook een stuk leuker op zo ? :)

De huidige serie kentekens is met een beetje fantasie ook wel wat van te maken, al kun je natuurlijk niet zelf kiezen. Pas geleden reden wij achter de GR 031 T. (Groeit? :)) En SH 111 T is ook uitgegeven.
 
Leuke opzet zo. Erg comfortabel zien die luchtbedden er inderdaad niet uit. Persoonlijk zou ik investeren in een wat dikker luchtbed, eventueel een tweepersoons exemplaar. Is alleen even de vraag of je dan de juiste maat kan vinden die precies in je busje past maar via het internet is dat vast wel te vinden. En nog een tip voor je keukenblok: van het reststuk werkblad dat je over hebt gehouden van je spoelbak kun je een mooie snijpank maken. Even aan de onderkant rondom een inkeping fraizen zodat deze als 'dekseltje' in/op de spoelbak valt. Heb je direct wat meer aflegruimte tijdens het kokkerellen. Voor de bordjes bijvoorbeeld ;)
 
met betrekking tot de bedden: ik heb in mijn minicamper een opvouwbare matras die ik indertijd bij de Lidl gekocht heb. Echt ideaal. Opvouwbaar tot een klein pakketje en slaapt prima. Voordeel is ook dat hij niet lek kan raken :)

zoiets als dit: https://www.slaapkamerweb.nl/logeerbedden/vouwbedden/vouwmatras-het-slimme-logeermatras.html
 
We hebben nu gebruik gemaakt van luchtbedjes en slaapzakken die we 2 jaar geleden hadden aangeschaft voor onze reis door Amerika. Doordat we toen als hoofd onderdeel IN de Grand Canyon hebben gekampeerd, moesten we compacte Gear bij ons hebben. Zodoende deze matrassen + mummy slaapzakken.

We kunnen nu verder bouwen aan de inrichting + kunnen bijna onze bestelling doen bij een kussenmaker, gespecialiseerd in bootkussens. Daar zijn kussens in een camper niet veel anders in, daarbij hebben we bij het opmeten van de meubels rekening gehouden van een traagschuim kussen tussen de 5 en 8 cm dik. Zit of ligt je op een traagschuim kussen, dan deukt deze ongeveer 30 tot 40% van zijn hoogte in.

Op het keukenblok komt dus een kussen te liggen + 2 kussens van het bankje + dat van het kastje bij de tussenwand. We komen dus op een bed uit bestaande uit 4 (misschien 5) kussens over de breedte, van goede kwaliteit en minder dat gekraak en gepiep van luchtbedjes.
 
Op zich sliepen die luchtbedjes prima. Maar dan moet niet de 1 lek zijn en de ander knetterhard zijn opgepompt . Mede doordat ik zondag een trail hardloopevenement had relatief dichtbij huis was het wenselijker om lekker thuis in bed te slapen en zo wat uitgeruste te zijn. Uiteindelijk daar voor mijn doen een prima prestatie kunnen neerzetten om 52e te worden van de 167 mannen op de 26 km. Om dit soort evenementjes wat vaker in de ardennen bijvoorbeeld te lopen is ook een reden geweest om voor een campertje te gaan. Die hobby is dan wel weerde reden dat er de komende weken niet veel gaat gebeuren aan de camper, er moet ook weer wat hoognodige trainingsarbeid verricht worden voor een aankomende marathon.
 
Als ik je een tip mag geven. Met losse kussens krijg je na verloop van tijd dat je 'tussen' de kussens in komt te liggen en dan lig je met je heup alsnog op die houten plank. Zeker als je wat zwaarder bent is dit een ding. Dit is heel makkelijk op te lossen door een goed topmatras van traagschuim er boven op te leggen. Deze zijn maar een paar cm dik. Enige nadeel is dat je ze na het slapen ergens opgerold moet opbergen. Maar een goede nachtrust in combinatie met een niet pijnlijke heup is wel wat waard.
 
michel1975 zei:
Als ik je een tip mag geven. Met losse kussens krijg je na verloop van tijd dat je 'tussen' de kussens in komt te liggen en dan lig je met je heup alsnog op die houten plank. Zeker als je wat zwaarder bent is dit een ding. Dit is heel makkelijk op te lossen door een goed topmatras van traagschuim er boven op te leggen. Deze zijn maar een paar cm dik. Enige nadeel is dat je ze na het slapen ergens opgerold moet opbergen. Maar een goede nachtrust in combinatie met een niet pijnlijke heup is wel wat waard.

Bedankt voor de tip !
 
update

Het is alweer even geleden, een update in dit project topic. Dus bijdeze de 1e van dit jaar en hopelijk komt daar binnenkort een 2e achteraan !

Niet dat we zolang niets hebben gedaan of uitgespookt hebben, we vonden het nog géén tijd voor een update/lastig het verschil uit te leggen op foto's vergeleken met de vorige foto's uit 2018. :) :rolleyes:

Het eerste wat in 2019 gedaan is, is het vastzetten van ons 'systeem' ala steigerpijp. :) Hierbij heb ik de kist met keukenblok en bank zogoed als mogelijk gecentreerd in de laadruimte. Deze vastzetten viel nog niet mee. Hoe ga je dit vastzetten? Ten eerste staat het hele zaakje al vrij stevig op de vloer, of je nu hard remt of niet, die kist bleef wel staan. Voor de zekerheid wel klemmen gemonteerd aan de achterzijde. Een precies werkje, want ik wilde ze wel in een hoek plaatsen ipv haaks op de kist, anders heeft het alleen zijdelings nu en niet voor-achterwaardse krachten. Maar een te grote goek en de beugels zitten de klemmen in de weg en is de kist niet meer in en uit de auto te krijgen.

Twee foto's om dit (iets) duidelijker te maken. Het verdient geen schoonheidsprijs, maar het zaakje lijkt er nu strak en zeker in te staan.

full


full

Nadat de klemmen gezet zijn aan de achterzijde, is alles aan de voorzijde wat steigerbuis betreft zoveel mogelijk uitgelijnd. En daarna vast gezet. Het geheel voelt heel solide en stevig aan. Het geeft geen krimp als je er op gaat liggen, met of zonder plank, het kraakt niet, het buigt niet. Prima zo :)

Na het vastzetten van dit konden we verder met bouwen van kastjes en dergelijke, als eerste 'het wandmeubel' :D Waarom hebben we voor deze opstelling gekozen? Omdat we niet de kast open willen hebben laten staan als de bus in 'nachtmodus staat, hebben we de plank iets korter gemaakt en kunnen we de klep van de kast altijd nog sluiten en staat dit een stuk beter dan dat de kast open zou moeten staan als we de koppelingen achter de klep hadden verwerkt. Gaten in de klep werkt niet, omdat de buizen van 'het bed' in het achterste deel gestoken moeten worden via de voorzijde.

full

full

Er zitten nogal wat bochtjes en krommingen in zo'n tussenwand.. :rolleyes:

April 2019. Eindelijk is het zover. Na het aanvragen van wat stalen hebben we kussens besteld. Já inderdaad, toch losse kussens. Maar zeker geen kleintjes en na het passen, liggen ze strak tegen elkaar als één matras. Het kleurtje is wat mij betreft iets lichter dan verwacht en had hem wat minder blauw verwacht, toch is het wel een fris kleurtje en gaan we hier veel lol aan beleven.

Dagmodus ;
full


full

Dit is ook een beetje de situatie hoe kussens opgestapeld blijven als we zo gaan rijden, maar kan net zo goed met het bed opgesteld ipv bank. Dit is een bewuste keuze en hier wordt ook rekening mee gehouden met de kastjes die aan beide zijden worden gemaakt (dit weekend mee bezig geweest, update volgt later).

full

full

De switch van bank naar bed of terug bedraagt enkele minuten met zijn tweeën tot ongeveer 5 minuten als je alleen bent.

Nachtmodus ;
full

full

full

Ook in de volgende update - De gordijntjes die nu in de maak zijn. Dit 'gordijntje'van het dakluik hebben we zelf gemaakt van een plaatje polyeter.

Als laatste dan maar twee sfeer foto's. Eerste foto van begin Maart, waar Arosa de marahton afstand liep op Spa Francorchamps (6 rondjes). Ik deed er 5 minder en was alsnog meer deaud over de finish gekomen dan Arosa :D De Nissan wachtte ons op beneden op het paddock.

Tweede foto, een toevallige ontmoeting met een ander bussie, van een radiostation waar ik graag naar luister :D :cool:

full


full
 
Kijk, daar is over nagedacht! Leuk!
Die hele ruimte bekleed ziet er trouwens echt heel gaaf uit, het valt me op elke foto weer op!
 
Vanwaar die eierdoossluitingen op in het keukenblokje? Om de boel demontabel te houden? Het ziet er inderdaad doordacht uit (y) En als je niet beter weet dan oogt het gewoon als een standaard busje (zolang de deuren gesloten zijn).
 
Leon in zn Fiesta zei:
Vanwaar die eierdoossluitingen op in het keukenblokje? Om de boel demontabel te houden? Het ziet er inderdaad doordacht uit (y) En als je niet beter weet dan oogt het gewoon als een standaard busje (zolang de deuren gesloten zijn).

Inderdaad om het demontabel te houden ;) We hadden ook de kist vast kunnen maken aan de vloer, maar aangezien de bank er in zit, ook nog eens in rijrichting, zullen we moeten aantonen dat het gaat om een camper alternatief en is het voor ons zelf ook raadzaam de bus te rijden zonder de kussens op hun op plek (korreltje zout hier en daar) omdat het dan misschien gezien kan worden als illegaal 4 of 5 persoons vervoermiddel, wat duidelijk niet mag.

En inderdaad, van buiten moet hij er niet teveel uitzien als camper, gewoon neer kunnen zetten als bedrijfswagen op parkeerplaats of parkeergarage en je hebt er geen omkijken naar. Ook wel grappig, als je er in ligt met de deuren dicht, hebben voetgangers totaal niet door dat de bus 'bewoond' is, kan nog wel eens mooi worden in de natuur bij spotten en fotograferen van wilde dieren/gevogelte.

Gordijnen zijn van de week opgehaald, dus van het weekend denk ik wel weer een update ! :)
 
Ik zie nu dat dat weekend wel heel erg op zich heeft laten wachten :D Maaarrrrr, de gordijntjes hebben zich ondertussen wel bewezen :) Het is goed donker binnen in het busje bij het dichttrekken van de schuifdeuren.

Paar weken geleden een kort weekendje naar Sneek, Arosa had daar het Sneek en Meer marathon en achteraf hebben we de auto geparkeerd bij Schokkerhaven.
full


Vorig weekend, had Arosa ook weer een 'loopje' in de Ardennen, toevallig het zelfde weekend dat de 25h van Spa van de VW funcup werd verreden. Daar moest ik wel wat van zien, dus de eerste nacht in Houffalize doorgebracht en na bezoek aan Spa onze 2e nacht net ten noorden van Maastricht het busje op een P (niet langs de snelweg) gezet.
full


Dit zijn foto's van eerder dit voorjaar, toen we de gordijnen net hadden. Inmiddels zijn we er wel wat handiger mee en kunnen we de ruimte goed lichtdicht verpakken voor onze nachten.
full


full


full


full
 
Maar mag je gewoon overnachten op een P?, ik zou het niet durven, Limburger / Brabant, busje, donkere ramen, Parkeerplaats........
 
Goed te zien dat jullie regelmatig gebruik maken van de camper. Gordijntjes werken heel erg goed zelfs zie ik.

Overnachten op een parkeerplaats is in veel landen verboden maar wordt ook nogal eens gedoogd
Nederland controleert er wel op (vandaar ook de stealth camper look van de Nissan)
Belgie controleert alleen in toeristen gebieden
In Frankrijk hangt het van de lokale verordening af - maar als regel is het handig om niet al te zeer in de bebouwde kom te staan
In Duitsland hetzelfde als Frankrijk

Of je nu op een P overnacht of op een gratis camper plaats maakt verder vaak niets of weinig uit. En er zijn best veel gratis camper plaatsen (ook op veel mooie plaatsen). Het enige is dat je dan zeker weet dat het toegestaan is of gedoogd wordt. Overigens zijn er ook zat camper plaatsen die een halve camping zijn maar dat zoeken wij nu juist niet. Het geeft een hoop vrijheid verder.
Angst hoef je er niet bij te hebben; alhoewel ik me misschien iets minder op mijn gemak zou voelen met zo'n camper can 200.000 waar je de flatscreen tv ziet zitten naast de champagne glazen kast... Hooguit zou ik zeggen om niet gewoon op een truckersparking of langs de snelweg te gaan staan. Meestal staan we ook wel bij wat huizen in de buurt, langs een dorpsweg ergens of op een plek waar ook andere campers staan.
 
Engineer2 zei:
Goed te zien dat jullie regelmatig gebruik maken van de camper. Gordijntjes werken heel erg goed zelfs zie ik.

Overnachten op een parkeerplaats is in veel landen verboden maar wordt ook nogal eens gedoogd
Nederland controleert er wel op (vandaar ook de stealth camper look van de Nissan)
Belgie controleert alleen in toeristen gebieden
In Frankrijk hangt het van de lokale verordening af - maar als regel is het handig om niet al te zeer in de bebouwde kom te staan
In Duitsland hetzelfde als Frankrijk

Of je nu op een P overnacht of op een gratis camper plaats maakt verder vaak niets of weinig uit. En er zijn best veel gratis camper plaatsen (ook op veel mooie plaatsen). Het enige is dat je dan zeker weet dat het toegestaan is of gedoogd wordt. Overigens zijn er ook zat camper plaatsen die een halve camping zijn maar dat zoeken wij nu juist niet. Het geeft een hoop vrijheid verder.
Angst hoef je er niet bij te hebben; alhoewel ik me misschien iets minder op mijn gemak zou voelen met zo'n camper can 200.000 waar je de flatscreen tv ziet zitten naast de champagne glazen kast... Hooguit zou ik zeggen om niet gewoon op een truckersparking of langs de snelweg te gaan staan. Meestal staan we ook wel bij wat huizen in de buurt, langs een dorpsweg ergens of op een plek waar ook andere campers staan.

Thanx,

Ja het is denk ik ook vooral hoeveel overlast (of juist totaal niet dus) je bezorgd aan je omgeving. In België hebben we nu al wat nachten overnacht en ook in Nederland en Duitsland hebben we al wat nachten in het busje geslapen, nooit problemen gehad. Binnenkort gaan we een weekendje Luxemburg doen en dan in Oktober een volle 2 weken via Duitsland naar Oostenrijk, Zwitserland en weer via Duitsland of misschien Frankrijk weer terug. Ik ben momenteel plekken aan het opzoeken waar het niet zo druk is buiten het hoogseizoen, dus niet al te toeristische plekken, maar wel met een uitzicht of waar wat te doen is (een klein vliegveldje, haventje, stuwdam etc etc). Dus inderdaad, de truckerspots en grote kampeerplekken slaan we over algemeen over, maar zullen voor onze watertanks en andere behoeften (douchen) toch af en toe een camping bezoeken en hopelijk plekjes kunnen reserveren voor tent tarief.

Vandaag was het de 2e dag van mijn doordeweekse weekend (blijft wennen) en heb weer een must van ons to-do lijstje af kunnen strepen. Aan beide zijden boven de schuifdeuren kleine plankjes gemaakt waar we telefoon, bril en andere kleine spullen kunnen opbergen voor de nacht. Hier komen dan 12v + usb aansluitingen onder aan elke kant en kunnen we onze telefoon of sportcamera (en accu's) opladen.

De foto's die ik heb gemaakt met telefoon zijn helaas veel te donker, dus die houden jullie te goed.
 
Tip: kijk behalve naar campings ook naar camperplaatsen met voorzieningen. Zeker in Frankrijk en Duitsland volop te vinden naar onze ervaring en verder goedkoper (en rustiger) dan een camping. Verder zijn er heel veel campings met een camperplaats "buiten de poort" voor een voordeliger tarief.
 
Sinds een tijdje volg ik dit Youtube-kanaal. Ze wonen in een vrachtwagen die omgebouwd is tot camper en er zijn blijkbaar steeds meer mensen die dat doen. Nu lijkt het me niet fijn om fulltime in een NV200 te bivakkeren, maar waar het me nu om gaat: ze brengen ook allerlei camperplaatsen in kaart. Misschien interessant voor jullie.
 
Allereerste nog even twee foto's van de werkzaamheden deze week, het maken van aflegtuimte voor telefoon, bril en andere toebehoren als je will gaan slapen. Waar laat ik de autosleutel was ook telkens zo'n vraag en geklungel en daar is nu antwoord op gekomen.

Als eerste een beetje de diepte bepaald, een beetje telefoon is tegenwoordig can 8 cm breed en daar had ik voor mijn simple beredenering 3/4 in gedachten dat de telefoon nooit naar beneden zou kunnen Komen door eigen gewicht én kantelpunt. Er wordt als het goed is ook niet gereden met spullen op dit plankje, dus heel erg 'foolproof' hoefde het ook niet te worden.

Dan de bevestiging? Hoe gaan we dat down? Arosa kwam met oplossing om in de afstandblokjes, 1 voor elke zijde (gelukkig), gaten te maken voor de schroeven in het hemeltje wat echt maar een centimeter is en tot halverwege de blokjes grotere gaten voor zelfgemaakte duvels. Meike vondt dat handig :rolleyes:

Naast het op maat maken van de plankjes de afgeronde hoeken in beide planken gezaagd en geschuurd. Helaas brak bij één een hoekje af dus lopen ze niet meer helemaal gelijk met de koof van de schuifdeur, naar ik ben tevreden. Als laatste klusje vóór het plaatsen op elk plankje twee antislipmatjes gelijmd met houtlijm. Je ziet er sowieso niet veel van, naar de lijm is mooi transparent opgedroogd.

Het plaatsen ging niet makkelijk, door de mate van mijn diy skills zaten de gaten voor de duvels niet helemaal op hun plek, maaf is het plaatsen van de twee plankjes alsnog gelukt, waarvan de foto van deze plank boven passagierzijde het bewijs is.
full


full
 
Jay DoubleYou zei:
Sinds een tijdje volg ik dit Youtube-kanaal. Ze wonen in een vrachtwagen die omgebouwd is tot camper en er zijn blijkbaar steeds meer mensen die dat doen. Nu lijkt het me niet fijn om fulltime in een NV200 te bivakkeren, maar waar het me nu om gaat: ze brengen ook allerlei camperplaatsen in kaart. Misschien interessant voor jullie.

Thnx voor de link !! Leuke video's, maat dit soort plekken willen we eigenlijk zo min mogelijk bezoeken. Omdat we met een klein bestelbusje zitten, kunnen we deze just op veel andere plekken zetten dan waar de grotere campers niet kunnen parkeren, teveel opvallen en eerder "wij zijn hier aan het kamperen" uitschreeuwen, dan dat wij ons eerder kunnen verschuilen op de kleinere parkings, in het donker en minder opvallend dan de gemiddelde camperaar.

Het vastleggen van dit soort spots, gratis en vrij toegankelijk (en onder de 2 meter) ben ik ook al een beetje aan het documenteren. Allereerste voor ons zelf, maar Ik denk er ook een beetje aan een kleine app van te laten maken. Wel een beetje avontuurlijk ipv het hapklare gps pijltje in google maps. Door middel van de breedte en lengtegraad coördinaten kunnen gebruikers dan er zelf voor kiezen deze coördinaten offline op fysieke kaarten uit te zoeken of het kopieren van de regel naar hun favorite maps-app. Wel zullen de plekken iets gecategoriseerd worden naar regio. Ga ik nog even over nadenken nog. :) Uit m'n hoofd gezegd heb ik er nu een stuk of 30 verspreid over noorden van het land, veluwe, stukje Duitsland en de Ardennen.
 
Vorige week vroeg ik mij af, als we over anderhalve maand op vakantie willen, moeten we dan niet wat aan die verschrikkelijke stoelen doen?

De stoelen van de NV200 zijn namelijk niet gemaakt voor ons Westerlingen. Er zit geen vering in, letterlijk niet. Het zijn kussens op een gebogen metalen plaat die een gemiddeld leven hebben vergelijkbaar met de Alfasud. Zeker de passagiers stoel is één ding waar je het hooguit 3 a 4 uurtjes op uithoudt per dag. Dan heb je het wel gehad en is je derrière toe aan vakantie.

Dus afgelopen zaterdag daad bij het woord gevoegd. Mijn ideeën over eventuele nieuwe stoelen vóór aanvang vakantie al besproken met Arosa en daar dat hij zaterdag ging werken en ik vrij had + beschikking over de micro amper, eerst eens bij een sloop gekeken of '2e hands' stoelen in deze markt oké en passabel zijn voor de camper.

Nee! Dat zijn ze niet. Als vocht al niet het probleem is, dan is de rotzooi dat wel. Glas, haren, brandgangen van peuken en oh ja, schimmel.

Dan toch maar even op Marktplaats kijken. Van één korte en informatie-loze video begrepen dat Ford Focus stoelen met wat kleine aanpassingen over te zetten zijn in de NV. Nou nee, de stoelen die ik tegenkwam hadden een onderframe van bijna 15 centimeter breder dan de originele strandstoelen in onze bus.

Maar goed, als ik op zoek zou moeten gaan naar welke stoelen het beste zouden passen zou ik het nooit redden voor de vakantie, dus een beetje impulsief gereageerd op een advertentie van twee ogenschijnlijk smetteloze stoelen uit een Transit Connect. Een vergelijkbare bestelwagen qua formaat met de NV200 en nadat ik de verkoper had gevraagd wat de buitenmaat was van de twee rails, was dit antwoord mij voldoende om te gaan kijken.

Bingo ! Voortreffelijke stoelen al zeg ik het zelf. Een prima veer-pakket onder de stof en kussens en qua gebruikssporen nagenoeg in nieuw staat. Goed, een beetje stoffig wellicht, maar dat deert niet.

Eerder deze week met Arosa naar de bouwmarkt gegaan, (jippieajippiejippiejee) daar vond Arosa precies wat hij zocht, vierkante open balken, metaal en met een 2mm dikke wand.
Vandaag alles 3 keer nagemeten, hoe teken ik de gaten over van de vloer op de balken? Eerst de binnenzijden van de balken afgetekend met behulp van blokhaak en schuifmaat. Daarna weer met schuifmaat de kruisjes van de binnenkant afgetekend op de buitenzijde en toen kon ik beginnen met boren.

De vorige passagiers stoel, we kunnen al niet meer spreken van de huidige, had een vaste positie zonder slede.
De Ford Nv2000 stoel heeft straks een korte slede, een laatje onder de stoel, een verstelbare rugleuning en de krik kan er ook weer onder.

Door de andere bevestigingspunten van de Ford stoel heeft Arosa de achterste beugel aan de buitenzijde er af moeten slijpen. Deze zat teveel in de weg. De overige drie beugels blijven wel zitten. Het verdient misschien niet de schoonheidsprijs, maar de billetjes en onze ruggen zullen er heel blij mee zijn gok ik komend najaar.

To be continued (met foto's) !
 
Sow hee. Wat een lang ***verhaal.

Korte samenvatting.. Iets met nieuwe stoelen en ze zijn niet van Nissan. Dat is een beetje passen en meten. Update volgt ! :D
 
Blijft prachtig om te volgen(y). Ik reageer niet altijd, maar persoonlijk vind ik dit soort topics 1000x leuker dan 'kijk eens welke vakjes ik bij de dealer heb ingekleurd' topics. Blijf posten :LOL:
 
Ja dit is echt top om te volgen!
Transit stoelen? Waarom deze verandering? Zijn die stoelen echt beter? Kan me dat namelijk niet echt voorstellen... :)
 
Leuke vorderingen. Vwb een stuwdam en vliegveld kun je ook naar België gaan. In de buurt van lac de l’eau d’heure heb je alles wat je zoekt.
 
Barri zei:
Ja dit is echt top om te volgen!
Transit stoelen? Waarom deze verandering? Zijn die stoelen echt beter? Kan me dat namelijk niet echt voorstellen... :)

Slechter kan het niet :D
Ik heb van beide type stoelen nog één in de huiskamer staan, ik zal morgen wel een vergelijkings foto kunnen maken tussen de Nissan en Ford stoel.

@A3white, dat lijkt ons zeer onwaarschijnlijk, met een passagier stoel.. :rolleyes: :)

Nee hoor, daar maken we ons geen zorgen om ;)

De stoelen komen iets lager te staan op hun balken dan de originele stoelen stonden, dit dus zonder het onderframe van de originele stoelen.. Wel staan de stoelen iets verder naar voren, tegelijkertijd is er wel meer in te stellen bij de bestuurdersstoel + stuur is in hoogte verstelbaar. Ook zijn de stoelen iets breder, dus waarschijnlijk staat de bestuurdersstoel straks strak tegen de handrem hendel. Dat is even afwachten.

Arosa gaat er komend weekend mee op pad, nog met originele bestuurdersstoel. Ik moet van het weekend werken. Na het weekend hopelijk voldoende tijd om de bestuurdersstoel te vervangen vóór het weekendje Luxemburg in September.
 
michel1975 zei:
Leuke vorderingen. Vwb een stuwdam en vliegveld kun je ook naar België gaan. In de buurt van lac de l’eau d’heure heb je alles wat je zoekt.

Bedankt voor de tip. Alles bij elkaar heb ik nu iets van 50 plekken in binnen en buitenland en dat worden er nog wel een paar meer de komende weken. ;)
 
Terug
Bovenaan