Maguiars echt zo goed? Of goede marketing?

Sebastian

Net ingestapt
Vroegah., toen ik nog een opgeschoten mannetje was, heel lang geleden, gebruikte ik maguiars producten om m'n auto te poetsen en als een spiegel te laten glanzen.

Inmiddels een jaar of15 geleden, maar geen idee of er nu betere middelen op de markt zijn als het gaat om schoonmaakmiddelen, waxen en verwijderen van kleine krasjes.

Iemand ervaring met maguiars anno 2021?

De marketing is niet goed genoeg, want je schrijft het anders ;)
Merken zeggen mij niet zoveel, ik kijk meestal op Carclean naar de beoordelingen. En het is bij mijn weten niet zo dat er bepaalde merken echt uitspringen.

Wat jezelf fijner vindt. Het ene poets of ruikt lekkerder, het andere geeft betere 'beading' (druppels die eraf rollen).

Ik ben altijd zeer achterdochtig bij ervaringen en kennis met dit soort middelen, maar ook hifi, banden, voedsel, drank.

Voorbeeld 1, jaren terug was de bejaarde eigenaresse van Alfa bier op tv, ze proefde elke dag, blah bla. Vol overtuiging ging ze een blinde proeverij aan en koos: Heineken.

Voorbeeld 2: "Zelfgekweekte groenten zijn veel lekkerder. Ja hoor, de miljarden industrie, kassen van miljoenen, duizenden jaren ervaring bij adviseurs, zaadproducenten, kwekersgroepen, universiteiten, klanten (Unilever, Ahold, Jumbo, horeca). Elke druppel water wordt gemeten, elke minuut licht is bekend en warmte is optimaal en bij wie smaakt het lekkerder? Natuurlijk, bij lekker gekke Truus op haar balkon met veel te kleine potten, nul mest en te weinig water. Not!

Vork, je eerste 2 zinnen kloppen, de rest is een beetje erg kort door de bocht geredeneerd.
Ik vind het Poorboys spul altijd wel prettig overigens maar ik ben geen fanatieke poetser dus als je er echt voor wil gaan, zal je voor iedere stap moeten gaan zoeken.

R W xxx zei:
Vork, je eerste 2 zinnen kloppen, de rest is een beetje erg kort door de bocht geredeneerd.
Ik vind het Poorboys spul altijd wel prettig overigens maar ik ben geen fanatieke poetser dus als je er echt voor wil gaan, zal je voor iedere stap moeten gaan zoeken.

Ha, ik ging precies hetzelfde schrijven.
Ik was, toen ik wat meer vrije tijd had, wel vrij fanatiek. Ik heb ook best wat spul van Poorboys, maar ook van Monello, Collinite & Dodo Juice.
Ik ben zelf (ook) niet zo merkafhankelijk. Net als Barri kijk ik gewoon naar wat mensen aanraden.
Dus, om een antwoord te geven op je vraag: het is weer eens vooral de marketing die je tot deze hypothese laat komen. ;)

Meguiars is wel een beetje de nieuwe Turtle Wax aan het worden; hier in Finland kun je het zelfs in de supermarkt kopen.
Voor mij persoonlijk is beschikbaarheid de beslissende factor in welk merk ik gebruik, ik ga geen online bestellingen plaatsen en weken wachten voor een spraywax oid.
Dus op dat vlak doet Meguiars het gewoon goed, want ze hebben een heel breed assortiment en het is vrijwel overal verkrijgbaar.
Er zullen vast betere merken zijn, maar ik denk dat de hobbyist hier met het blote oog geen verschil gaat merken tussen Meguiars of een ander A merk.

Ik vind het ook leuk om verschillende merken te proberen, maar ik zweer al jaren bij de combinatie van Autoglym rood en goud.

Meguiars levert prima spul in mijn ervaring. Ik heb spullen gebruikt van Meguiars, Dodo Juice, Swissvax, Monello, Menzerna en Chemical Guys, en ik zie tussen de merken weinig verschil als het gaat om poetsspullen voor de lak en plastic onderdelen (wax, cleaner, polish, interior cleaner e.d.). Alleen voor onderhoud van leren bekleding gebruik ik een ander merk.

Prima spul, en steeds beter verkrijgbaar. Ik gebruik al een tijdje Wash en Wax shampoo, en Meguiars Hybrid Ceramic Wax, naar tevredenheid! Maar ook spul om krasjes te verwijderen werken goed. Het is niet goedkoop, maar altijd goedkoper en beter dan de wasstraat!

V0RQ zei:
Wat jezelf fijner vindt. Het ene poets of ruikt lekkerder, het andere geeft betere 'beading' (druppels die eraf rollen).

Ik ben altijd zeer achterdochtig bij ervaringen en kennis met dit soort middelen, maar ook hifi, banden, voedsel, drank.

Voorbeeld 1, jaren terug was de bejaarde eigenaresse van Alfa bier op tv, ze proefde elke dag, blah bla. Vol overtuiging ging ze een blinde proeverij aan en koos: Heineken.

Voorbeeld 2: "Zelfgekweekte groenten zijn veel lekkerder. Ja hoor, de miljarden industrie, kassen van miljoenen, duizenden jaren ervaring bij adviseurs, zaadproducenten, kwekersgroepen, universiteiten, klanten (Unilever, Ahold, Jumbo, horeca). Elke druppel water wordt gemeten, elke minuut licht is bekend en warmte is optimaal en bij wie smaakt het lekkerder? Natuurlijk, bij lekker gekke Truus op haar balkon met veel te kleine potten, nul mest en te weinig water. Not!

Ik kan je verzekeren dat eigen gekweekte groente veel beter smaakt dan dat van groenteboer. Waarom, omdat dat de kans krijgt om op een normale manier te groeien, en niet zo snel mogelijk wordt opgekweekt. Dat je de vraag stelt, doet mij vermoeden dat je nog nooit groente gegeten hebt uit een moestuin.
M'n vader heeft jaren een moestuin gehad, sperziebonen van de groetenboer/supermarkt vind ik echt niet te vreten. Zit geen smaak aan en vaak erg stug.
Die van m'n vader z'n tuin kwamen luste ik wel. Bloemkool, kan je verzekeren dat je nog nooit zulke lekkere bloemkool hebt gehad.
Kweek eens je eigen tomaten, smaken 10x beter dan die waterbommen in de supermarkt.

marcel21674 zei:
...
Ik kan je verzekeren dat eigen gekweekte groente veel beter smaakt dan dat van groenteboer. Waarom, omdat dat de kans krijgt om op een normale manier te groeien, en niet zo snel mogelijk wordt opgekweekt. Dat je de vraag stelt, doet mij vermoeden dat je nog nooit groente gegeten hebt uit een moestuin.
M'n vader heeft jaren een moestuin gehad, sperziebonen van de groetenboer/supermarkt vind ik echt niet te vreten. Zit geen smaak aan en vaak erg stug.
Die van m'n vader z'n tuin kwamen luste ik wel. Bloemkool, kan je verzekeren dat je nog nooit zulke lekkere bloemkool hebt gehad.
Kweek eens je eigen tomaten, smaken 10x beter dan die waterbommen in de supermarkt.

Precies dat. Een goede vriend van mij doet dit soort onderzoeken op de Universiteit van Wageningen. Hoe langzaam of snel er ook gekweekt wordt, buiten of binnen, uit Spanje of Westland, mensen proeven blind amper verschil. Zeker geen 10x of 'oneetbaar' versus 'heerlijk' Echter stickers en doosjes met 'Groen, biologisch, lokaal gekweekt' of gewoon een hoger prijskaartje laten de scores ineens stijgen.
Bij tomaten speelt het bewaren niet erg, maar sperziebonen bij een groenteboer die al een paar dagen in het zonnetje staan kunnen natuurlijk wel erg tegen vallen.
Bij tomaten waren er 25 jaar geleden wel wat snelgroeiende soorten die wat minder smaak hadden.
Echt ik heb dit fenomeen zo vaak voor mijn ogen zien gebeuren. (Familie en vrienden met kwekerijen. Nemen doosje tomaten mee en ander bezoek vindt het zo veel lekkerder dan.... hun producten die bij de AH staan...)

Terug on topic: er zijn toch van die potjes wax van €10.000? Misschien die eens proberen :D

Bs vork, een kweker zou veel betere produkten kunnen kweken maar die zouden dan ook duurder zijn. Geldt ook voor vlees, eieren enz. Supermarktmeuk is een acceptabel produkt voor een redelijke prijs, dat is een afweging en zeker niet het beste produkt leverbaar.

Terug
Bovenaan