Mazda 2 2008 centrale vergrendeling

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,
Ik zit met een probleempje. De sleutel werkt niet goed op mijn auto. Ik heb nieuwe batterij erin gedaan maar toen deed hij nog niks. Ik ben bij de dealer geweest en ze zeiden dat de batterij verkeerd om zat. Maar een nieuwe sleutel kost al gauw 200euro. Dat vond ik te prijzig en heb zelf geprobeerd de sleutel te fiksen. En wat er blijkt is dat de batterij door de dealer zelf verkeerd erin gezet is. Het lampje begon te knipperen en vandaag uitgetest. De auto gaat open maar sluiten doet hij het niet. Erg vreemd. Moet ik de sleutel opnieuw inleren? Of is dat niet nodig. Raarder is als ik met de sleutel deur handmatig op slot doet. En daarna knoppen indrukt dan doet open en dicht knoppen wel maar daarna doet hij hetzelfde met alleen open maken. Wat is hier de probleem?

Little Mouse zei:
niemand die hier vanaf weet?

Binnen 4 uur tijd op een zondagmiddag? Denk dat de meeste mensen die hier wat vanaf weten bezig zijn met hun eigen vloot.
Geduld is een schone zaak.

Heb je in het interieur toevallig een knop zitten waarmee je normaal gezien ook kan openen en sluiten vanuit de auto? Indien ja, werkt die wel naar behoren?

Kan zijn dat het signaal voor sluiten zwakker is dan voor opnenen. Of dat hier een "per ongeluk indruk" beveiliging op zit waardoor je hem langer in moet houden.

Zou even nagaan of het opnieuw inleren van de sleutel een verbetering geeft.

Nou ik zag dat 53 mensen gezien hebben en toch niks geplaatst hebben. Ik dacht: ik zal wel snel reactie ervoor krijgen maar je heb gelijk. Geduld is schone zaak. Ja ik heb bij mij portier wel zitten die knop, dat is ook zo'n vergrendeling. Die werkt wel goed. Raarder is sleutel werkt niet binnen in de auto maar wel buiten. Hoe kan ik zelf de sleutel inleren dan? Ik kan niets vinden op youtube. Of moet dat perse door de dealer gedaan worden?

Terug
Bovenaan