Mazda2 | Nieuw: update 2023

Autobild test 25.11.2014

Mazda2-1200x800-23cbbd809d1813b7.jpg

Mazda2-1200x800-e97b66f975f5f939.jpg[img]

De Mazda2 sedan debuteert op de Auto Expo in Bangkok:

Mazda-2-Sedan-Thailand-3-850x489.jpg

Mazda-2-Sedan-Thailand-1-850x470.jpg

Mazda-2-Sedan-Thailand-8-850x509.jpg

Mazda-2-Sedan-Thailand-9-850x548.jpg

Mazda-2-Sedan-Thailand-4-850x567.jpg

Meer foto's:
https://paultan.org/2014/11/28/mazda-2-sedan-unveiled-2014-thai-motor-expo/
https://motortrivia.com/2014/report-02/203/mazda-motor-expo-2014.html

Maandagavond ben ik ook even wezen kijken naar de nieuwe 2. Hij was die middag/avond bij mijn dealer. Hij ziet er netjes uit.

Foto550-EE6G4EZR.jpg

Dit dashboard is van de 3, maar op de concept zat deze ook op de 2. Iemand enig idee of dit een optie is of op een bepaald type zit?
interior-gallery-03.jpg

[size=x-large]Mazda hangt prijskaartjes aan nieuwe 2[/size]

We wisten de vanafprijs van de Mazda 2 al, en nu heeft de importeur alle prijzen van de Fiesta-concurrent vrijgegeven. De vanafprijs van de 2 is 14.490 euro. Voor dat geld staat de SkyActiv-G 75 pk S met handgeschakelde vijfbak klaar. Alle Mazda's 2 hebben een standaarduitrusting die onder meer een bandenspanningscontrolesysteem, elektrisch verstelbare buitenspiegels, een boordcomputer, elektrisch bediende zijruiten en Hill Start Assist omvat.

De TS voegt daar onder meer handbediende airconditioning, verwarmbare buitenspiegels, een met leer bekleed stuurwiel, cruisecontrol, Bluetooth-ondersteuning en een in twee delen neerklapbare achterbank aan toe.

Er is ook een speciale Intro Edition, die in een oplage van 250 stuks naar Nederland komt. Deze versie heeft de 2 Sky Activ-G 90 pk TS als basis en kost 16.990 euro met handbak en 18.990 met automaat. De meeruitrusting omvat Lane Departure Warning, mistlampen aan de voorzijde, 15-inch lichtmetaal, klimaatregeling, radio-cd-speler met aux- en usb-aansluitingen en zes speakers, het MZD Connect-infotainmentsysteem, de HMI-commander voor dat systeem en een touchscreen van 7 inch .

De TS+ heeft ten opzichte van de Intro Edition onder meer ledkoplampen met leddagrijverlichting, parkeersensoren achter, verwarming voor de voorstoelen, privacyglas voor de achterpassagiers en licht- en regensensoren.

De topversie is de Sky Activ-G 115 pk GT-M met handgeschakelde zesbak. Deze heeft de uitrusting van de TS+, uitgebreid met Smart City Brake Support (SCBS), 16-inch lichtmetaal, GT-M bekleding met rode accenten, zwart kunstleer op het dashboard met rode stiksels, een GT-M grille, een geïntegreerd navigatiesysteem en elektrisch inklapbare buitenspiegels. De topversie kost 20.990 euro. De Mazda 2 staat vanaf maart bij de Nederlandse dealers. De prijs van de dieselversie volgt later, omdat die versie pas in de zomer naar ons land komt.

Hier de volledige prijslijst:

Versie Prijs
2 Sky Activ-G 75 pk S 14.490 euro
2 Sky Activ-G 90 pk TS handbak 16.240 euro
2 Sky Activ-G 90 pk TS+ handbak 17.990 euro
2 Sky Activ-G 90 pk GT-M handbak 18.990 euro
2 Sky Activ-G 90 pk TS automaat 18.240 euro
2 Sky Activ-G 90 pk TS+ automaat 19.990 euro
2 Sky Activ-G 90 pk GT-M automaat 20.990 euro
2 Sky Activ-G 115 pk GT-M handbak 20.990 euro
https://www.autoweek.nl/nieuws/31133/mazda-hangt-prijskaartjes-aan-nieuwe-2

Wat ik altijd weer jammer vind, en hier goed zichtbaar is, dat de 115 PK GT-M handbak 2.000 euro duurder is dan de 90PK GT-M handbak.
Vind die 2.000 euro veel geld voor een vermoedelijk alleen softwarematig iets, plus de eventuele fiscale boete voor een iets hoger gemeten uitstoot ...

Of zou er daadwerkelijk een hardwarematig verschil in zitten ?

(Zelfde vraag ik me ook af bij de mazda 3 GT-M's, de 120PK en 165PK variant op schijnbaar zelfde 2.0 blok, welke tot bepaald toerental zelfde pk- en koppelkromme hebben, maar waar de 120PK "opeens lijkt op te houden waar de 165 PK doortrekt = softwarematig? )

Er is weinig interesse voor de 2 zo te zien. Laatste reactie bijna een jaar geleden. Ik heb hem vandaag eens bekeken bij de dealer en moet zeggen dat ik hem best leuk vind. Heb er niet in gereden maar ziet er goed uit op een paar kleine details na. Ik vind het rechte luchtrooster in het dashboard er nogal gek uitzien naast de andere ronde roosters. Wat me ook opvalt is dat de lak in de sponning van de deuren e.d. anders is dan de rest van de auto. Net of er minder lak op zit en het is doffer en fletser van kleur. Dat viel me bij de 3 ook op. Beide waren overigens metallic rood. En het klepje voor het sdkaart slot (dat was het volgens mij) ziet er ook wat goedkoop uit. Maar dat is echt een detail. Vooral de versie met een stukje 'leer' op het dashboard vind ik best mooi.

Ik vind hem ook wel leuk en zeker interieur is stuk beter dan veel van de concurrenten. Maar de enorme taille en suffe achterlampen op te hoge kont zijn voor mij afknappers. Maar goed, het model verkocht altijd zeer goed in Japan en zeker bij de vrouwen dus ze wilden hem niet te stoer maken, terwijl de concept dat wel was

Gisteren een 90 pk automaat meegekregen van de garage. Reed heel fijn. Mooi interieur ook met uitgebreide multimedia. Weer moderner als in mijn 6.
Heb hem nog even bij mijn Swift op de oprit gezet. Die vind ik van buiten toch wat stoerder en beter geproportioneerd als de 2.

Al heeel lang geen reacties in dit topic. Ik ben al meer dan een jaar op zoek naar een andere auto. Heb nu een Golf 6 TDI maar wil al tijden terug naar benzine. Maar kon eigenlijk geen occasion vinden met de opties die ik op m'n Golf heb binnen m'n gestelde budget. Op een zaterdagmiddag was ik weer war aan bet rondzoeken op Internet naar auto's toen m'n oog viel op de GT-M Line editie van de Mazda 2. Ook totaal boven m'n gestelde budget maar wel erg veel opties voor een scherpe prijs.

Dus naar de lokale Mazda dealer gegaan voor een proefrit. Om een lang verhaal kort te maken, komende dinsdag ben ik eigenaar van een Meteor Gray Mazda 2 GT-M Line. Hij reed verassend goed, wel merkbaar minder vermogen dan m'n 110pk 2.0 TDI maar dat was te verwachten. Ik kan prima leven met de pk's van de 2 en alle luxe maakt ook een hoop goed. De afwerking wist me te verassen en de motor is zelfs met de kap open heel erg stil. Van een hele andere orde dan een TCe, Ecoboost of een TSI.

In Genève laat Mazda voor het eerst de CX-5 op Europese bodem zien, maar er is meer nieuws: de Mazda2 en CX-3 voor het nieuwe modeljaar. De eerste brochurefoto's van de 2 (in Japan Demio) zijn nu uitgelekt en die laten zien dat het exterieur grotendeels ongewijzigd blijft, op een voortaan in zilveren afwerking voor de mistlampomlijsting na. Verder is er de nieuwe exterieurkleur Machine Grey. In het interieur profiteert de 2 van een nieuw stuurwiel dat weer in een ligt met de MX-5, nieuwe CX-5, CX-9 en vernieuwde 3. Ook zijn er nieuwe bekledingsstoffen voor de stoelen. Reken op soortgelijke wijzigingen voor de CX-3.

2017-mazda2-facelift-01.jpg

2017-mazda2-facelift-02.jpg

2017-mazda2-facelift-04.jpg

Bron: https://www.caradvice.com.au/529848/2017-mazda-2-update-revealed-in-leaked-brochure/

Net als bij de CX-3 is ook het rijgedrag van de 2 aangepakt, aldus Mazda. De aanpassingen moeten de auto stabieler en comfortabeler maken. Ook het stuurwiel van de 2 is iets gewijzigd en er is gekozen voor iets andere materialen in het interieur, dat hoogwaardiger aan moet voelen. De 2 krijgt net als zijn cross-over broer nu een kleurenscherm als head-up display. Bij beide auto's is er gewerkt aan het geluid en de trillingen vanuit de aandrijflijn, om dit verder weg te filteren.

l59y3iybj2rk_800.jpg

m9yy3qhb83li_800.jpg

b10ylvsbvbmv_800.jpg

Bron: https://www.autoweek.nl/nieuws/mazda-frist-cx-3-en-2-op/

Mazda2 facelift, heet nu ook in Japan (voorheen Demio)

2020-mazda2-jdm-spec.jpg

2020-mazda2-jdm-spec.jpg

2020-mazda2-jdm-spec.jpg

2020-mazda2-jdm-spec.jpg

2020-mazda2-jdm-spec.jpg

2020-mazda2-jdm-spec.jpg

2020-mazda2-jdm-spec.jpg

2020-mazda2-jdm-spec.jpg

2020-mazda2-jdm-spec.jpg

2020-mazda2-jdm-spec.jpg

2020-mazda2-jdm-spec.jpg

2020-mazda2-jdm-spec.jpg

2020-mazda2-jdm-spec.jpg

2020-mazda2-jdm-spec.jpg

2020-mazda2-jdm-spec.jpg

2020-mazda2-jdm-spec.jpg

2020-mazda2-jdm-spec.jpg

Zlle 382 foto's: https://www.motor1.com/photo/4229342/2020-mazda2-jdm-spec/

Ik zat eerder al te denken, Mazda kan gerust volstaan met een facelift van de 2, ondanks dat de auto al even meegaat. De ontwikkelingen in het B-segment gaan immers niet zo hard meer (ondanks een verse 208, Clio, Corsa en binnenkort Yaris en nog vrij nieuwe Polo, Ibiza en Fiesta), de 2 oogt nog fris en de marges in deze goedkopere klasse zijn dun. Ik ben nog niet helemaal overtuigd van het nieuwe front, het oude oogde wat 'kittiger'. Doordat de achterkant nu niet meer zo'n lelijke zwarte pamper/inlegkruis heeft, is die er ondanks de vrij beperkte wijzigingen daar er behoorlijk op vooruit gegaan wat mij betreft. Al met al een prima update denk ik van een auto die ik eigenlijk nooit zo mooi heb gevonden.

Ik vind juist de voorkant wel opgeknapt met die wat strakkere koplampen. Blijft gewoon een nette verschijning!

Ik vind het wel een geslaagde facelift al had ik liever maar meer wijzigingen aan de achterkant gezien met een mooiere en geïntegreerde dakspoiler ala Mazda 3 en de ruitenwisser in het glas ipv in het blik, eigenlijk een compleet nieuwe en bollere achterklep dus. Interieur oogt nog steeds erg fraai en hoogwaardig, wat mij betreft het mooist in zijn klasse!

Beter... maar in wezen te kort voor die golfslag langszij, stilistisch.

Ik vind de sedan voor dit segment nog altijd erg fraai en veel beter in balans dan de hatchback:

2016_Toyota_Yaris_Quebec-45-e1443751345808-630x271.jpg

Wordt die sedan ook meegelift of komt 'ie te vervallen? Jammer dat er hier bij ons geen markt is voor dergelijke compacte sedans. Ik hou er wel van! Zou met een 5e deur wellicht meer succes kunnen hebben als Fastback.

Vind het allemaal toch wat tegenvallen als je de nieuwe modellen van de concurrentie ziet (Corsa/208/Clio).

Corsa, 208, Clio, Polo, Ibiza e.d zijn allemaal ruimer. Mazda2 zie ik af en toe wel rijden maar zal niet veel meer worden met deze facelift. In Japan doet ie het nog wel goed, geloof ik

Jammer dat de hatch niet meer in fel blauw te bestellen is. Is de geluidsisolatie ppl verbeterd?

1442784.jpg

1442780.jpg

1442783.jpg

1442786.jpg

Meh nee sorry ik vind de Mazda2 de minst geslaagde Mazda. Ik vind de nieuwe koplampen ook niet een verbetering. Achterkant oogt imo ook wat suf en iel

Meh, vind de auto wel in verhouding maar het is iets te vrouwelijk imo. Ze kunnen wel alle design elementen van de nieuwe 3 overnemen maar dat ziet er dan waarschijnlijk niet uit. Kijk maar naar misbaksels als de nieuwe 208 bv.

1mazda2-2.jpg

1mazda2.jpg

1mazda2-3.jpg

1mazda2-4.jpg

[size=medium]Mazda 2 hatch upgraded with mild-hybrid tech[/size]
[size=x-small]by James Atwood | 1 October 2019[/size]

The Mazda 2 will gain mild-hybrid power as part of a facelift for the compact hatch, which also includes design tweaks and technology upgrades.

The Japanese firm’s Ford Fiesta and Hyundai i20 rival will retain the 1.5-litre Skyactiv-G petrol engine, but is now boosted by a belt-integrated starter/generator on all manual models. It will be offered in two stages of tune, with a 74bhp version on entry level SE-L models, and a 89bhp powertrain for SE-L Nav, Sport Nav and GT Sport Nav trims. The manual versions produce 94-95g/km of CO2, depending on trim level, with a WLTP-certified combined fuel economy of 53.4mpg.

Mazda cites a number of tweaks to improve the handling of its supermini, including a new urethane top mount in the rear dampers, revised power steering and the introduction of a G-Vectoring Control Plus system, which uses the brakes to aid cornering.

The design changes include a revised grille with a new design closer to the Mazda 3, a wider wing, new bumper and revised LED headlights. Inside, the dashboard trim, air vents and other features have been tweaked, with new-shape seats designed to offer more comfort.

Mazda also claims the use of new damping materials and the reduction in the gap around the B-pillar reduce noise and improve refinement for those inside.

The entry level SE-L Mazda 2 will cost £15,795, and includes rear parking sensors, 15in alloy wheels and climate control. As well as the more powerful engine, SE-L Nav models and above gain the Mazda Connect navigation system, which is compatible with Apple CarPlay and Android Auto, and driver assistance features including brake assist and lane-keeping assist. SE-L Nav models start from £16,610.

For £17,310, Sport Nav models add 16in alloy wheels, a gloss black grille, rear privacy glass, chrome exhausts and keyless entry.

The top-rung GT Sport Nav models feature a reversing camera, leather seats, a head-up display, and heated front seats and steering wheel. Such models start from £18,110 for manual models, and £19,370 with an automatic gearbox.

The revised Mazda 2 will go on sale in the UK in November.

Bron: https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/mazda-2-hatch-upgraded-mild-hybrid-tech

Erg gunstig verbruik/CO[sub]2[/sub]-uitstoot zo te zien!

001_o.jpg

002_o.jpg

003_o.jpg

In tegenstelling tot de Mazda6 en CX-3 FL heb ik de Mazda2 toch liever voor de facelift. Ik vind de nieuwe neus het er een beetje gedaagd uit zien. Mazda's wielontwerpen zijn wel vaker twijfelachtig.. :rolleyes:

Dit is toch - denk ik wel - de eerste keer dat ik bij zulke vergelijkingsfoto's toch niet helemaal zeker weet welke het faceliftexemplaar betreft.

Rutger DC zei:
Erg gunstig verbruik/CO[sub]2[/sub]-uitstoot zo te zien!

"The manual versions produce 94-95g/km of CO2"

Mag ik zeggen dat ik dat voor dit formaat auto(otje) niet mee vind vallen?
Daar gaat bijvoorbeeld de nieuwe Toyota Yaris Hybrid totaal gehakt van maken. De huidige heeft een CO2 uitstoot van 82g/km. Het nieuwe 2020 model gaat daar zo'n 20% onder. Dat zou betekenen zo'n 66, 67g/km. Bijna 30% minder dus... en dan heb je een automaat. De Mazda2 mét automaat heb ik het dan maar niet over.

Een Hybride vergelijken met een normale benzinemotor is niet heel eerlijk. Niet zo gek dat de Toyota er gehakt van maakt

Mooie upgrade! Vind alleen de voorbumper was massief en kaal, doordat de extra verlichting eruit is gehaald en de chroomstrip laag zit.
Grille en chroomomlijsting is wel echt fraaier en vooral rustiger.

Ik vind de verbeteringen maar minimaal, dan zou ik liever voor een nieuw model uit het b-segment gaan.

Oh dat zei ik 3 maanden geleden ook al :LOL:

De vernieuwde Mazda2 sedan heeft zijn debuut beleefd op de Motor Expo in Bangkok:

03-Mazda-Motor-Expo-2019.jpg

04-Mazda-Motor-Expo-2019.jpg

Meer foto's: https://motortrivia.com/envira/motor-expo-2019-mazda/

2020-Mazda-2-Hatchback-facelift-4-850x567.jpg

2020-Mazda-2-Hatchback-facelift-1-850x567.jpg

2020-Mazda-2-Hatchback-facelift-3-850x478.jpg

2020-Mazda-2-Hatchback-facelift-2-850x567.jpg

2020-Mazda-2-Hatchback-facelift-5-850x567.jpg

Meer foto's: https://paultan.org/2019/11/29/2020-mazda-2-facelift-launched-in-thailand/

[size=medium]Prijzen vernieuwde Mazda 2 vanaf 17.490 euro[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 23 december 2019 • Tekst: Bob Kroese[/size]

Mazda zet de vernieuwde 2 in de prijslijst. Vanaf januari is het model verkrijgbaar in vier uitvoeringen, waaronder de nieuwe topversie Signature. De vanafprijs bedraagt 17.490 euro.

De vernieuwde Mazda 2 is voorzien van diverse nieuwe snufjes, zoals cruise control met afstandsradar en slimme led-koplampen. Ook is de 1.5 benzinemotor, die voortaan alleen nog met 75 of 90 pk wordt geleverd, uitgerust met mild-hybrid-techniek, waarmee het brandstofverbruik wordt verlaagd.

De vanafprijs van de Mazda 2 bedraagt 17.490 euro, voor het basismodel met 75 pk-motor. De andere uitvoeringen zijn standaard voorzien van de sterkste motorversie. De standaarduitrusting bestaat uit onder meer led-koplampen, een audiosysteem en centrale portiervergrendeling.

Meer luxe biedt de Comfort-uitvoering, die aanvullend is uitgerust met airconditioning, cruise control en een stuurwiel met audiobediening. Met de Luxury-uitvoering voegt Mazda onder meer 16 inch lichtmetalen wielen, privacy glass, stoelverwarming, regen- en lichtsensoren, automatische klimaatregeling, een achteruitrijcamera, parkeersensoren en een multimediasysteem met 7 inch aanraakscherm toe aan de uitrusting. De Signature-uitvoering heeft nog meer prettige extra’s, zoals adaptieve led-koplampen, een head-up display, een afstandsradar, keyless entry en een navigatiesysteem.

1.5 Skyactiv-G 75 pk basis € 17.490
1.5 Skyactiv-G 90 pk Comfort € 18.690
1.5 Skyactiv-G 90 pk Luxury € 21.990
1.5 Skyactiv-G 90 pk Signature € 24.490

Bron: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2019/december/46921-prijzen-vernieuwde-mazda-2-vanaf-17-490-euro

Blijft een mooie auto,een paar jaar terug een proefrit in gemaakt,reed zeker niet verkeerd.

https://www.youtube.com/watch?v=DVPd_8IY0bc

Brian van Autogefuhl is erg enthousiast. Het rijden is op topniveau en de prijs/efficiëntie-ratio is goed. Afgezien van paar elementen is hij nog altijd onder de indruk van het interieur dat op de meeste vlakken duurder aanvoelt. Topautootje

Binnenkort wordt een tweede facelift in Japan getoond.

zNzXPBE.jpg

HpBcjhy.jpg

Had ook geen nieuw model verwacht als je kijkt naar welke kant het opgaat met het B-segment en Mazda's toekomstplannen.

Ziet er beter uit dan de huidige facelift. Jammer dat er niks met de kont/achterlichten gedaan is.

Lijkt me geen witte grille maar een paneel in carrosseriekleur. Wellicht voorbode van toekomstige EV's van Mazda al snap ik niet wat dat op de Mazda2 doet. Facelift oogt stuk sprekender dan huidige, die vind ik na de facelift juist erg belegen. Achterkant ook iets dikker, al denk ik dat alleen onderkant van de bumper straks in kleur is waardoor het wat voller lijkt. Achterlampen niet goed te zien, hopelijk wel wat aangepast. De auto komt nog altijd erg positief uit diverse tests, best knap.

Een facelift van de Mazda2? Is er niet al een 'nieuwe' Mazda2 in de vorm van een Toyota Yaris met een ander logo erop?

Terug
Bovenaan