Mazda 2 2007 automaat is dat wat?

Gerrald 3741396

Wegverkenner
Beste Lezers

Ik zit te kijken naar een mazda 2 uit 2007 met automaat.

Zijn er mensen die ervaringen hebben met de mazda 2 en misschien ook met de automaat?

Zijn het betrouwbare auto's? En is de automaat ook betrouwbaar?

Ik hoor het graag.

Beste Lezers

Ik zit te kijken naar een mazda 2 uit 2007 met automaat.

Zijn er mensen die ervaringen hebben met de mazda 2 en misschien ook met de automaat?

Zijn het betrouwbare auto's? En is de automaat ook betrouwbaar?

Ik hoor het graag.
Das een half automaat, daar zal de prijs ook naar zijn , verder goed checken op roest. Als je een automaat zoekt voor een kleine prijs loont het om niet in de populaire hoek te zoeken. Een Renault modus 1.6 automaat is bijvoorbeeld een uitstekende kandidaat

Das een half automaat, daar zal de prijs ook naar zijn , verder goed checken op roest. Als je een automaat zoekt voor een kleine prijs loont het om niet in de populaire hoek te zoeken. Een Renault modus 1.6 automaat is bijvoorbeeld een uitstekende kandidaat
Klopt het zijn semi automaten.
En de prijzen liggen zo rond de 3.000 euro.

Klopt het zijn semi automaten.
En de prijzen liggen zo rond de 3.000 euro.
Das aan jouw, voor dat budget hebben auto's met vol automaten er al vaak veel meer dan 200.000 km op zitten. De 1e generatie citroen c3 1.6 is er ook met een vol automaat, das wel een zoekplaatje en heeft te maken met de facelift want toen kreeg die een vol automaat, das echt een verborgen parel. In de hyundaihoek liggen ook kansen als de matrix, atos en getz en bij mitsubishi is er nog de oudere spacestar. De spacestar en c3 hebben de vol automaten ook tip tronic

https://www.autotrack.nl/a/citroen-c3-benzine-2007-56273216 deze is wellicht interessant, staan verder wel een handje vol te koop onder de €4.000. Let op voor overgangs jaren 2005/2006 en de x-tr heeft altijd een half automaat. Citroën uit die jaren hebben een slecht imago, maar de oude 1.6 is bulletproof, wel op papier hebben dat de distributieriem is vervangen of dit meenemen in de onderhandelingen, niet er mee terug rijden als dit onduidelijk is. Als dat zo is zal ik € 3.000 bieden met verse riem, nooit geschoten is altijd mis

Wat is er met je Jazz gebeurd?
Hoii nou daar is onder de garantie de koppaking van kapot gegaan. Ik had al meteen dat de verwarming aan 1 kant niet werkte. Dus aangegeven aan de garage toen meteen. En na navraag van de vorige eigenaar zeiden ze dat het de koppakking kon zijn. Ook omdat de koelvloeistof weg liep. Maar omdat ze in de vakantie zaten vroegen ze of ik met water nog wou doorijden op hun risico. Dus dat nog 2 maanden gedaan tot hij vorige week klaar was en de koppakking kapot was. Nu hadden ze al een andere reserve motor geregeld en uitgebouwd. Dus nieuwe motor ingebouwd en na het proefrijden van hun monteur begon het motor lampje te branden en na onderzoek bleek dat er olie in cilinder 1 kwam. Dus het was einde verhaal en hebben wij ons aankoop bedrag terug gekregen. Niks dan volle lof over de garage die er alles aan gedaan hebben. We missen de Jazz wel met de ruimte die je in dat ding hebt. Dus de Jazz blijft ook altijd nog een optie. Alleen lijkt het wel of alle Jazz automaten op dit moment motor problemen hebben haha.

https://www.autotrack.nl/a/citroen-c3-benzine-2007-56273216 deze is wellicht interessant, staan verder wel een handje vol te koop onder de €4.000. Let op voor overgangs jaren 2005/2006 en de x-tr heeft altijd een half automaat. Citroën uit die jaren hebben een slecht imago, maar de oude 1.6 is bulletproof, wel op papier hebben dat de distributieriem is vervangen of dit meenemen in de onderhandelingen, niet er mee terug rijden als dit onduidelijk is. Als dat zo is zal ik € 3.000 bieden met verse riem, nooit geschoten is altijd mis
Hoii dank je wel voor het meedenken. Aan een citroen zou ik zelf niet snel hebben gedacht. Dacht altijd dat het slechte autos waren. Net als een renault grand modus. Ik dacht ook dat die altijd problemen hebben met electronica.
En een citroen c3 in een 1.4 uitvoering zijn daar ook goede in?

Hoii nou daar is onder de garantie de koppaking van kapot gegaan. Ik had al meteen dat de verwarming aan 1 kant niet werkte. Dus aangegeven aan de garage toen meteen. En na navraag van de vorige eigenaar zeiden ze dat het de koppakking kon zijn. Ook omdat de koelvloeistof weg liep. Maar omdat ze in de vakantie zaten vroegen ze of ik met water nog wou doorijden op hun risico. Dus dat nog 2 maanden gedaan tot hij vorige week klaar was en de koppakking kapot was. Nu hadden ze al een andere reserve motor geregeld en uitgebouwd. Dus nieuwe motor ingebouwd en na het proefrijden van hun monteur begon het motor lampje te branden en na onderzoek bleek dat er olie in cilinder 1 kwam. Dus het was einde verhaal en hebben wij ons aankoop bedrag terug gekregen. Niks dan volle lof over de garage die er alles aan gedaan hebben. We missen de Jazz wel met de ruimte die je in dat ding hebt. Dus de Jazz blijft ook altijd nog een optie. Alleen lijkt het wel of alle Jazz automaten op dit moment motor problemen hebben haha.
Fijn om te lezen dat het ook nog op deze manier kan vanuit de garage. Keurig netjes opgelost.

Als je kijkt voor een Mazda 2, is een Mitsubishi Colt misschien ook een goed (en vaak vergeten) alternatief?

Of eventueel een Nissan Note (net wat groter):

Zoek je nog in een bepaalde regio?
Of maakt het je niet uit of de auto in Zuid Limburg staat of in Noord-Oost Groningen?
En wat is je maximaal budget?
Snap zo min mogelijk, maar met (iets) meer budget is er vaak ook (iets) meer mogelijk.
En we zoeken graag met je mee.

Zoek je nog in een bepaalde regio?
Of maakt het je niet uit of de auto in Zuid Limburg staat of in Noord-Oost Groningen?
En wat is je maximaal budget?
Snap zo min mogelijk, maar met (iets) meer budget is er vaak ook (iets) meer mogelijk.
En we zoeken graag met je mee.
De regio maakt niet heel veel uit.
Maar hoe dichter bij.Dronten hoe fijner dat zou zijn haha. Maar in praktijk is het altijd meestal ver weg helaas.
Het budget is geen ruim budget ongever rond de 3.000 euro.
Liever er onder dan er boven natuurlijk haha.

Wensen zijn een auto die niet te duur is in de wegenbelasting. Zo rond de 40 euro per maand.
Maar wel genoeg beenruimte heeft voor en achter. Hebben 2 kinderstoelen achterin staan. En een normale kofferbak waar een kinderwagen in kan.
En een auto die nog redelijk zuinig is.
Hoop wensen ik weet het.

Hoii dank je wel voor het meedenken. Aan een citroen zou ik zelf niet snel hebben gedacht. Dacht altijd dat het slechte autos waren. Net als een renault grand modus. Ik dacht ook dat die altijd problemen hebben met electronica.
En een citroen c3 in een 1.4 uitvoering zijn daar ook goede in?
1.4 is er volgens mij niet met een vol automaat, en 1.6 is ook beter blok volgens mij. Maar als ruimte belangrijk is kun je beter voor de verlengde renault modus gaan,de grand modus 1.6

Weten jullie toevallig van de Nissan Note of je de achterbank ook tot halverwege kan schuiven?
Want ik zie en lees wel dat die op de verste stand kan voor de meeste been ruimte. En helemaal naar voren kan voor de grootste kofferbak ruimte maar dan is er geen been ruimte meer. Maar kan die ook daar tussen in worden vastgezet?

Weten jullie toevallig van de Nissan Note of je de achterbank ook tot halverwege kan schuiven?
Want ik zie en lees wel dat die op de verste stand kan voor de meeste been ruimte. En helemaal naar voren kan voor de grootste kofferbak ruimte maar dan is er geen been ruimte meer. Maar kan die ook daar tussen in worden vastgezet?
Je kan er van uitgaan dat die in verschillende standen kan, natuurlijk wel checken, of die ook in delen verschuifbaar is of alleen in bank geheel weet ik niet. De 5 deurs colt was wel in 2 delen terwijl de smart forfour en 3 deurs colt de bank in 1 geheel ging. De note uit die tijd staar qua techniek en onderstel nog redelijk los van renault, mocht je dat belangrijk vinden, een 2e hands note is ook duurder dan een renault grand modus

Pfoe, 2 kinderstoelen en een buggy… ik vrees dat een Mazda 2 daar te krap voor is.
De Grand Modus vind ik wel een goede suggestie, al zijn die wel zo goed als uitgestorven in het straatbeeld.
Is een oudere Scenic met de onverslijtbare 1.6 ook een optie?
Succes met je keuze en laat nog weten wat het finaal geworden is!

Pfoe, 2 kinderstoelen en een buggy… ik vrees dat een Mazda 2 daar te krap voor is.
De Grand Modus vind ik wel een goede suggestie, al zijn die wel zo goed als uitgestorven in het straatbeeld.
Is een oudere Scenic met de onverslijtbare 1.6 ook een optie?
Succes met je keuze en laat nog weten wat het finaal geworden is!
Die generatie scenic staat volgens mij niet heel goed bekend , ik hoop dat ik ongelijk heb.

Hoii super bedankt allemaal weer.
Ik zit zelf als idee om eens voor een Nissan Note te gaan kijken.
Wat vinden jullie van deze?

Deze had Rudyke ook al doorgegeven.
De kleur is niet de eerste kleur die ik zou kiezen maar ik vind de kleur niet belangrijk. Ik vind het belangrijk dat die goed is en blijft rijden.
Ik zag dat die pas 1 eigenaar heeft gehad.
Die er zelf vanaf aanschaf tot april in heeft gereden. En toen is die overgeschreven naar de garage.
Maar wel een km stand van 240.000 iets wat mij altijd wel afschikt.
De Mazda 2 zou ik nog wel willen zien maar ik denk dat die achterbak helaas te klein gaat zijn. En als de note verschuifbaar is op verschillende plekken dan kunnen ze we de grote zelf bepalen.

Laatst bewerkt:
Hoii super bedankt allemaal weer.
Ik zit zelf als idee om eens voor een Nissan Note te gaan kijken.
Wat vinden jullie van deze?
Deze had Rudyke ook al doorgegeven.
De kleur is niet de eerste kleur die ik zou kiezen maar ik vind de kleur niet belangrijk. Ik vind het belangrijk dat die goed is en blijft rijden.
Ik zag dat die pas 1 eigenaar heeft gehad.
Die er zelf vanaf aanschaf tot april in heeft gereden. En toen is die overgeschreven naar de garage.
Maar wel een km stand van 240.000 iets wat mij altijd wel afschikt.
De Mazda 2 zou ik nog wel willen zien maar ik denk dat die achterbak helaas te klein gaat zijn. En als de note verschuifbaar is op verschillende plekken dan kunnen ze we de grote zelf bepalen.
In de prijsklasse tot € 3000 en met automaat is weinig aanbod. Je komt dan gewoon uit bij oude auto's, en of met hoge kilometerstanden. Eigenlijk moet je per auto kijken in welke staat die nu nog is. De staat kan per exemplaar sterk verschillen.

Deze Nissan Note uit 2006 kan dan best wat zijn. De auto ziet er nog behoorlijk netjes uit. Maar of het nog wat is merk je tijdens de proefrit/ bij de aankoopkeuring.

De al genoemde Renault Scenic 3 vanaf 2009 met 2.0 en automaat, of een Scenic 2 facelift met 1.6 en automaat vanaf half 2006 is ook een goede suggestie.

Hoe is de been ruimte achterin?
En is de kofferbak klein? Als we spreken over een aardige kinderwagen zou dat passen?
Nu zijn we hier al een tijd uit de kinderstoelen en buggy’s maar mijn vorige auto was een CX3, de grotere versie op hetzelfde platform als de Mazda 2. Een zitverhoger zou daar nog wel kunnen, maar die “dikke” autostoelen van tegenwoordig voor kinderen, vergeet het tenzij je met je kin op het stuur wil zitten.
Even Google, Mazda 2 heeft een koffer van ca 255L - dat is minuscuul. Maar probeer het eens uit met 1 stoel en een buggy?

In 2007 is ook het oude model 2 nog geleverd. Wordt die niet bedoeld? De vroegere Demio zeg maar.

In 2007 is ook het oude model 2 nog geleverd. Wordt die niet bedoeld? De vroegere Demio zeg maar.
Het model welke ik bedoel is het wat hogere hoekerige model zoals deze:

Maar zoals ik al dacht is deze denk ik te klein achterin met de kofferbak en voor een grote lompe kinderstoel van tegenwoordig. Vandaar dat ik nu wat meer naar een note neig.
Morgen krijg ik wat meer informatie over die gele note.
Had gevraagd of de volledige onderhoud erbij zit en of die isofix heeft want dat is een vereiste voor ons.

De gele Nissan Note gaat het helaas niet worden.
Deze blijkt geen isofix te hebben.
Al vraag ik mij of dat klopt want heeft de nissan note 2006 niet standaard isofix?

Laatst bewerkt:
Heb ik ooit in laten bouwen bij een Focus die het niet had. Stelt niks voor, wellicht ook mogelijk?
Het lijkt er wel op dat die isofix heeft. De garage had gekeken naat isofix labels. Maar ik kwam er achter dat bij de note het staat op buttons/knopen die op de stof zitten van de achterbank.
Maar de garage lijkt geen garantie te willen geven op de motor/automaat dus dan houdt het voor mij sowieso op.

Wat vinden jullie van deze auto?
Ik ken de hele auto niet maar het is een hyundai en die staan vaak voor betrouwbaar.
Maar geen idee of dit wat is.

De Hyundai Accent is een Hyundai van de oude stempel.
Niet erg modern voor zijn tijd, en geen rijeigenschappen op hoog niveau.
Maar wel eenvoudig, goedkoop, en redelijk betrouwbaar. Roest is wel een punt van aandacht.

Bij een laag budget zeker te overwegen.

En dan heb ik deze nog

Nissan Note 1.6 16V AUT 2008 Automaat!! Airco!! Nap!!
€ 4.250,00

Deze mag op dit moment voor 3800 euro met 6 maanden garantie.
Onderhoudsboekje is ingevuld tot 2021.
Vorige eigenaar zou het hebben gedaan zonder facturen. (Dat is natuurlijk nooit te controleren)

Ga met beiden rijden en ervaar de verschillen. Bepaal daarna je keuze. Ik denk dat de Nissan het wint op kwaliteitsbeleving en rijgedrag. Dat het de volwassener auto is. Kijk verder op welke auto evt opties die jij belangrijk vind aanwezig zijn (of niet). Eerder noemde je bijvoorbeeld isofix . Succes!

Denk dan een kleine sedan niet handig is in jouw situatie. De nissan note is denk ik een goede deal als je die met korting en garantie krijgt!. Ik feliciteer je maar alvast en wens je fijne en veilige kilometers met de nissan note! Ik zie dat die ook een ketting heeft dus als het goed is heb je daar ook geen omkijken naar.

De Hyundai Accent is een Hyundai van de oude stempel.
Niet erg modern voor zijn tijd, en geen rijeigenschappen op hoog niveau.
Maar wel eenvoudig, goedkoop, en redelijk betrouwbaar. Roest is wel een punt van aandacht.

Bij een laag budget zeker te overwegen.
De laatste generatie accent 2006 -2009 is bij mij niet bekend dat die roest , schijnt dat de getz vanaf de facelift dat ook niet meer doet.

Denk dan een kleine sedan niet handig is in jouw situatie. De nissan note is denk ik een goede deal als je die met korting en garantie krijgt!. Ik feliciteer je maar alvast en wens je fijne en veilige kilometers met de nissan note! Ik zie dat die ook een ketting heeft dus als het goed is heb je daar ook geen omkijken naar.
IK denk dat de Note ook het beste zou zijn voor een gezin. Moeten wel nog.altijd eerst proefrijden etc want we kennen de auto verder helemaal nog niet.
Dat vanaf 2021 tot nu de onderhoud niet in het boekje staat is dat nog iets om zorgen over te hebben?
En de vorige eigenaren geschiedenis is dat iets wat er prima uit ziet of juist niet.

Particulier
03-01-2008 - 07-03-2016
Autobedrijf
07-03-2016 - 21-07-2016
Autobedrijf
21-07-2016 - 25-07-2016
Particulier
25-07-2016 - 27-03-2020
Autobedrijf
27-03-2020 - 07-04-2020
Fleetowner
07-04-2020 - 15-11-2021
Autobedrijf
15-11-2021 - 28-07-2022
Particulier
28-07-2022 - 03-01-2024
Autobedrijf
03-01-2024 - 19-06-2024
Overig zakelijk
19-06-2024 - 08-09-2024
Autobedrijf
08-09-2024 - Heden

De Note is nu 16 jaar oud
Daarvan de 1e 8 jaar bij 1 particuliere eigenaar (2008-2016)
Vervolgens nog eens 4 jaar een 2e particuliere eigenaar (2016-2020)
En vervolgens na wat omzwervingen sinds 2022 bij een 3e particuliere eigenaar (2022-2024)

Dit is op zich een prima basis denk ik binnen dit beperkte budget.
Het blijft wel een auto van respectabele leeftijd.
Als de garage je er 6 maanden (BOVAG) garantie op wil geven.
Dan zou ik het wel aandurven.
Als de auto verder ook gewoon fijn rijdt en goed aanvoelt.

Net als bij de Jazz geldt ook hier; je moet er een beetje geluk mee hebben. Bij de Jazz had je eigenlijk pech. Maar ook weer geluk dat de garage het zo netjes met je heeft op gelost.

Even overleggen met de verkoper, maar een fatsoenlijk bedrijf zal niet moeilijk doen over een half uur of iets langer. Belangrijk is dat je de auto koud start. Dan hoor je ook of bv de ketting speling heeft en rammelt. Tijdens proefrit ramen dicht en radio uit, dan hoor je het beste bijgeluiden van de auto, onderstel, motor, bak etc. Neem indien mogelijk een stuk snelweg en kijk of de auto goed optrekt en niet trilt of scheeftrekt tijdens rijden en remmen. Neem ook een stuk met slecht wegdek of drempels. Trek oude kleren aan en kijk en voel zowel voor als na de proefrit ook onder de auto na sporen van lekkages en spelingen op rubbers, aandrijfassen, uitlaat, remmen etc. Check uiteraard ook oliepeil, koel en remvloeistof en dergelijke! Nog mooier zou zijn als hij even op de brug kan. Ik ben zelf zeker geen techneut maar op deze manier haal ik vaak wel de echt rotte appels er tussen uit. Als je er zelf niet veel verstand van hebt zou ik proberen iemand mee te nemen die wel verstand heeft van auto's.

Laatst bewerkt:
Even overleggen met de verkoper, maar een fatsoenlijk bedrijf zal niet moeilijk doen over een half uur of iets langer. Belangrijk is dat je de auto koud start. Dan hoor je ook of bv de ketting speling heeft en rammelt. Tijdens proefrit ramen dicht en radio uit, dan hoor je het beste bijgeluiden van de auto, onderstel, motor, bak etc. Neem indien mogelijk een stuk snelweg en kijk of de auto goed optrekt en niet trilt of scheeftrekt tijdens rijden en remmen. Neem ook een stuk met slecht wegdek of drempels. Trek oude kleren aan en kijk en voel zowel voor als na de proefrit ook onder de auto na sporen van lekkages en spelingen op rubbers, aandrijfassen, uitlaat, remmen etc. Check uiteraard ook oliepeil, koel en remvloeistof en dergelijke! Nog mooier zou zijn als hij even op de brug kan. Ik ben zelf zeker geen techneut maar op deze manier haal ik vaak wel de echt rotte appels er tussen uit. Als je er zelf niet veel verstand van hebt zou ik proberen iemand mee te nemen die wel verstand heeft van auto's.
Super bedankt dit ga ik zeker allemaal doen.

Nog een vraagje trouwens.
Deze note heeft metallic lak en zoals jullie misschien hebben gezien is als je voor de auto staat de linkerkant van de bumper en de kap van de linker buitenspiegel de lak van af gebladdert. Ik heb dit ook al eens gezien bij een andere note op de foto.
Is dit een kwaal van de Nissan Note?

Terug
Bovenaan