Mazda 3 import kopen

A

Anoniem

Guest
Goedenavond allen,

Ik wou graag een mazda 3 kopen.
Alleen ik heb een beetje advies nodig bij de auto kopen.

Ik heb contact gehad met de Duitse mazda dealer en die zegt dat de auto in goede staat is en dat de linker kant herspoten is.

Kan dit de lage bpm verklaren?
De auto is goed onderhouden om de 10dzkm

Kenteken is R-735-DV

Paar kenners hier die mij kunnen helpen?

Alvast bedankt
 
Wat maakt dat je van alle Mazda's 3 deze wilt hebben? oftewel waarom springt hij er in jouw ogen uit?
Misschien een link plaatsen, is voor ons makkelijker kijken.
 
Ik vind hem er heel tof uit zien in kleur en editie

Dit is de advertentie!

https://jwelling.nl/occasions-kopen/31173381-mazda-3-2-0-skyactiv-g-120-nakama-1e-eigenaar
 
Hij ziet er mooi uit, met deze velgen en bekleding en de prijs is netjes. Ik zie op de foto geen kleurverschil. De prijs is vergelijkbaar met de andere 3, alleen heeft deze schade gehad maar is nu niks van te zien.
Al in het echt bekeken, gereden?
Ik zou wel een aankoopkeuring aanraden.
 
Als je twijfelt, gewoon lekker voor een andere gaan.

Een grijze Mazda 3. Met sportstoelen denk ik? Ik zie er niet zo veel bijzonders aan. Mooie auto hoor, maar er zal vast nog wel zo iets te koop zijn.

1e eigenaar in de titel, als het een import is, kan dat helemaal niet. Dat zou bij mij ook meteen een (behoorlijk) minpunt zijn. Dan ben je niet echt eerlijk zaken aan het doen.

En dan is het een importauto, waarvan de linkerkant gespoten is volgens de dealer... En zo te zien is de prijs gewoon een normale prijs, waar je ook een Nederlandse auto voor kan kopen, die waarschijnlijk ook nog eens geen schade gehad heeft. Nee laat maar lekker zitten.
 
Frits79 zei:
Hij ziet er mooi uit, met deze velgen en bekleding en de prijs is netjes. Ik zie op de foto geen kleurverschil. De prijs is vergelijkbaar met de andere 3, alleen heeft deze schade gehad maar is nu niks van te zien.
Al in het echt bekeken, gereden?
Ik zou wel een aankoopkeuring aanraden.

Welke andere 3?

Ik heb hem nog niet bekeken of gereden , dat wil ik binnenkort gaan doen.
 
Nissan GTR R34 zei:
Als je twijfelt, gewoon lekker voor een andere gaan.

Een grijze Mazda 3. Met sportstoelen denk ik? Ik zie er niet zo veel bijzonders aan. Mooie auto hoor, maar er zal vast nog wel zo iets te koop zijn.

1e eigenaar in de titel, als het een import is, kan dat helemaal niet. Dat zou bij mij ook meteen een (behoorlijk) minpunt zijn. Dan ben je niet echt eerlijk zaken aan het doen.

En dan is het een importauto, waarvan de linkerkant gespoten is volgens de dealer... En zo te zien is de prijs gewoon een normale prijs, waar je ook een Nederlandse auto voor kan kopen, die waarschijnlijk ook nog eens geen schade gehad heeft. Nee laat maar lekker zitten.

Ik quote de dealer :
"It is a very neat car, only the left side has been painted."
"There were deep scratches in the doors."

Verder snap ik het eerste eigenaar dingetje wel.. alleen telt die de dealer en hijzelf niet mee haha..
 
Nissan GTR R34 zei:
Als je twijfelt, gewoon lekker voor een andere gaan.

En zo te zien is de prijs gewoon een normale prijs, waar je ook een Nederlandse auto voor kan kopen, die waarschijnlijk ook nog eens geen schade gehad heeft. Nee laat maar lekker zitten.

Wat dat eerste betreft, volledig akkoord.

Dat tweede iets minder, ik had 1 (MX) en heb nu 2 (MX/CX) Mazda's die uit Duitsland komen (import) en deze zijn qua specs toch wat royaler dan wat er hier (BE) werd geleverd. Zo heeft mijn CX Adaptive CC, vind je hier niet. En je hebt meer keuze qua kleuren.
Bij het online onderhoudsboekje van mijn CX moest ik toch even met de ogen knipperen, werd letterlijk elk jaar dezelfde week onderhouden - was het niet dat alle tankbonnetjes er bij waren, ik zou het niet kunnen geloven.
Als je dicht bij de BE grens woont kan je evt. ook eens langsgaan of je informeren bij Garage Petit in Zottegem, geen dealer wel een specialist - en een goede!
 
Wesley 4333982 zei:
Frits79 zei:
Hij ziet er mooi uit, met deze velgen en bekleding en de prijs is netjes. Ik zie op de foto geen kleurverschil. De prijs is vergelijkbaar met de andere 3, alleen heeft deze schade gehad maar is nu niks van te zien.
Al in het echt bekeken, gereden?
Ik zou wel een aankoopkeuring aanraden.

Welke andere 3?

Ik heb hem nog niet bekeken of gereden , dat wil ik binnenkort gaan doen.
Ja er staan er nog 3 te koop in deze uitvoering, alleen 2 witte en 1 zwarte.
 
Niseko zei:
Dat tweede iets minder, ik had 1 (MX) en heb nu 2 (MX/CX) Mazda's die uit Duitsland komen (import) en deze zijn qua specs toch wat royaler dan wat er hier (BE) werd geleverd. Zo heeft mijn CX Adaptive CC, vind je hier niet. En je hebt meer keuze qua kleuren.
Bij het online onderhoudsboekje van mijn CX moest ik toch even met de ogen knipperen, werd letterlijk elk jaar dezelfde week onderhouden - was het niet dat alle tankbonnetjes er bij waren, ik zou het niet kunnen geloven.
Als je dicht bij de BE grens woont kan je evt. ook eens langsgaan of je informeren bij Garage Petit in Zottegem, geen dealer wel een specialist - en een goede!

Dat is inderdaad wel vaker zo, de uitvoeringen kunnen nog behoorlijk verschillen. Ik weet niet genoeg van de specifieke uitvoeringen van deze auto om daar echt iets over te zeggen. En Duitsers zijn over het algemeen heel stipt met dingen zoals onderhoud etc, klopt ook helemaal.

Maar dan nog heb ik liever een "vertrouwde" Nederlandse auto met NAP, met misschien wat minder opties, dan een import die zeker schade gehad heeft.
Of wat meer uitgeven aan een auto die compleet naar wens is en een goede historie heeft, of genoegen nemen met wat minder opties. Maar dat is dan wel een auto die waarschijnlijk veel betrouwbaarder is op de lange termijn.

@Wesley Op papier is hij misschien de eerste (Nederlandse!) eigenaar. Maar om hem te importeren moet je hem hoe dan ook op naam zetten. Dus de eerste eigenaar kan eigenlijk gewoon helemaal niet bij een import. (en dat kan dan wel een bedrijf zijn, maar dat is nog steeds een eigenaar)
 
Eerste eigenaar kan natuurlijk prima, hij kan 1 particuliere eigenaar hebben gehad in Duitsland.
Ik zou hem zonder problemen kopen, mits hij er in het echt ook goed uit ziet. Import zie ik niet als een probleem en diepe krassen die over gespoten ook niet.
 
Frits79 zei:
Eerste eigenaar kan natuurlijk prima, hij kan 1 particuliere eigenaar hebben gehad in Duitsland.
Ik zou hem zonder problemen kopen, mits hij er in het echt ook goed uit ziet. Import zie ik niet als een probleem en diepe krassen die over gespoten ook niet.
Oke, hij is gekocht van de eerste eigenaar in Duitsland. Daarna is hij 25 bedrijven in Duitsland langs gegaan, 3 keer teruggedraaid, en toen met schade in Nederland beland. Die schade is om wat voor reden dan ook pas in Nederland gerepareerd. (waarschijnlijk BPM)

Nog interesse? Zo ja, wat is je budget? Dan regel ik wel een mooie auto voor jou.

Dat is natuurlijk overdreven, maar eigenlijk heb je geen idee, en kan het zomaar waar zijn.

Import hoeft ook helemaal niet zo'n probleem te zijn, en er worden natuurlijk genoeg goede auto's geïmporteerd. Maar een auto die met schade uit Duitsland gehaald is, is waarschijnlijk geen goede. Helemaal niet als de handelaar ook nog wat verwarrende (misleidende, als je het mij vraagt) taal gebruikt, lijkt het me toch duidelijk dat je beter naar een andere auto kan kijken?
 
Nissan GTR R34 zei:
Frits79 zei:
Eerste eigenaar kan natuurlijk prima, hij kan 1 particuliere eigenaar hebben gehad in Duitsland.
Ik zou hem zonder problemen kopen, mits hij er in het echt ook goed uit ziet. Import zie ik niet als een probleem en diepe krassen die over gespoten ook niet.
Oke, hij is gekocht van de eerste eigenaar in Duitsland. Daarna is hij 25 bedrijven in Duitsland langs gegaan, 3 keer teruggedraaid, en toen met schade in Nederland beland. Die schade is om wat voor reden dan ook pas in Nederland gerepareerd. (waarschijnlijk BPM)

Nog interesse? Zo ja, wat is je budget? Dan regel ik wel een mooie auto voor jou.

Dat is natuurlijk overdreven, maar eigenlijk heb je geen idee, en kan het zomaar waar zijn.

Import hoeft ook helemaal niet zo'n probleem te zijn, en er worden natuurlijk genoeg goede auto's geïmporteerd. Maar een auto die met schade uit Duitsland gehaald is, is waarschijnlijk geen goede. Helemaal niet als de handelaar ook nog wat verwarrende (misleidende, als je het mij vraagt) taal gebruikt, lijkt het me toch duidelijk dat je beter naar een andere auto kan kijken?
Totaal onzinnige dingen er bij verzinnen om je punt proberen te maken slaat nergens op.
Dat jij hem niet zou kopen is wel duidelijk, maar laat de onzin achterwegen het voegt niks toe
 
Frits79 zei:
Dat jij hem niet zou kopen is wel duidelijk, maar laat de onzin achterwegen het voegt niks toe
Je hebt geen idee wat er mee gebeurt is, dat is het punt. Dat jij een ontzettend naïeve koper bent voegt ook niet zo veel toe.
 
Nissan GTR R34 zei:
Frits79 zei:
Dat jij hem niet zou kopen is wel duidelijk, maar laat de onzin achterwegen het voegt niks toe
Je hebt geen idee wat er mee gebeurt is, dat is het punt. Dat jij een ontzettend naïeve koper bent voegt ook niet zo veel toe.
Nog meer onzin, je weet ze wel uit je duim te zuigen, maar zinnig advies kom je niet mee, je ziet beren op de weg die er niet zijn.
 
Persoonlijk zou ik het de voorkeur geven om zelf een auto te importeren uit Duitsland. Dan weet je exact waar die vandaag komt. Dat regel je tegenwoordig simpel online.
 
Terug
Bovenaan