Mazda 2

Moniek 6478271

Startmotor
Goedenavond
Ik zit er aan te denken om een Mazda 2 1.4 16V 2003 aan te schaffen voor €1350. Km 125.700.

Hebben jullie tips waar ik op moet letten bij een proefrit? Is dit überhaupt een beetje goede deal/ goede auto?
Ik ben op zoek naar een veilige en degelijke auto, rij heel weinig km’s.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groetjes Moniek

An sich is de Mazda2 een uitstekende keuze: https://www.anwb.nl/auto/tests-en-specificaties/detail/merk=mazda/model=2/occasiontest/15f442c4-25e8-df11-a731-000c29d2a1e4 Alles valt of staat met de onderhoudshistorie.

Moniek 6478271 zei:
Goedenavond
Ik zit er aan te denken om een Mazda 2 1.4 16V 2003 aan te schaffen voor €1350. Km 125.700.

Hebben jullie tips waar ik op moet letten bij een proefrit? Is dit überhaupt een beetje goede deal/ goede auto?
Ik ben op zoek naar een veilige en degelijke auto, rij heel weinig km’s.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groetjes Moniek

De Mazda 2 die samen met de Technisch identieke Ford Fusion in Spanje werdt gemaakt was een goede auto.

Het is een oude auto, de staat is sterk afhankelijk van hoe er mee is omgegaan.
Kijk dus of de auto goed is onderhouden. Kijk of de auto soepel schakelt en koppelt, de motor soepel oppakt, de auto goed remt. En of alle knopjes werken.

De Mazda 2 en Ford Fusion waren gevoelig voor roest, check de auto ook goed aan de onderzijde, of laat een aankoopkeuring uitvoeren.

Een Polo in deze prijsklasse is erg opletten, de 1.4 benzine is gevoelig voor kantelende zuigers en een hoog olie verbruik, maar kan natuurlijk ook wat zijn.

In deze prijsklasse staat ook genoeg oude rommel te koop, let dus goed op.

@moniek goede alternatieven zijn de mitsubichi colt ofde smart forfour

Rij je liever zo nieuw mogelijk voor je budget dan is de chevrolet aveo een goede outsider.

Deze 3 keuzes weten de roestduivel wat beter af te slaan, dan mazda.

Een hyundai getz van na de facelift is verder ook nog een aanrader de 1.4 van na de facelift staat bekend dat minder roestgevorlig is dan de 1.3 van voor de facelift

Je moet een beetje mazzel hebben in dit prijssegment. In principe is een Mazda 2 dan geen slechte keuze, maar dat hangt helemaal van de staat van onderhoud af. Misschien heb je iemand in je omgeving die verstand van auto's heeft die je kan meenemen? Roest is zeker iets om op te letten. Heb zelf twee Japanse auto's uit die periode gehad (in in dezelfde prijsklasse) die uiteindelijk na twee jaar door roest aan hun eind waren. Technisch waren ze nog prima.

Schrik ook niet van hoge kilometerstanden, netjes bijgehouden (hoge )km standen zijn goud waard met jouw budget

Lage km standen met jouw budget zonder logisch nap ,ik zou er met een grote boog omhoog heen gaan.

Kijk gerust tot 220.000 km

Terug
Bovenaan