Heb jij die literprijzen dan niet in Nederland gezien? Als je zuinigere gaat rijden, compenseer je dat en wellicht rij je nog goedkoper dan voorheen. Maar nee hoor, heel Nederland gaat zigzaggend over de auto snelweg voor 1 minuut tijdwinst.
TS hoeft helemaal geen andere auto te kopen, maar gewoon de tips toepassen die gegeven worden om zuiniger te rijden. Je bent vrijwel even laat op je bestemming als je max 90km/u rijdt i.p.v. de maximumsnelheid van 100km/u waarbij je telkens moet remmen en optrekken omdat vrachtwagen elkaar telkens inhouden omdat sommige vrachtwagen chauffeurs zich wel aan de maximumsnelheid van 80km/u houden die geldt voor vrachtwagens.
Het legt ook geen windeieren om een andere auto te kopen, die wellicht een paar km verder komt per liter. Dat wordt pas interessant als je van 12km/l naar minimaal 20km/l gaat.
Ik ging van 17km/l die ik met de Peugeot 205 gemiddeld reed, naar afgerond naar boven 26km/l die ik met mijn Suzuki Celerio als gemiddeld gereden heb over 57.000km's en bijkomende voordeel zijn de lage onderhoudskosten.
Dat was bij de Peugeot 205 wel anders en dat zou de vergelijking nog mank gaan ook, want ik heb geen extra kosten aan een Wegenwacht abonnement omdat het ingegrepen zit bij het onderhoud. Een oude auto zou ik met de kennis van nu, alleen nog rijden als je zelf heel handig bent.
Met twee linkse handen, kun je beter wegblijven bij oude auto's: ja ik heb ook twee linkse handen
Oh schakel is natuurlijk wel zuiniger dan een automaat, vooral bij oudere auto's. Maar dan moet je wel volgens het nieuwe rijden auto rijden en niet, zoals mijn vader doet: 50km/u in de 3 terwijl hij makkelijk naar 4 kan schakelen en daarmee zuiniger zou rijden.