MCW: Ford Fiesta 1.6 Sport '10

Gister naar A'dam gegaan om vrienden weer te zien. P+R was tijdje geleden nog 1 a 2 euro, nu 12 euro voor twee dagen.. Toen ik vandaag de auto weer ophaalde stond er de Mazda3 naast, hopelijk eens de opvolger van mijn Fiesta :) C-segment blijft imo toch mooier qua verhoudingen.

P5Pgtuw.jpeg

l7r2OiB.jpeg

Mooi, dat P+R-sprookje. Minder mooi vind ik de rijeigenschappen van die Mazda. Met deze auto is het merk compleet door de mand gevallen, als je om handling geeft kun je beter de generatie ervoor kiezen.

Leuke Fiesta heb je! Gelijk dat je een auto neemt als autoliefhebber, ook al is het niet strikt noodzakelijk. Die Mazda's 3 worden al wel betaalbaarder, ze zijn al een tijdje op de markt. In deze kleur en deze wielen is het helemaal een fraaie verschijning en je kunt hem vaak nog "gewoon" met handbak vinden.

Hoe het rijdt weet ik niet, zal niet slecht zijn toch?

Mazda3 van deze generatie voelt de besturing rond de middenstand een tikkeltje vaag maar staat gewoon bekend als lichtvoetig en dynamisch. Zou wel de 2.5 willen dus nog iets langer wachten tot die langer op de markt is.

In deze kleur en deze wielen is het helemaal een fraaie verschijning en je kunt hem vaak nog "gewoon" met handbak vinden.

Ja schitterende configuratie (alleen deze lak is erg gevoelig voor steenslag)! En handbak is voor mij sowieso een must. Gelukkig bouwen ze hele fijne handbakken.

'Lichtvoetig en dynamisch' is zeker niet hoe ik hem zou beschrijven, met 'het gaat prima' is alles wel gezegd. Ten opzichte van je Fiesta win je op comfort, maar op dynamisch vlak wordt het een teleurstelling.

Het idee van die koloniën is goed en veel dingen zijn daar ook begonnen (schoolplicht) maar er werd te naïef gedacht over hoe men zich uit het slob zou trekken. Tokkie blijft toch wel tokkie :D Had elke dag flink gefietst maar deze twee routes waren het leukst en interessant. En ook de ene mooie oude boerderij na de ander.

cH4y8XS.jpeg

sJ4BpaH.png

Jammer dat runkeeper andere kaarten (of software oid) ging gebruiken een paar jaar geleden. Je ziet nu veel minder waar de bossen, landgoederen, heidevelden e.d zijn. Deze kaart (van waarneming.nl/iObs) laten dat veel beter zien. Daardoor kwam ik ook achter andere mooie plekken in NL en over de grens.

Kcxl6So.jpeg

Het idee van die koloniën is goed en veel dingen zijn daar ook begonnen (schoolplicht) maar er werd te naïef gedacht over hoe men zich uit het slob zou trekken. Tokkie blijft toch wel tokkie :D Had elke dag flink gefietst maar deze twee routes waren het leukst en interessant. En ook de ene mooie oude boerderij na de ander.

cH4y8XS.jpeg

sJ4BpaH.png

Jammer dat runkeeper andere kaarten (of software oid) ging gebruiken een paar jaar geleden. Je ziet nu veel minder waar de bossen, landgoederen, heidevelden e.d zijn. Deze kaart (van waarneming.nl/iObs) laten dat veel beter zien. Daardoor kwam ik ook achter andere mooie plekken in NL en over de grens.

Kcxl6So.jpeg
Strava wel eens geprobeerd? Die heeft vrij veel opties qua kaarten/achtergronden geloof ik.

Hey wat leuk dat je in de buurt was, de Koloniën van Weldadigheid zijn inderdaad erg mooi. Als je nog eens weer die kant op wilt, zou je eens kunnen kijken of je in de buurt van Veenhuizen. Daar kun je ook heel mooie fietsen in de natuur, met ook vogels en zo.

Mocht je ooit in de buurt zijn, stuur maar een berichtje, dan kan ik altijd (met fietsendrager) een taxi spelen vanaf station Assen voor je. Of (fiets) tips voor je fixen!

Je kunt inderdaad een heel mooi rondje maken vanuit Assen over het Fochteloorveen, Veenhuizen, Een, Norg, Peest, Assen. En als het rondje wat groter wilt maken, kun je eerst nog via Appelscha, dan heb je een rondje van ongeveer 70km.

Wat ik zelf het mooiste fietsen vind, is via het Oranjekanaal naar Orvelte en door het bos via Schoonloo en Amen weer terug. Je moet dan alleen wel even de leuke fietspaden weten, ook dat is een rondje van zo'n 65km.

Kun je niet het voorwiel van je fiets halen, de bank neerklappen en je fiets achterin de Fiesta proppen?

Mooie omgeving, opgegroeid in Ooststellingwerf dus ken het daar goed. Mooie natuurgebieden in omgeving om lekker te fietsen.

Terug
Bovenaan